Kurmit Posted May 29, 2019 Author Posted May 29, 2019 Daar hebben we al eens over gesproken maar binnen het forum kan/mag ik dit niet doen. Dus helaas geen loterij hier jongens. 3
Dampende DJ Posted May 29, 2019 Posted May 29, 2019 Misschien dan verloten als zelfgemaakte 'zaklamp' ? 1
SanSiro Posted May 29, 2019 Posted May 29, 2019 @Kurmit Misschien kan het via het YouTube kanaal van @Jim.
Michaelvm1 Posted May 30, 2019 Posted May 30, 2019 Prachtige apparaten, ooit bestel ik er nog 1tje bij je @Kurmit 2
Kurmit Posted May 30, 2019 Author Posted May 30, 2019 Het gaat lekker , de dual squonker begint goed op te schieten. De faceplate is eindelijk klaar , ben er erg lang mee bezig geweest. Het hout had een paar van nature aanwezige scheurtjes precies dwars in de faceplate , gevaarlijk ik wil geen gescheurde faceplate meer ! Dus de scheurtjes 1 voor 1 vanaf achterzijde ongeveer 2/3e diep uitgeslepen en hierna gevuld met epoxy. Hierdoor is het nu weer een stevig geheel en is de versteviging niet zichtbaar. ook de knopjes zijn op maat gedraaid en inmiddels gepolijst. De magneetjes zijn op hun plek gelijmd en net alles eerste laagje olie gegeven dat gaat helemaal goed komen. De kurmulet is inmiddels ook klaar , denk dat er wel 8 laagjes olie op zitten. Net zolang doorgegaan tot het hout niks meer opnam en niet verder verkleurde. Het hout heeft een mooie tekening gekregen hierdoor. 10
Johannes Koning Posted May 30, 2019 Posted May 30, 2019 Ziet er prachtig? uit Weet niet of die( kikker) nog wel tijd heeft voor zijn Baas 1
Kurmit Posted June 4, 2019 Author Posted June 4, 2019 En maar weer beginnetje gemaakt aan het volgende project ! Twijfel nog of ik deze faceplate van zelfde materiaal maak of kies voor een rvs exemplaar. Wie opgelet heeft weet nog welke 'superkracht' dit blokje had ? 6 1
KeesB Posted June 4, 2019 Posted June 4, 2019 Het wordt vast een squonkmod. De zwarte lijn geeft al aan waar het flesje komt ? 1
Vaper69 Posted June 4, 2019 Posted June 4, 2019 Ziet er wel strak uit. Ben benieuwd. Ik zou de faceplate uit het blok maken. Is al best een druk geheel en met rvs erbij wordt het misschien een beetje "too much".
Kurmit Posted June 4, 2019 Author Posted June 4, 2019 Nee @KeesB dat was een oude batterij aftekening maar ik besloot het om te draaien wegens betere look voor de faceplate ? Geen squonkert dus ! @K&H u gaat door voor de koelkast ! Ik vind zelf het rvs best mooi staan bij het wit maar ga er weer op slapen wat t zal worden. 1
Kurmit Posted June 5, 2019 Author Posted June 5, 2019 Vandaag nog even met de schuurband het nieuwe blokje aangepakt. Zoals altijd de ruwe vorm er weer in gemaakt , op zoek naar de mooiste tekeningen in het blokje. Is aardig gelukt vind ik zelf nu de rest weer met de hand vormgeven en fijner gaan opschuren. Straks nog even verder met de squonker die mag weer een laagje olie. 11
Sub-Ωhm Posted June 5, 2019 Posted June 5, 2019 Alvast aan het oefenen zie ik ? Zonder gekheid, jij hebt echt gouwe klauwe man ? 3 1
Jim Posted June 5, 2019 Posted June 5, 2019 Speciaal blokje, heb ik nog niet vaak gezien. Is dit materiaal nu ook helemaal anders om te verwerken dan hout, of zit er weinig verschil tussen?
Kurmit Posted June 5, 2019 Author Posted June 5, 2019 Ja het is stuk taaier om te bewerken merk ik @Jim Het laat zich wel heel mooi en glad polijsten. En speciaal is het zeker , het wit zie je niet veel maar met de fosfor in het zwart verwerkt is het echt een uniek blokje ? 3
Dampende DJ Posted June 6, 2019 Posted June 6, 2019 Denk je dat dat witte makkelijk schoon te houden is? Kan me voorstellen als iemand er een dag mee dampt en er af en toe wat liquid per ongeluk op komt dat dat dan gaat verkleuren of niet? ? En wat voor mod wordt dit uiteindelijk? ?
Kurmit Posted June 6, 2019 Author Posted June 6, 2019 Nee hoor dit materiaal is helemaal gesloten en neemt geen liquids e.d. op. Dit word een dna75c met 18650 tube. Afwerking ben ik nog aan het bekijken. 1 1
Kurmit Posted June 6, 2019 Author Posted June 6, 2019 Nou redelijk goed nieuws over missende pakketje. Het is in die 2 weken niet afgehaald door die foute ontvanger en gaat nu retour naar de afzender. Dan gaat ie weer een poging doen het naar mij te zenden , we houden hoop zeg maar ? 4
Kurt Posted June 6, 2019 Posted June 6, 2019 (edited) Komt helemaal goed ? Edited June 6, 2019 by K&H 1
Kurmit Posted June 6, 2019 Author Posted June 6, 2019 Nou de 510 is gemonteerd inclusief het stalen verlengpijpje voor de squonkfles. De chip zit ook hoe ik hem wil hebben , geen schroefjes meer in de faceplate dus. Zo nog weer een likje olie geven word een mooi modje. Ik heb voor deze ook al een naam maar dat vertel ik pas als hij klaar is ? 11 1
Recommended Posts