Jump to content

Review SmokTech Ego Dual Coil Cartomizer

Guest Brutal1ty

Recommended Posts

Guest Brutal1ty

Hallo iedereen!

Ik ga bij deze mijn eerste ervaringen met de SmokTech Ego Dual Coil Carto's delen. Dit is mijn eerste review dus kritiek wordt gewaardeerd!

Webshop: e-cig4u.nl

Uiterlijk:

De STEDCs zijn in principe het grotere broertje van de SmokTech 510 XL Dual Coil Carto's. Ze zijn semi-mat zwart van kleur en de behuizing is van metaal. Het zijn flink grote jongens en daarmee bedoel ik dat ze inclusief mondstuk nét een tikkeltje langer zijn dan een Ego 650mAh batterij. Wel zijn ze zéér stevig en zal je niet het gevoel hebben dat je ze zal kunnen slopen per ongeluk.

De binnenkant:

Van binnen zijn het wederom de grote broertjes van de 510 SmokTech XL DC's, oftewel hebben ze een dubbele gloeidraad en een polyfill vulling. Het is belangrijk om te weten dat er theoretisch gezien wel 5 ML liquid in zou passen (dit geven meerdere websites aan) maar ik kan je persoonlijk garanderen dat je dan met lekkage komt te zitten aan de batterij kant. Er past een goede 3ML aan liquid in, wat voor mij persoonlijk een flinke verbetering is t.o.v. de 1.6\1.8 die in de kleinere varianten maximaal gaan.

Vullen en aansluiten:

De carto's zijn erg fijn in gebruik moet ik zelf zeggen. Ik gebruik een injectie-naald of de standaard druppel methode om ze te vullen en\of aan te vullen en de filling neemt de liquid erg snel op. Lang wachten tot je je carto kan gebruiken is er niet bij, al zou ik voor optimale prestatie op een verse carto aanraden hem te vullen en hem een minuutje of vijf te laten trekken. Dit bij na-vullen of bij-vullen uiteraard niet per se nodig indien je dit op tijd doet.

Zoals de naam al aangeeft is dit het model dat op alle ego-achtige batterijen past. De aansluiting is 510, maar heeft een soort ijzeren 'rok' om het zo te zegeen, waardoor hij zeer mooi aansluit op de ego batterijen en een mooie 'egale' look creeërt. Dit bevalt mij zeer goed, niet alleen zit hij lekker stevig en lekt hij absoluut niet als je hem met 3ML vult, hij ziet er ook nog eens goed uit op je batterij! Laten we eerlijk zijn: het oog wilt ook wel eens wat  :fluit

Eigenschappen tijdens het dampen:

Ik had al goede verhalen over deze carto's én de kleine broertjes gehoord en het moet gezegd worden: de verhalen zijn waar. Ik ben extreem blij dat ik deze carto's én de 510 XL versies als m'n eerste echte damp-apparatuur heb aangeschaft want ze presteren boven gemiddeld goed.

Hij knettert soms lekker, maar niet nooit hard, en na een hijs van ongeveer 4 seconden word je getrakteerd op een heerlijk smaakvolle damp. Ik heb hem getest met DeKang 18mg Menthol en het was de beste verrassing tot nu toe: throat hit of gier, noem het wat je wilt maar deze levert er veel van! Tevens heb ik niet het gevoel dat ik de smaak van de polyfill nog proef, waar mensen met andere carto's wel eens over klagen. De twee gloeidraden doen duidelijk hun werk goed. Tevens mag gezegd worden dat na een trek van 4-5 seconden de hoeveelheid damp die hier geproduceerd word fenomenaal is. Ik heb zéér veel reviews op het internet gezien van andere carto's of tank-systemen en ik denk toch echt dat deze carto's zich tot de top mogen rekenen, zeker in hun prijsklasse. Nog een klein feitje: deze carto word nóóit warm of heet, waarschijnlijk vanwege zijn grote omvang en ijzeren behuizing.

Tevredenheid lange termijn:

Ik gebruik deze Carto nu al een week zeer veel. Dit houdt in dat ik hem een keer of 8 heb bijgevuld. Het enige wat ik heb gedaan om hem ''netjes'' te houden is even stevig doorblazen en daarmee de soms wat verkleurde liquid er uit blazen omdat ik gemerkt heb dat dit de smaak sensatie ten goede komt. En hier komt het beste: hij werkt nog steeds goed! Hij knetterd iets minder dan eerst, maar de damp en gier zijn er amper, zo niet helemaal niks, op achteruit gegaan. Eerlijk gezegd verwacht ik dat hij niet héél lang meer heeft omdat ik altijd uit ga van het ergste, maar tot nu toe: absolute aanrader!

Uiterlijk:          8\10

Gebruik:          8\10

Smaak:            9\10

Gier:                9\10

Prijs\kwaliteit:  9\10

(houdt u bij d score rekening met de gebruikte liquid!)

PS: Het grootste gedeelte van deze review geld óók voor de 510 SmokTech Dual Coil XL Carto's, zolang je in gedachten houdt dat hier veel minder in gaat, hij sneller warm wordt en er minder mooi uit ziet op je eGo, tenzij je een cone gebruikt!

PPS: Graag alleen opbouwende kritiek  :fluit

PPPS: Zal ik in het vervolg een YouTube review bij voegen zodat men damp-productie en uiterlijk ook mee kan nemen?  :JaqV

helemaal mee eens !

Die smok carto's werken voor mij ook het beste, heb nu zowel de grote Ego en sinds bijna 2 weken ook de 510 versie in gebruik.

Vind wel dat de "grote" na een poosje wat zwaarder gaan trekken, heb ik bij het kleine broertje geen last van. Damp nu al bijna 2 weken met dezelfde

Guest Myranda

Ik heb hem ook aangeschaft en hij bevalt uitstekend. Persoonlijk gebruik ik deze veel liever dan de gewone atomizers.

Zeker een lekkere gier....

Guest dylandog

Tevredenheid lange termijn:

Ik gebruik deze Carto nu al een week zeer veel. Dit houdt in dat ik hem een keer of 8 heb bijgevuld. Het enige wat ik heb gedaan om hem ''netjes'' te houden is even stevig doorblazen en daarmee de soms wat verkleurde liquid er uit blazen omdat ik gemerkt heb dat dit de smaak sensatie ten goede komt. En hier komt het beste: hij werkt nog steeds goed! Hij knetterd iets minder dan eerst, maar de damp en gier zijn er amper, zo niet helemaal niks, op achteruit gegaan. Eerlijk gezegd verwacht ik dat hij niet héél lang meer heeft omdat ik altijd uit ga van het ergste, maar tot nu toe: absolute aanrader!

Goeie review! Bij het bovenstaande kan ik me bijna helemaal aansluiten, al moet imo wel opgemerkt worden dat met een hoger percentage VG de levensduur korter is, maar dat is vrij normaal. Ik gebruik ze zelf een week met 100% PG, daarna gooi ik hem weg een neem een nieuwe. Heb er namelijk eens een uit elkaar gehaald en dat vulmateriaal is na een week toch wel erg zwart verbrand hoor. Damp wel op een hoger voltage, dus dat zal ook wel meespelen. Al met al een zeer goeie cart, heb er inmiddels zo'n twee dozijn van versleten en nog nooit een gehad die niet werkte. Beetje aan de prijs, maar vergeleken met een pakje sigaretten nog steeds spotgoedkoop natuurlijk.  :grins

Guest cricque

Ik gebruik deze ook op XL usb batterij (ego-c/ego-t) en dit is het gewoon ... Met 11mg menthol, met 6mg munt vorige week geprobeerd ... en dat was ook te pruimen

Dit is voor mij gewoon goed... Deze zijn wel niet echt gemaakt om te testen. Ik gebruik er nu 1ntje per week, vind dat ze na een weekje constant gebruik wel minder beginnen te worden ... Deze kuis ik dan uit ... en gebruik ik dan om smaakje te testen. Bevalt het ... goed. Bevalt het niet doe ik de moeite niet meer en vuilbak

Guest Brutal1ty

Het kan amper toeval zijn, maar juist na m'n review had ik em weer bijgevuld en begon ik een 'verbrande' smaak te merken aan het einde van elke hijs menthol die ik nam. Ik ga hem ook kuisen en anders weggooien, hij heft een brave week gehad  :JaqV

Ik zal dat ook even aanpassen aan m'n review als ik straks achter m'n pc zit

mooi review Brutal! :clap

ze zijn goed te reinigen hoor. Ik gooi ze zelf altijd even in de ultrasoon, dan weekt er een boel troep los en kan ik er weer een poos mee vooruit. Wel even goed laten drogen en goed uitblazen. Ik heb er inmiddels al een paar maanden 2 in gebruik, nou damp ik er niet de hele dag mee want ik wissel nogal eens af van damper, maar ze gaan hier vrij lang mee. Ik heb ook nog nooit gehad dat er 1 echt stuk was. :meisje

Guest Woods

Persoonlijk heb ik wat moeite met de "warme smaak" van de ego dual coins.

Wat ik heeeel fijn vind: hij kan ook aan de ego neckless. :clap

Guest Suzanne

Helemaal gelijk, ik gebruik er nu drie (smaakjes) en de eerste van ruim een maand oud trekt wat zwaarder maar doet het nog steeds prima.

Om te reinigen blaas ik hem door met de compressor vanaf de batterijkant, dan krijg je echt bijna alle restanten eruit.

Ze pruttelen soms gezellig na het vullen, nooit lekkage en nooit liquid in je mond, . . . . monkey. . . . . you have a winner! :ponpon

Goede Review, Brutal1ty

De 1e SmokTech Dual Coil die ik ingebruik had, daar heb ik ruim 2 maand mee gedaan, nooit schoongemaakt,

maar ook nooit vlak droog gedampt. Pas toen ie echt zwaarder begon te hijsen deed ik 'm in m'n nieuwe geluids-badje

en sloopte 'm, door met een botte naald de watte naar beneden te drukken, toen ik een verkeerd sapje erin had laten vallen.

Dus persoonlijk vind ik een week erg kort, zeker voor deze grote Cartomizer's.

De  3e die ik nu in gebruik heb gaat ook al weer ruim anderhalve maand mee, gaat nu wel iets zwaarder hijsen,

dus word het tijd voor een geluids badje......

Het feit dat je, nu ineens een bijsmaakje hebt, zou kunnen betekenen, dat je 'm op de lading ervoor te droog gedampt hebt,

wil je lang genieten van je Carto's, is mijn advies niet kats droog dampen.... beter iets eerder aanvullen met iets minder liquid,

zo hou je de flow erin rondom de coils die in een soort katoenen lapje gewikkeld zijn.

Guest Brutal1ty

Goede Review, Brutal1ty

De 1e SmokTech Dual Coil die ik ingebruik had, daar heb ik ruim 2 maand mee gedaan, nooit schoongemaakt,

maar ook nooit vlak droog gedampt. Pas toen ie echt zwaarder begon te hijsen deed ik 'm in m'n nieuwe geluids-badje

en sloopte 'm, door met een botte naald de watte naar beneden te drukken, toen ik een verkeerd sapje erin had laten vallen.

Dus persoonlijk vind ik een week erg kort, zeker voor deze grote Cartomizer's.

De  3e die ik nu in gebruik heb gaat ook al weer ruim anderhalve maand mee, gaat nu wel iets zwaarder hijsen,

dus word het tijd voor een geluids badje......

Het feit dat je, nu ineens een bijsmaakje hebt, zou kunnen betekenen, dat je 'm op de lading ervoor te droog gedampt hebt,

wil je lang genieten van je Carto's, is mijn advies niet kats droog dampen.... beter iets eerder aanvullen met iets minder liquid,

zo hou je de flow erin rondom de coils die in een soort katoenen lapje gewikkeld zijn.

Hey camikeaze,

Je hebt gelijk, ik zorg nu ook dat ik absoluut niet droog damp of met een botte naald m'n watjes verkloot, beiden op 1 carto (droog dampen, de ego dc, watjes verkloten: 510dc) gebeurd =p

Scheelt een heel end inderdaad! Het grappige is dat ondanks de bijsmaak (helaas) hij namelijk Nogsteeds sterk werkt...  :cigar

Je zou kunnen proberen met de nieuwe Carto reiniger van Monky of je de bijsmaak nog iets kunt wegkrijgen.

of met een cola badje... maar ik ben bang dat je een gaatje in de katoenen lap hebt gebrand, waardoor de watte nu als lap

gebruikt wordt en samen met het verbrande gedeelte in de lap, die door de liquid verspreidt word, geeft die vieze bijsmaak...

tis net als een pan aardappelen, als er 1-tje is aangebrand, dan smaakt de hele pan aangebrand.

Guest cricque

Ik vind na een weekje constant gebruiken, dat de smaak iets minder wordt. Ik heb altijd een flesje bij de hand en druppel wat bij

Maar deze vind ik tot nu toe het beste wat ik al geprobeerd heb. Moest dit nu nog lukken zonder carto, dan gebruik ik dat systeem :)

Guest Dominick007

deze morgen de dual coil tank toegekregen.

heb hem gevuld zoals het filmpje van Monky.

hete liquid spuit gewoon in mijn mond en elke keer ik hem gebruik loopt er liquid onderaan de carto :(

ben al 2 volle tanks verloren aan liquid door lekkage  :657

Guest Brutal1ty

deze morgen de dual coil tank toegekregen.

heb hem gevuld zoals het filmpje van Monky.

hete liquid spuit gewoon in mijn mond en elke keer ik hem gebruik loopt er liquid onderaan de carto :(

ben al 2 volle tanks verloren aan liquid door lekkage  :657

Let wel dat de dual coil tank iets anders is als de producten in deze review, op het feit na dat beiden dual coil gloei spiralen hebben ;)

Klinkt wel balen though =/

Guest Dominick007

de eerst keer heb ik een druppel of 10 in de carto gedaan en dan had ik altijd maar problemen.

Heb alles dan maar uit elkaar gehaald en uitgewassen.

Daarnet mijn 2de tank gevuld en niks gedruppeld in de carto zelf, nu doet hij het perfect  :clap

moet wel zeggen dat het wel aanpassen is , heb altijd atomisers gehad en nu ineens carto.

smaak is voller, liquids die ik niet zo super vond vind ik nu echt lekker  :709

een druppel of 10 is voldoende de 1e keer, en daarna kun je het beste een paar droge hijsen ( zonder knop indrukken ) nemen om de carto vol te laten trekken met liquid, je ziet dan bubbeltjes komen uit het luchtgat in de carto

Guest Brutal1ty

een druppel of 10 is voldoende de 1e keer, en daarna kun je het beste een paar droge hijsen ( zonder knop indrukken ) nemen om de carto vol te laten trekken met liquid, je ziet dan bubbeltjes komen uit het luchtgat in de carto

Beste monky,

Ff een vraagje tussendoor:

De woo tank en carto's die je verkoopt, zelfde idee als de j-tank? Ik zit er over na te denken om dit te proberen voor thuis gebruik op m'n ego namelijk. Twijfel alleen door verhalen over het moeten bijmaken van gaatjes enzo, want ik heb niet veel apparatuur in huis  :weetnie

ja hoor, dat zijn dezelfde als de J tank. Ik heb nog nooit een gaatje hoeven bijmaken hoor, snap daar ook niks van dat dat nodig zou moeten zijn eigenlijk :169

Ik heb geen last van dryhits ermee :weetnie

Guest Brutal1ty

ja hoor, dat zijn dezelfde als de J tank. Ik heb nog nooit een gaatje hoeven bijmaken hoor, snap daar ook niks van dat dat nodig zou moeten zijn eigenlijk :169

Ik heb geen last van dryhits ermee :weetnie

Ahh mooi, zit nog te twijfelen waar ik voor zal gaan morgen =p De duals die je verkoopt zijn namelijk sws een hit, voor mij als eerste echte systeem al meteen goed en voor anderen ook. Misschien een tank voor thuis en duals voor op weg/dikkere liquids mee te dampen.

Guest Sparco

ik heb de dct tank nu een 3tal weken in gebruik zonder een extra gaatje te maken.

Ik heb ook geen last van dryhits :a20 dampt heerlijk door. Ik heb hem ook al een paar keer bijgevult zonder enige lekkage.

kortom gewoon een goed product. misschien als je puur VG zou gebruiken dat je dan last van dryhits zou kunnen hebben omdat de liquid dikker is.