Jump to content

Oddyseus (FT clone)

Guest VaperFais

Recommended Posts

Guest VaperFais

IMG_00000436_zps8ed479f5.jpg

:ratje Zoals beloofd, hier mijn bescheiden review van de Oddy

Niet helemaal zoals het hoort, want ik heb 0.3mm kenthal gebruikt met 0.2mm zilverdraad en mijn silica was ook te dik  :bloos maar dacht ik probeer het gewoon. Met een begeleidend filmpje van pbusardo (orginele Oddyseus) en goeie moed, ben ik toch aan de slag gegaan.

Kreeg de plastic tank er moeilijk af en om de 'Juice flow control' zat een 2e o-ring (anders dan het orgineel) ook de eerste o-ring op de 'topcap' was anders (transparant ipv zwart)

Zilverdraad met kenthal knopen zoals in het filmpje ging wel aardig,  Phil doet dat zo makkelijk :bloos toen helaas maar 3 wikkelingen kunnen maken (0.7ohm) want had te weinig kenthal afgeknipt :stom maar ach in mijn rsst zit ook 0.7ohm dus ik dacht, waarom ook niet.

Toen de coil plaatsen en de pluspool vastzetten, breekt mijn zilverdraad af :gek dus dat werd uiteindelijk de minpool :ratje 2e poging om de plus connectie te maken ging beter gelukkig. Ring aaangeschroefd voor de minpool, en gelukkig was het afgebroken stukje met zilverdraad nog lang genoeg :fluit

(foto's even appart gepost want hiertussen plakken lukte niet)

Alles inelkaar geschroeft tot en met de juiceflow control/driptip, toen gevuld met (vandaag gekochte) liquorice van Mental @ Smokie's Den Haag. Topcap's ook erop geschroefd, en op de Vamo de ohm's gecheckt (0.7ohm). Was al blij dat hij iets meten kon :wink juiceflow open gedraait en even wat tijd gegeven om in te trekken.

Kan nu gelijk de afc op de EA mod uitproberen,  en dat werkte prima... (video in mijn vogende post spreekt voor zich)

Ben niet helemaal tevreden want denk dat het beter kan maar mijn Oddy dampt nu! :trilt

Met dank aan Wolo voor de zilverdraad en Ozzy voor het 'uitlokken' van deze review :wink

:bedankt

Guest VaperFais

Of je een bij FT een Oddy met topkap in 1 of 2 delen krijgt is een beetje een loterij denk ik  :mmm

Maar werkt behoorlijk moet ik zeggen

Die van jou niet in 2 delen dus zie ik :stom maar idd hij presteerd wel aardig. Ben er door jou post in 'wat hebben we vandaag gekocht?' op gekomen, samen met de BaGua clone :grins heb ze nu samen in gebruik. :cigar mooie combi!

Guest VaperFais

UPDATE : Ter aanvulling op mijn review...

Heb nu de Oddy voor de 3e keer gevuld, dampt zeer goed, geen lekkages gehad ook geen condensatie in de luchtbuis. De smaak komt inderdaad ' dichtbij'  de smaakbeleving van een dripper, en ik krijg een warme damp. De juiceflow control werkt ook prima voor mij, eenmaal de juiste stand gevonden te hebben. :cigar

Inderdaad, ik heb voor de Bagua een kick-extentie gevonden, en de Oddy op de Bagua met Smoketech kick is mijn dagelijkse damper geworden. Ik heb nu een setup van een soort microcoil 2 ohm in kanthal-ribbon rond 2 maal 1mm silica; en dit dampt als een stoomboot op 7 watt. In plaats van te knopen maak ik mijn coils voor de Oddy gewoon op klassieke wijze met een eindje kanthal; meet die uit met de multimeter door contact te maken zo kort mogelijk tegen de coil aan; en werk dan af door twee eindjes non-res met de kanthal beentjes van de coil te twisten en dan net tegen de coil aan af te knippen. De getwiste beentjes zijn dan wat steviger om aan de plus en min te verbinden zonder dat die afbreken.

Vullen van de Oddy met een topkap in één deel vergt wel een truukje: topkap eraf schroeven, vullen tot de rand; topkap erop plaatsen doch enkel schroeven tot de schroefdraad net pakt en dan ondersteboven keren om volledig dicht te schroeven zodat de gecreëerde overdruk enkel wat lucht via de 510-aansluiting en de driptip doet ontsnappen. Indien je dit niet doet spuit de liquid er langs de 510 schroefdraad en driptip eruit. Ik vermoed dat dit de reden was om in versie 2 een topkap in 2 delen te maken: vullen, grote topkap erop en de lucht kan bovenaan ontsnappen, en dan het ringetje en de kleine topkap erop dat geen of weinig overdruk creëert.

Guest VaperFais

Ribbon ben ik ook wel nieuwsgierig naar dus dat zal de volgende keer uitgeprobeerd worden hier.

Van dat overdruk was mij nog niet duidelijk, nu weet ik iig waarom het zo gedaan wordt.

Weet nog niet of ik behoefte heb aan een kick, heb het wel in huis maar is nog niet uit zijn verpakking geweest.

Na mijn ervaring met deze had ik ook zoiets, ook wel prettig voor buitenshuis inderdaad, zonder problemen vullen en dampen maar.

Bedankt voor de tips!

• 2 weeks later...
Guest VaperFais

Moet je de oddy met non-res wikkelen? of kan je gewoon een normale coil met kanthal+sillica of micro met watten erin leggen>?

Of dat 'moet' weet ik niet maar ik heb het wel gedaan omdat dat gebruikelijk is vanwege de lange 'wire legs' en om evt verhitting op de verkeerde plek in je tank te voorkomen (dacht ik)

En wick materiaal kan je altijd wel zelf bepalen en je zal snel genoeg merken of het voldoet aan je wensen/smaak

Succes