Jump to content

E-luiquid uit het buitenland


Doodskop77

Recommended Posts

Ik heb een aantal keren wat liquids besteld uit de VS en dat is tot op heden goed gegaan.
Het is natuurlijk de gok nemen of ze het bij de douane er niet tussenuit scheppen.
En dan natuurlijk de hoge verzendkosten en levertijd.

Vaak komt een pakketje uit Chinezië  sneller aan met gratis verzending.
Mijn laatste bestelling uit VS duurde 2,5 week en dat voor een luttele 25$ verzendkosten.

edit:  vergeet niet om in dat balkje bij extra info  te vragen of ze het volledige bedrag niet op het pakkejte zetten.!!

Edited by Barry55
Link to comment
Share on other sites

@Doodskop77 De kans dat je pakketje er door de douane uitgevist wordt is bij een bestelling uit Amerika behoorlijk groot, zeker als je het vergelijkt met die kans bij bestellingen uit China. Met verzendkosten, 21% btw en administratiekosten worden het al snel hele dure liquids. Of de shop meewerkt aan het incorrect vermelden van de aanschafkosten op de verpakking is maar zeer de vraag en dan nog is de kans groot dat de douane je naar de factuur vraagt

 

Ik heb je topic trouwens verplaatst naar Wetgeving en beleid

Edited by Tamara
Link to comment
Share on other sites

Is dat in NL voortgekomen @Raycoupe? Omdat het in NL niet verkocht mag worden betekent niet dat het niet geïmporteerd mag worden toch? Te grote tanks uit China bevatten bv vaak genoeg een sticker van de douane dat het niet aan de EU richtlijnen voldoet en die worden gewoon doorgelaten

Link to comment
Share on other sites

Bij de nicotine uit Amerika destijds @Tamara. Daar vernam ik dat FedEx iig al zijn pakjes keurig volgens de douane regels sorteert en aanbiedt. Dat is volgens mij de reden dat we hier niet massaal onze nicotine in de VS bestellen. Het is daar goedkoop en getest volgens strenge normen.

 

Die gele sticker krijg ik ook vaak, soms op producten waar je niet van verwacht, keukenspul bv, soms op producten die illegaal zijn in NL en dan verwacht je dat ze het wel zouden innemen. Hoe dat zit is me ook een raadsel, maar ze stickeren er flink op los en zullen wel handjes tekort komen.

Link to comment
Share on other sites

Ah okee. Voor nicotine gelden wel andere regels dan voor liquid, bij mijn weten. Nicotine >20mg/ml mag volgens mij niet aan EU landen verkocht worden/geïmporteerd worden en voor liquids >10ml geldt dan volgens mij niet. Ook binnen de EU wordt dat verkocht, in ieder geval de shake & vapes. Zolang de liquid maar niet sterker is dan die 20mg/ml

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nou, ik bestel al jaren bij https://goodlifevapor.com/, momenteel 35% korting omdat ze moeten stoppen (Ja, nieuwe wet in de US).

Ik bestel al vanaf 2013, voor meerdere personen. (tussen de $100 en $200 per keer). En nog nooit enige vorm van belasting, invoerrechten o.i.d. hoeven te betalen. Nooit.

Top Liquids, goedkoper vind ik het hier in NL niet (als je gebruik maakt van de regelmatige korting acties).

Dus wat @Tamara zegt dat herken ik totaal niet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...