Jump to content

Het e-leven na het Smaakjesverbod

Recommended Posts

Posted
1 hour ago, TheDan said:

...

Ik schrok trouwens wel van de prijs bij Primera. Ik betaalde 'elders' normaal altijd zo tussen € 2.50 en € 3.00 voor een flesje van 10 ml. Nu is dat € 4.95. Erg vreemd! Of heeft dat met Primera misschien te maken?...

Heb je het dan ook over de Tobacco Red? Want die heb ik een paar weken geleden gekocht bij de Primera in Leeuwarden voor de bekende prijs van € 2,99.

Of ze moeten heel kort geleden de prijzen omhoog hebben gegooid, of de ene Primera hanteert andere prijzen dan de andere, maar dat kan ik me niet voorstellen (hoewel: de Jumbo deed dat ook, afhankelijk van in welke regio ze zitten).

• Like 2
Posted

@wicket Ik deel je mening "Wat bij mij ook een rol speelt is dat ik geen spullen wil consumeren die alleen door de overheid zijn voorgeschreven" 😉 En bedankt voor de informatie over dat bedrijf 👍 Ik ga ook 3mg base bestellen daar.

Posted

@TheDan Ja, ik ken dat met die prijzen 😐 In bv Purmerend rond de €5 maar in Hoorn €3,50 Koekoek maar we kunnen het beter zelf maken, stuk voordeliger kunnen we wel stellen 🤣

Posted

Sla gewoon een lading aroma en base in.Dan kan je tenminste rustig de kat uit de boom dampen.Want dat gaat niet zo lekker als je nu zonder zit met die peperdure priegel flesjes.

• Like 2
Posted

Op zich een goed advies, alleen helaas wel wat aan de late kant. Want ook de prijzen van met name base zijn de lucht in geschoten. Waar ik voorheen voor ongeveer 4 tientjes 5 liter PG en 5 liter VG betaalde, is dat nu bijna €100,- geworden.

5 hours ago, erwinwessels said:

Heb je het dan ook over de Tobacco Red? Want die heb ik een paar weken geleden gekocht bij de Primera in Leeuwarden voor de bekende prijs van € 2,99.

Of ze moeten heel kort geleden de prijzen omhoog hebben gegooid, of de ene Primera hanteert andere prijzen dan de andere, maar dat kan ik me niet voorstellen (hoewel: de Jumbo deed dat ook, afhankelijk van in welke regio ze zitten).

Als je die nog kunt kopen, sla dan maar groot in, want ook Tobacco Red kan niet gemaakt worden met de toegestane smaakstoffen en is dus straks ook verboden, of men maakt iets met dezelfde naam, maar wat niet hetzelfde smaakt.

• Like 1
  • Sad 1
Posted (edited)

@Chasepoes Dan zou Millers zich dus niet gehouden hebben aan de nieuwe regelgeving, want Tobacco Red is juist één van de smaken die sinds deze regelgeving legaal verkrijgbaar is. Wel apart. Maar dat kan dan wel weer verklaren waarom men positief is over deze smaak.

Ik heb geen enkele reden om aan je te twijfelen (ik ken je hier op het forum al lang genoeg, kan me ook nog herinneren dat je regelmatig bij DampTV zat), maar heb je ook een link waar ik dat terug kan vinden? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik ben dan ook wel benieuwd of er dan meer 'legale' smaakjes zijn die verboden ingrediënten bevatten.

Edited by erwinwessels
Posted

@wicket

https://youtube.com/@DampTVNL?feature=shared

DampTV was een YouTube kanaal dat tussen 2014 en 2016 actief was in de hoogtijdagen van het dampen. Het was een losstaand initiatief naast Dampforum, echter zwaar gepromoot door ons. Diverse forumleden, moderatoren van ons en een aantal leden van Acvoda spraken daar via een soort zoommeeting over alle zaken rondom dampen in Nederland, wetgeving, nieuwe mods en toebehoren, meetings en randzaken. Ze maakten tevens gebruik van onze chat om iedereen de gelegenheid te geven om live mee te praten.

Destijds was het dampen in Nederland groot en telde ons forum ook rond de 10k leden. Een mooie tijd met heel veel innovatie.

• Like 2
  • Thanks 1
Posted

@Sub-Ωhm

Ja jammer dat zoveel mensen weer zijn terug gevallen op de gewone sigaretten door verkeerde berichtgeving. Je voelt je soms eenzaam hier in Nederland als je dampt haha😂 nee hoor maar in Duitsland zag ik van de week oud & jong dampen, goed om te zien. Helaas geloven mensen meteen al die nep wetenschappers/artsen en overheid maar ja dat hebben we de afgelopen jaren ook bij een bepaald virusje gezien😉 Maar goed, buiten dat ik persoonlijk dampen superrr lekker vindt heeft het mij ook gezondheidsvoordelen opgeleverd (bv geen hoest meer in de ochtend, lagere bloeddruk en een super conditie) Maar ja, de dingen die je soms naar je hoofd krijgt zoals¨daar ga je 30 jaar eerder dood aan¨ haha we zullen zien😁

Posted

@erwinwessels

Thnx, heb 'm verwijderd, alvorens ik de youtube link had geplaatst was ik aan het zoeken op ons forum.

Blijkt nu dat ik de link naar het interne overleg van de makers van DampTV had geplaatst. Ook dat gebeurde hier op ons forum, uiteraard was en is deze niet openbaar 😉

• Thanks 1
Posted

@Keesboor Nee, als Nederlandse consument mag je nergens meer online bestellen (dampgerelateerd uiteraard). Er zijn nog wel buitenlandse webshops die naar Nederland verzenden, maar eigenlijk mogen ze dat niet meer.

• Like 1
Posted

Belgische shops mogen nog wel naar het buitenland versturen, in België mogen ze niet versturen, mogelijk is Nederland nu ook verboden. 

Posted (edited)
On 9-3-2024 at 07:04, erwinwessels said:

@Chasepoes Dan zou Millers zich dus niet gehouden hebben aan de nieuwe regelgeving, want Tobacco Red is juist één van de smaken die sinds deze regelgeving legaal verkrijgbaar is. Wel apart. Maar dat kan dan wel weer verklaren waarom men positief is over deze smaak.

Ik heb geen enkele reden om aan je te twijfelen (ik ken je hier op het forum al lang genoeg, kan me ook nog herinneren dat je regelmatig bij DampTV zat), maar heb je ook een link waar ik dat terug kan vinden? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik ben dan ook wel benieuwd of er dan meer 'legale' smaakjes zijn die verboden ingrediënten bevatten.

Ik meende zoiets gehoord te hebben. Maar ik vraag het rechtstreeks na bij de bron. Ik kom erop terug.

Overigens gaat er een rechtszaak komen tegen het verbod. Daarover later meer.

On 8-3-2024 at 23:18, richard-V said:

Proofs mij point. Eerder had ik 10 liter totaal (5 PG+ 5 VG voor ongeveer €50 samen). Nu betaal ik voor 5 liter PG al dik €40 en dan moet daar ook nog eens dik €40 bij voor VG. Samen dus net onder de €100, voor 10 liter sap. Bijna 2x zo duur.

Edited by Chasepoes
  • Like 1
Posted
20 hours ago, Chasepoes said:

(of ik wordt gewoon te oud, dat kan ook).

Maak je geen zorgen, mijn gevoel zegt precies hetzelfde (en ik ben natuurlijk nog een jonge god... bijna Abraham dat wel😋)

Posted
On 9-3-2024 at 07:04, erwinwessels said:

Rechtstreeks van de bron:
'Er is veel getweakt om er iets van te maken. Het was tweaken met de ingrediënten maar ook met verschillende PG, VG en nicotine leveranciers. Het resultaat is nog altijd niet iets wat we normaal (zonder ban) op de markt zouden brengen, maar… it is what it is. We krijgen regelmatig best positieve reacties. ‘Het is even wennen, maar ja… it is what it is..'

• Like 1
  • Thanks 1
  • 1 month later...
Posted
On 5-3-2024 at 18:16, wicket said:

@TheDan Je moet je daar eerst registreren om te kunnen bestellen. Zonder account versturen ze niks.

Als je dat allemaal hebt gedaan dan kun je me een DM sturen

@wicket Mag ik je ook een berichtje sturen? Ik heb me net geregistreerd op Rauchlose Freiheit.