Jump to content

Vuurknopje Dicodes blijft hangen


peterp0st

Recommended Posts

De schakelaar (microswitch) kan ook gewoon versleten zijn. Beetje handige Harry kan er wel een nieuwe in solderen, ondanks dat het SMD techniek betreft. Ik heb dat al eens uitgevoerd op een Teslacigs mod die ik tweedehands had overgenomen. Kost wel enorm zoekwerk naar welke microswitch je moet bestellen, maar dan heb je voor 3,50 meteen vijftig stuks van die dingen op Aliexpress. Conrad heeft ze ook wel, maar dan ben je wel meteen het standaard bedrag (6,95 meen ik) aan verzendkosten kwijt.

 

Plakzooi krijg je weg met alcohol idd, maar ook daarvoor moet waarschijnlijk ook de mod uit elkaar. Misschien werkt de standaard WD40 tegen het plakken, dat is 90% oplosmiddel en 10% (heel dun) smeermiddel en van origine ontwikkeld om vocht uit elektronica te weren (voor NASA ruimtescheepjes). Misschien, want bij sommige mod zit er tussen het fysieke knopje en de microswitch een siliconen flubbertje juist om inlopend sap te voorkomen en dan krijg je de WD40 er ook lastig in zonder de mod uit elkaar te halen.

 

Altijd vervelend dergelijke kwalen want zelfs bij zo'n duurdere mod kunnen de reparatie kosten niet uit als je het zou laten doen. Handige Harry in de buurt zoeken lijkt me, want alleen het ding op en neer sturen met PostNL kost tegenwoordig al 14,50.

Link to comment
Share on other sites

Zelf een nieuwe switch solderen in een Dani tube gaat lastig worden, de top zit vast in de tube en is alleen met speciaal gereedschap uit elkaar te halen ?
(Yup, we hebben units gezien waarbij men hem zelf getracht heeft te demonteren en uiteindelijk besloten heeft een nieuwe te kopen) 

 

Alcohol zou het moeten doen, met WD40 zou ik inderdaad voorzichtig zijn. 

In het ergste geval terug sturen naar Dicodes voor reparatie.

95% van de gevallen, ook voor dit oudere model, fixen ze onder garantie en in ±10 dagen heb je je geliefde mod weer als nieuw terug in huis :duim 

 

Gegevens: 
dicodes GmbH  
Friedrich der Große 70
D-44628 Herne

phone (0049) 2323 1463635
E-Mail: info@dicodes-mods.com

https://www.dicodes-mods.com 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

@Kurmit ik heb ze bij creme de vape gezien voor een kleine 100€ voor de FL80, BF60 is wat goedkoper, en daar doen ze ook aan wholesale mocht je meteen meer willen. Prijs ligt in lijn met wat ze bij dicodes usa vragen (is in de usa zelfs iets duurder). Ik ken een paar modders die hun dicodes boards bij CDV kopen en ik heb zo'n vermoeden dat als ze die goedkoper rechtstreeks uit Duitsland konden krijgen dat ze dat zouden doen, dus ik gok dat Dicodes DE alleen aan webshops levert die vervolgens de modders weer bedienen. Maar wat ik zeg, das een vermoeden... 

 

Link to comment
Share on other sites

Het prijsverschil tussen een dna 60 of bf60 board komt wel aardig overeen met het prijsverschil tussen mods die in een dna en dicodes uitvoering komen. Vraag me dus af of ze (in een kleine hoeveelheid) ergens goedkoper zijn. 

Wil je een voor jezelf @Kurmit of wil je de optie aanbieden aan je klanten? 

Link to comment
Share on other sites

Dicodes USA is geen officiële Dicodes dealer en al helemaal niet van Dicodes zelf. Ze staan niet eens in de lijst of vermeld op de site van Dicodes. Het is een of ander bedrijfje uit Maleisië die zich op een adres in de Staten hebben geregistreerd. Als ik een euro had voor elke keer dat iemand op ECF er problemen mee had dan had ik makkelijk een mod met een Dicodes chip kunnen kopen. ?

Link to comment
Share on other sites

Sorry voor de late reactie, zoals wellicht is opgevallen ben ik de laatste maanden veel minder actief hier. 
Kort door de bocht, coronacrisis = extra werkdruk, dus helaas heb ik afgelopen jaar voor alle online kanalen minder tijd ?

 

Wij hebben de BF60 boards veel verkocht (bij ons 79,95), maar momenteel hebben we deze niet op voorraad. 

Eigenlijk alle modmakers vragen meer voor hun mod met een Dicodes board (chipset), en veel gebruikers vinden dat geen probleem.

Gezien de marges die wij krijgen van Dicodes zal ook met hele grote afname de prijs nauwelijks lager worden helaas ? 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...