Jump to content

Brandende ogen, PG allergie?

Recommended Posts

Posted
2 hours ago, junkiexl said:

Die @Moppersmurf had toch ook zoiets? Die werd toen blauw ?

Nu insinueer je dat Mopper ooit "normaal" is geweest: Dat kan niet!

• Haha 1
Guest UGL200617
Posted

Het eind resultaat:

Geen: pg allergie.

Wel: een bruine pleister allergie ?.

Vraag me nu wel af, wat het dan wel is..

Een vg allergie? Of toch de toegevoegde aroma's.

Posted

Je kan nog proberen om gewoon het percentage PG te verlagen naar bv 30 of 25% dat werkte bij mij in ieder geval wel goed destijds. En zoals je al zegt kan het ook een bepaald aroma zijn, gewoon wat anders proberen.

Posted

Dan doe je dus de pleistertest met de vloeistof die je dampt, dan weet je of het de vloeistof is, zo niet moet je het ergens anders zoeken, dan heeft het niets met dampen te maken.

Posted

Laten we even wel wezen, al deze aangeraden proefjes zijn niets waard en tonen niets aan. Wanneer je, mayonaise, tandpasta of smeerkaas op een pleister smeert, zul je waarschijnlijk ook irritatie plekjes krijgen, dus laten we ophouden met het geven van allerlei goedbedoelde tips met een hoog "Klazien ut  Schalk" gehalte.

Lees goed wat TS schrijft, hij/zij heeft SOMS last van hoofdpijn, SOMS last van branderige ogen, is SOMS wat nerveus, heeft SOMS tintelingen op de tong.........ik neem TS serieus, maar ook ik heb deze klachten SOMS, zijn deze gerelateerd aan dampen, weet ik niet. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat deze klachten zich ook zouden hebben gemanifesteerd wanneer TS niet zou hebben gedampt.

@Boots, stop met dampen en kijk of je klachten verdwijnen. Begin dan na een week of zo weer met dampen, komen al jou klachten dan weer terug, is dampen waarschijnlijk niet weggelegd voor jou.  

• Like 5
Guest UGL200617
Posted

Ben sinds dat ik meerdere klachten had, gestopt met dampen. Nergens meer last van. Dat is nu bijna een week.

Posted

....anders dan hier aangegeven wordt. Waarschijnlijk zal ik een rood plekje overhouden aan een pleister met tandpasta, heb ik dan een allergie tegen tandpasta ?.......nee hoor, het zat alleen op de verkeerde plek.

Posted

Nee hoor, een allergie test word wel degelijk gedaan zoals hier aangegeven. 

De enige aparte factor hier is dat artsen dit steriel doen en met maar 1 stof tegelijk.

Tandpasta is een combi dus dan weet je eigelijk nog niet zo heel veel aangezien het een van de ingredienten kan zijn.

En ook word er wel eens een krasje in de huid gemaakt. Bij mijn testen toch.

Hele rug vol krasjes, daar de stuifmeel van bomen op. Nummertjes erbij, grote pleister er op. 

En hoppa, een dag later weet je heel zeker waar je allergisch voor bent. 

Ondertussen maar krabben als een zot.

Posted

Tegenwoordig kunnen ze ook met een bloedonderzoek uitvogelen of er sprake is van een allergie of niet. Ik heb dat een paar maanden geleden nog gedaan. Daarnaast om 100% zeker te zijn nog een huidtest (op m'n onderarm druppeltjes van de stoffen waar ik op word getest (een stuk of 16 waren dat er), dan prikken ze er in met een steriel naaldje, moet je 30 minuten in de wachtkamer zitten en dan kijken ze hoe groot de bulten zijn. Aan de hand van de grootte/hoe rood dat het is bepalen ze hoe allergisch je er voor bent. Geen idee of dit ook zo wordt gedaan met PG, maar lijkt mij wel).

Posted
On ‎19‎-‎7‎-‎2019 at 22:19, Boots said:

Ik heb trouwens geen clearomizer waar alleen vg in kan

Ik ken geen enkele clearomizer/tank/RTA,RDTA waar alleen maar VG in zou kunnen,

en ik gebruik met gedemineraliseerd water verdunde VG-basisvloeistof + VG-aroma's in al mijn tankjes.

Die basisvloeistof en aroma's zijn verkrijgbaar bij savevape.nl

En een literfles gedemineraliseerd water kost bij het Kruidvat slechts  45 cent.

Posted

@Dampende DJ

"30 minuten in de wachtkamer"  zou bij mij met PG niet werken, want dan gebeurt er nog niks...

maar de volgende dag zijn er op die plek een heleboel heftige jeukende rode vlekjes (geen bultjes)

Guest UGL200617
Posted
On 24-7-2019 at 09:15, Daisy63 said:

@Boots En nu?

Ben je weer gaan roken?

Ja helaas wel, vond het dampen wel lekkerder.

Misschien maar een huisarts bezoekje dan. Ik weet het anders ook niet.

Wil zo graag van de sigaretten af.

Posted
On 24-7-2019 at 14:25, sxt said:

Nee hoor, een allergie test word wel degelijk gedaan zoals hier aangegeven. 

De enige aparte factor hier is dat artsen dit steriel doen en met maar 1 stof tegelijk.

Tandpasta is een combi dus dan weet je eigelijk nog niet zo heel veel aangezien het een van de ingredienten kan zijn.

@sxt, je hebt helemaal gelijk, echter er is een verschil. Je moet doelgericht testen en niet in het wilde weg iets op de huid aanbrengen, en wanneer er verkleuring optreed, stellen dat je dan een allergie hebt. Dat klopt niet. Je moet wel onderscheidt kunnen maken tussen een reactie van de huid op een spulletje wat eigenlijk niet op de huid thuis hoort en een echte allergische reactie. Ik  schat zo in dat 95% van de mensen dat onderscheidt niet of nauwelijks kunnen maken. Dus hou dan op met allerlei vage test methodes, hoe goed bedoeld dan ook.

Dat is wat ik heb willen aangeven. 

Posted (edited)

@Steamboy op die manier heb jij inderdaad wel gelijk.

Nu zit pg ook in zeep. als je het op die manier gebruikt zal je bij een allegie hoogstens een droge geirriteerde droge huid krijgen.

Maar met een pleister en wat pg om te testen doe je niemand kwaad, en bij een ernstige allergie kan iedereen dit er toch uit halen. Uiteraard is even stoppen met dampen de beste test methode maar als mensen dan meteen terug beginnen roken heb je nog niks want wie weet is het wel een onderliggend kwaaltje wat onderdrukt word door roken. 

Zoals mijn lindeboom allergie waarvan ik pas weet heb sinds ik gestopt ben met roken. 

Naar de doctor gaan is uiteindelijk nog de beste optie, maar als die anti-dampen is ben je al gescheten! 

Edited by sxt
  • Thanks 1
Guest UGL200617
Posted
On 24-7-2019 at 22:01, Joe said:

@Boots  in welke verhoudingen heb je gedampt

Ik dampte meestal: Millers Wild West 50%PG/50%VG. Ook maar niet vaak: Flavourtec Virginia die was 70%PG/30%VG