Jump to content

JoyTech eGo Twist VV Batterij

Guest Karlo

Recommended Posts

Guest Karlo

[table]

[tr]

[td]twistjt.gif[/td]

[td]  De Variabele Volt Batterij van JoyTech

Wordt dit de nieuwe standaard voor 

voor alle eGo type E-dampers?

JoyTechlink: Klik Hier

tot aan maximaal 180 heisjes op een

voltage van tussen de 4.8 en 4.0 met

een verdampelement op 2.2ohm!

[/td][/tr]

[/table]

_

De Chinese Firma JoyTech introduceert een nieuwe batterij met de naam eGO-C Twist. Deze batterij is er eentje

van het eGO/510 type, en kan gebruikt worden op alle atomizers en cartomizers van deze twee types. Wat is er

bijzonder aan deze batterij?

De Batterij werkt met een variabel voltage. Je kunt dit aan de voorkant met een draairing instellen. De voltages

zijn instelbaar van 3,2 tot aan 4,8. Je kunt dit in stapjes van 0.2 volts regelen. Een JoyTech test wijst uit dat het

aantal heisjes op het hoogste voltage uitkomt op 180. Op een lager voltage haal je er meer uit.

De batterij draagt een fabrikantenprijs van ongeveer 27 Euro. Vermoedelijk zullen deze batterijen op niet al te

lange termijn op de Nederlandse markt verschijnen bij de verschillende handelaren.

Author: Kenniscentrum E-roken

Guest Brutal1ty

Leuk voor mensen die hun liquids graag rond de 4.X Volt dampen maar niet hun provari in hun zak kunnen stoppen als ze ergens heen gaan  :cigar Ben zelf ook wel benieuwd hoor! Moet er alleen niet aan denken de ''standaard'' 650mah versie te hebben voor VV... Das idd maar een paar uurtjes maximaal met gemiddeld dampen en hij kan weer aan de lader  :lolz

Guest cricque

Ziet er leuk uit ... spijtig dat het geen USB is :/

Ik heb namelijk alleen maar USB ego-t/ego-c batterijen liggen, gewoon omdat dit zo gemakkelijk is, moet ik geen aparte lader hebben

Ziet er naar uit dat ik dit dan toch ook maar eens moet aanschaffen :)

Guest Brutal1ty

Ziet er goed uit.. Ben benieuwd wat ie under load doet met een dual coil 1.5 ohm :JaqV

Geloof hetzelfde als de lavatube, maar dat kan valse info zijn  :slam gerucht zegt dus 2.5a limit, maar dat zullen we pas weten na een paar echte reviews  :shedevil

Guest Karlo

De webshop Cmalo lijkt de eerste te zijn die deze batterij binnen gaat krijgen.

De nieuwsbrief van Cmalo spreekt over aankomende week!..  :bliss

Guest Brutal1ty

Monky heeft toch ook al die batterijen binnen als ik me niet vergis, in 1000mah :169

Monky krijgt ze halverwege\einde van deze maand ;) Je vergist je  :knipwink

De VV Twist is een heel wat ambitieuzer ''projectje'' van Joyetech dan de ''upgrade'' batterij die ze nu wél binnen heeft al  :ponpon

Guest gast

Het worden wel enorme batterijen zeg.

97mm voor de 650Mah

110mm voor de 900Mah

121mm voor de 1000Mah

Guest Brutal1ty

Het worden wel enorme batterijen zeg.

97mm voor de 650Mah

110mm voor de 900Mah

121mm voor de 1000Mah

Is eigenlijk een Ego + Ego Booster ingebouwd... Die voegt wel een stukje lengte toe ja, maar sjah... Het is alsnog een van de zo niet dé kleinste goed verkrijgbare ''kleine batterij'' VV tube... Dus jah  :grins

• 3 weeks later...
Guest Giel

Nou, aangezien ik hem vandaag binnen heb gekregen, maar meteen een reviewtje er tegen aan.  :e15

Aangeschaft bij Monky. Uiteraard 's-anderendaags in de mail.  :a20

Ik had hiervoor een eGo-T 1100mAh, welke is overleden in de wasdroger (http://www.elektrisch-roken.nu/index.php?topic=3870.0)

Wat meteen opvalt is de lengte van het apparaat. 2,4 cm langer. Wat behoorlijk wat is. Het 'handvat' van de batterij zeg maar is nu 10 cm tegen de 7,7 cm van de eGo-T 1100mAh. Da's bijna een kwart langer. Goed voor mij persoonlijk geen bezwaar. In mijn huidige configuratie, een J-tank van Woo met een driptip meet het in totaal ruim 18,5 cm.

Aan de onderzijde bevindt zich dus de noviteit, te weten de voltage-insteller. deze voelt solide aan en draait lekker soepel en traploos. Dus geen klikjes per stand. Ik ga er dus vanuit dat je het ook vrij precies kunt instellen.

Ik damp nu met een LR (low resitance) cartomizer. Ik begrijp dat je op hogere voltages moet opletten met te lang en te zwaar belasten. Dit kan de gloeidraad van de carto doen doorbranden. Goed, ik damp er nog maar net mee, maar ik kan me zo voorstellen dat LR-carto's eerder overlijden dan de normale carto's. Hier kom ik in de loop der tijd wellicht nog op terug, mocht dit aan de orde zijn.

Damp ervaring: Mijn carto was nieuw, dus sowieso vrij krachtig, ook op de laagste stand van 3,2 volt. de grootste ergernis was altijd dat na een dag of 2 de carto's wat minder gingen presteren, omdat ze wat dichtslibben door dikker wordende liquid. Ik hoop dat met een hoger voltage ik dit probleem een beetje kan ondervangen.

Hij staat nu op ongeveer 3,7 volt, en ik moet zeggen: hij dampt als een tierelier. Precies net dat beetje extra dat ik zo lekker vind. Zeker omdat ik gedurende de dag niet altijd kan dampen als ik dat wil (ik werk in de horeca), kun je makkelijk even wat extra zware trekjes nemen door een hoger voltage in te stellen op de momenten dat je even kan 'inhalen'. Voor mij dus echt een uitkomst!

Het schijnt wel zo te zijn dat je op hogere voltages minder smaak hebt. Dus smaak versus dampkracht staan omgekeerd evenredig in verhouding tot elkaar. Tot nu toe merk ik dit niet echt, maar daar moet ik er wellicht wat langer voor mee hebben gedampt.

Hoe lang de batterij meegaat, kan ik nog niet vertellen, maar ik hoop vergelijkbaar met de eGo-T 1100mAh die ik hiervoor had. Deze ging, voor mij, precies een dag mee. De LED van het knopje wordt overigens blauw als ie richting 'leeg' gaat. En, natuurlijk 5-klik AAN, 5-klik UIT, zoals we gewend zijn van JoyeTech.

Eindoordeel: TOP! Prefect voor dat beetje extra. En geweldig dat je de gier en damp kunt instellen al naar gelang de verschillende behoeften die je gedurende de dag kunt hebben. Robuust, kwalitatief apparaat. Doodeenvoudig in bediening.

Guest Brutal1ty

Nou, aangezien ik hem vandaag binnen heb gekregen, maar meteen een reviewtje er tegen aan.  :e15

Aangeschaft bij Monky. Uiteraard 's-anderendaags in de mail.  :a20

Ik had hiervoor een eGo-T 1100mAh, welke is overleden in de wasdroger (http://www.elektrisch-roken.nu/index.php?topic=3870.0)

Wat meteen opvalt is de lengte van het apparaat. 2,4 cm langer. Wat behoorlijk wat is. Het 'handvat' van de batterij zeg maar is nu 10 cm tegen de 7,7 cm van de eGo-T 1100mAh. Da's bijna een kwart langer. Goed voor mij persoonlijk geen bezwaar. In mijn huidige configuratie, een J-tank van Woo met een driptip meet het in totaal ruim 18,5 cm.

Aan de onderzijde bevindt zich dus de noviteit, te weten de voltage-insteller. deze voelt solide aan en draait lekker soepel en traploos. Dus geen klikjes per stand. Ik ga er dus vanuit dat je het ook vrij precies kunt instellen.

Ik damp nu met een LR (low resitance) cartomizer. Ik begrijp dat je op hogere voltages moet opletten met te lang en te zwaar belasten. Dit kan de gloeidraad van de carto doen doorbranden. Goed, ik damp er nog maar net mee, maar ik kan me zo voorstellen dat LR-carto's eerder overlijden dan de normale carto's. Hier kom ik in de loop der tijd wellicht nog op terug, mocht dit aan de orde zijn.

Damp ervaring: Mijn carto was nieuw, dus sowieso vrij krachtig, ook op de laagste stand van 3,2 volt. de grootste ergernis was altijd dat na een dag of 2 de carto's wat minder gingen presteren, omdat ze wat dichtslibben door dikker wordende liquid. Ik hoop dat met een hoger voltage ik dit probleem een beetje kan ondervangen.

Hij staat nu op ongeveer 3,7 volt, en ik moet zeggen: hij dampt als een tierelier. Precies net dat beetje extra dat ik zo lekker vind. Zeker omdat ik gedurende de dag niet altijd kan dampen als ik dat wil (ik werk in de horeca), kun je makkelijk even wat extra zware trekjes nemen door een hoger voltage in te stellen op de momenten dat je even kan 'inhalen'. Voor mij dus echt een uitkomst!

Het schijnt wel zo te zijn dat je op hogere voltages minder smaak hebt. Dus smaak versus dampkracht staan omgekeerd evenredig in verhouding tot elkaar. Tot nu toe merk ik dit niet echt, maar daar moet ik er wellicht wat langer voor mee hebben gedampt.

Hoe lang de batterij meegaat, kan ik nog niet vertellen, maar ik hoop vergelijkbaar met de eGo-T 1100mAh die ik hiervoor had. Deze ging, voor mij, precies een dag mee. De LED van het knopje wordt overigens blauw als ie richting 'leeg' gaat. En, natuurlijk 5-klik AAN, 5-klik UIT, zoals we gewend zijn van JoyeTech.

Eindoordeel: TOP! Prefect voor dat beetje extra. En geweldig dat je de gier en damp kunt instellen al naar gelang de verschillende behoeften die je gedurende de dag kunt hebben. Robuust, kwalitatief apparaat. Doodeenvoudig in bediening.

Let wel dat je je LR cartomizer ook niet hoger dan 3.7 kan zetten als het <<2ohm is.

Als je het hoger zet, gebeurt er gewoon niks, dan dampt hij alsnog op 3.7 volt.

Het is in essentie een Lavatube in kleiner formaat, die wél z'n voltage ''under load'' behoudt tot hij leeg is én exact geeft waar hij op staat. Zolang je maar een cartomizer hebt die hoger is dan 2 ohm. Als je bijvoorbeeld op vol 4.8 wilt dampen heb je een carto van iig 2.5 ohm nodig met de twist.

Guest Giel

Let wel dat je je LR cartomizer ook niet hoger dan 3.7 kan zetten als het <<2ohm is.

Als je het hoger zet, gebeurt er gewoon niks, dan dampt hij alsnog op 3.7 volt.

Het is in essentie een Lavatube in kleiner formaat, die wél z'n voltage ''under load'' behoudt tot hij leeg is én exact geeft waar hij op staat. Zolang je maar een cartomizer hebt die hoger is dan 2 ohm. Als je bijvoorbeeld op vol 4.8 wilt dampen heb je een carto van iig 2.5 ohm nodig met de twist.

Dank voor je aanvulling! Dat wist ik niet. Dat is dan net de weggezakte natuurkunde-kennis die ik ontbeer.  :grins

Hmm, dan hoop ik niet dat ik de 1,5 Ohm heb, maar ik ben 'bang'.

We shall see.

Guest dodojuice

Ja heb ook ff zitten studeren.. de conclusie is dat een 3.0 ohm single coil carto het waarschijnlijk beste zal werken. Je krijgt dan ook daadwerkelijk de volts die je instelt op je Twist.. Deze 3.0 ohms zijn er van Boge en Smoktech.. Ook tank carto's met 1 of 3 gaatjes (de laatste is aan te raden als je een VG (mix) gebruikt)

De 3.0 ohm zijn voor 4-6 Volt en de 2-2.5 ohm zijn voor 5-7 Volt. 3.0 ohm lijkt me de beste keuze dus, met een max van 4.8 op de twist.

Dual coil word niet aangeraden op de twist omdat het voltage gelimiteerd word(op 3.7) zoals Brutal al zei en de batterij gaat ook (veel) sneller leeg.

Dat word maar weer wat carto's bestellen dan.. :169 :e33:a20

Bonus: een meneer die het laat zien http://www.youtube.com/watch?v=vJfGJiIHSzU

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Giel

Vandaag de 2,5 Ohm carto's van Monky binnen gekregen en dat gaat toch wel weer een stuk soepeler op de VV. Op 'laag' voltage, zeg maar onder de 4 volt, gebeurt er niet veel, maar boven de 4 is hij echt lekker in te stellen. Het lijkt erop dat dit de prestaties van de batterij ook ten goede komt. Het lijkt constanter en zoals het er nu naar uit ziet gaat de batterij ook langer mee per lading. (Natuurkundige rekensommen zouden dit ook moeten staven, als ik het me goed herinner.. :) )

Ik heb ook het idee dat de carto's een stukje degelijker zijn dan zijn 1,5 Ohm DC LR broertje. Wat me sowieso opviel is dat de 'tunnel' in het midden een stuk breder is. Dit komt de airflow wel ten goede. Het geheel trekt erg licht. OK, ik heb het over DAG 1 en dan trekken alle carto's prima, maar omdat er echt een ruime 'tunnel' is, heb ik goede moed dat je hiermee langer licht trekt.

Deze carto's hebben ook 3 gaatjes, i.p.v slechts 1 in de 1,5 Ohm DC LR. Hierdoor zou je in theorie de carto makkelijk gevuld moeten kunnen houden met liquid, en dit is tot nu ook zeker mijn ervaring. Met de 1,5 DC LR moest ik toch echt wel een paar keer per dag even een paar flink trekken, of extra bijdruppelen om de boel nat te houden. Dit lijkt nu overbodig.

Aldus, een goede kennismaking met deze nieuwe telg uit het WOO huis in combinatie met de VV van eGo.

Voor de duidelijkheid, deze 2,5 Ohm DC carto's zijn niet geschikt voor standaard eGo batterijen. De 3,7 Volt lading van deze batterijen geven niet genoeg power.

Guest dodojuice

Ja daarom :jazeker Aangezien jij zo'n enorm damp arsenaal hebt zou ik graag een antwoord willen hebben over het volgende.. Tis ws een domme vraag maar dat kan me niet schelen ::headslam

Als jij nou 2ohm op 4.2V dampt en een 3ohm op 5x volt is het resultaat en gewenste effect dan hetzelfde?

Guest UGL210419

Ik vind er niet zo heel veel verschil inzitten tussen de 2 en 3 ohm, de 2 ohm zitten vaak op 2,1 a 2,2 en de 3 Ohm vaak op 2,8

Ik gebruik ze beiden op 4,2 volt, ik ben niet zo van die hoge wattages en vind al gauw dat de juice een branderige smaak krijgt. Bobas is het lekkerst op 2 ohm 4,2 volt Ik heb nog n Phoenix Pfirsisch-Maracuja  liquid die damp ik het lieft op 3 ohm 4,2 volt.

Het maakt dus ook nog verschil welke juice je gebruikt.

Guest dodojuice

Ik gebruik ze beiden op 4,2 volt, ik ben niet zo van die hoge wattages en vind al gauw dat de juice een branderige smaak krijgt.

Ow vandaar dat je een Vmax heb.. :grins :grins :grins

Guest Brutal1ty

Heb nu zelf ook een zwarte twist. Werkt érg goed eerlijk gezegd zelfs beter dan ik had verwacht. Het is geen ProVari natuurlijk, maar je kan 't gerust een mini-lavatube noemen met een iets minder groot bereik, maar een stuk kleiner en ziet er steviger en mooier uit  :cigar

Alleen blijft de knop soms ''hangen'' en dat is wel jammer. Dat hebben m'n andere ego's niet.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest solidstar

Ik gebruik de Twist sinds 2 dagen en kan hem alleen maar aanbevelen. Het is de kleinste VV batterij die ik ken, goedkoop en makkelijk in gebruik. Ik heb de kleinere 650 versie en hij gaat zo'n 3 uur mee. Ik denk dat de 1000Mah versie zeker 5 uur gaat halen.

Ik heb de kleinere versie gehaald omdat ik hem meestal gebruik als ik onderweg ben en wilde iets compact hebben.