Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Blijkbaar zit mijn tweet ergens anders in een lijntje waar dit thema ook aan bod komt.

Is van een chinees die uitlegt dat dat verbod een fout in de vertaling naar Engels is.

Dat er alleen een nadrukkelijk verzoek aan de winkels is gedaan, maar niet een verbod.

Ik ben kwijt waar ik dat geplaatst heb. 

Gevonden  hier :

Edited by elja
  • Like 1
Posted (edited)
On 1-11-2019 at 11:24, Embryo1 said:

Per wanneer dan?

Ik lees er bij Fasttech niets over, en die heeft Nederland en België ook nog gewoon in de shipping list staan:

https://support.fasttech.com/faq/what-countries-does-ems-serve

En:   Gearbest warehouses are located in USA, Spain, England, Poland, Czech Republic, and etc.,

Edited by Marianna
  • Like 1
Posted

Ik heb gisteren gewoon nog een bestelling nic salts gedaan en zonder problemen kunnen afrekenen.

Volgens mij is het weer een hoop herrie om niks.

Posted

Ik hoop het maar, @Vaper69, want de schrik sloeg me om het hart toen ik deze berichten vluchtig doorlas. Het lijkt op dit moment dat men, wie dat ook allemaal moge zijn, heel hard bezig is het dampen volledig onderuit te halen.

Posted (edited)

Just now, richard-V said:

Niet schreeuwen voor je geslagen word.,Citing health concerns for minors, a Chinese regulator and the state tobacco monopoly jointly URGED manufacturers and sellers to shut down websites related to the marketing and sale of e-cigarettes, in what could amount to an effective ban.https://www.businesstimes.com.sg/consumer/china-effectively-bans-online-sales-of-e-cigarettes

Edited by richard-V
Posted

@PetraO ik denk dat het alleen maar heel erg fijn is voor de chinese webshops. We hebben nu in de afgelopen 3 jaar al 3 of 4 van dat soort 'end of the world" aankondigingen gehad voor ofwel  de TPD ofwel wetgevingen in andere landen waardoor iedereen als een gek gaat preppen / voorraad inslaan. Fasttech is er groot op geworden.

Ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen. Het is inmiddels een miljarden industrie geworden waar de Chinese overheid ook zijn graantje van meepikt en die gaan zichzelf dat echt niet ontzeggen.

• Like 2
Posted

Tja waar of niet waar, ik sla toch even groot in qua hardware. Wil zeker 5 jaar vooruit kunnen.

En met "singles day" in aantocht (wat op AliExpress zgn. hoge kortingen geeft, nadat ze de prijs eerst een stuk verhoogd hebben natuurlijk.... maar scheelt desondanks een paar centen, letterlijk ) toch maar weer een flinke lading coils en toestellen gekocht.

Posted
33 minutes ago, Lessram said:

Tja waar of niet waar, ik sla toch even groot in qua hardware. Wil zeker 5 jaar vooruit kunnen

Koop dan iig een goede mech en een RDA met kwaltatief schroefdraad in de posts. Kost wat maar dan kun je langer dan vijf jaar vooruit.

• Like 1
Posted
35 minutes ago, Luc rafc said:

mijn vrouw was het beu om steeds te poetsen

Laat jij jouw vrouw je modjes poetsen?????????

......

• Like 1
Posted

Vaag geouwehoer over "op tijd sluiten"....

Staat Tobacco Monopoly Administration
om te adverteren
Nummer 1 van 2019
Kennisgeving over verdere bescherming van minderjarigen tegen e-sigaretten
2019/11/01
Op 28 augustus 2018 hebben de Staatsadministratie van Markten en het Staatstabak Tabaksmonopolie een kennisgeving uitgebracht over het verbieden van de verkoop van elektronische sigaretten aan minderjarigen (Staatsadministratie van de Staatsbelasting, Staatsmelding Tabaksmonopoliebureau nr. 26, 2018, hieronder Dit wordt de "Kennisgeving" genoemd. Sinds de publicatie van de 'Kennisgeving' is het bewustzijn van de gemeenschap om minderjarigen tegen e-sigaretten te beschermen over het algemeen toegenomen en is het fenomeen van het rechtstreeks promoten en verkopen van e-sigaretten aan minderjarigen verbeterd. Maar tegelijkertijd wordt ook vastgesteld dat minderjarigen elektronische sigaretten nog steeds kennen, kopen en roken via internet. Zelfs e-sigarettenbedrijven streven blindelings naar economische belangen en het publiceren, promoten en verkopen van e-sigaretten via internet vormt een enorme bedreiging voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid van minderjarigen. Ter bescherming van minderjarigen tegen e-sigaretten worden de relevante aangelegenheden hierbij als volgt gemeld:
Als aanvulling op traditionele tabaksproducten zoals sigaretten, hebben e-sigaretten hun eigen veiligheids- en gezondheidsrisico's Ze zijn selectiever in grondstofselectie, additief gebruik, procesontwerp, kwaliteitscontrole, enz. Sommige producten hebben rooklekken en inferieure batterijen. Kwaliteitsveiligheidsgevaren zoals de toevoeging van onveilige ingrediënten. In overeenstemming met de relevante bepalingen van de wet van de Volksrepubliek China inzake de bescherming van minderjarigen, om de bescherming van de lichamelijke en geestelijke gezondheid van minderjarigen te verbeteren, mogen verschillende marktentiteiten geen elektronische sigaretten aan minderjarigen verkopen. Elke organisatie of persoon moet de verkoop van elektronische sigaretten aan minderjarigen afraden en stoppen.
Om de bescherming van de lichamelijke en geestelijke gezondheid van minderjarigen verder te verbeteren en te voorkomen dat minderjarigen elektronische sigaretten kopen en roken via internet, dringen wij er bij elektronische sigarettenproductie- en verkoopbedrijven of particulieren op aan om het elektronische sigaretteninternet op tijd te sluiten vanaf de datum van uitgifte van deze circulaire. Verkopen van websites of klanten; aandringen op e-commerceplatforms om e-sigarettenwinkels op tijd te sluiten en e-sigarettenproducten tijdig te verwijderen; aandringen op e-sigarettenproductie en verkoopbedrijven of particulieren om advertenties op e-sigaretten die via internet zijn geplaatst, in te trekken.
De administratieve afdelingen voor taba
ksmonopolie en de afdelingen voor markttoezicht en -administratie op alle niveaus zullen de promotie en uitvoering van deze kennisgeving om minderjarigen tegen e-sigaretten te beschermen, ernstig versterken. De administratieve afdeling voor tabaksmonopolie verhoogt het markttoezicht op e-sigaretproducten, versterkt de monitoring, het afraden en de onderdrukking van de promotie en verkoop van e-sigaretten via internet en onderzoekt of stelt relevante afdelingen op de hoogte van allerlei ontdekte illegale activiteiten.
Kondig hierbij aan.
Gerelateerde links: interpretatie van het beleid voor de verdere bescherming van minderjarigen tegen e-sigaretten
               Wettelijke versterking, bescherming is krachtiger - Interpretatie van de circulaire over verdere bescherming van minderjarigen tegen e-sigaretten

Staat Tobacco Monopoly Administration