Jump to content

Recommended Posts

Posted

Een verbod is nóóit goed, maar dit is wel één van de beste oplossingen om de jeugd van het vapen af te houden. 

Beter dan een smaakjes verbod in elk geval. 

Maar dat heeft wel een tijdje geduurd voor Europa er akkoord mee ging 

• Like 1
Posted

@richard-V Ik heb grote twijfels bij het verhaal van die school. Aannemend dat zij meerdere toiletten hebben krijg je voor 1000 pond wellicht net een set rookmelders gemonteerd. 

Chemische detectoren zijn vrij prijzig en nogal kwetsbaar voor vluchtige stoffen en vervuiling. Wat deodorant, haarlak of toiletverfrisser en het ding is alweer om zeep of geeft onzin aan. En met een propje nat toiletpapier zijn ze eenvoudig te saboteren lijkt mij.

Het lijkt mij meer een bs verhaaltje om leerlingen te ontmoedigen en het zou mij verbazen als het om wat anders ging dan de bekende rookmelders.

• Like 1
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

De Esigbond is het eens met alle maatregelen om de jeugd af te houden van roken en vapen. ,,Die maatregelen treffen nu echter de legale speciaalzaken. Maar daar koopt de jeugd niet, die shopt online. Met name uit China komt giftige rommel, maar tegen die illegale handel wordt maar niet opgetreden.https://www.ad.nl/gezond/jeugd-moet-stoppen-met-vapen-zeggen-kinderartsen-een-kind-belandde-zelfs-op-de-ic~ac6f47ea/

Edited by richard-V
  • Like 1
Posted

Dat is uiteindelijk de 'grap'  met het verbieden van vanalles op het gebied van dampen : je verplaatst de hele handel integraal naar de zwarte markt, waar je er geen grip meer op hebt, geen controle en geen toezicht. Strak plan, Sherlock.

Ik ben an sich niet tegen een verbod op wegwerpsigaretten (maar dan met name vanwege het milieuaspect en de manier waarop ze weggegooid worden, en ze appeleren vooral aan de luiheid van de mens). Maar dat jeugdverhaal is en blijft 90% gelul in de ruimte. En dan NOG zie ik tien keer liever een puber met een damper in de hand , dan met een blikje energy of een fles bier.) In de praktijk zie ik meer jongeren met een stickie dan met een damper, maar dat terzijde ;-).

• Like 6
Posted
On 16-4-2024 at 10:57, richard-V said:

De Esigbond is het eens met alle maatregelen om de jeugd af te houden van roken en vapen. ,,Die maatregelen treffen nu echter de legale speciaalzaken. Maar daar koopt de jeugd niet, die shopt online. Met name uit China komt giftige rommel, maar tegen die illegale handel wordt maar niet opgetreden.https://www.ad.nl/gezond/jeugd-moet-stoppen-met-vapen-zeggen-kinderartsen-een-kind-belandde-zelfs-op-de-ic~ac6f47ea/

@richard-V 

Ik denk dat het allemaal wat overdreven is. Tenzij de jeugd de hele tijd aan een vape lurkt die leeg is. Geeft zo n raar smaakje. Overigens ben ik wel een leek. Heb een paar van die elfbar pods gekocht,  en heb nu al 3 van die pods zo uit de verpakking erin met direct een verbrande jeans smaak ofzo. Ik denk jeans omdat ik wel es verbrand katoen geroken heb. 😅

Dat kind had div andere comlicaties zoals een longontsteking en long covid. Maar ziek van vapen is makkelijker en ook meer sensatie voor de media denk ik

• Like 1
Posted (edited)

Ik had er laatst uit nieuwsgierigheid een met ´tabak??´smaak met gesmolten plastic.Ze komen niet in de buurt van tabakssmaak.Die daarvoor waren allemaal een snoep/menthol smaak en een flinke verbrand plasticsmaak.

Edited by richard-V
  • Like 1
Posted

@richard-V Je hebt gelijk het is idd plastic. Heb zo'n wegwerp elfbar open gemaakt om es ff te kijken. In de wegwerp zit een coiltje vast gemaakt met 2 draadjes kan geen soldering zien met blote oog. Coiltje zit in watten met plastic omhulsel.

In die verwisselbare pods zit een coiltje (mesh) die waarsch ook gesoldeerd is aan een rood en zwart draadje. Als het spul beetje heet gaat worden zou mij niks verbazen dat het gaat smelten. Ik moest afgelopen dagen beetje afkicken omdat ik nog geen veilige kwaliteits vape had aangeschaft maar thanks to @erwinwessels en First LPV ben ik nu lekker veiliga aan het dampen 🙃👍

• Like 1
Posted

Als alle wegwerpvapes van plastic gemaakt zijn dan moeten ze per direct verboden worden.

Mijn Eleaf Gsair M bestaat alleen maar uit metalen onderdelen en glas. Niks wat kan smelten

• Like 1
Posted

Ben ik met je eens @wicket ik weet niet of ze allemaal zo gemaakt zijn maar die elfbars wel. Sinds ik ze open had gemaakt en het zag heb ik ze zo weinig mogelijk gebruikt de afgelopen dagen. 

Ik wil dan ook graag aan een ieder die dit leest zeggen, stop met die rommel wegwerp vapes. En kijk hier op het forum over hoe je aan een fatsoenlijke vape kunt komen!!

En schroom niet te vragen, er is altijd wel iemand die je wil helpen 

Eleaf Gsair M mooi dingetje idd ziet er goed uit 👍👍

• Like 2
Posted

Nja de pods die ik nu heb smok nord 50w dat podje is ook van hard plastic. Maar je doet er zelf vloeistof in, én je ziet hoe de staat is van dat ding zonder volledige demontage zoals bij diverse wegwerpzooi.

losse tankjes van glas heb ik ook gehad zoals de Nautilus 2 en de baby beast. Maar dat is al wel lang geleden, de laatste kleine 3 jaar gebruik ik uitsluitend pods.

• Like 2
Posted

Het ligt er waarsch ook aan hoe het inmekaar

zit denk ik. Die elfbars hervul pods zit zit een

micro coiltje in van een paar mm met 1,5

cm draad wat ze in elecrronica \ autos

e.d gebruiken. Als het coiltje te heet gaat

worden kan ik me indenken dat er plastic gassen

oid afkomen

• Like 1
Posted
7 minutes ago, Dennis1992 said:

Maar dat is dus het punt, je weet niet wat je krijgt met zon kermisattractie😂

Klopt idd😂

Maar heb nog geen chip kunnen ontdekken.

Mss op de accu oid.

Zou jammer zijn als door

zo n kermisproduct en die neppers dan 

helemaal de boel voor mensen die willen stoppen

met roken dmv vapen met een goed apparaat

ontnomen \onmogelijk zou worden gemaakt

• Like 1
Posted (edited)

@Vapelikker misschien zit er überhaupt geen beveiliging op. Lekker veilig dan.... 

Ik voel de krantenkoppen alweer "Jongen van 13 zwaargewond na ontplofte vape" "Wanda de Kanter (longarts): Dit kan zo niet langer, nicotine is een explosief, gericht op onze kinderen"

Edited by Dennis1992
  • Like 1
Posted

@Dennis1992 Zou toch nog eens beter kijken bij die wegwerper mss superklein chipje bovenop de accu.

Zo'n chippie van soms wel soms wel soms niet beveiliging😂 

Ik voel de krantenkoppen alweer "Jongen van 13 zwaargewond na ontplofte vape" "Wanda de Kanter (longarts): Dit kan zo niet langer, nicotine is een explosief, gericht op onze kinderen"

We lachen om die MSM en fake artsen maar tis om te huilen zo triest

• Like 2