Jump to content

Opvolger q16 gezocht


Guest Annepan

Recommended Posts

Guest Annepan

@Dampende DJ, het gene wat ik graag zou willen is:

1. niet te groot/ zwaar apparaat. De meeste apparaten vind ik erg lomp/ mannelijk, vandaar dat ik ook voor de just fog had gekozen.

2. batterij opladen doe ik ´s nachts dus hij moet wel een hele dag mee gaan.

3. qua hoeveelheid damp: ik hoef geen mistbank te produceren maar iets wat vergelijkbaar is met een sigaret is prima!

4. ik lees veel dingen over MTL en DL, ik denk dat als ik hetzelfde wil als hoe ik mijn sigaret rook, dat dat dan MTL is? Dat wil ik dan ook graag zo laten.

Het "probleem" wat ik met de just fog ervaar is dat ik er de hele dag aan loop te lurken en nog zin heb ik een sigaret. Ook wordt de vloeistof zo bruin.

Is dit genoeg informatie?

 

Link to comment
Share on other sites

@Annepan Even een vraagje, hoe vaak vervang jij een coil in je Q16. Ik was gisteren bij iemand die al weken aan dezelfde coil zat te lurken, dan gaat de gein er snel van af en verdwijnt dat ding in een lade. Heb dus voor haar een nieuw coiltje er in gezet en haar reactie was WOW. Ik krijg het idee dat heeeel veel beginnende dampers niet voldoende geïnformeerd worden.

Afhankelijk hoeveel je dampt en wat voor e-juice gebruikt, (zoetige of donkere sapjes koeken sneller aan), 2 weken met een Q16 coil is wel het maximum.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Zoals Tamara al zei, is het nicotinegehalte erg van belang. Het verkleuren van de liquid kan inderdaad liggen aan de coil, maar het kan ook het oxideren zijn van de nicotine. Dit kan verder geen kwaad, maar wellicht helpt het als je je coil vervangt. 

 

Mocht 12mg/ml niet genoeg zijn, wellicht is 18mg/ml een betere optie.

 

Kwa hardware is de Q16 9/10 keer wel een perfect instapmodel. Maar misschien heb je behoefte aan iets met meer power of coils met een lagere weerstand. Dan is bijvoorbeeld de Joyetech eGo AIO een goede aanrader. Deze is niet zo 'groot en lomp of mannelijk' en er kunnen veel verschillende soorten coils in. Misschien kan je dan kiezen voor een coil met een wat lagere weerstand (0,6 ohm bijvoorbeeld) waardoor de dampproductie wat dikker is en je sneller het idee hebt dat je wat aan het 'roken' bent. In dat geval zou ik wel de 18mg/ml nicotine afraden. Misschien zou ik dan zelfs kiezen voor 6mg/ml. Het verschilt uiteraard per persoon, maar uit ervaring van de meeste mensen wordt het anders te veel nicotine tijdens het dampen. 

 

Tevens is de smaak ook een belangrijke factor, vooral op het mentale gedeelte. Welke smaak damp je nu? Wellicht werkt een standaard tabakssmaak wat vrijwel het zelfde smaakt als de sigaretten die je normaliter rookt beter voor je. 

 

Ik hoop dat het bovenstaande advies je verder helpt, anders horen we het wel! ?

Edited by Dampende DJ
tiepvoutje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Annepan

 

Koop minstens 2 damp-apparaatjes, zodat je kunt blijven dampen als het andere apparaat aan de lader ligt. 
Wil je géén grote dampwolken, kies dan een e-liquid met weinig VG er in. 
Wil je minder lurken, neem dan een hoger nicotinegehalte. Je kunt later het nicotinegehalte verlagen als je dat nodig vindt, maar nicotine-op-zich is niet giftig.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Hansy said:

 Ik krijg het idee dat heeeel veel beginnende dampers niet voldoende geïnformeerd worden.

 

Tja, maar als ze in een stenen winkel heeeel veel informatie krijgen, kan dat afschrikwekkend werken.

Een peuk opsteken gaat immers veel gemakkelijker. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Annepan

Wauw wat een reacties, heel erg bedankt!

Ik vervang mijn coil regelmatig (wekelijks want anders krijg ik zo'n aangebrande smaak).

Ik gebruik het liefst de gewone tabak smaak, al heb ik daar ook nog niet de juiste van gevonden. 

Oh, en ik gebruikte de 18 mg nicotine.

Edited by Annepan
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Annepan said:

Ik gebruik het liefst de gewone tabak smaak, al heb ik daar ook nog niet de juiste van gevonden. 

Welk merk en welke tabakssmaak? ? Wellicht kunnen wij een andere aanraden.

 

Hou je van bijvoorbeeld een wat zoetere tabakssmaak of een bijvoorbeeld wat pittigere smaak?

Link to comment
Share on other sites

Guest Annepan

@Dampende DJ ik gebruik nu de Silver Label Dessert van ExcluSig, deze bevalt me tot nu toe het beste maar heeft nog steeds niet dé sigarettensmaak. Heb in het verleden ook de Dessert Ship van Ego Green geprobeerd maar deze heeft voor mij een te zoete smaak. Heb nog 3 andere geprobeerd maar daar weet ik de naam niet meer van.

 

Nu zei mijn man dat ik beter kon kijken voor een apparaatje met een losse batterij, zijn daar nog tips voor?

Link to comment
Share on other sites

@Annepan De sigarettensmaak ga je niet vinden. Vifty shades of vape Tobacco en Tribeca van Halo zijn ook lekkere tabakssmaken. Die zou je nog kunnen proberen.

 

Mod met een losse batterij: Ik zou dan een Pico 75 of een Pico 25 willen adviseren. Op de Pico 75 passen tankjes van max 22 mm. Als je er later voor kiest om wat grotere tankjes of zelfwikkelaars te gebruiken, is de Pico 25  handiger om aan te schaffen. Daar passen tankjes van 25 mm op. In zowel de Pico 75 als de Pico 25 gaan een 18650 batterij in. Zorg ervoor dat je meteen 2 batterijen koopt. Je kunt de batterijen in de mod opladen, maar het is beter om een externe batterijlader te gebruiken. Qua MTL tankjes zou ik een Nautilus mini of een Nautilus 2  (RVS kleur) willen adviseren. Met dat tankje zijn meerdere forumleden van de sigaretten afgebleven. Dit tankje geeft meer voldoening dan een Justfog, dus 18 mg zou moeten lukken.

Edited by Elly
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Annepan Als je de Pico te lomp vind kun je ook eens kijken naar de Eleaf Istick Trimm. Deze heb ik als eerste gehad en is een fijn apparaat. Redelijk slank en elegant. Batterij gaat best lang mee een vriendin van mij heeft hem nu en lurkt er de hele dag aan en houd dat wel goed vol die batterij. Nadeel is dat de batterij niet verwisseld kan worden. Of het echt een nadeel is weet ik niet maar je moet hem van onderaf vullen. Ik vond het niet echt een nadeel. Maar echt een mooi dingetje wel. Een Pico is toch wel wat lomper al zou die toch ook mijn eerste keuze zijn....

 

Nou ja misschien een Tip?

Link to comment
Share on other sites

Je zou ook kunnen kijken naar de vaporesso swag, die lijkt op de pico maar in oranje is die ook wel heel mooi. Ook heeft ie fijne afgeronde hoeken. Voordeel: hij glijd wat makkelijker in je broekzak, nadeel hij staat iets minder stabiel op tafel.

(kleine correctie: op de pico 75 passen tankjes tot 23 mm en op de pico 25 passen tankjes tot 26 mm)

Link to comment
Share on other sites

Guest Annepan

Het is de Istick Pico 75 gewonden i.c.m. een nautilus mini. Waarom? De tips die ik hier heb gekregen, wat @Elly vertelde kwam precies overeen met wat ik bedoelde dus ik heb de gok genomen, ik hen hem gister binnen gekregen en nog geen sigaret gerookt. 

Bedankt voor alle tips!!!

Link to comment
Share on other sites

Hoi @bailey, allereerst welkom!

De Tarot Nano is een heftige overstap van de Q16. Deze maakt gebruik van sub-ohm coils (coils met een weerstand lager dan 1.0Ohm), waardoor de dampproductie veel dikker is.

 

Het is een prima apparaat. In vergelijking met de Q16 komt er zeker meer smaak en damp van af, alleen kan het best wel zijn dat het erg heftig is op het begin omdat je dus overstapt van een Q16. Ik zou dan op een vrij laag wattage beginnen en dan beetje bij beetje opbouwen. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...