Jump to content

Tank gezocht voor reuleux rx 300 wat niet grote wolken blaast

Recommended Posts

Posted

Ik damp met een reuleaux rx 300 en een smok tech tank.

Maar ik zou nu graag een tank willen wat niet zo een grote wolken blaast omdat alles in huis plakt, zelf de electronica van de apparaten gaat eraan.

Misschien iemand tips.  Ik zoek dus een tank wat niet veel wolken blaast en wat ik kan gebruiken op een reuleaux rx300.  Veel damplezier allemaal.

Posted

Als je dl dampt heb je al snel flinke wolken. Voor een mtl tankje is je huidige mod flinke overkill, maar misschien toch het overwegen waard. 

Of buiten gaan staan. ?

Posted
19 hours ago, Bvp said:

Maar ik zou nu graag een tank willen wat niet zo een grote wolken blaast omdat alles in huis plakt, zelf de electronica van de apparaten gaat eraan.

Misschien iemand tips.  

Misschien door het gebruik van e-liquids met een hoog VG-gehalte ?

VG geeft namelijk grotere/dikkere wolken dan PG

Posted

Als je geen grote wolken wil moet je mtl gaan dampen. En zoals hierboven gezegd wordt hoger in pg gaan. Vg zorgt voor die aanslag. Ik heb zelf bijvoorbeeld de afgelopen winter binnen alleen maar een caliburn gebruikt ivm het raamaanslag wat je anders krijgt in de winter. Werkte perfect, ik hoefde niet naar buiten om te dampen en de ramen bleven knap?

Posted

Bedankt voor de reacties.  Ik damp momenteel 70% VG.  Die caliburn heb ik net ff gegoogled.  Dat lijkt me ook wel wat.  En je kan er je eigen liquid mee dampen.  De tank is wel klein 2ml.

Posted

@Bvp Verreweg de meeste tankjes worden ontworpen met standaard meer dan 2ml.

Een onzinnige wet, de TPD, reguleert dampwaar in de EU en in NL werd dat geïnterpreteerd dat tankjes niet groter mogen zijn dan 2ml. In andere EU landen geldt dat alleen voor vooraf gevulde pods. Dus maken de Chinezen naast de standaard variant voor de rest van de wereld, meestal ook versies van slechts 2ml voor de EU markt.

Bestel je tankjes uit China, krijg je gewoon de grotere variant in de bus. Ook Lepetitevapoteur.com (vanuit Frankrijk) verstuurd gewoon de grote versies, mocht een paar weken levertijd (vanuit China) niet uitkomen.

Ik ben wel benieuwd of je nog voldoende bevrediging krijgt van een MTL tankje nu je de dikke wolken gewend bent. Zelf ben ik echt geen poetser, ik lap m'n ramen pas als het echt teveel opvalt dat ze goor zijn en dat is hoogstens twee keer per jaar. Ik damp meestal zo'n kleine 10ml 20PG/80VG per dag en als je een goed ventileert valt de 'aanslag' van zeer makkelijk te verwijderen gecondenseerde glycerine erg mee.

Posted

Elektronika stuk?De elektronica van een mod gaat toch ook niet stuk door het dampen?Dat zou mooi wezen. En door de nicotine/teer aanslag is hier ook nog nooit iets elektrisch stukgegaan.Straks kan een boot niet tegen water.

Posted

Wel degelijk kan teer aanslag van tabaksrook elektronica verpesten. Je vind het terug op de printplaten, bv van een PC en als de luchtvochtigheid een keer stijgt krijg hij plotseling kuren, want die aanslag + wat vocht geleidt elektriciteit. Ik heb daarvan toch al meerdere gevallen onder handen gehad. Wonderwel doet alles het weer na demontage en een alcohol badje, maar dat gaat bij bv. een laptop meestal niet lukken, dat truukje werkt alleen bij PC's.

E-liquid echter, geleidt niet. ? Dus de kans op dergelijke kuren is niet erg waarschijnlijk, het is dan eerder het standaard huisstof en die plakt sowieso al vast door de statische lading van elektronica, 'k verwacht niet dat VG daar iets aan toevoegt.

• Like 1
Posted

Ik heb het nog nooit meegemaakt.Ook niet met spul uit de tijd dat hier de kamer blauw stond van de grote tabak en hasj rook.Of de vele oude radio´s van kettingrokers.En de gokkasten in de kroeg ook nooit.Alleen de gewone slijtage wat ieder apparaat heeft.Ik hoef sinds ik damp eigenlijk ook nooit meer met contactspray in de weer nu ik erover nadenk.

• Like 1
Posted

Oude elektronica is minder gevoelig daarvoor. Daar zit meer ruimte tussen de componenten. Die kleine SMD printplaten zijn gevoeliger daarvoor. Een kameraad die rookte en de PC op z'n bureau had staan ipv eronder, weinig ventileerde, had iedere twee jaar kuren. Heb dat ding drie keer opnieuw schoongemaakt en opgebouwd.

• Like 1
Posted

VG kan qua aanslag idd nogal nasty zijn.

Puur PG liquids maken / gebruiken zou een optie kunnen zijn ; dan zijn je wolken ook wat minder heftig.

De 300 is een beest van een mod waar zo'n beetje alles wel op past maar ik denk niet dat de tank hier echt een verschil maakt.

Samenstelling van je liquid des te meer ?

Posted
On 19-6-2020 at 22:10, Bvp said:

Misschien iemand tips.  

Ik damp met VG-basisvloeistof + VG-aroma's en heb toch géén last van aanslag, want ik heb onder mijn bureau-tafel een ventilator-kacheltje staan, dat ingesteld kan worden op 4 verschillende standen:  koud, lauw, warm, of gloeiend.

De mijne zal ondertussen wel antiek zijn, want Google kan er geen plaatje van vinden.   

Posted

Bedankt voor de reacties.  Ik heb nu de IQOS van een kennis maar dit bevalt niet echt.  Ik denk dat ik de caliburn ga aanschaffen.

Posted

@Bvp
Prima keus, ik gebruik er twee van op het moment, voornamelijk voor de gewenste stealth situaties... Maar als ik een dikke hijs neem van mijn Trilogy DL-beest-tank dan vind ik dat toch wel het allerlekkerste qua smaak en beleving, met navenante dikke mist natuurlijk wat jij niet meer wilt.