Jump to content

Kan liquid slecht opgeslagen geleverd worden?


MarkieMark

Recommended Posts

Ik had laatst een flesje Banana van Flavourtec gekocht en dat smaakt PRECIES naar Haribo Banaantjes. Echt een van de beste smaken die ik ooit heb gevonden. Echter is de throathit extreem met deze liquid. Kan dit komen omdat dit flesje liquid te oud is, of niet koel genoeg bewaard? Of zijn dit zeker weten de aroma's in de liquid? 

 

Ik moet namelijk zeggen dat ondanks de heerlijke smaak, deze liquid ondampbaar is door de scherpheid. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand dit zou verkopen. Maar het zou ook kunnen dat deze lage kwaliteit liquid gemaakt is voor subtielere vapes, en niet voor RDA's

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij is die standaard 50/50 ; als je problemen hebt met pg kan dat deels het probleem zijn. En wat is het Nicotinegehalte?

 

Waaruit maak je op dat het een lage kwaliteit liquid gaat? Alle Liquids bestaan uit grofweg de zelfde grondstoffen. Of een liquid een tankstation-kwaliteit of een retedure premium is, wordt eigenlijk uitsluitend bepaald door de marketing (en de hype) er omheen. Linksom of rechtsom, het blijft pg, vg, nicotine en smaakstof.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, L33ntje said:

Volgens mij is die standaard 50/50 ; als je problemen hebt met pg kan dat deels het probleem zijn. En wat is het Nicotinegehalte?

 

Waaruit maak je op dat het een lage kwaliteit liquid gaat? Alle Liquids bestaan uit grofweg de zelfde grondstoffen. Of een liquid een tankstation-kwaliteit of een retedure premium is, wordt eigenlijk uitsluitend bepaald door de marketing (en de hype) er omheen. Linksom of rechtsom, het blijft pg, vg, nicotine en smaakstof.

 

50/50 3mg zoals ik altijd damp. Lage kwaliteit omdat ze er zo'n 10% water bij doen. (dat is toch slecht? of helpt dat met de smaak ofzo?)

 

Ik had gelezen en gemerkt dat als je liquid warm opslaat dat de nicotine oxideert en scherp wordt. Kan dit ook bij een gelosten flesje gebeuren?

Link to comment
Share on other sites

Water zorgt er voor dat een liquid met hoog vg toch genoeg is om te dampen in fabriekscoils, en vaak gaat dat eerder ten koste van de pg dan van de vg. Ook vermindert daardoor de gier. De verhouding 55/10/35 (pg/H2O/vg ) is een vrij klassieke - sinds de introductie van vg als dampvloeistof. Bij 50/50 zit geen water. Of het niet 50% water 50% vg zijn, maar dan lijkt elke waarneembare gier me uitgesloten.

 

Nicotine zal oxideren door invloed van zuurstof en licht. Niet zozeer door warmte; daardoor breekt het eerder juist af. In een volledig gesloten en juist bewaard flesje zal dat niet zo snel gebeuren. In de volle zon wellicht wel. 

 

Damp je dl? Dan kan 3mg best aan hoge kant zijn. Die ervaring heb ik bij sommige Liquids ook. Met banaan heb ik op dat gebied geen ervaring, want dat vind ik doorgaans niet te pruimen. 

Edited by L33ntje
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Kwa nicotine zou ik het niet weten al zullen er wel mensen zijn die dat wel weten
Maar het zou zomaar de aroma kunnen zijn want ik had een keer een milkshake flavour en die was veel te scherp voor mij
Zelfs gemaakt zonder nic en bleef scherp smaken op 70vg/30pg terwijl mijn broertje hem zo weg dampte zonder probleem
Dus uiteindelijk hem maar de 80ml gegeven die ik nog had dus hij was blij maar ik kon het echt niet dampen
Enigste flavour tot nu toe voor mij die niet te doen is dus messchien zoiets ook bij jou het geval

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, L33ntje said:

Water zorgt er voor dat een liquidatie met hoog vg toch genoeg is om te dampen in fabriekscoils, en vaak gaat dat eerder ten koste van de pg dan van de vg. Ook vermindert daardoor de gier. De verhouding 55/10/35 (pg/H2O/vg ) is een vrij klassieke - sinds de introductie van vg als dampvloeistof. Bij 50/50 zit geen water. Of het niet 50% water 50% vg zijn, maar dan lijkt elke waarneembare gier me uitgesloten.

 

Nicotine zal oxideren door invloed van zuurstof en licht. Niet zozeer door warmte; daardoor breekt het eerder juist af. In een volledig gesloten en juist bewaard flesje zal dat niet zo snel gebeuren. In de volle zon wellicht wel. 

 

Damp je dl? Dan kan 3mg best aan hoge kant zijn. Die ervaring heb ik bij sommige Liquids ook. Met banaan heb ik op dat gebied geen ervaring, want dat vind ik doorgaans niet te pruimen. 

Op de verpakking staat >45% PG, >30% VG, water, aroma, nicotine. Dus inderdaad de klassieke verhouding maar dan gok ik met wat extra water om de productiekosten omlaag te halen. Ik damp m'n coils namelijk in drie hijsen droog met deze liquid.

 

Ik damp dl, maar al mijn liquids zijn 3mg. Misschien moet ik deze liquid eens 0mg bestellen. 

 

PS ik heb net even op vers katoen de liquid geprobeerd, en ik start met hoesten zodra het bij mijn huig komt. Het prikt zelfs op mijn gehemelte en mijn tong.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, sflmaniac said:

Kwa nicotine zou ik het niet weten al zullen er wel mensen zijn die dat wel weten
Maar het zou zomaar de aroma kunnen zijn want ik had een keer een milkshake flavour en die was veel te scherp voor mij
Zelfs gemaakt zonder nic en bleef scherp smaken op 70vg/30pg terwijl mijn broertje hem zo weg dampte zonder probleem
Dus uiteindelijk hem maar de 80ml gegeven die ik nog had dus hij was blij maar ik kon het echt niet dampen
Enigste flavour tot nu toe voor mij die niet te doen is dus messchien zoiets ook bij jou het geval

Was dat de vampire vape strawberry milkshake? Daar had ik een 50mL aroma fles van gekocht, om erachter te komen dat die aroma dus ook heel scherp is. Niet zo scherp als de bananen liquid, maar wel irritant. 

Link to comment
Share on other sites

Nee ik had de diy milkshake van revolte (wel aardbei geloof ik)
Smaakte wel goed alleen in welke mix dan ook leek het net of ik me longen eruit zou gaan hoesten
Heb nog steeds een klein flesje over maar nu maanden later (meer dan genoeg gesteped) nog veel te scherp
Ik denk dat er altijd wel een smaak is die gewoon niet te dampen is voor de 1 en voor de ander goed te doen

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...