bleekman Posted October 9, 2023 Posted October 9, 2023 Geen e-sigaret meer, minder vlees of vleeswaren, alcohol duurder en noem maar op. Als je dit stukje ziet, blijkt dat de jongeren e-sigaret en sigaretten roken, ja dat is natuurlijk kwalijk. Maak een keus, of e-sigaret of roken maar niet beiden. En natuurlijk is dampen beter. Hier zie ja dat Engeland een andere keuze wil maken, geen wegwerp e-sigaret. Verbieden is uit de boze, daar pak je goedwillende damper mee. En luister eens na de laatste zinnen. Het duurt zeker nog anderhalve jaar voordat ze weten of het op langer termijn slecht is, daar moet je weer om lachen. Jongeren vapen massaal, maar landen kijken naar een verbod https://www.nu.nl/303295/video/jongeren-vapen-massaal-maar-landen-kijken-naar-een-verbod.html (via @NUnl)
richard-V Posted October 9, 2023 Posted October 9, 2023 Vaping consultation: School's vape sensor went off 112 times in one day-https://news.sky.com/video/vaping-consultation-schools-vape-sensor-went-off-112-times-in-one-day-12978419
wicket Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 En opeens kan het zomaar veranderen. https://nos.nl/artikel/2499439-anti-rookbeleid-nieuw-zeeland-op-losse-schroeven
Luc rafc Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 Zo is het beleid van testaankoop blijkbaar ook gewijzigd
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Fransozen hebben dr een iets andere kijk op: https://www.telegraaf.nl/nieuws/721978155/frans-parlement-wil-e-sigaretten-verbieden Het gaat hierbij om die wegsmijtkrengen. 1
richard-V Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Dat idioot hoge aromagehalte van die weggooi dingen.Als de gebruikers daarvan overstappen op d.i.y krijgen ze niet diezelfde smaakbeleving.Dat lees ik hier soms.Ik heb hier bijvoorbeeld een flesje Dinnerlady (strawbeery maccaroon) met 23% aroma.Is dat nou niet overdreven veel? Ik denk dat in die weggooidingen nog meer zit...Maar we weten niet wat daar inzit dus.
wicket Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 @richard-V Ik gooi ook 20% aroma in mijn liquid en heb nergens last van. De boosdoener is het hoge aantal nic en dan met name nicsalt in die wegwerp vapes 1
Zappa Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Het percentage aroma zegt niet zo veel. Als dat aroma al verdunt is, heb je er gewoon meer van nodig. Is het een geconcentreerde versie, ja dan niet. Ik heb hier aroma's waar ik met 2% genoeg heb voor mijn liquids, evenals dat ik aroma's heb waar ik tot 25% van nodig heb. Overigens betekent meer aroma niet per definitie meer smaak. Op een gegeven moment, als je te veel aroma gebruikt, smaakt de liquid niet meer naar behoren en gaat het echt chemisch smaken. Meer is zeker niet beter. 3
richard-V Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 @Zappa Welk aroma waar je zoveel van nodig hebt is dat? Ik heb nog geen aroma's gehad waar je meer dan 10% van nodig had,maar wel waar je minder van gebruikt.
richard-V Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 (edited) Dat zijn er nogal veel hoor.Vooral chocola 8% en de advocaat op het laagste percentage 3%.Verder verschillende cookies,verschillende fruitjes ed.Maar bijna allemaal net onder de 10%.Ik keek op het doosje van Dinnerlady en ik was verbaasd.Bijna een kwart aroma.Kan je zeggen dat het aroma op pg basis is,maar in de fabriek gebruiken ze,denk ik,niet het spul wat wij gebruiken. Edited December 5, 2023 by richard-V 1
Zappa Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 @richard-V, een aantal van Pinkspot die rond de 20-25% zitten. Verder liggen de meesten van Mount Bakers op 18%. Ik zou straks even kunnen uitrekenen waar ik gemiddeld op zit qua percentage voor al mijn aroma's. De meesten van Flavour Art zitten onder de 10% en de tabakjes daarvan veelal op 2-3%.
richard-V Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 @Zappa Mount Baker en Pinkspot heb ik nooit geprobeerd.Flavourart wel,die mix ik op 5% ongeveer.Ik had eens Flavourmonk mint op 10% maar de tranen sprongen in m'n ogen.God man wat sterk!Dat zal niet snel opraken.
Luc rafc Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Ik gebruik red astaire op 12%, aangeraden is 15%
Zappa Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Dat was een leuke en interessante exercitie... Ik heb mijn Excelletje eens helemaal doorgespit Van alle flavours die ik tot nu toe gebruik of ooit gebruikt heb, is het gemiddeld gebruikte percentage flavour in de liquids 11.3%. Van de flavours die ik momenteel als liquids klaar heb staan is het gemiddelde 12%. De MTL liquids zitten daarbij op gemiddeld 10% en de DL liquids op gemiddeld 17% gebruikte flavour. De flavours die ik nu in mijn dampers heb zitten hebben een gemiddelde van 10%, maar ik heb toevallig recent een aantal van mijn DL setups veranderd in MTLs. 😁 De maximale grens ligt voor mij op 25%. Er zijn maar 5 flavours die ik op 25% heb gebruikt, in de oudere dagen van het dampen vooral, toen nog met LorAnn. De AppelTaart'n die hier op het forum wel eens voorbij komt mix ik op 25%. Mijn eigen mix-recepten zitten vaak al boven de 13%. De flavours tussen de 18-20% zijn van PinkSpot (PS) en Mnt Baker's (MB), waarvan de PS flavours vaker gebruikt worden voor mijn MTL liquids en de MB flavours juist vaker voor de DL liquids. Vanaf 18% naar beneden is het vooral nog PS wat voorbij komt, maar ook al Capella (CA) en The Perfumer's/Flavour Apprentice (TPA/TFA) en enkelen van Flavour Art (FA) komen er voorbij. Vanaf 15% is het vooral CA en TPA die hier zitten, en vanaf 12% is het een allegaartje van PS, MB, CA, TPA. Rond de 10% zit vooral Atmos Lab (AL) en komt op de weg naar beneden steeds meer van FA voorbij. En rond de 8% wordt het weer een smeltkroes van de meeste merken. Vanaf 6% is het voornamelijk FA wat ik zie, samen met CA, TPA en AL. En onder de 4% is het eigenlijk alleen FA en TPA. Lager dan 1% zitten eigenlijk voornamelijk de flavour moleculen, waaronder de menthol-kristallen. 🥶 Je ziet, @richard-V, gemiddeld genomen zit ik dus iets boven dat van jou. Maar de spreiding is ook groot met een bereik van 0.2% tot aan 25%. 2
richard-V Posted January 13, 2024 Posted January 13, 2024 (edited) Illegale handel in tabak booming: ’Het wordt echt overal verkocht’ Het illegaal produceren én verkopen van tabak is volgens de douane ’een groeimarkt’: regelmatig rolt de FIOD illegale tabaksfabrieken op en houdt het smokkelaars aan die met hun rookwaar vanuit Oost-Europa naar Nederland trekken. Quinten Roepchand, eigenaar van Tabakshop 010, maakt het van dichtbij mee: „In Rotterdam is het echt booming”, zegt hij over de illegale handel in sigaretten en shag. „Slagers, kapperszaken, overal wordt illegaal tabak verkocht. Maar het ergste zijn de kleine telecomwinkeltjes. Daar wordt echt volop gehandeld. Ik denk dat hier meer illegale tabak dan illegale wiet wordt verkocht.”eigenaar van Tabakshop010 in Rotterdam, geeft aan dat de illegale handel in tabak ’springlevend’ is. Ook hij krijgt weleens wat onder zijn neus: „Dan komen er hier mannetjes de winkel in om iets aan te bieden. Die pakjes zien er allemaal super authentiek uit hé, je kunt ze niet van de echte onderscheiden.” Hij ziet het lijdzaam toe: „Eerlijke tabakshandelaren zijn de dupe van die illegale handel, maar wij staan machteloos. Ja, we kunnen de politie en Douane inlichten. Maar die doen er veel te weinig mee.”https://www.telegraaf.nl/financieel/2058652837/illegale-handel-in-tabak-booming-het-wordt-echt-overal-verkocht Edited January 13, 2024 by richard-V 1
Recommended Posts