Pazmaster Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 Onder het rumoer van de Coronacrisis werd in New York stilletjes de flavor ban erdoor gedrukt, zonder publiek debat. The New York State Assembly has passed a bill that will outlaw sales of flavored vaping products (except tobacco), and prohibit online sales of all vaping products. The bill was part of the larger budget bill that keeps the state running, and Gov. Andrew Cuomo is expected to sign it into law immediately. The state did not ban menthol cigarettes or flavored cigars—just vapor products. The ban was passed with no public debate. As we reported earlier this week, the legislators mostly met by video conference. The online sales ban and a loophole that will favor JUUL and products made by tobacco companies were added with no opportunity for comment by citizens. The flavor ban was proposed by the governor, who has earned national attention for his management of the terrible coronavirus epidemic in New York, has been a longtime opponent of vaping. He has supported flavor ban proposals in previous legislative sessions, but vaping consumers and business owners have successfully fought every attempt to ban flavors until now, when it was done during the cover of night with no opportunity to register opposition. Lees meer 1 5
Steve Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 Flikker je overal 0.1% tobacco aroma in? Wie bepaalt of iets naar tabak smaakt dan?
Raycoupe Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 @Steve Dat smaakje mag nu juist weer wel. Om te bepalen of de tabakssmaak met tonen van kers en vanille niet gewoon vanille of kers met een vleugje tabak is, zullen ze wel een smaakpanel inzetten, waarvoor Nederlands onderzoek de weg geplaveid heeft:
Steve Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 (edited) Lijkt me niet dat zoiets subjectiefs stand houdt in de rechtszaal. Zal denk ik de eerste keer ooit zijn dat er bepaalde smaken van producten verboden worden ook? Edited April 12, 2020 by Steve
Cyber_Huub Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 Welkom in the you word nog steeds genaaid. 1 1
richard-V Posted April 13, 2020 Posted April 13, 2020 Tegen het overgewicht van de bevolking daar zou ik hamburgers,chocola en limonade ook alleen met menthol en tabak smaak toelaten. 3
Guest UGL200628 Posted April 16, 2020 Posted April 16, 2020 (edited) Ik had even de laatste smokers show geluisterd. Blijkt dat veel vape bedrijven nu samen werken voor de PMTA, en daar al redelijk ver mee zijn. En daar werd toen gezegd, wanneer een juice er door komt, >> Hey New York, you are banning FDA approved Liquids? Dus ik denk dat dat nog een heel leuk verhaal wordt. Lange aflevering, ergens in het einde hebben ze het erover: Edited April 16, 2020 by Darksand
richard-V Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Rokers slaan pakjes in: vanaf morgen zijn mentholsigaretten verboden- https://www.ad.nl/binnenland/rokers-slaan-pakjes-in-vanaf-morgen-zijn-mentholsigaretten-verboden~a4461609/ 1
Johannes Koning Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Nu het hek van de dam is. kun je er op wachten tot ze smaakjes in ;liquid kant en klaar sapjes gaan verbieden. Ik snap er niks van want wat word er in de voedings industrie wel niet aan smaakjes (rotzooi) gebruikt.? 1
richard-V Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Ik zie er geen lijn in.Onderdrukking mag je niet zeggen,maar dit gaat wel ver hé? Straks is er misschien nog maar één smaak voor meer producten. 1
Raycoupe Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Dan gooien ze daar in New York maar gewoon een paar druppels bakaroma's door hun neutrale e-liquid heen. En die bestel je gewoon samen, wat je wilt immers slechts dampen terwijl je een cake staat te bakken niet waar? Shake and Vape, he wacht, bestaat dat niet al?!
Johannes Koning Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 die dokter Oekter bak producten word binnenkort STEEN Rijk
Diana Diashaliz Posted June 23, 2020 Posted June 23, 2020 (edited) Verbod op smaakjes, hier konden we op wachten!! Edited June 23, 2020 by Diana Diashaliz 1
The Unknown Posted June 23, 2020 Posted June 23, 2020 Hier kan je verbolgen over zijn, maar het zat al een tijdje in de pijplijn en zal je andere wegen moeten gaan bewandelen, in Nederland zijn ze nog niet zo gek als in België maar ook dat zal hier nog wel komen. Dit was ook een drijfveer voor mij om afgelopen februari te stoppen met dampen, dit geeft zoveel rust met al die regeltjes en setjes die nog komen, maar anderzijds krijg ik weer zo'n onrecht gevoel van "waarom niet eerst een totaalverbod op tabak". Eigenlijk best simpel, tabak verdient lekker en gezonde mensen verdien je niets aan en dus lekker dubbel cashen, waarom zouden ze dat zelf de nek omdraaien? Als minister zou ik mijzelf niet in de spiegel durven aan te kijken, maar hun opleiding bestond uit liegen en verdraaien en vooral geen empathie hebben. 1
PetraO Posted June 24, 2020 Posted June 24, 2020 @Unknown: went dat een beetje snel, niet meer dampen?
Luc rafc Posted June 24, 2020 Posted June 24, 2020 @The Unknown tof dat je dat kan. Voor mij geen optie mijn mod plakt zowat aan mijn hand. Maar je hebt gelijk wat betreft sigaret taxen die ze niet willen ontlopen. Eigenlijk een schandaal en een misdaad tegen de mensheid. (alcohol net zo zeer) Maar iedereen doet wat hij wil en ik vind het ronduit vreselijk dat ze dat doordrukken. Mensen gaan nu met bak aroma’s beginnen experimenteren. 1
The Unknown Posted June 24, 2020 Posted June 24, 2020 (edited) 12 hours ago, PetraO said: @Unknown: went dat een beetje snel, niet meer dampen? Vanaf het moment gestopt te zijn heb ik het niet gemist, ook niet toen mijn vader op sterven lag en overleed, vanmiddag rook ik in de box waar de aroma's inzaten en wat een meur zeg, ook daar blijf ik vanaf zonder enige moeite Edited June 24, 2020 by The Unknown 2
Recommended Posts