Jump to content

Review Joyetech eRoll

Guest

Recommended Posts

De Joyetech eRoll heb ik ongeveer 1,5 maand in gebruik. Het is nog steeds een gewilde e-sigaret, zeker voor de beginnende dampers onder ons. Er zijn nog steeds veel vragen over de eRoll. Daarom heb ik maar eens besloten om er een review over te schrijven:

Verkrijgbare kleuren:

De eRoll is verkrijgbaar in de kleur zwart, wit en zilver (RVS) De witte eRoll wordt geleverd met wit doorzichtige tankjes en een witte PCC. De zwarte en zilvere eRoll wordt geleverd met zwart doorzichtige tankjes en een zwarte PCC.

De inhoud van de doos:

Joyetech heeft de eRoll met toebehoren in een mooie doos verpakt die verdacht veel doet lijken op een populaire smartphone met een appel logo. Wanneer je de deksel van de doos verwijdert, zie je de Portable Charging Case, oftewel PCC en een bijna volledige eRoll. Deze twee liggen samen in een plastik dekseltje.Onder het dekseltje vind je de gebruiksaanwijzing in een aantal talen. Helaas niet in het Nederlands, maar er zal ongetwijfeld wel een taal tussen zitten die men begrijpt. Tevens is de gebruiksaanwijzing goed voorzien van plaatjes en dat maakt ook al een hoop duidelijk. Verder vind je 3 eRoll tankjes, twee atomizers, een muuradapter, een USB oplaad kabel en een tweede eRoll batterij.

2cdzxvc.jpg

Uiterlijk van de eRoll:

De eRoll is een look-a-like sigaret en is slechts 5 mm langer dan een echte sigaret. Voor een e-sigaret vind ik hem erg licht, waardoor die ook lekker nonchalant aan je lippen kan blijven hangen. Uiteraard moet je je lippen wel iets steviger op elkaar houden dan bij een gewone sigaret. De eRoll wordt bijna gebruiksklaar geleverd. er moet alleen nog een atomizer in. Deze e-sigaret bestaat uit vier onderdelen: de batterij, de atomizer, de eRoll cone en een tankje. Om de eRoll gebruiksklaar te maken stop je de atomizer in de batterij. Vervolgens draai je de cone er op; let op, deze heeft een bajonet sluiting. Je vult het tankje met e-liquid en de eRoll is dampklaar.

[img width=400 height=300]http://i41.tinypic.com/28urbqv.jpg

[img width=400 height=300]http://i43.tinypic.com/1232r21.jpg

De batterij is een automatische batterij. Dit houdt in dat zodra je zuigt, de batterij wordt geactiveerd. Aan het uiteinde heeft de batterij een blauw LED lampje. De batterij heeft slecht 90 mAh, wat goed is voor 15 tot 20 minuten dampen. Dat is niet veel, maar dan komen we uit op het volgende punt.

De PCC:

De PCC, oftewel Portable Charging Case, is een mobiele oplader voor de eRoll. Zoals gezegd kan men de eRoll niet lang achter elkaar dampen, want dan is de batterij leeg. Echter na gebruik stop je de eRoll terug in de PCC en laadt deze op. Zodra de eRoll opgeladen is kun je deze rustig in de PCC laten. De PCC heeft een capaciteit van 1000 mAh, wat genoeg is voor een hele dag. Een lege batterij van de eRoll opladen neemt ongeveer 15 tot 20 minuten in beslag. Het uiterlijk van de PCC lijkt erg op een smartphone met een appel logo. De bouwkwaliteit lijkt robuust. Er zit een rand omheen van metaal. De voor en achterkant is van plastik met een glossy finishing. Onderaan de PCC vind je de mini USB ingang om hem op te laden en twee LED lampjes. Het linker lampje zal rood gaan knipperen zodra de batterij van de PCC leeg dreigt te raken. stop je de PCC in het stopcontact of computer om hem op te laden, dan zal het lichtje rood branden. Als de PCC opgeladen is, brandt het lampje groen. Het rechter LED lampje zal blauw branden, zodra de eRoll aan het opladen is en gaat automatisch weer uit als de eRoll is opgeladen.

[img width=300 height=400]http://i39.tinypic.com/1zn4eja.jpg

[img width=300 height=400]http://i40.tinypic.com/dpvgb5.jpg

Dampervaring met de eRoll:

De batterij van de eRoll gaat inderdaad niet erg lang mee, maar met uitkomst van de zeer goed ogende PCC is het geen probleem. De eRoll voelt iets zwaarder aan dan een gewone sigaret, maar na een tijdje ben je hier aan gewend. Het is een echte look-a-like en mensen zullen het in eerste instantie niet als een e-sigaret zien (mits je de witte eRoll hebt), totdat je begint met dampen en het blauwe lichtje aan het uiteinde van de batterij begint te branden. Het hele pakketje past makkelijk in je broekzak.

Er komt een goede damp vanaf met genoeg gier. Ikzelf vind het zelfs zeer indrukwekkend dat zo'n klein apparaatje het rookgevoel zo goed weet te simuleren. Het tankje van de eRoll heeft een inhoud van 0,5 ml, wat goed is voor 3 tot 4 sigaretten. Dit vind ik persoonlijk wat aan de kleine kant. Je zal toch een extra flesje e-liquid mee moeten nemen, of voorgevulde tankjes. Ook bij de eRoll geldt, dat je niet te hard moet zuigen, zoals bij een echte sigaret. De eRoll heeft namelijk dan de neiging om te gaan lekken.

Als men veel achter elkaar trekjes neemt, wordt de atomizer erg heet. Deze hitte straalt naar buiten bij de cone. Als je de eRoll vastpakt zoals bij een gewone sigaret (tussen twee vingers in) dan schuif je je vingers al snel richting de batterij (omdat de cone soms echt heet wordt). Bij de batterij zit echter een gaatje die zorgt voor de luchttoevoer. Zorg er dus voor dat je vingers dit gaatje niet afdekken tijdens het dampen. Dit vind ik echter niet een nadeel. Het is meer een kwestie van wennen.

Voordelen:

- een look-a-like sigaret die echt werkt

- in combinatie met de PCC voldoende batterij capaciteit

- hoog gadget gehalte

- veel damp en een goede gier

Nadelen:

- kleine tank

- er is geen tweede cone bijgeleverd, waardoor je net geen tweede complete eRoll hebt.

Conclusie:

De eRoll is een perfecte e-sigaret voor iemand die een look-a-like zoekt, wil stoppen met roken en toch nog het idee heeft een sigaret in de handen te hebben. Tevens is deze zeer geschikt voor iemand die weinig rookte (de zogenaamde gelegenheidsroker). Stevige rokers en dampers zullen tegen het grootste nadeel aanlopen: de kleine tank. Mocht je geen problemen hebben om de tank meerdere malen per dag bij te vullen, dan is de eRoll ook zeker een aanrader. Ondanks de kleine tank, wat ik tevens het grootste nadeel vind van deze e-sigaret, gebruik ik de eRoll nog steeds met veel plezier. Dit komt mede door het uiterlijk, je kan er namelijk wat discreter mee dampen dan met grotere e-sigaretten. En ondanks het kleine formaat geeft de eRoll veel damp en gier. En als je de PCC tevoorschijn haalt en andere mensen vragen: "Is dat een iPhone?", dan blijft het grappig om te zeggen dat het mijn app is om te stoppen met roken.

Ik gebruik de eRoll tijdens mijn werk en heb standaard een flesje e-liquid in mijn tas zitten, voor thuis heb ik echter een groter systeem.

Mocht je besluiten de eRoll aan te schaffen, dan adviseer ik je om een extra cone bij te bestellen en een aantal atomizers. Dan is je set echt compleet.

Ik hoop dat u wat aan deze review hebt gehad en ik wens u uiteraard veel dampplezier!

Mooie review  :duim

Zou er dit filmpje nog bijzetten:

dan is het hélemaal duidelijk  :blij

Hey ik kende dat filmpje nog niet. Maar ik wil uiteraard niet met andermans filmpjes gaan pronken he  :wink

idd mooie review,

maar voor de e-roll worden de LR-atomizers àfgeraden!

http://www.e-cig4u.nl/Webwinkel-Product-10768801/Ego-C-CC-eRoll-atomizer.html

Is veranderd. Bedankt voor de tip! Dan heb ik thuis toch een set verkeerde atomizers liggen  :huilt Zijn deze wel te gebruiken in de eGo CC?

volgens mij wel, maar voor zover ik het tot nu toe begrijp zul je er meer 'nut' van hebben bij een VV-batterij (voelt zich na 5 maand ook wel eens newby  :Juicey  )

idd mooie review,

Is veranderd. Bedankt voor de tip! Dan heb ik thuis toch een set verkeerde atomizers liggen  :huilt Zijn deze wel te gebruiken in de eGo CC?

volgens mij wel, maar voor zover ik het tot nu toe begrijp zul je er meer 'nut' van hebben bij een VV-batterij (voelt zich na 5 maand ook wel eens newby  :Juicey  )

Af en toe ben ik ook echt dom. Ik keek voor de zekerheid maar even op de bon (gelukkig had ik die nog bewaard), en daar stond "normal resistance type A".... oef....

idd mooie review,

Af en toe ben ik ook echt dom. Ik keek voor de zekerheid maar even op de bon (gelukkig had ik die nog bewaard), en daar stond "normal resistance type A".... oef....

:lol  :high5

lekker dampuh!

• 4 weeks later...

idd mooie review,

Ik snap niet zo goed waarom de LR atomizers afgeraden worden in de eroll.

Als deze daadwerkelijk 1.8 ohm zijn zou dit je een betere dampervaring opleveren op de standaard 3.7 volt die de eroll levert dan met de standaard (2.2ohm dan?) atomizers.

2.2ohm lijkt me technisch gezien wat aan de hoge kant voor een standaard volt batterij. (3.7v)

Daarnaast word je op verschillende sites wel de optie geboden om voor standaard of LR atomizers te kiezen in de optie "eroll atomizers".

Het zou wel vreemd zijn als een verkoper dit aanbied en in de beschrijving aan te geven dat de atomizers geschikt zijn voor de eroll, terwijl dit niet zo zou zijn?

Ik kan het morgen wel even uitproberen, ik heb type A LR bij een webshop besteld die aangeeft dat ze in een eroll gebruikt kunnen worden. het leek mij ook beter voor het gebruik op een 3.7 volt batterij. Alleen neemt mijn vriendin de eroll mee naar haar werk, vandaar dat het morgen pas kan.

Guest Infinity

Wow.......kei van een review!! :ponpon

Je zou zo voor een webshop kunnen werken.

Wat ik ook zo knap van je vind is je bescheidenheid! Dat siert je :clap

Oepsss.......lijkt wel een huwelijksaanzoek hahahaha :lol

Dankje! Tja, als je een review schrijft, moet je zo objectief mogelijk proberen te blijven, hoe moeilijk dat ook soms is haha.

Oh, ik zou best voor webshops reviews willen schrijven. moeten ze natuurlijk wel de spullen gratis opsturen hahaha.

Ik kan het morgen wel even uitproberen, ik heb type A LR bij een webshop besteld die aangeeft dat ze in een eroll gebruikt kunnen worden. het leek mij ook beter voor het gebruik op een 3.7 volt batterij. Alleen neemt mijn vriendin de eroll mee naar haar werk, vandaar dat het morgen pas kan.

Oke ik hoor graag je bevindingen ;)

Guest Infinity

Dankje! Tja, als je een review schrijft, moet je zo objectief mogelijk proberen te blijven, hoe moeilijk dat ook soms is haha.

Oh, ik zou best voor webshops reviews willen schrijven. moeten ze natuurlijk wel de spullen gratis opsturen hahaha.

Uiteraard, je moet wel wat te testen hebben :ponpon

Ik heb de Eroll vandaag gekocht en damp Easyvapes,..,heb 'm erbij genomen voor buiten maar ben er echt niet tevreden over......Damp normaal een Jiksu/Ego

Lees erg goede reacties over de Eroll maar ik vind het echt niets, hij word ook erg snel heet........maandag retour naar de winkel.....als ze 'm terug nemen dan.....

Ik ben er erg tevreden over. Heet wordt 'ie inderdaad, maar ik hou hem toch meer als een pijpje vast, aan de punt (ook om dat suffe ledje af te dekken).

Het zwaardere trekken vind ik zelf juist een pluspunt. Te licht trekken voelt (nog) wat onwennig.

De kleine tank vind ik geen probleem. Altijd een naaldflesje op zak, dus makkelijk bijgevuld.

Maar zoals met alles: smaken verschillen. :)

Voor mij is de Eroll een prettige damper voor bij de tramhalte en lopend door de stad.

Oke ik hoor graag je bevindingen ;)

Hoi K-0en,

Helaas helemaal vergeten, word denk ik morgen...

Ik heb de Eroll vandaag gekocht en damp Easyvapes,..,heb 'm erbij genomen voor buiten maar ben er echt niet tevreden over......Damp normaal een Jiksu/Ego

Lees erg goede reacties over de Eroll maar ik vind het echt niets, hij word ook erg snel heet........maandag retour naar de winkel.....als ze 'm terug nemen dan.....

Ik denk dat de goede reacties er zijn omdat het (bijna) de enige lookalike is die behoorlijk dampt. Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker maar alleen buiten en op me werk.

Het heet worden klopt inderdaad, maar ik heb mezelf aangeleerd om hem wat verder naar voren vast te houden, dan heb je er geen last van.