Guest smokex Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Herkent iemand de verschijnselen JEUK en SPIERPIJN sinds het gebruik van e-liquids? Ik damp voornamelijk van Zwoofs en van Liqua, deze zijn 80% PG en 20% VG. Ik damp wel veel, zeker 8 ml per dag, alles 12 mg nicotine.
Guest Cil Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Heb nooit jeuk gehad maar had last van spierpijn , hoorde toen ergens in een draadje iets over vit b12 te kort in combinatie met dampen Heb dat gehaald en het was over. Weet niet of je twee klachten hebt of 2 die uit 1 oorzaak komen en ben geen arts ,dus zou het zeker in de gaten houden .
Guest smokex Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Ok, dankjewel. Heb je die B12 gewoon bij de drogist gekocht, als tabletjes, of wat?
Guest UGL201019 Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Ja, dat herken ik ook, enkel hevige jeuk op mijn onder- en bovenarmen, geen spierpijn. Dit is iets van de laatste weken; ik damp vanaf half maart dit jaar, nicotinegehalte 9 mg en 50-50% pg/vg, maak liquid zelf. 's Nachts, wanneer ik er wakker van wordt, dep ik de jeukplekken met natuurazijn. De volgende ochtend geen last meer van, doordat ik bodylotion gebruik - tegenwoordig ook voor het slapen gaan. In de zomer nergens last van gehad. Daarbij heb ik ook een lichte allergie; deze is op gezette tijden m.i.v. het dampen toegenomen. Geen verstopte neus meer, nu soms wel tranende ogen, alleenl buiten. Ben aan het uitproberen met diverse olieen (amandel en jojoba) i.v.m. ook een drogere huid en een allerfree-tabletje; de laatste helpt. In de avonduren begint het jeuken, tabletje uitgewerkt. De oorzaak ligt - denk ik bij mij - ook grotendeels bij te weinig drinken (droge huid armen en dikke kleding vanwege koud). Het kan zijn dat de allergie heftiger wordt doordat ik niet meer rook. Heb ook bedacht dat ik op het ene aroma heftiger reageer dan een andere; nog niet echt uitgeprobeerd omdat de klachten te dragen zijn met wat gekrabbel en hoop dat het op den duur weg zal gaan. Wellicht helpt dit je een beetje ten behoeve van een zelfonderzoek.
Jip Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Zou dit komen door het dampen of door het stoppen met roken...... Je moest eens weten wat roken allemaal kan verbloemen! 1
Guest Cil Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Heb ze van bij mijn homeopaath meegenomen ,maar je kan ze gewoon bij de drogist /apotheek kopen hoor . Maar zou toch ook de jeuk in de gaten houden ... Zoals ik zei ik ben zeker geen dokter Was zelf een zware roker ben in een keer onbedoeld overgestapt op dampen en toen gelijk ook een flinke damper geworden Onze lichamen moeten de rook rotzooi nog kwijt en tegelijkertijd brengen we er wat nieuws in Ieder lichaam reageert op zijn eigen manier Gebruik nu na 8 maanden 7 ml a 6 mg per dag (na 3 maanden de nicotine gehalveerd)
Guest paulv Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Als de spierpijn zo hevig is dat je levenskwaliteit er onder lijdt zou ik mij zorgen maken. Ingevolge mijn hevige rugpijn de laatste dagen is wandelen beperkt tot enkele meters.
Guest UGL201019 Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 ben blij dat ik niet meer rook, heb het krabbelen er wel voor over ....
Wajang Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Jeuk heb ik ook! Met name op mijn bovenarmen. Een branderige stekende enorme jeuk. Word er snachts wakker van en doe er dan natte theedoeken op. Om gek van te worden... Ik heb t op internet opgezocht en t schijnt Brachioradiale jeuk te heten. De evt link naar t dampen heb ik niet gelegd want ik heb die jeuk sinds een maand of twee en ik damp 3 en halve week.
Guest UGL201019 Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Bedankt voor de tip Wajang, ik ben meteen gaan googlen naar een aantal links. Zonder een conclusie te trekken, heb ik al een overeenkomst gevonden: de genoemde jeuk kan ook vanuit nekklachten voortkomen en die heb ik inderdaad door een voortdurend verkeerde houding achter de pc: hoofd vooruit steken om de lettertjes goed te lezen. De laatste weken heb ik daar ook meer problemen mee, en tegelijkertijd ook de jeuk op vooral mijn bovenarmen aan de buitenkant. Een goede reden om in ieder geval daar eens goed aan te werken, een computerbril aan te vragen en daarbij de jeuk in de gaten te houden. Nogmaals dank voor de tip.
Marianna Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Je kunt de lettertjes van het beeldscherm toch snel groter maken? Ctrl ingedrukt houden en tegelijkertijd het wieltje van de muis draaien.
UGL wolo Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Je kunt de lettertjes van het beeldscherm toch snel groter maken? Ctrl ingedrukt houden en tegelijkertijd het wieltje van de muis draaien. Om dit forum te volgen werkt dat prima. Helaas werken de applicaties die ik voor mijn werk nodig heb niet zo.
Marianna Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Nou ja, dan koop je gewoon een aantal leesbrilletjes voor een paar euro bij Blokker of Kruidvat.
Carobotje Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 On 19-11-2013 at 23:26, smokex said: Herkent iemand de verschijnselen JEUK en SPIERPIJN sinds het gebruik van e-liquids? Ik damp voornamelijk van Zwoofs en van Liqua, deze zijn 80% PG en 20% VG. Ik damp wel veel, zeker 8 ml per dag, alles 12 mg nicotine. Spierpijn kan door PG vergiftiging komen, als je veel dampt kan je lever het niet meer aan en komt er veel linksdraaiend melkzuur in je lichaam. Dit heeft effect op je spieren On 19-11-2013 at 23:26, smokex said: Herkent iemand de verschijnselen JEUK en SPIERPIJN sinds het gebruik van e-liquids? Ik damp voornamelijk van Zwoofs en van Liqua, deze zijn 80% PG en 20% VG. Ik damp wel veel, zeker 8 ml per dag, alles 12 mg nicotine. Als je lever de hoeveelheid PG niet meer aankan zal er links draaiend melkzuur in je lichaam ophopen. Vooral je spieren hebben daar last van
Marcel loves E6 Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 @Carobotje Leuk dat je meedenkt maar smokex had dit probleem 7 jaar geleden dus ik denk dat jouw reactie een beetje te laat komt.
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 1 hour ago, Carobotje said: Als je lever de hoeveelheid PG niet meer aankan zal er links draaiend melkzuur in je lichaam ophopen. Vooral je spieren hebben daar last van Daarom gebruiken we rechtsgedraaide coils. Dan kan er niks gebeuren. 6
Raycoupe Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 1 hour ago, Carobotje said: Spierpijn kan door PG vergiftiging komen, als je veel dampt kan je lever het niet meer aan en komt er veel linksdraaiend melkzuur in je lichaam. Dit heeft effect op je spieren Als je lever de hoeveelheid PG niet meer aankan zal er links draaiend melkzuur in je lichaam ophopen. Vooral je spieren hebben daar last van Dan moet je wel gruwelijk veel PG in je lijf krijgen, dat is met dampen simpelweg niet mogelijk, al damp je 50 ml pure PG per dag. Dat is het equivalent van 1 liter bier voor je lever. Wist je dat PG in heel veel infuusmiddelen zit die je in het ziekenhuis direct in je bloedbaan krijgt? De uitzondering zijn mensen met een PG allergie, maar dat is behoorlijk zeldzaam en wordt daarom zelfs niet van te voren getest in het ziekenhuis.
richard-V Posted February 3, 2021 Posted February 3, 2021 (edited) Of je allergisch bent voor een van deze stoffen weet je dat ook een dezer dagen./ The Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine includes the following ingredients: mRNA, lipids ((4-hydroxybutyl)azanediyl)bis(hexane-6,1-diyl)bis(2-hexyldecanoate), 2 [(polyethylene glycol)-2000]-N,N-ditetradecylacetamide, 1,2-Distearoyl-sn-glycero-3-phosphocholine, and cholesterol), potassium chloride, monobasic potassium phosphate, sodium chloride, dibasic sodium phosphate dihydrate, and sucrose. Edited February 3, 2021 by richard-V
Eef Posted February 19, 2021 Posted February 19, 2021 Een allergie of overgevoeligheid klinkt logisch. Ik krijg klachten bij een te hoog percentage nicotine. Dit kan van hoofdpijn tot uitslag gaan. Ik heb gewoon wat uitgeprobeerd tot klachten verdwenen
richard-V Posted August 24, 2021 Posted August 24, 2021 (edited) @JaspervdbroekePolyethylene glycol-https://en.wikipedia.org/wiki/Polyethylene_glycol#Medical_uses Edited August 24, 2021 by richard-V
Recommended Posts