Cyber_Huub Posted June 9, 2023 Posted June 9, 2023 Terug naar roken maakt het nog duurder. Ik slik soms even, maar sla toch in.
kelly39 Posted June 9, 2023 Posted June 9, 2023 Terug naar roken is geen optie. Dus als er geen keus is betaal ik gewoon de dure prijs.
Lessram Posted June 10, 2023 Posted June 10, 2023 (edited) @kelly39 Je zou ook de Jola aroma's kunnen proberen. Tig keer goedkoper (2,30 Euro per 50ML), schijnen op water basis te zijn (niet VG en/of PG). Dus geen risico's zoals bij olie basis. Daarnaast.... hoe geconcentreerd is het? Mogelijk heb je 10ML nodig voor een beetje smaak.... dan maakt het dat misschien juist weer duurder. Zelf heb ik er een aantal gekocht, maar durf ze nog niet te gebruiken. Omdat ondanks dat er her en der over gesproken wordt ik nergens een recensie/ervaring heb gelezen van mensen die het geprobeerd hebben. Al vermoed ik dat het enige risico is (bij de op water gebaseerde versies) dat het mogelijk wat knettert en spettert. Maar zoals gezegd, nog niet geprobeerd. Dus ik ben niet (ervarings)deskundig daarin. https://www.deonlinetoko.nl/brands/jo-la/ Edited June 10, 2023 by Lessram
Cyber_Huub Posted June 11, 2023 Posted June 11, 2023 Geen risico's? Ik kan me voorstellen dat er in die smaakjes stoffen zitten, die wel geschikt zijn om te verteren, maar niet om in te ademen. En dat geld voor alle alternatieven, die niet voor vapen gemaakt zijn. 2
kelly39 Posted June 11, 2023 Posted June 11, 2023 @Lessram Ik durf dat ook niet . Ik wil zeker weten dat het geschikt is voor het dampen.
Vapingvape Posted June 12, 2023 Posted June 12, 2023 On 9-6-2023 at 09:37, kelly39 said: De site van Flaywer.de is ook niet damp gerelateerd meer. misschien komen er meer sites met alleen maar aroma's want ik weet eigenlijk alleen die 2 sites. En vind beide behoorlijk duur. Flaywer is goedkoper vandaar mijn aanschaf van 120 ml aroma. Gewoon lekker bij de bekende merken blijven. 2
richard-V Posted June 12, 2023 Posted June 12, 2023 Er gaan gegarandeerd ongelukken gebeuren door dat smaakjesverbod. 2
frans_2 Posted June 12, 2023 Posted June 12, 2023 On 6/11/2023 at 8:55 AM, Cyber_Huub said: Geen risico's? Ik kan me voorstellen dat er in die smaakjes stoffen zitten, die wel geschikt zijn om te verteren, maar niet om in te ademen. Inderdaad! https://www.cdc.gov/niosh/topics/flavorings/exposure.html Quote Flavorings are often complex mixtures of natural and man-made substances. The U.S. Food and Drug Administration (FDA) evaluates flavoring ingredients to determine whether they are “generally recognized as safe” (GRAS) to be eaten. Even if they are safe to eat, these ingredients might still be harmful to breathe in the forms and amounts to which food and chemical industry workers may be exposed. In dat artikel wordt ook diacetyl genoemd. Daar gaat dit artikel van oa Konstantinos E. Farsalinos over : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4892705/ 2 1
Steve Posted June 13, 2023 Posted June 13, 2023 Ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Kan ik nou tot 1 juli nog in Engeland (Nomnomz) bestellen?
TheRich Posted June 13, 2023 Posted June 13, 2023 @Steveals het niet nicotinehoudende vloeistof is, wel 1 1
Meli Posted June 18, 2023 Posted June 18, 2023 Ik heb een vraagje. Vanaf 1 juli kunnen we uiteraard geen smaakjes meer online kopen. Er is een compleet nieuwe lijst gemaakt met ingrediënten die nog wel mogen waarmee tabak smaak gemaakt mag worden. Echter vind ik tabaksmaak echt niet te pruimen. Ik heb er een aantal geprobeerd en vond geen van allen lekker. Heel af en toe rook ik nog een sigaret maar die smaak staat me eigenlijk ook al niet meer aan. Op het moment rook ik menthol, maar als dat dadelijk niet meer kan stap ik liever over op smaakloos. Ik heb heel het internet afgespeurd maar kan nergens vinden of die vanaf 1 juli (en oktober in winkels) dan nog wel beschikbaar is? Ik zou denken van wel maar ik kan er echt niks over vinden.
Cyber_Huub Posted June 18, 2023 Posted June 18, 2023 Menthol is zelf te maken. Koop buiten het damp circuit mentholkristallen(puur) en los die 1:1 op in zuivere alcohol. Oftewel 50ml alcohol en 50gram menthol maakt een 100ml aroma. 1
Lapzwans Posted July 9, 2023 Posted July 9, 2023 Kan ik nog wel Eliquids meenemen naar Nederland op mijn vlucht uit Berlijn?
Chasepoes Posted October 5, 2023 Posted October 5, 2023 On 9-7-2023 at 16:17, Lapzwans said: Kan ik nog wel Eliquids meenemen naar Nederland op mijn vlucht uit Berlijn? Ja, bezit is niet verboden On 11-6-2023 at 08:55, Cyber_Huub said: Geen risico's? Ik kan me voorstellen dat er in die smaakjes stoffen zitten, die wel geschikt zijn om te verteren, maar niet om in te ademen. En dat geld voor alle alternatieven, die niet voor vapen gemaakt zijn. Om heel eerlijk te zijn geldt dat voor alle smaakstoffen. Veel stoffen zijn inmiddels onderzocht, maar weet jij wat er in de liquids van TFA of Capella zit (als voorbeeld). Het enige waar we op blind kunnen varen is het feit dat er met veel stoffen nog geen negatieve effecten zijn waargenomen. Maar zoals velen al aangaven. Ook ik zou mij er niet aan wagen. Uiteindelijk zijn het de kosten niet met smaakstoffen.
mrlounge Posted October 5, 2023 Posted October 5, 2023 Vorige week nog een paar honderd ml smaakjes op de nieuwe site van inawera gehaald, genaamd flavorika. Gewoon met paypal betaald en binnen een week vanuit polen in huis. Hier hebben ze zeer veel smaakjes voorradig. Mn base haal ik overigens per liter bij le petit vapoteur. Nicotine heb ik nog dik op voorraad gelukkig, maar ook daar blijven mogelijkheden voor, die op deze site te vinden zijn. 1
Raycoupe Posted October 7, 2023 Posted October 7, 2023 Inmiddels blijkt wel dat het inslaan van vloeistoffen een goede zet was van mij. Zelfs de VG nog in 20 liter jerrycans voor weinig kunnen aanschaffen destijds en een partij PG overgenomen van een stopper. Alleen veel te veel nicotine base ingeslagen, dus daar staat inmiddels een advertentie voor hier in de 'Te Koop Aangeboden' sectie. Het dampen wordt zo vakkundig de nek omgedraaid. Toch bizar dat de Nederlandse RIVM een compleet andere uitslag communiceert dan de Engelse Royal Medical Society en een heleboel andere onderzoeken, waar dampen gepromoot wordt om te stoppen met roken. En dat is ook waarvoor het dampen ingezet dient te worden. Niet om nieuwe markten (jeugd) aan te boren. Ik heb geen enkel onderzoek van het RIVM gezien wat hun kanker, benzeen, formaldehyde en longschades ondersteunt, alles valt onder het bereik van de meetapparatuur! dan zie je in die lijstjes staan b.v: benzeen < 0,1 ppb Waarbij die 0,1 ppb staat voor de minimaal detecteerbare hoeveelheid van de gebruikte analyse methode/meetapparatuur. De conclusies van het RIVM lijken me dan ook politiek gemotiveerd. Gewoon die wegwerp vapes verbieden. Dat gebruikt de jeugd. Die gaan geen losse tankjes, mods en coils gebruiken. Dan ben je 100 euro kwijt en vergt het wat inspanning om ermee te leren omgaan. En verder gewoon handhaven, want het is al verboden voor onder de 18. Als ze dat niet doen blijft het toch dweilen met de kraan open en komt het illegaal alsnog wel binnen. Lekker blijven dampen forumvrienden, nooit meer terug naar de tabak! (of met alles stoppen natuurlijk) Het verbaasd me wel dat het hier zo rustig is geworden. Je zou denken dat dampkennis juist met al die verboden des te nuttiger wordt en kennis loopt er hier genoeg rond.
Raycoupe Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 22 hours ago, Cyber_Huub said: Wat mis je aan kennis? De enige kennis die ik mis is een vrijgezelle dame (40+) die ook van hiking, natuur en kamperen houdt. 😜 2
Jeroen19 Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 On 5/20/2023 at 2:19 PM, Cyber_Huub said: Ik maak me geen zorgen, omdat ik gemiddeld 500-1000 liter op voorraad heb. En zit alweer te twijfelen om de toekomst voor te zijn. Buiten dat, heb ik nauwelijks tot geen zorgen omdat je buiten de vapeshops niks met base aankopen te maken hebt. Weet jij hoe lang pg en vg goed blijft ? En aroma en nicotine ?
Sledge Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 On 10/8/2023 at 12:29 PM, Raycoupe said: De enige kennis die ik mis is een vrijgezelle dame (40+) die ook van hiking, natuur en kamperen houdt. 😜 Ik kan je 4 van de 6 geven, maar ik neem aan dat je 66.6% toch afslaat (two out of three ain't bad) 1
Raycoupe Posted December 22, 2023 Posted December 22, 2023 (edited) Als je maar wel je eigen tent meebrengt! 😊 Edited August 2, 2024 by Sub-Ωhm ⚠️ Onnodige quote verwijderd, https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten 2
SCi Posted December 22, 2023 Posted December 22, 2023 On 5-10-2023 at 23:04, mrlounge said: Vorige week nog een paar honderd ml smaakjes op de nieuwe site van inawera gehaald, genaamd flavorika. Gewoon met paypal betaald en binnen een week vanuit polen in huis. Nette prijzen en het lijken inderdaad inw aroma's te zijn. Hoe heb je met paypal kunnen betalen ? Ik zie de optie iig niet (meer ? ) staan.
Recommended Posts