wicket Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/16129504/zelf-vapesmaakjes-mengen-is-gevaarlijk-waarschuwt-deze-friese-longarts Ook omroep Fryslan weet kennelijk het verschil niet tussen dampen en roken 1
mario007 Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 (edited) Quote Na een paar belronden met verkopers wordt duidelijk dat er wordt gewerkt aan verschillende oplossingen. Zo komt er een soort 'doe-het-zelf-pakket' op de markt waarmee je zelf vapes kunt mengen. Is er al een hele tijd. Je mengt geen vapen maar damp vloeistof Quote Ook wordt er gewerkt aan filters voor de vapes. Daar kun je dan zogenaamde 'klik-bolletjes' in doen. Aan de achterkant van het filter wordt dan een gaatje gemaakt waar zo'n bolletje in kan. Als je die stukken drukt komt de smaak vrij Hiermee laten ze echt merken dat ze er de ballen verstand van hebben. Bolletjes voor vapes? Nee achterlijke….die zijn voor filter sigaretten en daar wordt niet aan gewerkt….die bestaan al lange tijd. Edited December 19, 2023 by mario007 Wat extra tekst 1
Sledge Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 Ja, ik hoorde ook al iets waaien over herintroductie van flavours en base bij tabaksshops na 1 Jan. Maar losse flavours was toch al lang afgevangen in de wet. Elke dampshop zou toch een taartenbakkerij winkeltje worden? Ik ben even de draad kwijt.
erwinwessels Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 Alleen de titel al... Zelf smaakjes mengen KAN gevaarlijk zijn. Als je er geen verstand van hebt en je niet van tevoren goed inleest, en je gebruikt een aroma van Dr. Oetker. Dan is het gevaarlijk inderdaad.
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 En toch vind ik het artikel niet zo nutteloos. Wij op het forum zijn er voorzichtig mee maar scholieren dampen desnoods motorolie als het lekker klinkt. Die moet je geen complete uitleg gaan geven want dan weten ze het toch weer beter.. Er is altijd wel een getikte influencer die ze overhaalt tot gekke dingen! Dan toch liever een waaarschuwing zoals hierboven lijkt mij. 1 1
erwinwessels Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 @Moppersmurf aka Dramaqueen Grotendeels mee eens, alleen de titel (en daarmee wat de longarts zegt): "Zelf vapesmaakjes mengen is gevaarlijk", gaat wat te ver. Omdat het niet per definitie gevaarlijk is. Het is alleen gevaarlijk als je geen verstand van zaken hebt.
richard-V Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 De hele vape aroma boel verbieden is gevaarlijk.Maar ze kunnen wel vast aan de tabaksmaak wennen.En dan verbied je die weer.Echte handelsgeest.
wicket Posted December 20, 2023 Author Posted December 20, 2023 @Moppersmurf aka Dramaqueen Ze moeten geen feitelijke onjuistheden publiceren. @richard-V Aroma's hebben ook veel andere toepassingen zoals in de voedingsmiddelen industrie. Een totaal verbod is niet haalbaar.
richard-V Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 (edited) @wicket Misschien weten wij wel de weg en wat je beslist niet kan gebruiken.Die "disposable"dampkinderen gaan in moeders keukenkastje zoeken want tabak aroma zullen ze vies vinden.https://news.yale.edu/2021/05/25/ban-flavored-vaping-may-have-led-teens-cigarettes-study-suggests Edited December 20, 2023 by richard-V
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 7 hours ago, erwinwessels said: Het is alleen gevaarlijk als je geen verstand van zaken hebt. En laat nou de grootste boerelul nog denken dat ie verstand van zaken heeft als ie iets in zn kop heeft.
Longbeach Posted December 21, 2023 Posted December 21, 2023 Imo. Is het verbod op aroma”s pas een reel gevaar. De aroma’s die op de markt zijn en te koop in de winkels zijn relatief veilig en gekeurd om te dampen. Maar wat als mensen deze zelf gaan proberen maken met weet ik veel welke ingrediënten 🤫 remember de shit die ze een paar jaar terug dampten in de USA 🤨
wicket Posted December 21, 2023 Author Posted December 21, 2023 Tja als de overheid dingen gaat verbieden heeft dit meestal een averechts effect. Mensen gaan dan wat aan zitten klooien om zelf onkundig iets in elkaar te flansen en dat lijkt mij een meer gevaarlijkere trend die dan gaat onstaan dan nu het geval is. Verder krijg ik er letterlijk de schijt van dat artsen zich bemoeien met dingen wat hun geen flikker aan gaat. De primaire taak van een arts is om mensen proberen te genezen en niet telkens maar het vingertje wijzen over hoe wij ons leven moeten leiden.
Steve Posted December 21, 2023 Posted December 21, 2023 Vooral suf dat je geen smaakje mag dampen en vervolgens de hele dag wordt doodgegooid met allerlei alcohol met smaakjes 2
Dennis1992 Posted December 21, 2023 Posted December 21, 2023 (edited) Ik ben het met @Moppersmurf aka Dramaqueen eens, er zijn veel ongeïnformeerde (jonge) dampers die gewoon gaan aanklooien. Die weten vaak niet eens dat smaakstoffen op pg en/of VG basis MOETEN zijn. Ik heb zelfs een keer iemand gezien die dacht de mod het ding was waar je aan moest lurken, er zat niet eens een tankje op. Dus hij probeerde letterlijk aan de mod te zuigen😂 Edited December 21, 2023 by Dennis1992 1
richard-V Posted December 21, 2023 Posted December 21, 2023 De eindelijk gelegaliseerde staats wiet.Mag je dat straks dan alleen nog maar kauwen?
wicket Posted December 21, 2023 Author Posted December 21, 2023 @richard-V Nee hoor met de aankomende feestdagen kun je er een feestelijke cake van bakken 🤣 4
EMJEES Posted January 2, 2024 Posted January 2, 2024 Veel verhalen, gaan al lang rond natuurlijk. Echter zien veel mensen alleen de kop van een artikel en gaan vanuit deze informatie verder met hun 'onderzoek'. Met een beetje verstand, je eigen onderzoek en weten wat je doet hoeft het zeker niet schadelijk te zijn. 2
Recommended Posts