Madman Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 3 hours ago, Jayjay said: Batteries spare/or loose, including lithium metal or lithium ion cells or batteries, for portable electronic devices must be carried in carry-on baggage only. Articles which have the primary purpose as a power source, e.g. power banks are considered as spare batteries. These batteries must be individually protected to avoid short-circuit. Each passenger is limited to a maximum of 20 spare batteries. Daar staat dat je batterijen in je handbagage moet doen en dat je er maximaal 20 mee mag nemen. Vergeet daarbij niet, dat een LiPo zoals voor je drone vaak al uit 3 batterijen bestaat. 3 hours ago, Jayjay said: Lithium Batteries, spare or loose with a Watt-hour rating exceeding 100 watt hours but not exceeding 160 watt hours for consumer electronic devices and Portable Medical Electronic Devices (PMED) or with a lithium content exceeding 2 grams but not exceeding 8 grams for PMED only. Maximum of two spare batteries in carry-on baggage only. These batteries must be individually protected to prevent short circuit. En hier staat dat iedere batterij niet boven de 100 WH mag komen en 160Wh als ze in een aparaat zitten wat daarvoor bedoeld is. En dat er niet meer dan 2 gram lithium in je batterij mag zitten (en in je pacemaker maximaal 8gram ? )
Professor X Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 32 minutes ago, Madman said: En hier staat dat iedere batterij niet boven de 100 WH mag komen en 160Wh als ze in een aparaat zitten wat daarvoor bedoeld is. En dat er niet meer dan 2 gram lithium in je batterij mag zitten (en in je pacemaker maximaal 8gram ? ) En dit zegt mij dus niks. Dit is de drone batterei. Mag dat nou wel of niet?
Madman Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Zo te zien wel, staat 59 Wh op 15,4V dus waarschijnlijk een Lipo die uit 4 lagen bestaat. 1
junkiexl Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Gooi je ze wel in de handbagage, dan moet je dus WEL met de zooi door de douane in Dubai heen.. Hier staat het allemaal wel voor Schiphol,,, maar Dubai kan daar dan wel weer anders er over denken er veranderd elk jaar wel weer wat zie ik, het is niet meer bij te houden https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-mag-in-handbagage/ In het laadruim mag idd niet meer... dat klopt dan klopt dan wel want in januari 2016 vloog ik voor het laatst. https://www.thailandblog.nl/vliegtickets/verbod-op-lithium-ion-batterijen-in-laadruim-passagiersvliegtuigen/ Het veranderd om de haverklap https://visumbuitenland.nl/amerika/nieuws/vliegen-met-laptop maar idd ik vond het toen al wat vreemd wel in ruim niet in cabine, zal dat stukje wel wat verkeerd begrepen hebben ? Nou dan zit je goed, gooi die zooi gewoon in de handbagage, het land van bestemming is het ok, Schiphol ook, gaat het mis in Dubai kost het je in het ergste geval een paar centen. Verenigde Arabische Emiraten aan de ene kant intelligent hypermodern, aan de andere kant ouderwets en nog dommer dan een kameel. Je weet het nooit met die gasten. Gewoon gaan met die hap, klinkt goed die reis, enjoy ? 1
Hetty007 Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 Ben deze week met de (v)echtgenoot op rondreis door Oostenrijk, supermooi. Nog maar handjevol dampers gespot en nog minder dampshops. Vandaag in Graz (hele mooie stad) Vape-Store binnengestapt, omdat mijn ouwe trouwe Melo 2, na vervangen van het glaasje, ontzettend bleef lekken. Een supervriendelijke medewerker begreep mijn steenkolen-duits en heeft de Melo helemaal uit elkaar gehaald. Bleek binnenin iets scheef te zitten waardoor het nieuwe glas een fractie scheef zat en dus lekkage gaf. Was service van de zaak, terwijl ik nog niks gekocht had! Daarna maar ff rondgeneusd en een 5 ml Nautilus, reserveglaasje melo 2 en flesje aroma gekocht.. Vanaf morgen 2 dagen op ontdekkingstocht in Wenen. 5
Remon Posted December 11, 2018 Posted December 11, 2018 Sowieso niet vergeten het tankje van je mod/batterij te halen en in een apart plastic (boterham) zakje bij je overige vloeistoffen stoppen als je gaat vliegen. Mijn ervaring vorig jaar: Laguna Beach, Californië: roken en dampen strikt verboden. Alleen thuis en in de auto toegestaan..
Leo Bak Posted December 11, 2018 Posted December 11, 2018 1 minute ago, Remon said: Sowieso niet vergeten het tankje van je mod/batterij te halen en in een apart plastic (boterham) zakje bij je overige vloeistoffen stoppen als je gaat vliegen. Ik liep na de eerste keer vliegen met damper inderdaad met zo'n enorme liquidvlek in de buurt van mijn kruis. Uiteindelijk in de wc schoongemaakt en mijn broek onder de handdroger gehouden. Liever 10 minuten voor lul staan in de wc dan de hele rest vd reis een tas ervoor proberen te houden. Beter is om de tank op de kop te houden en na het landen even opendraaien om evt luchtdrukverschil op te heffen. Anders gaat ie in dat zakje lekken. Laatste paar keer vliegen trouwens een dripper meegenomen, ook makkelijk. 1
Remon Posted December 11, 2018 Posted December 11, 2018 (edited) De drukverschillen kunnen inderdaad groot zijn. Leg maar een keer op 30000 voet (10 KM) hoogte een leeggedronken flesje waterweg. Als je geland bent dan zit deze helemaal ingedrukt.. Nog beter misschien is om hem niet zo vol te doen onderweg naar het vliegveld en dan even opendraaien en leegschudden voordien. Edited December 11, 2018 by Remon 1
Professor X Posted December 11, 2018 Posted December 11, 2018 Ik had een keer een grote zak chips mee in het vliegtuig. Was gewoon een opgeblazen ballon 2
Nobody Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Hoi, Ik heb ook wat vraagjes, hopelijk hebben jullie de antwoorden. Ik ga half maart 2019 met de trein van Schiphol naar Brussel en door naar Londen.(net voor de brexit) voor 5 dagen. Hoe kan ik het beste mijn dampspullen meenemen (om zelf de coils in te bouwen). En de dampvloeistof, ik verwacht een 100 ml nodig te hebben, die verdelen in porties van 20 ml, of is dat al teveel. Ik weet ook niet hoe de controles in Brussel zullen zijn bij de douane. Graag zoveel mogelijk info en waar ik om moet denken. Alvast bedankt daarvoor. Sietsko
TheRich Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 (edited) Geen controles.. Je bevindt je nog steeds in een gebied zonder fysieke grenzen.. Zolang jij de lucht niet ingaat, niets aan het handje En zelfs al moet je een veiligheidscontrole door, er gelden geen beperkingen op vloeistoffen oid.. https://www.eurostar.com/nl-nl/reisinformatie/reisplanning/bagage/verboden-voorwerpen Edited December 20, 2018 by TheRich
Nobody Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Dank je voor de reply TheRich Weet je ook hoe het zit met dampen op de obenbare weg, is dat toegestaan?
TheRich Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 @NobodyIn de UK? Waar dampen vergoed wordt door de verzekering als stopmiddel? Denk t wel.. ? 1
Nobody Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 (edited) @TheRichHelemaal goed, dank voor alle info. Ik kan gerust meenemen wat ik wil, en zo zie ik het graag. Zonder mijn damper op pad gaat niet haha Edited December 20, 2018 by Nobody 1
Tamara Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 @Nobody een mention doe je door @ te typen en daarachter de nickname. Als je een paar letters hebt getypt dan verschijnt er een keuzelijstje waaruit je de juiste nickname kan kiezen. Door een mention krijgt diegene bericht dat er op hem/haar is gereageerd.
Nobody Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 (edited) Dank voor je uitleg @TheRich, ik zag wel bij geregistreerde bagage staan: Doe-het-zelfgereedschap zoals schroevendraaiers die heb ik wel nodig om een nieuwe coil te plaatsen. Edited December 20, 2018 by Tamara FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ) 1
SCi Posted April 1, 2019 Posted April 1, 2019 Na bijna anderhalf jaar niet te zijn geweest ben ik recentelijk weer naar Japan geweest ? In een paar vapeshops die ik heb bezocht trok ik meteen de aandacht met m'n pwm en titan setup en dat leverde erg leuke feedback op. De trend van rookvrije horeca blijft doorzetten ; in het prefectuur chiba is er nu zelfs daadwerkelijk wetgeving van kracht die roken in de horeca verbied. Op enkele stations heb ik naast de niet roken borden nu helaas ook no vape bordjes gezien , de damper heeft het dus nog altijd lastig in Japan. Over dampen op straat waar er sprake is van een rookverbod ( eigenlijk op roken tijdens het lopen ) is nog geen echte duidelijkheid. Diverse mensen in de vapeshops stellen dat roken en vapen 2 verschillende dingen zijn en men je dus niets kan maken , ik heb nog geen kans gehad om een agent of boa hier naar te kunnen vragen ( m'n Japans is er nog niet goed genoeg voor ) maar wil dit wel gaan doen. Het iqos systeem ( en inmiddels diverse varianten er op ) blijft nog altijd mateloos populair in Japan. Echt overal zie je mensen er mee. Dampers in het wild blijven helaas zeer schaars maar dat komt waarschijnlijk met name omdat er geen nic in liquids mag zitten in Japan. 1
Guest Josty Posted April 1, 2019 Posted April 1, 2019 HELP!!! Ik heb een vraag/probleem: ik ga over 2 weken naar bali(Indonesië) vanwege familieomstandigheden/bezoek en om het nog erger te maken heb ik ook nog een tussenstop op Doha(Qatar), heeft iemand hier ervaring met het roken/meenemen van een e-Sig? Voor bali maak ik me geen hele grote zorgen, tis niet zo dat ik perse in het openbaar wil vapen, maar Qatar inclusief Qatarairlines hebben nogal veel moeite met het vapen. Iemand die enige suggestie/ervaring? Of ervaring heeft met het aanschaffen van een e-Sig en vloeistof in bali als het echt niet mogelijk is om Qatar door te komen? Daarnaast heb ik de terugweg ook nog een tussenstop van 12 uur in doha, dus ga waarschijnlijk ook de stad in:) iemand enige hulp/ervaring, heb geen zin om de oude sigaretten erbij te halen! bij voorbaat dank je voor je reactie? Groet Josty
Dampende DJ Posted April 2, 2019 Posted April 2, 2019 @Josty Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, in dit soort gevallen, als ik ergens naar toe moet vliegen, vraag ik het altijd na bij de vliegmaatschappij zodat ik het 100% zeker weet en niet opeens voor (ongewenste) verassingen kom te staan ?
Marianna Posted April 2, 2019 Posted April 2, 2019 15 hours ago, Josty said: Voor bali maak ik me geen hele grote zorgen.. Ik denk dat je je daar helemaal geen zorgen over hoeft te maken, want in het zuiden van Bali stikt 't van de dampwinkels.
Professor X Posted April 2, 2019 Posted April 2, 2019 @Josty gewoon de gok wagen joh. Ik heb me vorige jaar dood gestrest om mijn droom mee te nemen naar de Malediven. Ik moest overstappen op Dubai. Als ik de berichten van dubai lees, dan zouden deze massaal ingenomen worden, en een dikke boete krijgen. Heenweg alle damp waren in de koffer met liquid, alleen een wegwerp dampertje in de tas. En mijn 20 batterijen (stel je voor dat er een stuk gaat). En de droon lag ook in de koffer. Heenweg kreeg ik opmerking wat ik met 20 batterijen deed. Ik kon me zo snel niks bedenken, dus zei voor mijn zaklamp voor het duiken. Waarop hij zij, maar dat is hoogstuit 2 bat. Ik zei erop dat ik met 4 zaklampen dook voor de veiligheid en mocht zo doorlopen. Terug weg de hele damp spullen collectie in mijn handbagage mee genomen, inclusief 1.5 overgebleven Liquid, de batterijen en de droon. De beambte die de scan moest bijhouden was aan het dollen met zijn collega, en hij gebaarde mij door te lopen. Ik zei nog met mijn domme kop, kan ik echt doorlopen hoef je niks te controleren? Nee dat hoefde niet. Ik ga vanaf nu dus ook met een gerust hart overal naartoe. Iedereen maakt elkaar maar gek over dampen en drones ect. Maar het valt allemaal wel mee
SCi Posted April 3, 2019 Posted April 3, 2019 Ik had een aantal jaar geleden in Doha ( op het vliegveld iig ) geen issues met m'n damper , zoek wel de rookruimte op zou ik zeggen.
KeesB Posted May 7, 2019 Posted May 7, 2019 (edited) Ik begin maar een nieuw bericht want sommigen zijn al zo oud dat de wetgeving vast al is veranderd. Het zou makkelijker zijn als de topics werd opgesplitst in de landen waarover het gaat. Ik wil eind van de maand naar Duitsland rijden. Nu is mijn vraag of je daar in de auto mag dampen en op straat en op de parkeerplaatsen langs de snelweg? Begin juli ga ik naar België voor twee weken. Hoe zijn de regels daar? Ik wil toch wel gewoon in de auto blijven dampen en graag ook wel op straat. Is dat een probleem? Edited May 7, 2019 by KeesB
Poohtjes Posted May 7, 2019 Posted May 7, 2019 ik woon aan de landsgrenzen en zowel in Belgie als in Duitsland nog nooit commentaar gehad. In belgie hangt er wel iets in de lucht met dampen in de auto als je minderjarigen bij je hebt....maar ik weet niet of dat al van kracht is 1
KeesB Posted May 7, 2019 Posted May 7, 2019 Haha nou het geeft me wel wat hoop. Ik reis alleen. Hier zijn ook mensen die een mobiel in de auto gebruiken en daar nog nooit voor zijn aangehouden. Ok ik zie wel hoe het straks gaat. Bedankt voor de bemoediging!
Recommended Posts