Jump to content

Recommended Posts

Posted

@Clouds Als je had gelezen, had je gezien dat ik ook koop in nlse dampwinkels, vooral online.

Maar ik koop niet ALLES in nlse dampwinkels.. maar nogmaals, dit artikel ging (logisch) door mediahysterie over de vervuilde vloeistof waardoor de nederlandse dampwinkels het zwaar hebben.

Natuurlijk heeft in china kopen invloed op nederlandse winkels, maar er zijn meer invloeden.

Hier laat ik t bij ?

Posted
49 minutes ago, Clouds said:

wat JIJ er aan hebt gedaan dat een shophouder zijn/haar Nederlandse winkel kan open houden

Ik heb wel eens wat in een stenen winkel gekocht maar het is net wat Dennis zegt, als de prijzen zo hoog zijn dat je er elders twee voor kunt kopen dan ga ik ook de stenen winkel voorbij want ik heb geen grote zak geld in huis die niet leeg raakt.

Als de winkels nou eens acties voeren zoals de kleine damper het doet, wie weet ga ik daar dan ook kopen. Geen tankjes want die 2 ml limiet vind ik krankzinnig en dan moet ik alsnog in het buitenland andere glaasjes zien te kopen.

• Like 3
Posted

Al zou iedereen van het forum hier in China kopen, dan nog zouden ze daar bij de stenen winkels niks van merken. Tenminste......als ik de shopeigenaren moet geloven die continu hier op het forum hebben beweerd dat het aantal dampers van het forum maar peanuts is tov het aantal dat in de stenen winkels komt. 

OT..... Ook dit nieuws is natuurlijk weer demoniseren. 't Is een aloude verkooptruc door te zeggen dat iets heel veel verkocht is. Dat maakt dat mensen er vertrouwen in krijgen. Het omgekeerde werkt precies andersom. Zeg je dat de verkopen dalende zijn, dan gaat gegarandeerd de verkoop naar beneden.

• Like 2
Posted (edited)

Klopt, als iedereen op het forum in China zou kopen, zouden we daar weinig van merken. Want het merendeel doet dat al. Als iedereen die op het forum komt, ineens in stenen winkels gaat bestellen, zal de impact ook niet wereldschokkend zijn. Het is maar een klein groepje.

De problemen zitten hem de laatste twee maanden vooral in beginners die (effe) niet meer durven te beginnen. Vooral winkels die zich erg richten op beginners, voelen dat.

En dat mag je best zeggen. Het probleem is uiteindelijk niet dat er minder verkocht wordt (ja, voor de winkeliers wel natuurlijk) , maar dat er minder mensen durven over te stappen naar een veel en veel gezonder alternatief, en de omgeving van die mensen een onterecht negatief beeld krijgt. Dat is waar we primair voor strijden. Het is überhaupt voor veel mensen, waaronder ikzelf, de reden waarom ze in deze business zijn gestapt niet in een andere. 

Edited by L33ntje
  • Like 5
Posted

Ik was laatst weer eens aan het kijken op de Chinese webshops, maar zoveel goedkoper zijn de spullen daar niet meer. Ja, coils en flesjes enzo wel, maar mods enzo niet.

Het zou inderdaad jammer zijn als mensen door al dat nepnieuws gewoon door blijven roken.

Posted

Het is me ook al opgevallen dat de prijzen daar stijgen. De gouden tijden zijn blijkbaar voorbij. Dan ook nog het risico lopen dat het in beslag genomen wordt of extra kosten boven de €22 en je bent bijna even duur uit.

Posted

En hier te lande zie ik de prijzen de laatste dagen tot weken juist zakken. Vooral voor Liquids (shake &vapes). Eerlijk is eerlijk y die waren ook vaak belachelijk duur. In een inmiddels oververzadigde markt was te verwachten dat daar wat moest gebeuren.

Posted

In china neemt de economische welvaart ook toe zover ik begreep. Niet alleen met dampspullen. Je zou ze de kost niet moeten geven hoeveel "normale" burgers ook bestellen op sites als aliexpress en in mindere mate ebay, banggood.