erwinwessels Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 @Vapelikker Ik heb ze met een smalle metalen naald. Die naald kan door de 'druppelaar' van het aroma. Die jij hierboven laat zien kan je ook gebruiken, maar dan moet je de druppelaar ook van het flesje halen (het dopje met de smalle opening dus). Een pipet kan hier ook wel handig in zijn, mits het duidelijk is hoeveel inhoud de pipet heeft. 2
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 @erwinwessels Dank voor je tip weer😅👍👍 Ik ga ook wat van die spuitjes met metalen punt halen wat je zegt. Die pipets zijn 1 ml en heb er 30 van besteld 1
richard-V Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 Als je een nieuw spuitje hebt doe je voor gebruik cellotape over de bedrukking,netjes in de lengterichting .Je kan het naaldje er ook afhalen en een plastic rietje of slangetje er opdoen.Je kan het druppeldingessie van een aromafesje eraftrekken.Je kan ook de zuiger uit de spuit trekken vullen en de spuit er weer indoen. Schoonmaken is toch makelijk ,je spoelt het onder de kraan aaf,en het is schoon.Wat een toestanden toch.Wat is nou 10% van 100....Maarja ik heb nog op de technische school gezeten.Ik knikker gewoon aroma in een 100 ml flesje en de rest klaar is kees.Maar geen drukte.Ik hoop dat koffie zetten nog wel lukt? 1 1
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 @richard-V Goeie tips weer👍👍 Vooral het plakband en rietje had ik nog niet aan gedacht😅 4 minutes ago, richard-V said: Maarja ik heb nog op de technische school gezeten.Ik knikker gewoon aroma in een 100 ml flesje en de rest klaar is kees.Maar geen drukte.Ik hoop dat koffie zetten nog wel lukt? Nouuuu als et ff kan kun je ff een bakkie voor me zetten wel zo makkelijk 😁 2
erwinwessels Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 (edited) @Vapelikker Ik heb ze toen per 100 gekocht, ik weet niet precies meer welke site dat was (wel gewoon een betrouwbare Nederlandse webshop). Was erg betaalbaar. Uit mijn hoofd een eurootje of 60 voor driemaal 100 spuitjes. en ik heb er nog steeds plezier van... Edited May 14, 2024 by erwinwessels 1
richard-V Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 Ik heb nog hetzelfze spuitje van 10 of meer jaar geleden.Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. 1 1
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 5 minutes ago, erwinwessels said: @Vapelikker Ik heb ze toen per 100 gekocht Groothandel @erwinwessels🤣🤣 Ik heb er 30 voor 3,12 😄 de man op de site zag er betrouwbaar uit vond ik. Als ik ze vandaag zou bestellen kreeg ik 0.45 cent per zakkie korting. Dus tel uit men winst😃 Dit is die man https://polyestershoppen.nl/hulpmaterialen/plastic-pipet-400.html?_gl=1*hr0jjg*_up*MQ..*_ga*MTkyMzA3MTk3OS4xNzE1NjkyMTIx*_ga_FK0LCZBYLE*MTcxNTY5MjEyMC4xLjEuMTcxNTY5MjE0MC4wLjAuMTM4MDc0NjE2NQ..
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 6 minutes ago, richard-V said: Ik heb nog hetzelfze spuitje van 10 of meer jaar geleden.Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. Het is je lievelingsspuitje geworden dus. Mag je gerust voor uitkomen hoor. Ik ken dat gevoel wel 😂😂
erwinwessels Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 @Vapelikker Het was iets met Sport en Medische Artikelen (ik zou denken SMA, want het was een afkorting, maar ik kan deze via Google niet direct vinden). Ik heb toen uiteraard wel onderzoek gedaan of de site betrouwbaar was en de producten ook, en dat zat goed. Het is naar schatting ook al een jaar of zes, zeven geleden... 1
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 @erwinwessels Oke, deze spuitjes zij van LDPE gemaakt en dat heb ik gegoogeld en dit kwam eruit Code 4: LDPE (veilig)Komt voornamelijk voor in zakjes voor groenten en fruit, plastic winkeltasjes maar ook vershoudfolie. Deze code is op zich veilig, dit materiaal lekt geen schadelijke stoffen. We raden wel ten zeerste af om vershoudfolie in de microgolf op te warmen (bijvoorbeeld over kliekjes of microgolfbakjes). Dus ik hoop dat et veilig is 👍👍
erwinwessels Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 @Vapelikker Je verwarmt niets met de spuitjes of de pipetten. Je gebruikt ze alleen om aroma's en dergelijke af te meten. Dus bovenstaande komt hier niet ter sprake. 1
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 @erwinwessels Nee nou breng je me wel weer aan het twijfelen dit stond er ook Het zit veel in speelgoed, shampooflessen, emmers en in bijvoorbeeld flessen waar vruchtensap in zit. LDPE is een zachter materiaal. Producten als vershoudfolie, boodschappentassen en sommige knijpflessen zijn van LDPE gemaakt. Gezien ik ook sap maak met vruchtensmaak dacht ik van dit moet wel goed zitten 1
erwinwessels Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 @Vapelikker Hoe lang zit je aroma in het spuitje? Hooguit een paar seconden. Eventueel schadelijke plastics hebben (bijna) 0 kans om zich te vermengen met het aroma. 1
VapeLiker Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 De damp van het vapen zit toch al barstensvol giftige stoffen en zware metalen van de half vergane gloeispiraaltjes dus dan maakt dat beetje gif uit je spuitje ook niet meer uit. 2
erwinwessels Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 @Pjotrrr Ik reageerde met 'grappig' maar eigenlijk is dat het helemaal niet, want wat jij benoemt wordt ten onrechte wereldkundig gemaakt. En dat gelooft dus bijna iedereen. Maar dan komen we bij iets anders wat al veel in dit forum benoemd wordt, dus laten we daar niet in dit topic over verder gaan... 1
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 @erwinwessels Ik heb het even uitgezocht en kwam erachter dat het ook voor damp artikelen gebruikt kan worden. Kijk maar es. Hoop dat het niet te ongezond spul is☺ 1
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 @erwinwessels Als ik verder zoek vind ik dit This means that Low Density Polyethylene is considered safe and non hazardous for human skin contact, inhalation, and ingestion. However, it should be noted that during the production of LDPE, the material may come into contact with hazardous chemicals which may blend with the plastic as it is processed. 🤔 Leken mij wel handige dingen gezien @Pjotrrr ze ook al jaren gebruikt 1
richard-V Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 (edited) Neem dan zo´n hoestdrankdopje ofzodaar staat ook maataanduiding op.Of bij blokker maat buisjes van 10ml tot 2 liter.Ik doe het op t oog gewoon.Ik snap het helemaal niet eerlijk gezegd.Polyethylene zit ook in die coronaprik. Edited May 14, 2024 by richard-V 2
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 @richard-V aah bahhh corona prik. Je injecteren met corona en dan afvragen hoe je aan corona komt. Ik heb ze niet gehad gelukkig. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Overigens weer een goeie tip, van dat hoestdrank dopje Ik ga eerst maar es verkouden worden dan 👍👍 2
erwinwessels Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 @Vapelikker Ik ga ervan uit dat LDPE geen kwaad kan als houder van e-liquid. Helemaal als het in het spuitje zit waar de liquid maar een paar seconden in zit. Mocht je je liquid in een LDPE flesje doen en daarna in de magnetron om te steepen, dan kan het misschien een ander verhaal zijn. Grote kans dat mijn flesjes ook van LDPE zijn... 1
Vapelikker Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 @erwinwessels et is altijd goed om kritisch te zijn👍ik ben soms wat impulsief 😅 Ik heb nog niet uitgezocht of alle liquid potjes van ldpe gemaakt, ik vermoed van wel omwille de zachte eigenschap van het spul. Ik denk dat als het zacht is en je erin kunt knijpen het ldpe is. Maar net wat je zegt niet in de magnetron doen 👍👍 1
Zappa Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 Blanke nagellak over de tekst op een spuitje doet ook wonderen voor de leesbaarheid van de maatverdeling. 2
Raycoupe Posted May 15, 2024 Posted May 15, 2024 19 hours ago, Vapelikker said: @erwinwessels et is altijd goed om kritisch te zijn👍ik ben soms wat impulsief 😅 Ik heb nog niet uitgezocht of alle liquid potjes van ldpe gemaakt, ik vermoed van wel omwille de zachte eigenschap van het spul. Ik denk dat als het zacht is en je erin kunt knijpen het ldpe is. Maar net wat je zegt niet in de magnetron doen 👍👍 PE (zowel LDPE als HDPE) bevatten geen weekmakers die uit het kunststof kunnen lekken. Daarom wordt deze kunststof voor voedsel en injectiespuiten gebruikt. Gaat op zich ook prima in de magnetron waarbij LDPE dan zachter wordt door de warmte van de inhoud, HDPE blijft steviger. Nadeel aan PE is dat het gassen doorlaat, dus ook zuurstof waardoor je e-liquid langzaam oxideert. Daarom gebruiken sommige fabrikanten PET voor hun flesjes en stoppen we daar ook koolzuurhoudende dranken in. De gasdoorlaatbaarheid van PET is 60 keer minder dan van PE. PET bevat echter wel een weekmaker DEHP, want minder schadelijk wordt geacht dan het bekende en daardoor nauwelijks meer gebruikte BPA maar zeker niet zonder risico's is. Uit PET kunnen ook nog antimoon en kobalt lekken. Zelf bewaar ik mijn grote aangemaakte voorraad in glazen flessen. Karaffen met geslepen stoppen bv, oude wijnflessen met schroefdop, weckflessen, etc. Mijn 100ml dagelijks gebruik flesjes zijn tegenwoordig van PET. Had ze eerst van clear PVC (itt elektra PVC ook zonder weekmakersj, o.a. gebruik voor aarbeienbakjes e.d.) maar die gaan nogal eens lek en zijn niet handig om mee te nemen in een tas. Elke kunststof heeft zo zijn voor-, en nadelen. RVS en glas hebben die nadelen niet en zijn 100% gasdicht. Maar ja, in die flesjes kun je niet knijpen en dan duurt het vullen van je tankje wel heel erg lang. 1 1 1
Raycoupe Posted May 15, 2024 Posted May 15, 2024 19 hours ago, richard-V said: Neem dan zo´n hoestdrankdopje ofzodaar staat ook maataanduiding op.Of bij blokker maat buisjes van 10ml tot 2 liter.Ik doe het op t oog gewoon.Ik snap het helemaal niet eerlijk gezegd.Polyethylene zit ook in die coronaprik. Bedoel je niet propyleen glycol? Want PE is niet oplosbaar en een vaste stof bij kamertemperatuur. Het spuitje waar het in zat is wel van PE gemaakt. Propyleen glycol is veilig te nuttigen/inhaleren/injecteren en volgens de vereniging van Apothekers mag een mens 0,5 gram per kilo lichaamsgewicht per dag binnen krijgen. Het wordt aan meerdere medicijnen toegevoegd voor de houdbaarheid en soms als drager bij pufjes. 3
Recommended Posts