Jump to content

Kanger Evod Clearomizer + Kanger Evod VV batterij 650 mAh

Guest
 Share

Recommended Posts

Graag zou ik mijn ervaring willen delen over de Kanger Evod clearomizer in combinatie met de Kanger Evod VV batterij 650 mAh.

Stukje achtergrond informatie

Deze review is eigenlijk tot stand gekomen en mede mogelijk gemaakt door KritischeMassa, een actief lid op dit forum. Hij startte onlangs een topic, genaamd Best Buy E-sigaret sets November 2013 . Hij benoemde bovenstaande producten en voor die prijs kon ik het niet laten. KritscheMassa, nogmaals bedankt.

http://www.elektrisch-roken.nu/index.php/topic,14807.0.html

De inhoud van de doos

Eigenlijk kun je het niet "inhoud van de doos" noemen, aangezien alle producten los gekocht zijn en niet als een startset. Aangezien ik al redelijk compleet ben op het gebied van elektronische sigaretten, heb ik alleen een losse clearomiser en batterij gekocht, maar ik zal later in deze review terugkomen op de kosten in vergelijking met een normale Kanger Evod Startset.

Ik heb dus een losse Kanger Evod clearomiser gekocht. Deze is verpakt in een simpel stukje plastik en niet in een (fancy) doosje, maar daar is de prijs ook naar. De inhoud van deze verpakking is de tank met mondstuk er aan vast gemonteerd, een coil en een chromen bottom cap.

De Batterij komt in een simpel doosje, de batterij is verpakt in een plastikzakje.

1zg819f.jpg

De Clearomizer

De clearomizer bestaat uit drie onderdelen zoals boven genoemd. Op de website staat dat er een coil bijgeleverd is van 1,8 Ohm. Als ik de weerstand van deze coil meet, is deze echter 2,1 Ohm. De clearomizer is een no nonsense clearomizer en erg simpel in gebruik. Je haalt alles uit elkaar en vult de tank aan de onderkant met het tuitje van het flesje aan de zijkant van de tank, zodat de vloeistof niet in de luchtbuis komt. Vul de tank net tot onder de luchtbuis (die je in het midden van de tank ziet). De coil schroef je in de bottomcap en deze twee onderdelen vervolgens in de clearomizer. De inhoud van de tank is 1,6 ml. Het mondstuk (driptip) zit op de Kanger Evod vast en is van doorzichtig plastik. Dat de driptip vast zit aan de tank kan een nadeel zijn voor sommige dampers, omdat ze hun favoriete driptip hier niet op kunnen plaatsen. In de tank zitten twee smalle glaasjes, zodat je kan zien hoeveel liquid er in de tank zit. Het zijn echter wel hele smalle glaasjes, maar ik kan de hoeveelheid vloeistof toch nog aardig goed zien. De Kanger Evod is verpakt in neopreen en heeft een mat zwarte kleur. Mocht je zwart een saaie kleur vinden, dan is de clearomizer ook te verkrijgen in flistende kleurtjes en in RVS.

[img width=400 height=300]http://i41.tinypic.com/s3n986.jpg

De Kanger Evod VV batterij

Naast de gewone Kanger Evod batterijen, Heeft kanger ook een speciale Evod VV batterij. VV houdt Variabel Volt in. De batterij zelf is alleen verkrijgbaar in 650 mAh, is 108 mm lang, 14 mm breed (dezelfde diameter als de Evod clearomizer) en het voltage is in te stellen van 3,2 volt tot 4,8 volt; onder aan de batterij in te stellen d.m.v. een draaiknop. De batterij is dus iets langer dan de standaard 650 mah batterij (deze is 93 mm lang). De batterij is alleen te verkrijgen in zwart neopreen of RVS, helaas niet in andere kleuren. Erg mooi van deze batterij is dat de "firebutton" verzonken is in de batterij zelf. De batterij is voorzien van een 5 kliks protectie. Dit houdt dus in dat je 5 keer snel achter elkaar moet klikken om de batterij aan te zetten en ook weer 5 keer klikken om de batterij weer uit te zetten. Om te dampen druk je simpelweg de firebutton in tijdens het dampen.

Net als veel eGo batterijen is ook deze batterij uitgerust met een eGo en 510 aansluiting. Dit betekent dat vrijwel alle clearomizers die op de markt te verkrijgen zijn op deze batterij passen.

De batterij past in iedere Ego oplader. Het LED lichtje zal gaan knipperen om aan te geven dat de batterij het doet. Tijdens het opladen zal het LED lichtje aan staan.

Uiterlijk van het geheel

De combinatie van deze twee is erg mooi. Het uiterlijk is heel minimalistisch en strak. Ik heb al een VV batterij (Vision Spinner), maar mocht je een Evod clearomizer willen kopen, dan kan deze batterij echt niet missen in je collectie, want het maakt het geheel mooi af. Je hebt namelijk geen inham rond de firebutton, wat bij een Vision Spinner en eGo Twist wel is. Met de Evod cleromizer op de batterij is de totale lengte is 161 mm. Rondom de verzonken firebutton zit een LED die oplicht als je de knop indrukt en snel achter elkaar knippert als je de batterij aan of uit zet.

[img width=300 height=400]http://i43.tinypic.com/ekmi4l.jpg

Dampervaring met de Kanger Evod clearomizer en Kanger Evod VV batterij

De clearomizer is een bottom coil en heeft hierdoor een lichte trek. De Kanger Evod clearomizer geeft veel damp en ontzettend veel gier (ik moest er zelfs even van hoesten). Zeker in combinatie met de VV batterij is het een gouden formule. Doordat je met het voltage kan spelen kun je zelf de beste dampervaring instellen en zo je "sweetspot" vinden, oftewel wat voor jou het beste dampt (maar dit geldt voor iedere vv batterij).

Een nadeel kan zijn dat de driptip vast zit. Deze is van doorzichtig plastik gemaakt en het zou kunnen dat je er in de toekomst fijne haarscheurtjes in ziet, maar ach, dan schaf je jezelf gewoon een nieuwe aan. Er vormt zich wel redelijk snel condensatie in de driptip, maar dit is simpel te verwijderen door met een wattenstaafje of keukenpapier  door de driptip en luchtbuis te gaan.

De batterij heeft een capaciteit van 650 mAh. Dit is persoonlijk voor mij genoeg, maar sommige dampers hebben liever een batterij met meer capaciteit (900, 1100 mAh). Het voltage is simpel in te stellen door aan de knop, onder aan de batterij te draaien. Om te dampen moet je dus de firebutton indrukken. Doordat deze verzonken is in de batterij, is deze zonder te kijken wat moeilijker te vinden dan op andere eGo batterijen. Uiterlijk gaat staat hier dus boven functionaliteit. Ik heb er echter persoonlijk geen problemen mee en voel het redelijk snel, zonder te kijken. Maar sommige mensen vinden dit verzonken knopje niks en gebruiken liever een andere VV batterij. Mocht je dat knopje van de Evod VV batterij dus niks vinden, dan hoef je deze batterij niet aan te schaffen. Alternatieven voor een VV batterij zijn o.a. de eGo Twist en Vision Spinner. Ander voordeel van deze laatst genoemde batterijen zijn, dat deze met meer capaciteit te verkrijgen zijn.

Voordelen:

- veel damp en gier

- goedkoop in aanschaf

- simpel in gebruik

- mooi design

- clearomizer in meerdere kleuren verkrijgbaar

- VV batterij gemaakt voor de Evod en goedkoper dan ander VV batterijen

- coils verwisselbaar met andere Kanger clearomizers (behalve de Kanger Pro Tank 3) en Anyvape (Mini) Davide clearomizers

Neutraal:

- firebutton verzonken in batterij (de een vindt het fijn, de ander niet)

- Batterij heeft capaciteit van 650 mAh, neem desnoods een extra batterij mee

- inhoud clearomizer 1,6 ml (voor de een voldoende, voor de ander te weinig)

Nadelen:

- driptip zit vast aan de tank

- snelle condensvorming in driptip en dit is te zien (ziet er een beetje smoezelig uit)

- De Kanger Evod VV batterij is alleen verkrijgbaar in zwart of RVS. Mochten deze kleuren je sowieso aanspreken, dan is er geen probleem. Voor de andere kleuren, zul je het toch met zwart en RVS moeten doen

Moet ik een Kanger Evod startset aanschaffen of losse onderdelen?

Allereerst de startset van de Kanger Evod is heel compleet en deze kost tussen de € 42,50 en € 50,- (afhankelijk bij welke webshop je het koopt). Wil je echter losse onderdelen aanschaffen met deze Kanger Evod VV batterij en dezelfde hoeveelheid willen hebben als in de startset, dan kost alles samen € 60,35. Dan heb je dus twee clearomizers (€ 5,25 per stuk), twee VV batterijen (€ 16,95 per stuk), een muuradapter (€ 4,50), een USB lader (€ 4,50) en 5 coils (€ 6,95), uitgaande van originele Kangertech producten. Het enige wat je mist, als je alles in losse onderdelen aanschaft, is de doos en de handleiding. Echter de Kanger Evod is zo simpel in gebruik, dat een handleiding overbodig is (en anders is er altijd nog dit forum en YouTube).

Je hebt dus een prijsverschil van maximaal €17,85 euro. Een startset aanschaffen is dus makkelijker en goedkoper, maar mijn persoonlijke mening is alles aanschaffen in losse onderdelen. Je hebt namelijk wel twee VV batterijen en dit vind ik wel een meerwaarde. Zeker met het oog op de toekomst, zullen deze VV batterijen je een hoop plezier geven in je dampervaring. Een andere optie is natuurlijk de startset aanschaffen en (later) een losse Kanger Evod VV batterij er bij. Het is dus een persoonlijke keuze.

Conclusie

De Kanger Evod is een zeer geschikte elektronische sigaret om mee te beginnen, maar bovengenoemde combinatie is ook heel leuk voor de ervaren damper. Heb je liever een batterij met meer capaciteit en/of vind/lijkt je de verzonken firebutton niks, laat dan de Kanger Evod VV batterij links liggen en ga voor bijvoorbeeld een Vision Spinner of eGo Twist. De Evod geeft lekker veel damp en gier, zeker als je het voltage wat omhoog zet. Daarmee vind ik het, gek genoeg, eigenlijk stiekem wel een van de betere sets die ik op dit moment heb. Tevens wordt de damp ook warmer naarmate je het voltage hoger zet en met tabakssmaken vind ik dit wel lekker. De smaak van de vloeistoffen is lekker vol. Ik damp nu op 4,8 volt (het maximale) en met de bijgeleverde coil geeft dit geen verbrandingssmaak (wat ik wel had verwacht). Kortom, ik ben wederom erg blij met de Kanger Evod! Of je nu voor de startset gaat of het geheel aan wilt schaffen in losse onderdelen, zoals bovengenoemde combinatie, de Kanger Evod is zeker een aanrader!

Je kan de startset en clearomizers in Nederland bij verschillende webshops bestellen, de Kanger Evod VV 650 mAh batterij heb ik alleen nog maar  gezien bij www.wegwerpsigaret.nl

Ik heb enkel en alleen een losse clearomizer en VV batterij gekocht en niet via de website, maar ben persoonlijk langs geweest in de winkel van Wegwerpsigaret. De kosten voor deze set waren in totaal € 22,20

Ik hoop dat U wat aan deze review hebt gehad, en wens U uiteraard veel dampplezier  :ratje

• Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ha Julian

De Kanger batterijen (650mAh) is er wel degelijk in allerlei kleuren, en niet alleen maar zwart of RVS:

http://www.zwoofs.nl/batterijen-opladers-elektrisch-roken/kanger-evod-batterij/

(Ik vond dat verzonken knopeje heel onhandig - omdat je 'm niet voelt, moet je steeds kijken waar de knop zit wannneer je wilt vuren.)

Ha Julian

De Kanger batterijen (650mAh) is er wel degelijk in allerlei kleuren, en niet alleen maar zwart of RVS:

http://www.zwoofs.nl/batterijen-opladers-elektrisch-roken/kanger-evod-batterij/

(Ik vond dat verzonken knopeje heel onhandig - omdat je 'm niet voelt, moet je steeds kijken waar de knop zit wannneer je wilt vuren.)

Hoi Spaink,

Dat klopt. ik heb het hier alleen over de Kanger Evod VV batterij. Deze is er (tot nu toe) alleen in zwart en RVS  :wink

Maar het "probleem" met het verzonken knopje blijft wel zoals Spaink zegt voor sommigen een nadeel..standaard of VV.

Inmiddels veranderd in de review, zodat mensen hier rekening mee kunnen houden.

:hi

ik ben als starter begonnen met de kanger evod rood( ben nu 3 weken bezig ).hij is erg mooi van kleur.

alleen ben ik dus een erge damper (wel te zeggen trek erg veel aan mijn fopspeen  :jolleke), ik trek bijna 2 batterijen leeg van 650

op 1 dag.

heb voor mijn verjaardag een vivi nova v-core gekregen (die lekt als een rund) en in die combie trekt ie hem

nog sneller leeg.

de smaak vd clearomizer van kanger die die weer geeft is super maar weinig damp.

ik ga nu met een vriendin 1 baterij ruilen voor een ego twist 1100,kijken of dat bevalt. :a20

:hi

ik ben als starter begonnen met de kanger evod rood( ben nu 3 weken bezig ).hij is erg mooi van kleur.

alleen ben ik dus een erge damper (wel te zeggen trek erg veel aan mijn fopspeen  :jolleke), ik trek bijna 2 batterijen leeg van 650

op 1 dag.

heb voor mijn verjaardag een vivi nova v-core gekregen (die lekt als een rund) en in die combie trekt ie hem

nog sneller leeg.

de smaak vd clearomizer van kanger die die weer geeft is super maar weinig damp.

ik ga nu met een vriendin 1 baterij ruilen voor een ego twist 1100,kijken of dat bevalt. :a20

Een eGo twist 1100 mAh is wel een goede aanvulling  :duim Ten eerste, je batterij gaat langer mee en ten tweede je kan nu spelen met het voltage, waarbij je dus meer damp, gier en smaak krijgt. En zeg maar tegen je vriendin: van ruilen komt huilen... want die twist wil je niet meer teruggeven  :wink

hahahahaha dat is ook de bedoeling !!!!  :ratje

ze kan er totaal niet mee overweg met de twist dusssss  :a20

zit nu al aan mijn 2e baterij vandaag dus ik ben erg blij dat ze morgen de twist komt brengen.

ik sta morgen voor het eerst op een rommelmarkt ,,,,moet er dus niet aan denken dat ik zonder batterij

komt te zitten !!!!!! :shock

met de twist moet ik het kunnen overleven (hoop ik)

en extra vloeistof in de tas :ratje

julian,

Je zegt dat 'ie goedkoper is dan andere vv's. Maar deze is maar 650 mAh. Zijn er ook andere vv's met 650 mAh? En is die van Kanger ten opzichte daarvan goedkoper?

Waarom komt Kanger eigenlijk met een voor vv wat karige 650 mAh? Lijkt me niet echt concurrerend met Twist, Spinner of Winder, die hoger zitten.

Ik ben juist blij met die verzonken knop. Is niet zo kwetsbaar. Als ik 'm met m'n duim bedien, hoef ik er ook nooit naar te zoeken.

Ja klopt. Ik heb ook geen idee waarom ze maar met 650 mAh aan komen zetten. Misschien, omdat deze batterij al langer is dan de Vision Spinner 650 mAh en eGo Twist?

Dit kost de twist:

http://www.zwoofs.nl/batterijen-opladers-elektrisch-roken/joyetech-ego-c-twist/

En dit  kost de Spinner:

http://www.zwoofs.nl/batterijen-opladers-elektrisch-roken/vision-spinner-batterij/

Vv batterijen zijn niet heel lastig hoor. Begin gewoon op het laagste voltage. Ga vervolgens langzaam omhoog. Als je een verbrandingssmaak proeft ben je te ver gegaan en ga je gewoon weer langzaam terug qua voltage. Het voltage wat jij het fijnst vind dampen is je sweetspot.

Je kan ook de Ohm/volt tabel gebruiken. Daar zie je in een oogopslag wat je coil aan kan qua voltage. Deze tabel kun je hier vinden op pagina 11:

http://www.kcer.nl/ergb1.pdf

Ik ga de vv zeker nog een keer uitproberen maar aangezien mijn smaakbeleving nog niet helemaal stabiel is wacht ik er liever nog even mee. Tot nu toe zijn wij echte happy vapers en hebben al meerdere aan de Evod gezet. Ook deze beginners vragen zich af waarom zij daar nooit eerder mee begonnen zijn  :grins

Ik ga de vv zeker nog een keer uitproberen maar aangezien mijn smaakbeleving nog niet helemaal stabiel is wacht ik er liever nog even mee. Tot nu toe zijn wij echte happy vapers en hebben al meerdere aan de Evod gezet. Ook deze beginners vragen zich af waarom zij daar nooit eerder mee begonnen zijn  :grins

Top! Leuk is dat he als je andere aand de damper krijgt.

Mooie review, maar mijn probleem is ook de 650 batterijen, ik kom er met twee de dag al niet door!?

Ik zat te denken aan een 1100 of 1300 batterij, maar welke starterset is dan het beste?

Die hebben ze helaas niet. Dan zou je beter kunnen kijken naar de twist of Spinner. Die hebben wel meer batterijcapaciteit. De Twist gaat tot 1000 mAh en de Spinner tot 1300 mAh.

Bij EbnFerro verkopen ze wel de standaard Evod batterijen in 1000 mAh:

http://ebnferro.com/e-cigarettes/kanger?p=2

Tja lastig en welke is dan beter, de Twist of de Spinner, de 1300 batterij lijkt mij wel wat denk ik?

Volgens mij maakt dat niet uit. Ik vond zelf bij de Spinner het wel handig dat je het aantal volt beter kon aflezen. Dat gaf bij mij de doorslag. Ik weet niet hoe lang de 1300 mAh is (formaatje wandelstok?) maar daar moet je wel de dag mee doorkomen denk ik. De vraag is dan alleen of de clearomizer wel genoeg inhoud heeft  :wink