Jump to content

vg of pg?


Guest kimmy

Recommended Posts

Hallo!!!

Ben pas nieuw hier, dus miss vraag naar de bekende weg...maar voor mij nog niet helemaal duidelijk...

Ik las in de beginnersggids dat pg een kans heeft dat huid problemen (exzeem/psoriasis) zich zouden kunnen ontwikkelen. En vg zou plantaardig zijn en heeft niet/weinig(?) bijwerkingen?

Ik heb ernstige psoriais  die ik met zware medicatie nu goed onder controle heb, op een paar mini plekjes na ben ik helemaal 'schoon'.

Nu zit ik er dus aan te denken om een vg liquit te gaan gebruiken maar lees ook dat die niet onverdund in een aantal systemen kunnen?

Ik heb nu een esmoking premium wat overigens redelijk tot goed bevalt maar denk eraan om een ander systeem aan te gaan schaffen. deze vragen hierom trend zal ik in een ander topic stellen...

Maar wat houd in niet onverdund gebruiken?? Waar mee zou je het moeten verdunnen? En kan het wel in de Ecap?

Link to comment
Share on other sites

Bij ernstige psoriasis kun je inderdaad beter VG gebruiken, maar dat is een dikkere vloeistof dan PG en daardoor stroomt 't niet zo makkelijk naar de coil/de lontjes; daarom wordt 't verdund met gedestilleerd water.

VG-liquids zijn niet makkelijk te vinden en duurder dan PG-liquids, waarschijnlijk alleen maar doordat er minder van verkocht wordt.

Er zijn webshops die kant-en-klare VG-liquids verkopen, zoals b.v. www.virginvapor.com

Andere webshops hebben bij VG meestal bar weinig keuze in liquid-smaakjes.

Bij VG wordt aangeraden om niet op low resistance te dampen.

Link to comment
Share on other sites

Mariannabel fijn dat je reageert op mijn vraag!!! :e33

dus de kant en klare liquits hoef je niet meer te verdunnen?

Ik las idd dat je die niet op LR moest gaan dampen. Vind het allemaal veel info hoor wat ik hier allemaal lees!

Las ergens dat jij grote fan bent van fruit en zoetige smaakjes!!! Gaaf!

Euhh... dus als je de kant en klare liquits heb... euh kunnen die dan in elk systeem?

Ga nu denk ik ook topics plaatsen over e-sig zelf... miss kom ik er dan uit wat het best bij mij past

Link to comment
Share on other sites

Kant-en-klare liquids dienen verdund te zijn, maar je kunt 't voor de zekerheid even navragen bij de leverancier.

Ja, er is inderdaad veel informatie te lezen, ook doordat er zoveel keuze is.

Ikke een fan van fruitsmaakjes? Nee, echt niet! Ik lust ook geen menthol, had altijd al een hekel aan menthol-sigaretten.

Ik damp meestal choco, kaneel, amandel, amaretto, e.d.

Ik heb geen verstand van de eCab, maar zag dat die slechts 360mah heeft, dus zo'n batterij zal snel leeg zijn.

Of dat een LR(low resistance) is, weet ik niet; dat zou je even moeten navragen.

Link to comment
Share on other sites

Mariannabel: dan bedoel ik meer zoetige smaakjes zoals choco, caramel, ammaretto haha

Ze hebben bij Virgin trouwens mooie baterijen zeg!!! Heb de site nog niet goed bekeken, zal ik straks ff doen

Link to comment
Share on other sites

Ga hoogswaarschijnlijk een Vibi nova mini aanschaffen een wil daar vg liquid bij gebruiken...

Iemand adressen voor mij waar ik die het beste kan bestellen?

Ben nog vrij nieuw in het dampers wereldje, euh... ben het ff kwijt,  vg liquid mocht bij een aantal systemen niet onverdund gebruikt worden, kreeg van mariannabel al een site door waar je deze 'kant en klaar'kunt bestellen...

Hebben jullie meer van deze sites? en hoe zit dat bij de Vivi nova mini? Kun je daar wel vg liquid in doen? Of moet deze altijd verdund worden als het geen 'kant en klare 'liquid is?

Sorry als deze vragen bij jullie ervaren mensen ergenis opwekken maar voor mij is het nog allemaal beetje zoeken naar info :denk

Link to comment
Share on other sites

Nou ben ik het ff kwijt...

Las in beginnersgids over evt huidproblemen met pg... nu heb ik ernstige psoriasis die nu goed onder controle is met zware medicatie en wil dus eigenlijk niet trickeren...

Maar las net ook dat vg miss helemaal niet zo best is. Wist dat je dit niet met LR moet gaan dampen... maar hoe zit dat met clearo's?

Wat is jullie voorkeur pg of vg?

Link to comment
Share on other sites

Ik damp altijd pure VG in de mini vivi nova en in de gewone vivi nova. Ik had last van mijn lippen als er PG in liquid zat. Ik ga er van uit dat het beter is dan sigaretten. Ik gebruik wel minimum een coil van 2.4 ohm  :ratje

Link to comment
Share on other sites

[moderatie]

drie topics over min of meer hetzelfde samengevoegd

gaarne niet voor hetzelfde onderwerp steeds nieuwe topics aanmaken, kunt gewoon

gerelateerde vragen in hetzelfde topic blijven stellen, merci!.

Karlo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...