Bert69 Posted February 16, 2020 Posted February 16, 2020 (edited) @Kurmit Thx, zou je van de Nebula een singel 21700 kunnen maken, met een 75C DNA, met een faceplate zonder schroefjes? Edited February 16, 2020 by Bert69
DrMika Posted February 16, 2020 Posted February 16, 2020 Ziet er heel tof uit@Kurmit! ??Dicodes & Hellfire ? 1
Kurmit Posted February 16, 2020 Author Posted February 16, 2020 Jazeker kan dat , het is alleen meer werk ? 1
Dampende DJ Posted February 18, 2020 Posted February 18, 2020 (edited) @Kurmit Hoe lang ben je gemiddeld ongeveer bezig met 1 mod? ? Ziet er verder echt top uit man! Edited February 18, 2020 by Dampende DJ 1
DrMika Posted February 18, 2020 Posted February 18, 2020 (edited) Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ? Dicodes & Hellfire ? Edited February 18, 2020 by Sub-Ωhm ⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten
Kurmit Posted February 18, 2020 Author Posted February 18, 2020 Het hangt erg af van type mod maar reken maar tussen de 20 en 30 uur en de hele speciale modjes als snake eyes nog een bekkie langer. Dingen als een rvs faceplate vreet ook (te) veel tijd en ik voel me af en toe net een polijstboer ? 3
Popular Post Kurmit Posted February 20, 2020 Author Popular Post Posted February 20, 2020 Nou het eerste test modje met het juma materiaal is gereed. Is niet specifiek voor iemand gemaakt maar tussendoor gedaan. Had eerlijk gezegd het in mijn ogen lelijkste kleurtje blok gekozen bij wijze van testje hoe dit materiaal werkt en ben toch verrast door het eind resultaat ! Het is een mooi klein en ook licht modje met gave tekening er in. Dna75c en 21700 batterijtube alles in rvs uitgevoerd en de knopjes heb ik ultra dun gemaakt ditmaal. Een mooie diepe glans door de 2k blanke lak geeft mooi resultaat met het juma ? Hier is 'lizzy' 21
TheRich Posted February 20, 2020 Posted February 20, 2020 Vinnut wel een cool kleurtje, bijna jammer dat ik op wintersport ga.. ? 1
Hatseflatsh Posted February 20, 2020 Posted February 20, 2020 @kurmit je maakt het een hoop mensen lastig op de knip met al die mooie mods ? 2
Maurice1974 Posted February 20, 2020 Posted February 20, 2020 Erg mooi @kurmit. Best gaaf dat kikkergroen 2
Popular Post Kurmit Posted February 24, 2020 Author Popular Post Posted February 24, 2020 zoals meestal ben ik weer met allerlei projecten tegelijk bezig ?? Aan een nieuw modje begonnen wat een dna75c 21700 squonker moet gaan worden. Mooi stukje stabwood als basis iig ! Verder heb ik afgelopen weken een vacuum kamer en een drukvat gebouwd , was niet tevreden met t aanbod aan hybrid blokken dus tja dan moet je ze zelf gaan maken he ? Paar gestabilseerde stukken burl liggen nu en vandaag materiaal voor de mallen ontvangen dus zojuist de eerste mal gemaakt waar ik de blokjes in kan gieten. Die kun je heel vaak hergebruiken en heb genoeg materiaal om diverse maten mallen te kunnen maken. En toen die eerste mal klaar was tja dan wil je testen ook dus zojuist een mooi stukje burl op maat gezaagd en in de mal bevestigd. En toen het allermoelijkste van de klus... welke kleur gaat er in phooeeh lastig hoor. Het is een groen/zwart resin geworden met nog wat flakes erbij gemengd die denk ik in mooi contrast zullen staan tot het hout. Hij staat nu in de drukkamer ik kan niet wachten om het eindresultaat te zien maar dat duurt nog even ? 22 1
Raycoupe Posted February 24, 2020 Posted February 24, 2020 @Kurmit Sidefire squonkertje zo te zien? Ideaal vind ik dat. En dan ook nog zijdelings kunnen squonken (zo te zien), precies goed, want dat mis ik nog op de Pico Squeeze 2.
Popular Post Kurmit Posted February 25, 2020 Author Popular Post Posted February 25, 2020 Nou blokje heeft vannacht lekker kunnen uitharden en heb m zojuist uit de mal gehaald. Gelijk maar even onder de freesbank netjes en haaks gefreesd. Hij is mooi gelukt en de aanhechting aan het hout is zoals ik gewend ben ? Als de eerste er al zo uit ziet gaat dat ook helemaal goed komen denk ik ? 25
Johannes Koning Posted February 25, 2020 Posted February 25, 2020 Mooi gedaan Kurmit ? En nu maar zorgen dat je genoeg hout kunt vinden in het bos 2
Kurmit Posted February 25, 2020 Author Posted February 25, 2020 Dat is wel lastig puntje @Johannes Koning ik woon niet in de buurt van een bos en heb wat burls nodig ja. Denk dat mensen die vaak door t bos lopen er genoeg zien zonder te beseffen wat je er mee kunt. Dus zie je burls of mooi stukje hout denk aan kurmit ? 2
KeesB Posted February 25, 2020 Posted February 25, 2020 Ga eens bij een meubelmaker kijken. Niet zo'n spaanplaatzager maar een echte die nog massief hout verwerkt.. Die gooit dat wilde hout toch gewoon weg. 2
Groenedamper Posted February 26, 2020 Posted February 26, 2020 @Kurmit Ik heb de afgelopen jaren wat Burls verzameld. Begrijp ik het nou goed dat jij nu dus dit zou kunnen verwerken in een mod? Dat zou voor mij zeer zeker de trigger zijn om er eentje te laten maken. (En wie weet wat doneren voor andere liefhebbers ?) 1
Kurmit Posted February 26, 2020 Author Posted February 26, 2020 Hey @Groenedamper ja dat klopt ik zoek mooie burls om te stabiliseren en eventueel om hybrid blokje mee te maken.
Maurice1974 Posted February 26, 2020 Posted February 26, 2020 @Kurmiterg mooi geworden dat blokje ga zo door 1
Vaper69 Posted February 26, 2020 Posted February 26, 2020 Wauw te gek zeg dat je nu je eigen blokjes gaat maken. Heel gaaf! Ziet er goed uit dat eerste blokje. 1
Bert69 Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 Ik vind het echt allemaal super wat je doet en hoe hard de ontwikkelingen gaan betreft wat je allemaal doet en maakt, echt topwerk ? 1
Popular Post Kurmit Posted March 1, 2020 Author Popular Post Posted March 1, 2020 2 modjes zijn bijna gereed voor een blank lakje. Ben ook een kleine spuitcabine aan t maken van houten box met afzuiging en verlichting om nog weer beetje mooier en in dit geval ook gezonder te kunnen werken. Die dampen van 2k lak zijn niet echt lekker voor je dus gaan we die naar buiten afzuigen. Maar over de cabine binnenkort meer. 21
Recommended Posts