Jump to content

Smoktech Tumbler clearo

Karin Spaink

Recommended Posts

De Smoktech Tumbler Tank heb ik nu een week in huis, en hij is mijn absolute favoriet geworden.

Ik ben tot nu toe geen top coil fan: de damp daarvan wordt me al snel te warm. Doe mij maar een bottom coil clearo. Na wat gehannes met de eGo-C tankjes (handig te vullen, maar de atomizers geven tevaak een branderig smaakje, en zijn duur in het gebruik)) ben ik overgestapt op de Kanger Evod BCC clearo's. Beviel erg goed.

Toen zag ik de Smoktech Tumbler bij e-cig4u, een nieuw type BCC. Een prachtig ontwerp! Op een ego-batterij levert het een zeer elegant geheel op. Bijvullen gaat erg makkelijk. Omdat de tank zo breed is, kun je de vloeistof rechtstreeks vanuit een 30ml flesje bijvullen - geen gehannes met naaldflesjes nodig.

Het tweede voordeel: de tankinhoud. Officieel gaat er bijna  2,5 ml in, al vul ik hem zelf meestal iets minder. Dat volume is een groot voordeel ten opzichte van mijn Evods - nu ik meer gewend raak aan het dampen, heb ik zo'n Evodje met gemak binnen een paar uur leeg. Met de Smoktech Tumbler kan ik langer vooruit. En als-ie leeg is, kan ik hem ook buitenshuis makkelijk bijvullen.

Het derde voordeel: hij is licht. Dat is voor mij erg belangrijk. Ik heb MS: dingen lang vasthouden kost me soms moeite, zeker wanneer ik ze hoog moet houden. De Tumbler weegt aanzienlijk minder dan een Protank, maar heeft eenzelfde volume.

Licht, handig, elegant: ik ben een Tumblerfan.

Heb mijn tumbler vandaag weer ingebruikgenomen na een eerste foute start. Eerst een liquid erin gedaan van 0 mg. Vond er niks aan en weer dat bijsmaakje, dat ik al vanaf het begin had en overal tussendoor proefde, toch maar doordampen, weer bijvullen. Hij begon erg te pruttelen bij het aanzuigen, zodat ik het op een gegeven moment zat was. Heb tumbler eraf geschroefd en ben hard gaan blazen op het mondstuk, meteen zakdoekje eronder moeten houden want er kwam veel liquid uit. Toen de doorgang weer pruttelvrij zou moeten zijn, heb ik hem weer op batterij geschroefd, toen zag ik dat tankje helemaal leeg was. Ik had zo,n 2 ml eruit geblazen (van dampen krijg je sterke longen). Alles schoongemaakt en toch maar weer gevuld met mijn allereerste tabaksliquid van vier weken terug, 18 mg. Bijsmaakje is nu weg, en kan hem nu wel beter waarderen. Geen 10, maar een 7,5

Guest MirandaV

Ik twijfel nog tussen de mini protank en de tumbler! Tumbler ziet er mooier uit, maar de protank is weer van glas  :grins

Lastig.... :wink  :wink

Je bedoelt dat ik die bijsmaak had?

Geen idee, met de sterke nicotine en tabak (wat ik erg lekker vind voor de afwisseling) is er gewoon geen bijsmaak meer, en is er een normale smaak die ik niet eerder op de tumbler had.

Dat ik hem helemaal leeg kon blazen heeft waarschijnlijk te maken dat ik hem open heb gedraaid en bijgevuld zonder de binnenste pijp droog te maken, daardoor is er een lek ontstaan en kwam de liquid uit alle gaten

Vandaag de klonen van ft  ontvangen. Eerste indruk, licht ivm origineel, sluit minder mooi aan, lekt even erg als mijn vergiet en trekt en dampt ook veel minder. Pluspunten zijn uiterlijk, smaak is goed en metalen mondstuk vind ik prettiger omdat het mat gespoten is.

Ondanks de nadelen vind ik deze prettiger dan de standaard goedkope clearo's zoals de ce4, die voelen goedkoper aan en smaken minder.

De originele is zijn geld dubbel en dwars waard, qua uitvoering en kwaliteit. De klonen ga ik gebruiken om smaakjes te testen.

Vandaag de klonen van ft  ontvangen. Eerste indruk, licht ivm origineel, sluit minder mooi aan, lekt even erg als mijn vergiet en trekt en dampt ook veel minder. Pluspunten zijn uiterlijk, smaak is goed en metalen mondstuk vind ik prettiger omdat het mat gespoten is.

Ondanks de nadelen vind ik deze prettiger dan de standaard goedkope clearo's zoals de ce4, die voelen goedkoper aan en smaken minder.

De originele is zijn geld dubbel en dwars waard, qua uitvoering en kwaliteit. De klonen ga ik gebruiken om smaakjes te testen.

:knuf ik had het je gezegd hé :    "Eerst het goede: zij zijn moooi !  :ja

Dan het minder goede: regelmatig liquide in mijn mond, zolang het fruitsmaakjes zijn valt dat nogal mee, maar toch .... "

hier heb ik mijn originele besteld : http://www.chinabuye.com/awesome-smoktech-3-5ml-tumbler-tank-cobra-rebuildable-atomizer op 27/09 maar ben nog altijd aan het wachten  :jolleke

:blij

Ja, ze zijn mooi, maar dampervaring is niet te vergelijken, tis een compleet andere clearo. Ik zal ze ook geen tweede keer bestellen. Heb jij regelmatig liquid in de mond, pip? Ik echt om de haverklap. Als ik over paar weken meer tijd heb, ga ik toch kijken of ik dat kan oplossen, ook de damp, moet betet kunnen.

Inmiddels tevreden tumblergebruikster, vandaag geef ik hem een 8

Ik heb de eer gehad er eentje te proberen, maar moet eerlijk zeggen: vond hem niet fijn.....

Had continue een dry burn........en een scherpe nasmaak. Tevens hou ik niet zo van metalen mondstukken. Ik ben namelijk geneigd om nogal op die dingen te kauwen( daarom moet ik ook regelmatig nieuwe mondstukjes :grins ), en dat is niet zo'n goed idee op een metalen mondstuk.

Heb hem doorgeschoven naar mijn jongste dochter( had hem gekregen van mijn oudste die hem ook niet prettig vond), en ziedaar, zij vind hem heerlijk :weetnie . Het is raar, maar waar: iedereen heeft zijn eigen voorkeuren......en dat is maar goed ook........... :grins :grins

Hij begon erg te pruttelen bij het aanzuigen, zodat ik het op een gegeven moment zat was. Heb tumbler eraf geschroefd en ben hard gaan blazen op het mondstuk, meteen zakdoekje eronder moeten houden want er kwam veel liquid uit. Toen de doorgang weer pruttelvrij zou moeten zijn, heb ik hem weer op batterij geschroefd, toen zag ik dat tankje helemaal leeg was.

Precies hetzelfde.

Aangeschaft want hij is inderdaad fraai, zeker op m'n Spinner. Maar al na een paar trekjes begint het gedonder: pruttelen en lekkage. Met m'n Justfog en Davide gewoon echt nooit last van. Tumbler ligt dus vooralsnog te verstoffen tot ik misschien weer een poging ga wagen... Of ik heb een maandagochtend- gevalletje getroffen...

De Tumbler is echt een super clearo!

Maar ik ben er achter gekomen dat ie het best presteert op mijn Spinner en dan op 3.6, zo laag zit ik normaal nooit, maar voor de Tumbler is dat het beste.

Als ik m op mijn itaste v3 heb, dan proef ik idd ook af en toe een verbrand en scherp smaakje, hoe laag ik m ook zet.

Dit klinkt misschien raar, maar is waar.

De Tumbler heeft waarschijnlijk voorkeur op welke batterij hij zit  :lol

• 1 month later...
  • 10 months later...

:hi Karin, Een jaar later en ik lees jou review nu pas. Ik ben nu een half jaar aan het dampen met de Tumblers. Heb 2 rvs en 2 blauwe. Gebruik ze eigenlijk dagelijks wel een paar keer. Vooral in de auto en op een terrasje. Trouwens ook wel tijdens visite maar dan wil ik de ViviNova mini ook nog wel eens gebruiken. Buiten dat ze erg mooi zijn, smaken ze ook prima. Ik ben een echte Tumbler fan.  :egypt