Guest Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Ik heb ongeveer een week de Anyvape Mini Davide glassomizer in huis. Deze heb ik dankzij Jip, die ook actief is op dit forum, aangeschaft. Zij adviseerde mij deze clearomizer. Jip... Inhoud van het doosje De Anyvape Mini Davide wordt geleverd in een klein kartonnen doosje. Eenmaal deze open gemaakt te hebben vind je een volledig gemonteerde glassomizer met coil en twee extra coils. Op de achterkant staat een kort, maar krachtige handleiding. Wat de weerstand van de coils is, is onduidelijk. De Glassomizer De Mini Davide is de kleinere variant van de Davide. De tankinhoud is 1,6 ml. Deze glassomizer heeft een eGo aansluiting, en dus monteerbaar op alle eGo batterijen. Het materiaal wat gebruikt wordt is verchroomd metaal, glas (pyrex) en wat rubberen ringetjes om de vloeistof in de tank te houden. De tank is volledig van glas gemaakt, vandaar de naam glassomizer, en is in verschillende kleuren te verkrijgen. Ik heb gekozen voor de zwart/grijze kleur). De Mini Davide is een concurrent van de Kanger (Mini) Protank V2. Erg fijn is dat de Mini Davide volledig te demonteren is, zodat je deze makkelijk kan schoonmaken. De coils die gebruikt worden zijn dezelfde coils die in de Kanger Mini Protank en Evod gebruikt worden. Net zoals deze clearomizers is ook de Mini Davide een BCC. De driptip kan worden verwijderd en vervangen worden door een andere 510 driptip. De Base heeft drie kleine gaatjes die voor de luchttoevoer moeten zorgen. [img width=400 height=300]http://i42.tinypic.com/21digdv.jpg Uiterlijk van de Mini Davide De Mini Davide is mooi slank en heeft bijna dezelfde diameter als een eGo batterij. Doordat al het metaal verchroomd is, zie je wel direct alle vingerafdrukken er op. Zoals gezegd heb ik de Mini Davide in het zwart/grijs besteld. Ik had het glas eigenlijk iets donkerder verwacht. Als ik het vergelijk met een andere clearomizer, waarbij het glas doorzichtig is, zie je nauwelijks verschil. Op de base van de Mini Davide staat het logo gelaserd en een QR code. [img width=300 height=400]http://i42.tinypic.com/30lnw5y.jpg [img width=300 height=400]http://i42.tinypic.com/28i94so.jpg Dampervaring met de Mini Davide Alles onderdelen van de Mini Davide schroeven soepel in elkaar. Behalve de schroefdraad van de base lijkt wat grover. Hierdoor schroef je de glassomizer wat moeilijker op je eGo batterij. Naarmate de Mini Davide beter op de schroefdraad zit, gaat het wel soepeler. De Mini Davide is een BCC dus moet van de onderkant worden gevuld. Je vind hiervoor drie gaatjes, maar deze zijn zo klein, dat het gebruik van een naaldflesje echt nodig is. Mocht je de Mini Davide voor het eerst gebruiken, laat hem na het vullen een tijdje staan, zodat de vloeistof goed is opgenomen door de wicks (je kan uiteraard ook de wicks voorzichtig met vloeistof bedruppelen). Er worden drie coils geleverd. Een coil van 2,2 Ohm zit al standaard in de Mini Davide, de andere zijn 1,8 en 2,5 Ohm. Het staat er echter niet op. Indien je geen Ohm meter hebt, is het dus een verassing welke extra coil je er hebt ingeschroefd. De drie gaatjes in de base zijn klein, maar zorgen voor voldoende luchttoevoer. BCC's staan er om bekend dat ze een lichte trek hebben, maar de Mini Davide heeft wel een hele lichte trek! Ikzelf vind dit wel erg fijn. Op een standaard eGo batterij geeft deze glassomizer een koele damp. Mocht je een vv batterij hebben (ikzelf heb een Vision Spinner), en je zet het voltage hoger, dan komt er ook een redelijk warme damp van af, maar lang niet zo warm als een top coil clearomizer. De driptip zit naar mijn menig redelijk los op de Mini Davide, maar gelukkig vast genoeg en niet dat de driptip er uit valt. Gebruik ik een andere driptip, dan zit deze veel steviger in de Mini Davide. De geleverde driptip is echter wel heel fijn. Door de zandloper-achtige vorm ligt deze wel heel fijn aan je lippen. Tot nu toe heb ik ook nog helemaal geen last gehad van lekkage. Voordelen: - Degelijk en robuust - coils zijn verwisselbaar met de Evod en (Mini) Pro Tank 2 - driptip verwijderbaar - past op alle batterijen met eGo aansluiting Nadelen: - schroefdraad is bij de eerste paar keren draaien moeilijk op batterij te krijgen - weerstand van coils staat niet op coils aangegeven Conclusie Houdt U van BCC's en wilt u het graag klein houden? Dan is de Mini Davide zeker een aanrader. De tankinhoud is voor mij groot genoeg. De Mini Davide geeft ontzettend veel damp (in combinatie met de 2,2 Ohm Coil, andere coils heb ik nog niet gebruikt). Een aanrader is om de Mini Davide te gebruiken in combinatie met een vv en/of een vw batterij te gebruiken, om het maximale er uit te kunnen halen. Ik hoop dat u wat aan deze review hebt gehad en ik wens u uiteraard veel dampplezier! Ik heb de anyvape Mini Davide gekocht bij Zwoofs en kost € 13,79 http://www.zwoofs.nl/verdampers-clearomizers-atomizers/anyvape-mini-davide-clearomizer-zwoofs/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
es Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 mooie revieuw!! ik verwacht vandaag de grote davide!! denk yum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 mooie revieuw!! ik verwacht vandaag de grote davide!! denk yum! Absoluut yum! Ik had deze niet willen missen. Heb je de Davide of de Davide BDC besteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
es Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 de gewone, omdat ik zelf coils maak, en de davide met een micro coil helemaal geweldig schijnt te zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 de gewone, omdat ik zelf coils maak, en de davide met een micro coil helemaal geweldig schijnt te zijn! Het is zeker geen miskoop. Nog even wachten op de postbode Alvast veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Smudges Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Top review. Ik heb hem net besteld. Dus afwachten en als het goed is hoor je morgen hoe ik hem vind :) Groetjes S Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Top review. Ik heb hem net besteld. Dus afwachten en als het goed is hoor je morgen hoe ik hem vind :) Groetjes S Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Leuk! alvast veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jip Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Hij Zij adviseerde mij deze clearomizer. Jip... Graag gedaan. Blij dat ie zo bevalt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Hij Zij adviseerde mij deze clearomizer. Jip... Graag gedaan. Blij dat ie zo bevalt! oeps excuses. Hij is inmiddels veranderd in zij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Do0ZzeM Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 hey Julian.... kom je nu mee....Had niets uitgemaakt..want had hem toch wel gekocht aaaahhhhh Ik wilde ook de zwarte maar die hadden ze niet, Maar klopt wat je zegt, super clearomizer. Schroefdraad gaat wat stroef in het begin. Klomt is gewoon wat groffer gedraaid maar slijt vanzelf weg en dan gaat die soepel. De coil is inderdaad iedere keer een verrassing. Die van mij meet de weerstand en de 2.2 die erin zit geeft 2.5 dus ben benieuwd wat de 2.5 doet.... ach ja, VW houdt hier rekening mee. Leuke review trouwens. Ben het helemaal met je eens, het is een super ding alleen vind ik de trek af en toe iets te ligt...maar daar kom ik wel over heen. see ya... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anitabobritt Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Super review, echt heel duidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bappie-NL Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Hele mooie review, mijn complimenten! En ook ik ben inmiddels een heel tevreden gebruiker. De lichte trek, is juist het gene wat mij zo bevalt. De smaak is echt heel goed. Mooie rook ontwikkeling. Naast de Anyvape Mini Davide gebruik ik de Kanger Mini Pro Tank 2. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Anyvape Mini Davide. Ik vind de driptip die daar bij zit echt heerlijk. Het enige wat ik echt als nadeel zie is de wijze van vullen. Het is best waardeloos te noemen als je je juice eerst over moet gieten in naaldflesjes voordat je de Davide kunt vullen. Die naaldflesjes kun je beter weer niet in je broekzak meenemen omdat het topdopje het dan al snel begeeft. Dan ben ik ook nog iemand die redelijk veel smaken afwisselt, kortom heb ik ook weer veel naaldflesjes nodig. Een verbeterpuntje als je het mij vraagt. Verder gewoon een heerlijke verdamper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lindap Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 De Davide is echt super, maar idd lastig met vullen. Ik heb liquid in 30ml flesjes en daar past het dopje met naaldje, van het naaldflesje, op en kan de Davide zo vullen. Of dat dopje op meerdere liguid flesjes past weet ik niet, maar misschien de moeite waard om het even te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tieske Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 De mini Davide is inderdaad wat lastiger te vullen. Bij EBNFerro heb ik deze gekocht: http://ebnferro.com/e-cigarettes/clear-needle-drip-tip Deze kun je op alle flesjes zetten. Ik wip dus even het originele tuitje van het flesje en zet deze erop om de davide te vullen. Werkt super! Hoef je geen naaaldflesje aan te schaffen, maar alleen een paar van deze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Agnes66 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Ik heb hem ook hoor, 2 stuks.Wow, wat een fijn ding. Op een Ego T batterij (1000 mah) doen ze het perfekt. Er zat een coil in, weet niet hoeveel ohm,maar dampen als de beste.Beide. Kreeg er ook bij elke 2 extra coils bij (staat ook niet op hoeveel ohm),maar ik vertrouw erop dat die het ook gaan doen. Persoonlijk vind ik het coil dampen prettiger dan het atomizerdampen, ook vanwege het verschil in aanschaf per 5 stuks in prijs. Ik heb ook de Davide BCD, die grote dus voor3 ml, man o man, wat is dat heerlijk dampen op een 1100 mah batterij. En 3 Evodjes, ook hele fijne dingen. Geen gespin voor mij, gewoon een batterij die het doet. Mede dankzij jouw review weer een zeer happy damper erbij. Kheb ook een stukje op mijn facebook gezet...voor mensen die niet weten wat ze cadeau moeten geven (aan een roker) en de Evodjes aangeraden als startersets (bij Zwoofs)(mag ook bij een ander natuurlijk)(ik ben een zwoeffan) en zoonlief belde gelijk op of hij zoiets voor me moest kopen...hoeft niet, ben al voorzien. :blij Groetjes, Agnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
HereIsTom Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Ik heb ook de Mini Davide maar ben er minder tevreden over, het vullen is waardeloos en ook de driptip zit erg los! Het dampen is redelijk, maar heb nu ook een Tumbler Tank en die dampt beter en is ook erg makkelijk in gebruik en het vullen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirte Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Mooie review Julian Wel even één dingetje, ik zie de weerstand van de coil wel Oké, niet erg duidelijk, maar toch, bij het juiste licht kun je het zien staan, net boven het onderste witte ringetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bappie-NL Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Inmiddels ben ik terug gevallen op de Kanger Pro II Tank en wel omdat ik maar niet kon wennen aan dat waardeloze vullen. Natuurlijk kun je de Mini Davide vullen middels naaldflesjes, maar ik blijf het waardeloos vinden. De dopjes breken af, de e-liquid komt maar lastig uit het flesje. Een gemiste kans... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts