Jump to content

Coils!


Noelle100

Recommended Posts

 

Wie vind ook dat de kwaliteit van coils van de justfog smoker (of ook andere coils??) er op achteruit zijn gegaan?? Daar gaan we weer...wordt het toch weer onbetaalbaar!

De laatste tijd zijn de coils bij mij al na een week aan vervanging toe, en soms zelfs na 3 dagen!

Voorheen deed ik meestal met een nieuwe coil minimaal 2 maanden en mijn dampgedrag is echt niet veranderd. Ik baal hier enorm van want dan wordt dampen ook duur en onbetaalbaar.  Heeft iemand hierin ook iets opgemerkt over de veranderde korte houdbaarheid van coils???

Edited by Noelle100
Link to comment
Share on other sites

Als je nu teveel coils gebruikt dan overstappen op een imitatie die kwalitatief net zo goed zijn zoals deze bijvoorbeeld en veel goedkoper
http://s.aliexpress.com/b2YFBFVb

En de andere mogelijkheid is overstappen op een rta

Maar na een week een coil vervangen is helemaal niet raar, bij regelmatig gebruik is dat vrij normaal

Edited by Maurice1974
Link to comment
Share on other sites

Zoals madman al aangeeft is de liquid een grote factor , ben je toevallig geswitched van liquid ?

Als je eerst bv menthol dampte en nu een zoetere liquid maakt dat gigantisch verschil op de levensduur van de coil.

Ook hoger vg gehalte is een factor.

 

Link to comment
Share on other sites

2 maanden met zo'n klein coiltje is dan ook wel extreem lang. Maar ja, veel mensen die net gestopt zijn met roken hebben vaak geeneens door dat een coil vies gaat smaken, die zijn de vieze sigaretten nog gewend. Met de tijd, als je geur en smaak verbetert, gaat het eerder opvallen dat een coil aan vervanging toe is.

 

Gebruiksduur van een coil hangt ook sterk af van de gebruikte vloeistof, zoals reeds gezegd. Ook kan het zijn dat naarmate je meer gewend raakt aan het dampen, ga je wellicht wat fanatieker het ding gaat gebruiken en tegen de grenzen van zijn kunnen aanloopt.

 

Simpelste oplossing is natuurlijk een RTA gaan gebruiken en zelf een watje te steken. Dan kost dat aspect echt geen drol meer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor verschillende redenaties. Ik gooi idd de ene lq op de andere als het flesje leeg is. Ik zal het eens consequent even bij één smaakje houden. De coils had ik al bij Ali besteld maar mss heb ik de verkeerde besteld van de justfog. Ga ik checken. 

Het vg gehalte heeft invloed op de coil? Op welke manier? Ik ga uitzoeken wat RTA is...thx!

Edited by Noelle100
Link to comment
Share on other sites

Vg is vrij dik (een beetje stroperig) en dat wordt dus wat moeilijker in het katoen opgenomen. Je moet met een hoog vg gehalte het katoen dus even de tijd geven om de liquid op te nemen. Doe je dat niet, en neem je heel veel trekjes achter elkaar, dan kan het katoen in de coil gaan verbranden (dry hit) omdat de katoen dan droog is. 

Probeer gewoon lekker relaxt te dampen en wacht na elke hijs een seconde of 20 - 30 voordat je een volgende hijs neemt. 

Laat het katoen ff nieuwe liquid opnemen. Misschien heb je hier wat aan. 

Link to comment
Share on other sites

@Noelle100 Als je de coils op Aliexpress hebt besteld, heb je ook kans dat je kloon coiltjes hebt, ipv de originele. Die kunnen qua kwaliteit zowel mee-,  als tegenvallen.

 

Een RTA is een tankje waar je geen fabriekscoils in draait, maar zelf een coiltje in vastschroeft en daar een watje doorheen trekt. 't Is even wennen/leren, maar het heeft vele voordelen. Geen kosten aan fabriekscoils, betere smaak en je kan evt een ander coiltje plaatsen om je dampervaring aan te passen aan je behoefte.

Link to comment
Share on other sites

@Noelle100zoals @Raycoupe Ook zegt is kwa kosten een rta het goedkoopste in verhouding kost het dan echt niets i vergelijking met fabriekscoils. Uiteraard heb je dan wel de eerste aanschaf. Ik ben zelf geen mtl damper maar er zijn wel een aantal tankjes die makkelijk te bouwen zijn. Je j-easy batterij kun je dan waarschijnlijk niet meer gebruiken. Maar als je eenmalig een 50 euro uit geeft moet je een heel eind komen met een mod,batterij, tank, katoen,prebuild coils of draad, tangetjes,pincet en weet ik wat je allemaal nog nodig hebt. Dit kun je in een stenen winkel kopen maar ga dan wel naar iemand die een goed en betaalbaar advies geeft als het financiële ook mee speelt en niet naar een winkel die alleen aan de centen denkt en je dan naar huis stuurt net een dual battery mod en wotofo profile rta want dit heb je waarschijnlijk helemaal niet nodig. 

Edited by Maurice1974
Link to comment
Share on other sites

 

Dan koop je een heel nieuwe e cigaret met batterij enz eigenlijk? Ik moest even denken een stenen winkel? Nou dat ken ik dan ook weer niet. Wat zou dat nou weer zijn? ?☺️? maar ik weet het nu! ?

Zo een rta bestaat alleen in de vorm van zo een groot apparaat (e cig)??

Ps...hoe kom je er achter of je bij Ali geen clowntjes koopt? N kwestie van geluk denk ik??

Link to comment
Share on other sites

@Maurice1974 Bedankt. Ik vind de Kayfun Lite 2019 een top tankje, het is een echt no-nonsense verdampertje met een fantastische smaak.

Ze zijn met dit ontwerp terug naar de basis gegaan en alle toeters en bellen achterwege gelaten. Makkelijk schoon te maken, te coilen en wicken, je ziet tijdens het vullen hoe de toestand van je coil en wick is, zit niet mega vast als je het opendraait om te vullen, in de 24mm versie gaat 3,5 ml. Ik heb er nu 2 in gebruik en een 3e is onderweg voor €10,00. Er was sprake dat ze zouden lekken op de 510 pin, bij mijn 2 klonen niet het geval, hooguit een heel klein beetje zweten.

De Wismec Sinous vind ik ook zo'n topper. ligt lekker in de hand, niet te zwaar, grote vuurknop en je kunt pre-heat instellen.

Degene die ik altijd bij mij heb vertoont inmiddels wat gebruikssporen en is al een paar keer op de straatstenen beland maar hij blijft het gewoon doen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...