Jump to content

Liquids en cartridges


Guest henkzelf

Recommended Posts

Guest henkzelf

Ik weet dat er geen domme vragen bestaan, toch?

Dus als je oud en nu grijs ( voorheen BLOND ) bent kun je rustig vragen of je liquids kunt druppelen in cartridges.

Koop me suf aan cartridges dus dacht ik, zou je liquid kunnen druppelen in de lege cartridges?

Ja het valt niet mee als startende damper

Link to comment
Share on other sites

hmmm, waarom zou je gaan druppelen in de cartridges als je ze zelf kunt vullen..

je kunt wel op de atomizer druppelen, maar let daarbij wel op dat je niet teveel erop druppelt anders verzuip je de Atomizer.

maar eventjes voor de goede orde.. jij hebt toch ook de set gekocht bij E-smoking.nl ??

Mocht dat zo zijn, koop dan maar gewoon een 510-T atomizer met bijbehorende tankjes en ga die gebruiken

inplaats van die pest kleine, veel te dure cartridges.

een goede en zeer goedkope 510-T atomizer vindt je bijvoorbeeld hier:  http://www.elgarette.com/nl/dsp_product.cfm?id=22

22_1big.jpg

de tankjes hier: http://www.elgarette.com/nl/dsp_product.cfm?id=24

24_1big.jpg

en je kunt er zelfs deze op kwijt. - http://www.elgarette.com/nl/dsp_product.cfm?id=20

20_1big.jpg

Waarom zou je je nog langer laten leegzuigen door die vampier.

Link to comment
Share on other sites

Guest henkzelf

ja ik ben ook zo een sukkeltje, we maken allemaal wel eens de verkeerde beslissingen.

maar als ik alles goed begrijp is er een mod/oplossing om een RN4081/RN40830 naar een 510 te gebruiken.

heb voor honderden euro's aan shit gekocht en ben van de gehele ellende weer gaan roken, als in 1 pakje Drum per dag.

Voel me smerig en vooral opgelicht.

Link to comment
Share on other sites

@Henkzelf,

Hier kun jijzelf helaas nix aan doen, deze vampiers laten de beginnende dampers erin trappen dat ze het nieuwste op de markt hebben

het ziet erop de foto allemaal gelikt en groot uit, terwijl je in het echt een setje van 2 veel te kleine batterijtjes met hooguit 50 Mah

krijgt voor een schandalige prijs van 60 euro. (het setje kost in China net 8 dollar)

die 2 kleine batterijtjes bij elkaar geven je hooguit een 20-30 minuten damp plezier per stuk en hebben een uur nodig

om weer op te laden, het is schandalig dat dit soort lui dit mogen verkopen en zeker voor die prijs.

Hierop zou eigenlijk een soort regulering in moeten komen, hopelijk kan de Bond hier iets aan gaan doen.

Je kunt natuurlijk wel poggen dat het batterijtje met atomizertje, slechts 1 mm groter is dan een echte sigaret.

e-smoking_nl_te-dure_set_a.jpg

Op de volgende foto waarvan ik alleen een linkje plaats omdat de foto zelf te groot is: th_e-smoking_nl_te-dure_set_b.jpg

op de foto zie je van links naar rechts:

De Smokestick 220 Mah dit setje kost 90 euro (180 mah begint op 60 euro) - type RN 4081 - Cartomizers 5 a 15 euro

De Elgarette Starterkit 180 Mah (18 euro)  - type RN 4081- zowel Atomizers als Cartomizers te gebruiken en onderling uit te wisselen.

Cartomizers leeg - 5 voor 5 euro, gevuld zonder Nicotine 8,99 - Cartridge's kosten 5 euro voor 5 stuks.

daarnaast de E-smoking Basis set, open Atomizer, een tankje van 0,21 ml type RN40803 (verkorte 510) met hooguit 50 Mah batties

kosten van die basis set met 5 GRATIS cartridges erbij - de schandalige prijs van 60 euro

daarnaast een orginele 510 Atomizer versie, hier kun je ook een 510-T Atomizer op gebruiken (kosten vanaf 25 euro) - 180 Mah.

daarnaast een KR808D-1 - 1 van de betere 2 delige e-sigs (kosten vanaf 35 euro) - 180 Mah

daarnaast een NextGen Cartomizer sigaret 180 Mah- wordt geleverd in mooi sigretachtigdoosje en 1 batterij (vanaf 39 euro)

daarnaast de Elgarette Ego-Blister 650 Mah, met cartridge systeem en 510 aansluiting (22 euro)

Bedankt Norf voor het uitlenen van je RN40803 sigaretje, de review ervan volgt zeer binnenkort.

Men moet gewaarschuwd worden voor dit soort vampiers.

Link to comment
Share on other sites

Guest henkzelf

hartstikke bedankt voor de uitleg Camikease.

stap 1 wordt minderen met roken en dan ga ik met de verstrekte info het nog een keer proberen.

Link to comment
Share on other sites

Guest datida

Zeker doen henkzelf :jazeker

Heb in het begin ook veel te veel betaald aan allerlei look-a likes van zoals cami ze noemt vampieren  :karlo

Dankzij dit forum heb ik een ego aangeschaft en rook nu nog maar 1 atje per dag

Keep on vaping :tjoeke

Link to comment
Share on other sites

Guest chantal

Heel herkenbaar verhaal, dit is mij ook overkomen. Was zwaar teleurgesteld ..en weer begonnen met roken. Toch weer geprobeerd dankzij dit forum.. inmiddels alweer bijna 5 maanden gestopt met roken.. en daardoor het weggegooide geld weer aangevuld!! :jazeker. Dus ik zeg ook : don't give up!!

Link to comment
Share on other sites

Guest henkzelf

bedankt voor de reakties tot nu toe.

jammer dat er zoveel leergeld is betaald door zoveel mensen.

er zijn letterlijk honderden zoniet duizenden die dit leergeld betaald hebben of nog gaan betalen.

als er een manier gevonden gaat worden deze uitwassen tegen te gaan dan sta ik vooraan om wat voor hulp dan ook te bieden.

mocht je overigens nog spul hebben liggen, RN40803 of andere werkende/niet gebruikte troep van e liggend streepje smoking punt nl dan wil ik dit graag ontvangen, ik betaal de verzendkosten plus 1 euro extra op een rekening van je keuze.

ADRES via PM

Link to comment
Share on other sites

@Henkzelf,

Neem even contact op met Norf, die heeft een complete set liggen van deze RN40803

misschien dat ie die wil verkopen, want hij is helemaal om en blij met de grotere batterijen.

Maar !!!!

Je hoeft helemaal niet duur uit te zijn als je wilt genieten van E-dampen.

Lees bijvoorbeeld mijn review van deze Ego-blister van Elgarette.

Je krijgt voor 22 euro ex. verzendkosten vanuit Belgie een complete set met 1 batterij die bijzonder lang meegaat voor

een 650 Mah batterij en je zult versteld staan wat je allemaal op die batterij kunt gebruiken.

Het is 1 van mijn Favo batterijen inmiddels.

Het enige wat er niet standaard in de Cartridges zit is Nicotine, maar de smaak van deze Cartridge's is hetzelfde als van

de mini Cartridge's die e-smoking.nl in zijn assortiment heeft.

Ben je een Menthol roker/damper, bestel dan zeker de Menthol Cartridges mee, die zijn echt geweldig en de nicotine mis je niet ermee.

Review: http://www.elektrisch-roken.nu/index.php?topic=3709.0

Link to comment
Share on other sites

Guest Karlo

de volgorde die mensen helaas volgen is:

eerst kopen, dan pas informatie zoeken..

de juiste volgorde is:

eerst informatie zoeken (E-rokers gids bijvoorbeeld), en dan pas kopen (Bij KCER gecertificeerde shops)..

maar ach.. ieder mens heeft in zijn leven recht op zijn eigen fouten natuurlijk...  :fluit

Link to comment
Share on other sites

Guest Twinkie67

Ben ik even blij dat ik één van de weinigen ben die eerst dit hele forum heeft doorgespit, inclusief beginnersgids en youtubefilmpjes alvorens ik de ego-t bestelde.

Ik ben altijd zo dat ik eerst alles wil weten voordat ik iets beslis aan te schaffen. Soms vind ik mezelf daarin heel overdreven maar in het geval van e-roken is het maar wat verstandig geweest, haha! Ik ben een happy damper vanaf dag 1  :grins

Link to comment
Share on other sites

Guest greta

@Henkzelf,

Hier kun jijzelf helaas nix aan doen, deze vampiers laten de beginnende dampers erin trappen dat ze het nieuwste op de markt hebben

het ziet erop de foto allemaal gelikt en groot uit, terwijl je in het echt een setje van 2 veel te kleine batterijtjes met hooguit 50 Mah

krijgt voor een schandalige prijs van 60 euro. (het setje kost in China net 8 dollar)

die 2 kleine batterijtjes bij elkaar geven je hooguit een 20-30 minuten damp plezier per stuk en hebben een uur nodig

om weer op te laden, het is schandalig dat dit soort lui dit mogen verkopen en zeker voor die prijs.

Hierop zou eigenlijk een soort regulering in moeten komen, hopelijk kan de Bond hier iets aan gaan doen.

Je kunt natuurlijk wel poggen dat het batterijtje met atomizertje, slechts 1 mm groter is dan een echte sigaret.

e-smoking_nl_te-dure_set_a.jpg

Op de volgende foto waarvan ik alleen een linkje plaats omdat de foto zelf te groot is: th_e-smoking_nl_te-dure_set_b.jpg

op de foto zie je van links naar rechts:

De Smokestick 220 Mah dit setje kost 90 euro (180 mah begint op 60 euro) - type RN 4081 - Cartomizers 5 a 15 euro

De Elgarette Starterkit 180 Mah (18 euro)  - type RN 4081- zowel Atomizers als Cartomizers te gebruiken en onderling uit te wisselen.

Cartomizers leeg - 5 voor 5 euro, gevuld zonder Nicotine 8,99 - Cartridge's kosten 5 euro voor 5 stuks.

daarnaast de E-smoking Basis set, open Atomizer, een tankje van 0,21 ml type RN40803 (verkorte 510) met hooguit 50 Mah batties

kosten van die basis set met 5 GRATIS cartridges erbij - de schandalige prijs van 60 euro

daarnaast een orginele 510 Atomizer versie, hier kun je ook een 510-T Atomizer op gebruiken (kosten vanaf 25 euro) - 180 Mah.

daarnaast een KR808D-1 - 1 van de betere 2 delige e-sigs (kosten vanaf 35 euro) - 180 Mah

daarnaast een NextGen Cartomizer sigaret 180 Mah- wordt geleverd in mooi sigretachtigdoosje en 1 batterij (vanaf 39 euro)

daarnaast de Elgarette Ego-Blister 650 Mah, met cartridge systeem en 510 aansluiting (22 euro)

Bedankt Norf voor het uitlenen van je RN40803 sigaretje, de review ervan volgt zeer binnenkort.

Men moet gewaarschuwd worden voor dit soort vampiers.

Super Cami , dat jij het zo duidelijk maakt hoe mensen bedonderd worden . :bestfriend

Link to comment
Share on other sites

Guest henkzelf

In mijn geval en ik ben zeker dat ik niet de enige ben, heb ik op een avond na een volle asbak en een heftige hoestbui besloten te stoppen met roken.

Heb de volgende ochtend via google gezocht naar electonisch roken en kwam al spoedig op de site van eroken terecht.

Daar wordt alles keurig uitgelegd, mooie duidelijke site, nummer 2 in Nederland blah blah blah.

Mooi uitziend spul lijkt net een echte sigaret en dus bestellen maar.

Ben nooit een fan geweest van fora, sorry dit is dan dus toevallig een uitzondering, maar heb deze site op de een of andere manier toch gevonden maar toen was het kwaad reeds geschied.

Link to comment
Share on other sites

Guest greta

Ja Henkzelf , dat is erg jammer , maar troost je zo zijn er veel begonnen.

En,... zo zullen er nog wel meer volgen  :jazeker  jammer genoeg

Link to comment
Share on other sites

Ook ik ben begonnen met een veel te duur apparaat terug in 2007, Henk,

toen heette die SuperSmoker Ultra en ik had ook nog het geluk dat ik het ding gesloopt had in een tijd van 2 weken.

Dus kon er niet eens mee terug naar de leverancier om 'm te laten vervangen.

Ik kon feilloos en zonder hindeernissen een cocosnoot door een brandslang zuigen, maar damp kwam er niet meer uit het

ellendige stukje E-sigaret en dan ga je kijken op het internet en kom je site's tegen die over e-roken gaan, met mensen die

hun spullen betrekken van wel goede leveranciers en die wel beter werkten dan het klote apparaatje wat ik dus voor 109 euro

destijds gekocht had.

Dus je bent inderdaad niet de enige en helaas zul je ook niet de laatste zijn.

------

Intussen heb ik 2 laden vol met damp apparatuur, dat is incclusief de oude rommel uit 2007-2008.

en hoewel ze wel steeds beter worden en sommige erg goed zelfs, het gouden ei heb ik ook nog steeds niet gevonden

Link to comment
Share on other sites

Guest greta

Ook ik ben begonnen met een veel te duur apparaat terug in 2007, Henk,

toen heette die SuperSmoker Ultra en ik had ook nog het geluk dat ik het ding gesloopt had in een tijd van 2 weken. ::headslam Echtttt

Dus kon er niet eens mee terug naar de leverancier om 'm te laten vervangen.

Ik kon feilloos en zonder hindeernissen een cocosnoot door een brandslang zuigen,Sterke longen Cami  :lolz  maar damp kwam er niet meer uit het

ellendige stukje E-sigaret en dan ga je kijken op het internet en kom je site's tegen die over e-roken gaan, met mensen die

hun spullen betrekken van wel goede leveranciers en die wel beter werkten dan het klote apparaatje wat ik dus voor 109 euro

destijds gekocht had. niet normaal !!!! :shock

Dus je bent inderdaad niet de enige en helaas zul je ook niet de laatste zijn.

:neenee

------

Intussen heb ik 2 laden vol met damp apparatuur, dat is incclusief de oude rommel uit 2007-2008.

en hoewel ze wel steeds beter worden en sommige erg goed zelfs, het gouden ei heb ik ook nog steeds niet gevonden

Link to comment
Share on other sites

Guest Briggitte

Ook ik ben begonnen met een veel te duur apparaat terug in 2007, Henk,

toen heette die SuperSmoker Ultra en ik had ook nog het geluk dat ik het ding gesloopt had in een tijd van 2 weken. ::headslam Echtttt

Dus kon er niet eens mee terug naar de leverancier om 'm te laten vervangen.

Ik kon feilloos en zonder hindeernissen een cocosnoot door een brandslang zuigen,Sterke longen Cami  :lolz  maar damp kwam er niet meer uit het

ellendige stukje E-sigaret en dan ga je kijken op het internet en kom je site's tegen die over e-roken gaan, met mensen die

hun spullen betrekken van wel goede leveranciers en die wel beter werkten dan het klote apparaatje wat ik dus voor 109 euro

destijds gekocht had. niet normaal !!!! :shock  Jep.. ik ook: 99 euri's was tie geloof ik: ...en 'k had toendertijd een ver onder sociaal-niveau-minimum-inkomen: ik wilde dus egwel heeeel graag van het roken af.....

Dus je bent inderdaad niet de enige en helaas zul je ook niet de laatste zijn.

:neenee

------

Intussen heb ik 2 laden vol met damp apparatuur, dat is incclusief de oude rommel uit 2007-2008.

en hoewel ze wel steeds beter worden en sommige erg goed zelfs, het gouden ei heb ik ook nog steeds niet gevonden

Maar nu dan toch ook zover dat ik de a-tjes definitief achter me heb hoop ik!!! Het dampmateriaal kan ws altijd nog weer beter, en steeds weer beter, en dan nog weer etc etc, beter-der  :slam  , maar tot nu toe voldoet het voor me gelukkig!  :grins

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Skull88

Ben ik even blij dat ik één van de weinigen ben die eerst dit hele forum heeft doorgespit, inclusief beginnersgids en youtubefilmpjes alvorens ik de ego-t bestelde.

Ik ben altijd zo dat ik eerst alles wil weten voordat ik iets beslis aan te schaffen. Soms vind ik mezelf daarin heel overdreven maar in het geval van e-roken is het maar wat verstandig geweest, haha! Ik ben een happy damper vanaf dag 1  :grins

Ik was zo koppig dat ik toch iets wou dat er als een echte uitzag ondanks de info  ::headslam

Maar goed voor iets voor af en toe eens een keertje was ik er ook nog redelijk tevreden over. Heb dus toen 2 mini cigs gekocht, de 2de omdat hij maar mm groter was als een a'tje.  :bloos

Jaartje ofzo later toen ik effectief wou stoppen met roken ben ik wel zo verstandig geweest om voor een goede damper te gaan. Voel mij zelf ook niet echt opgelicht of iets, wist dat ik een mindere damper ging krijgen die duurder was, maar moest er bij mij als een analoge sigaret uitzien, dusja. Achteraf gezien was dit dom maar goed het heeft mij uiteindelijk wel aan het "echte" dampen geholpen en van de a'tjes af. Dat geld heb ik al lang weer uitgespaard aan gewone sigaretten en wat die verkopers betreft, daar koop je uiteindelijk 1x bij en verder niet meer, lijkt mij niet dat je daar op blijft voortbestaan dus die worden automatisch er wel uitgefilterd. Heb natuurlijk wel geen 100'den euros betaald, mss 100 ofzo en ik was dan nog tevreden. Als je na je eerste e-cig niet tevreden bent snap ik het extra uitgeven zonder eerst info te zoeken weer niet helemaal.  :weetnie

Link to comment
Share on other sites

Guest henkzelf

ben gestopt met dampen, rook weer Drum.

ik las een pauze in en dan ga ik weer dampen ben ik bang.

moet ff een knop in de kop omdraaien zoals we hier in "het darp" zeggen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Skull88

Waarom moet het eigenlijk het 1 of het ander zijn?

Meesten beginnen met dampen naast het roken, waarom dat niet doen, paar sigaretten per dag en tussendoor dampen. Om dan daarna volledig over te schakelen?

Nu klink je redelijk gefrustreerd over dampen (kan ik ook volledig begrijpen als je natuurlijk voornamelijk negatieve ervaringen hebt door slechte en dure hardware) en met zo'n instelling gaat het denk ik ook niet lukken na een pauze. Klinkt een beetje van, ik moet wel dampen omdat ik wil stoppen met roken maar eigenlijk rook ik liever verder. Niet teveel druk op jezelf leggen, rook rustig verder als je zin hebt en damp als je er zin in hebt. Uiteindelijk heb je met wat geluk als mij dat je een sigaret gewoon niet meer lekker gaat vinden en damp je vanzelf alleen nog. Dan blijft het af en toe nog doorbijten maar pak makkelijker.

Als ik zelf iets moet of dat nu van mijn eigen uit is of van iemand anders, lukt het mij ook nooit.

Toen deze week elke batterij die ik op mijn ego draaide in de beveiliging sloeg net op het moment dat ik echt een dampje wou, stond ik hier ook van "en nu haal ik een pak sigaretten  ::angryboos " Maar doordat ik voor 99% positieve ervaringen heb met e-roken ben ik dat idee ook gelijk weer vergeten en heb maar wat doorgezocht en een nieuwe ato loste het probleem op. Veel kans als jij de eerste dag zo'n negatieve ervaring hebt dat je wel een pakje gaat halen en het e-roken weer laat voor wat het is (tenminste dat zou bij mij zo zijn, iedereen is anders natuurlijk). Terwijl als je op zo'n moment gewoon sigaretje pakt terwijl je het rustig bekijkt en daarna weer dampt is het toch ook goed?

Link to comment
Share on other sites

Guest Tank

Zo doe ik het dus ook nog steeds, damp als ik er zin in heb en pak een a-tje als ik daar zin in heb.

Op deze manier rook ik dus wel zeker 20 a-tjes per dag minder dan voorheen en dat is toch mooi meegenomen.

Link to comment
Share on other sites

Guest datida

Ik doe het ook zo :jazeker

Na zes maanden dampen nog 1 a-tje per dag en deze is bij het ontwaken tesamen met een kop :mornincoffee

Het is uiteraard jou keuze :draaiduim

Maar persoonlijk voel ik me nu wel stukken beter hoor, al moet ik soms nog keihard zijn op mezelf om het verlangen naar een echte sigarette te onderdrukken :protest

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
On 23-5-2012 at 07:57, Camikease said:

Intussen heb ik 2 laden vol met damp apparatuur, dat is incclusief de oude rommel uit 2007-2008.

en hoewel ze wel steeds beter worden en sommige erg goed zelfs, het gouden ei heb ik ook nog steeds niet gevonden

 

Fun Fact....

Ik ben nu 8 jaar verder en de apparatuur is zoveeeeeeeeeeel beter dan we in 2012 hadden.... ben al 13 jaar een damper gebruiker....

maaaaRRR.... ondanks de AIO+ POD sytemen die juist bedoeld zijn voor de beginnende dampers... ben ik het echte Gouden ei, nog steeds niet tegen gekomen....

Hoewel de Joyetech eGrip v1.0 <-> v1.4 en de JustFog Minifit, de THC Tauren X Pod, de Voopoo Vinci serie, de Smok RPM serie, de SXK BBox styled, ... , etc....

al wel in de Zilveren EI categorie vallen...... wellicht is de Aspire Mulus (BB Style anno 2019) wel mijn gouden ei.... of misschien ook niet... we zoeken gestaag verder.....

 

Mijn tip is in elk geval laat je niet te snel ontmoedigen als er iets fout gaat - stel je vragen over je huidige apparatuur hier op dit forum..

geef ook duidelijk aan wat je nu gebruikt (ecig merk, type, merk en smaak van je liquid, nicotine nivo en welk type nicotine) dan hoeven de "help verleners"

geen extra vragen erover te vragen... en mocht je inderdaad terug vallen op de tabak, gebruik ze dan naast je damp apparaat, je zult dan spoedig merken

dat je het dampen veel lekkerder vindt dan de tabak...

 

 

Misschien moest t FBT een template maken in de Hulp secties op het forum: iets van ....

 

Damper Merk en typenr / naam:

Damper Soort - Starter kit/ Mods/ Pod syteem :

Liquid merk en smaak:

Nicotine nivo / hoogte:

Nicotine type Freebase/Nicsalt.

 

uitleg Probleem:

 

 

dat zou een hoop antwoorden van de "hulp verleners" zoveel makkelijker maken en verkeerde info kunnen vermijden...

 

Edited by Camikease
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...