Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

@Kurmitnee nee, Kees zitje de vlooien af te vangen, ik niet,.....ik bedoel met de hand heb je meer gevoel en met machines niet

Ik heb m,n cricket en cylon en m,n squonker alles op 180 en belgom gedaan, maar ik snap ook als je er plaatjes hebt liggen en snel rats met de machine,...en ik zou is langs de action gaan, je lacht je dood, allemaal geborstelde pedaal emmertjes en spul en kun je voor een appel en een ei een hoop faceplates uit slijpen, of hoe heten ze,.

machinaal polijsten moet met giga hoge toerentallen, ik begrijp ook dat je snel resultaat wil vooral als het winkeltje gaat lopen

grapje Kees

Edited by Tilltheman
Posted (edited)
1 hour ago, Tilltheman said:

He, sorry kurmit ik had de fotos via pb moeten sturen, als je ze gezien hebt haal ik ze weg, sorry!

Edited by Sledge
Onnodige gequote verwijderd
  • Haha 1
Posted

Nou nou Joop, zit ik weer kritiek te hebben wat niet mag? ?  Als je altijd maar commentaar krijgt van oh wat mooi, prachtig, geweldig, dan gaat @Kurmit naast zijn schoenen lopen. Kritiek is toch niet erg? Het helpt alles naar een hoger niveau tillen. Ik schreef alleen maar wat ik er van vond en het kan ook wel anders. Het zijn soms maar net die paar puntjes op de i.

In jouw eerste foto zie je ook nog de golven van de zee. Zoiets kan je niet met een vinger met schuurpapier polijsten. Als jij het mooi vindt dan is het ok maar Kurmit wil het ook graag verkopen en dan zijn die paar finesses toch wel belangrijk, vind ik.

• Thanks 1
Posted (edited)

Daarom is jou kritiek op @kurmit zijn polijstwerk ook niet op z,n plaats Kees, het is gezichtsbedrog.........jah Kees, zeg maar auw?, ik heb het met de hand en korreltje 180 gedaan

Edited by Sledge
Onnodige qoute verwijderd
Posted

Kurmit gaf het zelf toe dus ik had wel gelijk. Maar ik ga er niet over discussiëren hoor.  Iedereen heeft weer een andere manier van werken en andere eisen aan perfectie.

Misschien had ik niets moeten zeggen :-). Ik heb al genoeg gezien vorige week in een huis waarin allerlei mensen bezig zijn. Een keukenboer zet een keuken maar toch nét niet gemaakt zoals ik het zou doen. En een hoobyist die er bezig is en misschien zelf wel blij is met wat hij maakte maar het is toch net niet dat niveau dat ik graag zie maar ik houd daar mijn mond maar want iedereen is er blij mee ?

Noem me maar een zeikert dan zal ik je wel gelijk moeten geven maar ik zie wat ik zie.

• Sad 1
Posted

Lekker gewerkt @Kurmit! Ziet er allemaal prachtig uit!

Ik zat er een beetje over na te denken en ik dacht waarom deel ik deze gedachte niet (misschien heb je er wat aan ?);

Is het een idee om met je verzameling (de gene die je wilt verkopen) langs een stenenwinkel te gaan? Dat je ze als bulk verkoopt met visitekaartjes erbij en dat die winkel het dan doorverkoopt (met een visitekaartje met weet ik veel; "Mods from the swamp" (want, Kurmit de kikker enzo ?) en je contact gegevens) en wellicht heeft die winkel dan meer interesse om er meer van je af te nemen? Ik noem maar wat hoor, maar misschien is dat een goeie eerste stap ?

• Like 2
Posted

Leuk idee maar dan moet je toch als bedrijf te werk gaan en dat ben en wil ik niet op dit moment.

En een dampwinkel kan het anders niet in/verkopen he.

• Like 1
Posted

Mini update , faceplate cutouts er in gemaakt.

Grof opgeschuurd met afgeronde kantjes en netjes vlak aan alle zijden.

Morgen beginnen aan het fijner opschuren en afwerken.

Dekseltje moet ook nog op maat gemaakt.

20190504_171350-1610x1052.jpg

• Like 7
Posted

Ben eigelijk jaloers dat je het materiaal hebt om dit te doen. 

Ik wil ook wel eens een modje bouwen maar ik mis toch wat spullen.

Een driptipje op de draaibank is dan weer geen probleem. Zie zien er idd prachtig uit. 

• Like 1
Posted

Billenknijp oefening voorbij , gaatjes voor de magneetjes gemaakt en ook reeds er in gelijmd.

De gaatjes in het dunne deksel waren spannend ?

Het dekseltje is ook op maat gemaakt .

begonnen met  opschuren en rondingen nog eens nalopen , nu met korrel 1000 bezig.

We zijn er nog niet maar het gaat ergens op lijken.

Hij is nog vrij licht van kleur nu maar dat word straks stuk warmer en dieper.

Voor laatste polijst stappen moet ik nog even de faceplate gaten nalopen en glad trekken.

20190505_172647-726x577.jpg

20190505_172533-726x936.jpg

20190505_172510-726x1100.jpg

20190505_172811-726x906.jpg

20190505_172750-726x589.jpg

• Like 11
  • Thanks 2
Posted (edited)

Die is wel heel, heel erg mooi. Qua techniek en stabwood. Vormgeving ook prima :duim

Edited by Tamara
  • Like 1
  • Thanks 1
Posted

@Kurmit, ik heb de titel van je bouwhoekje aangepast ?

Vond hem zelf wel goed passen, jij als modder in de modderpoel.

Niet goed, geen probleem, dan maken we er gewoon weer bouwhoekje van.

• Like 1
  • Haha 2
Posted

En had ik gelijk of niet, is toch een mooie modderpoel geworden ?

Je gaat echt met stappen voorruit, erg interessant om te volgen, heb ook nog wel interesse in een van je creaties, echter moet het wel een heel mooi blokje zijn en uiteraard iets mechanisch, heb 6 DNA's en gebruik ze maar zelden.

• Like 1
  • Haha 2
Posted

Het is zeker een poel geworden ja ?

En begin er zeker meer gevoel mee te krijgen , beetje de kneepjes vinden zeg maar.

Iedere keer net wat beter proberen te maken. 

In principe maak ik geen mechs tenzij er speciaal om gevraagd word natuurlijk.

Heb wel wat mech ontwerpjes liggen ?

• Like 3
Posted

Polijsten is klaar en 2 laagjes wonderolie verder is het gelijk een heeeel ander gezicht ?

Van de week kan ik beginnen aan montage van het geheel.

20190506_191018-523x643.jpg

20190506_191101-523x376.jpg

20190506_191141-523x633.jpg

20190506_191206-523x929.jpg

20190506_191225-523x743.jpg

• Like 12
  • Thanks 1