Jump to content

Overstap naar DL - kleine update


newmikey

Recommended Posts

Heb ruim anderhalf jaar naar volle tevredenheid een aantal MTL setjes gebruikt waaronder een Coolfire Mini met 22mm Zenith en Zlide tankjes alsmede een Wismec P80 met een Zenith 25mm tankje. Altijd prima ervaring gehad met alles en de beide Zeniths zijn sinds kort in gebruik bij mijn dochter die mede daardoor volledig is gestopt met roken.

 

Een paar maanden geleden toch eens begonnen met het aanzuigen van extra lucht (slipstreamen) om ook eens een beetje het gevoel te krijgen wat DL voor me zou kunnen betekenen. Het beviel mij wel en de smaken van mijn liquids kwamen geprononceerder over. 

 

Vorige maand de grote stap genomen en een Kroma-A kit met de iSub-B tank aangeschaft - er gingen werelden voor me open. Ook voor het eerst een dry hit ervaren en zowat kotsend over straat gegaan - wat is dàt smerig! Tankje bleek een afwijking in het schoorsteentje te hebben waardoor de liquid niet snel genoeg bij de coil kon komen. De Plex3D coils in de iSub gaan lekker lang mee en geven veel smaak tussen de 35-45 watt - ik hou niet zo van een warme vape.

 

Zo'n twee weken geleden nog een NRG tankje erbij gehaald vanwege de brede keuze aan coils en de kans ook eens met keramische coils te experimenteren. Vandaag de laatste aanschaf (voorlopig), de Eleaf ikuu i80 voor bij het NRG tankje. De CCell coils mogen zo rond de 30 watt hebben en dat is, weet ik inmiddels, voor mij een fijn wattage waarbij er ook wat zuiniger met de liquid wordt omgegaan dan in de grote "monsters". .Een fijne combo aangezien mijn Wismec P80 qua kleur detoneerde met de tankjes en ook wat afgetrapt eruit zag.

 

Ik zit voorlopig weer helemaal goed!

resized_IMG_20190904_205332-2019-web.jpg

Edited by newmikey
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Even een update over de NRG tank en mijn ervaringen met de coils. De GT4 coil die in de tank zat was uitstekend zowel qua smaak als dampproductie en deze heeft het ook zeker een dag of 10 volgehouden totdat de smaak achteruit begon te gaan. De laaste twee weken heb ik de CCell keramische coil gebruikt van 0.5 ohm en deze was na enkele dagen indampen uitstekend qua smaak. Het is moeilijk vergelijken uiteraard maar de "traditionele" GT4 (2 dubbele coils) won het wat mij betreft van de keramische CCell coil.

 

De CCell was de afgelopen dagen wat smaak aan het kwijtraken dus de volgende soort coil gebruikt. Ook weer keramisch maar nu de CCell2 van 0.3 ohm en wat een smaakmonster is dat zeg! Steekt met kop en schouders boven z'n voorganger uit. Je vergelijkt natuurlijk altijd een beetje subjectief want je hebt in je hoofd de smaak van de laatste dagen van de oude coil tegenover de eerste paar dagen van een verse maar toch denk ik het verschil te merken. Twee weken voor een coil bij redelijk intensief gebruik is ook helemaal OK natuurlijk.

 

Ik damp vooral Naked100 LavaFlow Ice en Hawaiian Pog Ice 70/30 50ml shortfills waar ik dan een 10ml 18mg nicshot van 100% PG aan toe voeg zodat ik uitkom op 60ml liquid met een 60/40 verhouding en 3mg sterkte.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...