Jump to content

[Poll] Wat mis jij aan een sigaret?

[poll] Wat mis jij aan een sigaret?  

61 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted

Omdat er hier voor de moment een geur hangt die wat lijkt op de geur van je vingertoppen, een half uur na een sigaret, wat ik wel een fijne geur vind, dacht ik deze poll aan te maken.

Heb er deze keer een multiple choice poll van gemaakt.

Naast dat mis ik het zonder vallen en overal zoeken naar een sigaret ergens wel.

Of in het midden van de nacht naar de nachtwinkel gaan voor sigaretten

En het bij elkaar schrapen van je laatste geld voor een pakje. Soms dan in allemaal muntjes dat de winkelier je raar aankijkt.

Op festivals je aansteker verliezen en je mede feestvierders om een vuur vragen , zij die zeggen hou hem maar even ik heb er nog 1, je steekt die dan ergens met je dronken hoofd en vind je hem later niet meer terug moet je weer vuur zoeken.

zijn altijd grappige momenten geweest waar ik wel met plezier op terug kijk.

Maar voor de rest... De bakken aan geld dat het kost , stinkende kleren,adem, de asbak... Blij dat ik er vanaf ben.

• Like 3
Posted

Helemaal niets eigenlijk. Alleen een enkele keer als ik een aansteker nodig heb is het even zoeken.
Alhoewel heel af en toe kan ik de geur van een net aangestoken sigaret nog wel lekker vinden ruiken maar daar houd het ook wel op.

• Like 1
Posted

Ik heb een vreselijke afkeer ontwikkelt.
Bij een langdurig contact met roken, loop ik 3 dagen te rochelen.
Mijn maag draait om bij de geur.

• Like 2
Posted

Eigenlijk niets...
Enige is denk ik het 'klikken' van het menthol-bolletje in de filter toen ik nog wel eens menthol peuken pafte

• Like 2
Posted

Ik mis helemaal niets aan de sigaretten of shag. 
wat ik soms wel lekker vind ruiken zijn sommige sigaren, maar heb totaal geen behoefte meer om er zelf een te pakken.

• Like 2
Posted

Ik sluit me aan bij @Cyber_Huub.

38 jaar gerookt en als ik nu in de buurt van rokers sta en precies in hun rook, dan kom ik zelfs aan het kokhalzen, zo erg grijpt me de rook nu aan.

Ik zal hun niet verbieden te roken, dat zou hypocriet zijn. Maar ik merk wel dat mijn lichaam de verslaving te boven is en zelf niet meer de rook accepteerd, en dat na 38 jaar gerookt te hebben.

Het mooiste moment nadat ik drie jaar dampte, dat mijn huisarts vroeg hoe lang ik van het roken af was en hij mij als niet-afhankelijk in het medisch dosier veranderde.

Let wel, hij vroeg wel hoeveel ik dampte.

Dus ik mis helemaal niks van de "sigaret"...

• Like 1
Posted

De sigaret na een lekkere warme maaltijd blijf ik na al die jaren nog steeds missen, toen ik rookte was dat altijd de beste sigaret van de hele dag.

Posted

Wat ik vooral niet mis is dit: zoenen met iemand die net heeft gerookt :bloos!

Vroeger, toen ik nog zelf rookte was dat geen beletsel om te zoenen met iemand die niet rookte.. snapte nooit waarom dat niet lekker was.. maar nu... :smell

• Like 2
Posted
On 8-10-2021 at 03:29, Jim said:

De sigaret na een lekkere warme maaltijd blijf ik na al die jaren nog steeds missen, toen ik rookte was dat altijd de beste sigaret van de hele dag.

Herkenbaar gevoel, maar met de juiste liquid in een mtl setup krijg ik toch hetzelfde effect nu. Ook de eerste sigaret in de ochtend samen met een koffie was eentje die ik lang heb gemist. 

Posted (edited)
On 9-10-2021 at 09:56, Sebas said:

ik heb volgens mij nog nooit een peuk geschoten…..

wat bedoel je met schieten?

Met een machientje van belgam of rizla. Filter erop, tabak erin en schieten. In België word dit schieten genoemd. Weet niet hoe in Nederland

Edited by Autivaper
  • Like 2
Posted

@DeParelVanHetZuiden had al een fotootje geplaatst. toen was het duidelijk. thanks. 

geen idee hoe het heet, noemde het altijd peuken klikken. 

en bij peuken schieten heb ik het beeld voor me dat iemand zn sigaret weg piekt als hij op is 😉

• Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Eigenlijk helemaal niets, miss enkel dat de eerste zware shagske icm een sterk bakkie pleur vroeg in de ochtend de stoelgang op gang zette.

• 9 months later...
  • 2 years later...
Posted

Hallo dampers😁

Ik mis de sigaret de hele dag

Ongeveer 5 jaar geleden ook al gestopt met hulp van een e sigaret .

Helaas na 1 en half  jaar weer begonnen  met roken.

Nu ben ik weer gestopt met de a - tjes

En gaan dampen

Maar het is alsof ik echt in een twee strijd ben pfff

Roken of dampen

Vooral in de ochtend als ik opsta

Helaas heb ik nu weer een terug val 

En dat terwijl ik dampen lekkerder vind

Ik heb al allerlei dampers gekocht maar nog geen wat mij echt van het roken afhoud☹️

Posted

Misschien bot om te zeggen, maar ik vrees dat het mogelijk tussen je oren zit.
Je klinkt nogal tegenstrijdig.
Je vind dampen lekkerder, maar toch krijg je een terugval.
Al geprobeerd een hoger nicotinegehalte gebruiken?
Geen idee wat voor mod en tank je hebt, maar daar is mogelijk ook wat te verbeteren.

• Like 2
Posted

Ik denk dat het meer de gewoonte is die de terugval veroorzaakt. Ik heb dat ook nog wel eens (terwijl ik nu ruim 3 jaar damp.) Zo reed ik afgelopen zaterdag van Oviedo naar Bilbao en ondanks dat ik onderweg gewoon kon dampen, had ik toch zin in een sigaret toen ik bij een tankstation uitstapte voor een kop koffie. Ik heb overigens niet een sigaret opgestoken (geen zin om een pakje te kopen voor 1 sigaret.) maar de "drang" naar een sigaret was er wel. Dit stond (voor mij iig.) los van de behoefte aan nicotine oid (want gewoon een goede mod met goede tank met voldoende nicotine etc.)

Posted

Ik denk idd tussen de oren

En omdat ik altijd de nicotine nodig heb,

Omdat ik anders psyghose krijg in het verleden heb ik dat gehad na 6 weken gestopt te zijn 

Welke mod ik heb?

Gtx 1 vaporesso 

Geekvape nano z heb ik vandaag binnen gekregen maar nog niet geprobeerd 

En de nicotine gehalte is 12

Maar het is ook een soort angs omdat ze zeggen dat je niet te lang mag vapen, en bij mij is het niet dat ik wil stoppen maar een minder ongezonder manier om toch aan nicotine te krijgen

Posted

Dat je nicotine nodig hebt, is je minste probleem.
Bij een tekort kan je zelfs makkelijk tot 18mg gaan.
En bij nicsalt liquids gaat men al vaak tot 20mg.
En laat je niks wijsmaken, dat je niet te lang mag vapen.
Jij bent de baas en je mag naar hartelust dampen.
De kans is groot dat je na lange tijd gaat minderen met nicotine, maar niet omdat je dat verteld word.

• Like 1