Jump to content

Tank schoongemaakt met schoonmaak alcohol, veilig?


Guest Lady

Recommended Posts

Ik heb al wat langer meerdere vaporizers dus stiekem niet echt een beginner maar dit is voor het eerst dat ik mijn vaporizer tank (kanger subtank, zonder coil, die ging ik toch vervangen) heb schoongemaakt met alcohol. Ik dacht de veilige (voor schoonmaken van bijv huid en piercings) te pakken te hebben maar toen ik het flesje nader bestudeerde (puur toeval bij verveling tijdens een telefoongesprek) zag ik dat het om de (niet zo veilige) schoonmaak variant ging, De Gedenatureerde alcohol van 96% van Tendo's verder staat er nog op Spiritus ketonatus fortior. Ik wist niet dat wij deze variant in huis hadden (ik ben normaal gesproken voorzichtig en een beetje paranoia bij chemische middelen die ik gebruik in de schoonmaak) en heb me daarom vergist. Nou goed het is al gebeurd, Ik heb iets van 3 dopjes in een klein dessert bakje gedaan (oh is die nu ook niet meer veilig?) met ong het even aantal dopjes water en daar mn onderdeeltjes in gelegd. Dat heeft een klein uurtje gestaan en ik heb inmiddels de hele bups langdurig afgespoeld onder de (koude) kraan en laten drogen. 

 

Is dit nu schadelijk? Het gaat dus niet om mijn coil. die ging ik vervangen en heb ik niet in het alcohol mixje gelegd. Ik heb ook de driptip (is van kunststof) en het kleine O ringetje (ook plastic, elastiek) niet in het bakje met alcohol gelegd maar in een bakje warm water uit angst dat het plastic zou oplossen.

Edited by Lady
Link to comment
Share on other sites

Oh dankje voor je antwoord, dus het geeft niet wat voor alcohol het is geweest ook niet ivm het verdampingsproces? En grondig afspoelen zou dan voldoende moeten zijn?

Link to comment
Share on other sites

dankje dankje dankje! Ik ben nogal een neuroot en kan me al voorstellen wat voor idioot verschrikkelijke dingen er met me kunnen gebeuren door zo'n stom foutje. Een bevestiging (dont worry ik houd je niet verantwoordelijk als t anders is hoor :P ) is altijd fijn, no matter hoe of van wie. Het is iniedergeval voldoende om mij zo gerust te stellen dat ik het gewoon even probeer. Het gaat vast wel ok. Ik heb een SubOhm en de liquid die erin zit zou erg sterk moeten smaken hierin dus hoop de alcohol dan niet te proeven ;)

Link to comment
Share on other sites

Alles lost prima op in water, dus alcohol is niet nodig. 

 

Wel laat ik mijn coils in alcohol weken als ik een smaakje kwijt wil raken. Na een dagje en met regelmatig een keertje schudden zet ik de coils in de oven (als ik die net gebruikt heb bv.) of andere warme plek en laat de alcohol daarna verdampen. Zo krijg ik m'n coils van de AIO weer smaakvrij na een testje met minder geslaagd smaakje. 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Raycoupe said:

Alles lost prima op in water, dus alcohol is niet nodig. 

 

Wel laat ik mijn coils in alcohol weken als ik een smaakje kwijt wil raken. Na een dagje en met regelmatig een keertje schudden zet ik de coils in de oven (als ik die net gebruikt heb bv.) of andere warme plek en laat de alcohol daarna verdampen. Zo krijg ik m'n coils van de AIO weer smaakvrij na een testje met minder geslaagd smaakje. 

Dat klinkt ook wel als een goede, ik ga iniedergeval voortaan weer gewoon water gebruiken ja maar wat voor alcohol gebruik jij dan?

 

update: er zit wel degelijk een naar smaakje aan mijn damp...ik zou dolgraag de alcohol wegspoelen of wegkoken desnoods, gewoon het schoonmaken ermee ongedaan maken of kan dat niet?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...