Guest UGL181027 Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Goedeavond, Ik heb laatst de site Fasttech gezien met goede prijzen. Nu is Fasttech in Hong kong gevestigd volgens hun contact op de site is dat het land. Nu wil ik daar best wat kopen ,maar hoe zit het met doane kosten van Hongkong naar Nederland? Zijn er meer mensen die daar bestellen? Want heb een keer wat uit Amerika bestelt daar kwam grootte tax op, dus ben nogal huiverig
Guest beer01 Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Ik bestel er heel vaak en velen van. Het forum. Het kan zijn dat je er een keer wordt uitgepikt en kosten betaald boven de +/- 25/dollar maar ik heb dat nog niet meegemaaktSent from my HM NOTE 1LTE using Tapatalk
wahanassatta Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Invoerrechten betaal je vanaf bedragen hoger dan €150,-BTW en inklaringskosten betaal je vanaf bedragen hoger dan € 22,- Als je je bestellingen onder de 22 euro houdt, kun je financieel dus niet voor verrassingen komen te staan. Wel is het zo dat er meer en meer meldingen zijn van dampers die hinder ondervinden van de douane. Dit omdat de wetgeving in NL anders is dan in bijvoorbeeld China. Zie dit draadje: http://www.dampforum.nu/topic/14622-douanecontroles-meldingen-van-vertragingen-nabetalingen-en-inbeslagnames/ De meeste dampers houden dus hun bestellingen laag en nemen de gok. Tot nu toe gaat dat in de meeste gevallen goed. 1
Guest UGL181027 Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Beer01 & Wahanassatta bedankt voor de informatie dit had ik nodig!
Sub-Ωhm Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Ik heb vorige week mijn eerste bestelling gedaan bij Fasttech, gezien de reacties op het forum leek het me het gokje wel waard.
Guest jandesloper Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Vorige week wat bestelt voor 48 euries,binnen een week in huis.Stond op de verpakking ,waarde 20 euries.
Guest Argoyle Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Ook hier nog nooit problemen gehad, overigens, met geen enkele chinese webshop. Zelfs niet bij grotere aankopen.
Cyber_Huub Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Ook als veelkoper "nog" geen problemen gehad.Toch verwacht ik, dat het niet zo zal blijven gaan.
Guest defonz Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Heb al meermaals pakjes besteld boven de 100 euro en die probleemloos doorkwamen , het laatst een pakje waarop vermeld stond 15 euro waarvan de inhoud 27 euro was en dat werd er uit gepikt , na het voorleggen van betaalbedrag en betaalgegevens heb ik hier op een 20 euro moeten bijbetalen .
Guest Tom1983 Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Als je bij een bestelling van boven de 22 euro even de klantendienst van FT vraagt om er een lager bedrag op te zetten is dit geen probleem. Ik heb laatst een pakket van 100 euro binnengekregen waar men 20 dollar op had gezet.
Rickw57 Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Als je bij een bestelling van boven de 22 euro even de klantendienst van FT vraagt om er een lager bedrag op te zetten is dit geen probleem. Ik heb laatst een pakket van 100 euro binnengekregen waar men 20 dollar op had gezet. Dit doen ze standaard, ook de andere chinese sites. Maar het probleem is als de douane je pakketje er tussenuit haalt voor controle; dan moet je de factuur opsturen. Daar staat dan natuurlijk wél het volledige bedrag.
-MJ- Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Ook al flink wat gekocht maar - hout vasthouden - nog nooit douanekosten gehad. Indien mogelijk probeer ik wel sowieso een bestelling op te splitsen in kleinere bedragen.
Guest GijsCR7 Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Heb een keer met wat vrienden een bestelling gedaan van 250 euro, dit was geen probleem.Mijn pakketje van 50 euro werd er laatst wel uitgepikt voor waarschijnlijk controle maar is toch gewoon doorgelaten!
lageveld Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Heb al meermaals pakjes besteld boven de 100 euro en die probleemloos doorkwamen , het laatst een pakje waarop vermeld stond 15 euro waarvan de inhoud 27 euro was en dat werd er uit gepikt , na het voorleggen van betaalbedrag en betaalgegevens heb ik hier op een 20 euro moeten bijbetalen . Dan vraag ik me wel af waar die 20 euro op gebaseerd is. In beginsel ben je over die 27 euro btw verschuldigd maar dat is nog niet eens 6 euro. Zelf heb ik nog nooit iets hoeven betalen. Zelfs niet over een zending van, ik meen ook iets van 27 euro, die ik bij de douane op moest halen.
JD. Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 (edited) Inklaringskosten. http://www.invoercalculator.nl/(Edit: Joshua was me voor) Edited October 1, 2015 by dew
drugarth Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Ik ben er al 2 keer uitgepikt, vandaag eindelijk een pakje van fasttech wat de douane heeft weten te omzeilen.Als het mogelijk is gewoon je bestelling opsplitsen zodat het onder de 22,- per verzending blijft. Dan hoef je niets bij te betalen. (en bij voorkeur boven de $20 want dan krijg je tracking erbij, dus er is een smal optimaal gebied)Als 1 item meer dan 22,- kost dan wordt het duimen. (dan 19% en 13,- euro bij betalen als je eruit gehaalt wordt..behalve als het dan weer meer dan 150,- is dan nog extra lappen)
Cyber_Huub Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 21% + 13 euroBoven de € 150,- 38% + € 13,-, als ik me niet vergis.
Guest defonz Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Dan vraag ik me wel af waar die 20 euro op gebaseerd is. In beginsel ben je over die 27 euro btw verschuldigd maar dat is nog niet eens 6 euro. Zelf heb ik nog nooit iets hoeven betalen. Zelfs niet over een zending van, ik meen ook iets van 27 euro, die ik bij de douane op moest halen. Dat is juist en de rest waren administratiekosten .
Guest JerryB Posted October 5, 2015 Posted October 5, 2015 weet iemand misschien of de producten van bv. aspire ook echt authentiek zijn zoals ze beweren?
Rickw57 Posted October 5, 2015 Posted October 5, 2015 weet iemand misschien of de producten van bv. aspire ook echt authentiek zijn zoals ze beweren? Als er bij een product op fasttech staat: Authentic, dan Is dat ook zo. Gaat het om een Clone, dan staat er niks bij, of: style / styled
Perique Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Als het mogelijk is gewoon je bestelling opsplitsen zodat het onder de 22,- per verzending blijft. Dan hoef je niets bij te betalen. Als die twee pakjes min of meer gelijktijdig bij de controle komen, is er volgens mij ook een bepaling waardoor ze toch als één beschouwd kunnen worden, dus is het verstandig die bestellingen niet gelijktijdig te doen. Is me eens gebeurd met een grote bestelling bij Nicoticket. Ik hoefde echter voor beide pakjes alleen de btw te betalen en NLPost berekende ook geen afhandelingskosten. Geen idee waarom niet, maar je hoort me ook niet klagen.
Guest JerryB Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Als er bij een product op fasttech staat: Authentic, dan Is dat ook zo. Gaat het om een Clone, dan staat er niks bij, of: style / styled Heb jij of anderen dit ook echt gecheckt dmv de security code na te trekken op de aspire website?
Chasepoes Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Heb jij of anderen dit ook echt gecheckt dmv de security code na te trekken op de aspire website?Niet bij Aspire producten, maar wel bij Kangertech producten. Daarvan hebben ze zowel originele (authentic) en clones (style). De originele waren voorzien van krassticker en bekend bij Kangertech. De clones hadden een dergelijke sticker niet.Maar ook bij andere bestelde producten was het evident: Authentic=Origineel bij FastTech.Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JoshuaB Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Bij weer andere producten, Joyetech bijvoorbeeld, halen ze de codes weg. Ook deze zijn authentic, maar om hun leverancier te beschermen worden de codes weggehaald. FT levert dan onder de minimale verkoopprijs van de fabrikant en om te voorkomen dat te achterhalen is wie aan FT levert wordt dit gedaan.
Recommended Posts