Josje22 Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 Hallo beste mede-dampers. Zonet op radio1 bij stand.nl de stelling"Vapen moet helemaal verboden worden" En je gelooft het niet, mevrouw van Kanten maakte zowaar een onderscheid tussen wegwerp vapes en vapen met een los tankje. Conclusie: wergwerp vapes moeten zo snel mogelijk verboden worden Ik hoop hierbij dat wij (verantwoorde) dampers ontzien worden. Kom op Wanda, je zit op de goede weg. Meer informatie graag over het verschil tussen wegwerp vapes en verantwoord dampen. https://www.nporadio1.nl/nieuws/stand-nl/196f4f39-82ed-4813-ab69-4540fe4a5db2/stand-nl-vapen-moet-helemaal-verboden-worden met natuurlijk weer veel niet onderbouwde onwaarheden, als "vapen bestaat pas 5 jaar" gr, josje22 ps, helaas zie je zoals altijd in de reacties de invloed van de media op de publieke opinie, ten nadele van ons, verantwoorde dampers. Maar dat wisten wij natuurlijk al lang. 3 2
VapeLiker Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 (edited) 89% wil voor een ander bepalen wat ie wel of niet mag doen, zorgelijk, maar we leven écht in een vrij land hoor. En: "Vape je zelf, omdat het toch eigenlijk minder slecht leek dan roken?" Dus we zitten nu gewoon al op het punt dat het net zo slecht is als roken 😂 Edited May 24, 2024 by Pjotrrr
vaper89 Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 Die intro heb ik ook gezien. tenenkrommend. Blijkbaar hebben ze de expert reactie van het science media centre uk niet gelezen bij het aanhalen van een dergelijk onderzoek....
richard-V Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 (edited) Ik ben radio al heel lang zat.Dat hysterische geratel van die gasten kan ik niet meer naar luisteren.Of ze aan de speed zitten.Dat de uitknop nog heel is is me nog een wonder.Vroeger kon je het kijk en luistergeld nog stopzetten,je moest voor een autoradio nog extra betalen ook.Nu betalen we zonder erg miljoenen voor hun platform van desinformatie....vijf jaar? Ach wat dom allemaal. Op de vlc player zitten zenders zonder dj,s eclame of nieuws.Heerlijk rustig.Ik kijk wel in de kranten op de computer wat ze te liegen hebben. Edited May 24, 2024 by richard-V 4
VapeLiker Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 (edited) Radio1 vond ik vroeger een fijne luisterzender, tegenwoordig is het allemaal gezeik met gender issues, slavernijverleden, schelden op de "witte man" en anti Wilders propaganda 🤮 Edited June 2, 2024 by Sub-Ωhm ⚠️ Onnodige quote verwijderd, https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten 3
richard-V Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 (edited) En let,als je televisie kijkt eens op de snelheid van beeldwisseling.Een halve seconde is al lang.En ze proberen elkaar ook nog in te halen daarmee.Elkaar uit laten praten is er niet bij.Dat je op de radio niet door elkaar heen kan praten zijn ze vergeten.Wij kunnen toch nooit zien wie er aan het woord is?BNR radio luisterde ik jaren terug als laatste ik heb hem uitgezet,daarna heb ik nooit een radio meer aangehad.Of ze een gram coke hebben gesnoven zo snel lullen ze door elkaar.Nu heb ik de keuze uit misschien wel duizend zenders met elke soort muziek naar ieders wens en zonder enige spraak reclame nieuws,of het verkeersnieuws.Wat kan mij het schelen waar de file zich nu weer bevind.En of het een stilstaand of langzaam rijdende file is.En of er in een ver land een auto tegen een boom staat geparkeerd.De kranten lees in oppervlakkig de koppen.Anders kan ik straks naar de psychiater vanwege een zware depressie.Dat er oorlogen en rampen zijn is vanzelfsprekend en zal nooit stoppen.En laat ons nou ons dampertje paffen en een rookworst bij de zuurkool eten voordat de dijken breken,er een komeetinslag is,of een atoombom knalt.Hier loopt het ook al leeg op het forum.Ik moet vaak denken ,wat zou Balling ervan vinden.Maarja.Ik ga maar een bakje koffie zetten zolang dat niet levensgevaarlijk is bevonden door de één of andere dokter met aanhang op radio tv en kranten.Damp smakelijk.En een prettig weekeind iedereen. Edited May 24, 2024 by richard-V 3 1
Dennis1992 Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 (edited) @Josje22 ik heb het (nog) niet geluisterd. Maar dat ze dat onderscheid maakt is positief. Maar dat is wel het eerste goede wat ik van haar heb gehoord in de bijna 8 jaar dat ik damp 😂 @Pjotrrr@richard-V communistische trekjes zijn een bepaald deel van onze medelanders niet vreemd. En dan denk ik: er zijn zoveel andere dingen die veel gevaarlijker zijn voor de samenleving (en voor het individu) dan mensen die dampen. Maar los van onderbuik, er zijn natuurlijk ook krachten van big tabacco en big Pharma aan het werk, die liever hun peuken en pleisters verkopen. Edited May 24, 2024 by Dennis1992 1
richard-V Posted May 25, 2024 Posted May 25, 2024 (edited) Ik wil het niet meer lezen of horen die Wanda & co.En nu weer waterstof dampen,en die mogen wel met smaakjes.Straks ontploffen die dingen ofzo. Is zeker gek dat ik het niet begrijp? Ik ga een handeltje beginnen.Deze zijn bijzonder geschikt voor de in de plé´s van de kinderopvang,onderbouw en de bijzonder extreem hoge universiteiten en andere onderwijsinstellingen.Want wie denkt er aan de kinderen...helemaal niemand.Baksteenbestendig. Edited May 25, 2024 by richard-V 1
erwinwessels Posted May 26, 2024 Posted May 26, 2024 On 24-5-2024 at 10:23, Josje22 said: Hallo beste mede-dampers. Zonet op radio1 bij stand.nl de stelling"Vapen moet helemaal verboden worden" En je gelooft het niet, mevrouw van Kanten maakte zowaar een onderscheid tussen wegwerp vapes en vapen met een los tankje. Conclusie: wergwerp vapes moeten zo snel mogelijk verboden worden Ik hoop hierbij dat wij (verantwoorde) dampers ontzien worden. Kom op Wanda, je zit op de goede weg. Meer informatie graag over het verschil tussen wegwerp vapes en verantwoord dampen. https://www.nporadio1.nl/nieuws/stand-nl/196f4f39-82ed-4813-ab69-4540fe4a5db2/stand-nl-vapen-moet-helemaal-verboden-worden met natuurlijk weer veel niet onderbouwde onwaarheden, als "vapen bestaat pas 5 jaar" gr, josje22 ps, helaas zie je zoals altijd in de reacties de invloed van de media op de publieke opinie, ten nadele van ons, verantwoorde dampers. Maar dat wisten wij natuurlijk al lang. Als aanvulling op de openingspost: 1
Barry55 Posted May 26, 2024 Posted May 26, 2024 Ben het er enigszins wel mee eens dat de ''wegwerp'' vapes verboden moeten worden, een reden is dat als het batterij leeg is of de vloeistof (bij de oplaadbare varianten) op is dat het in de natuur terecht komt. Ik weet trouwens ook niet hoe dat vrouwke aan die 1-2% komt uit een sigaret maar ik heb heel weinig mensen gekend die zijn peuk op lieten branden. Maar goed vapes verbieden ? dan ook normale tabaksproducten, alcohol, fastfood en alle producten met de 3 ongezonde witte ingrediënten verbieden. 3
erwinwessels Posted May 26, 2024 Posted May 26, 2024 @Barry55 Het gaat om 1 à 2 mg, dat is 10 tot 20%. Ik vind dit ook nog wel wat weinig eigenlijk. Vooral omdat als je een trekje neemt op dat moment de sigaret sneller opbrandt. 1
richard-V Posted May 26, 2024 Posted May 26, 2024 (edited) 15 milliliter vloeistof https://youtu.be/83rxBMdzkww?t=98 in een wegwerpvape?? De Grootste tank die ik heb kan 6.5ml in. En De grootste tank die ik ken.Steam Crave Aromamizer Titan V2 RDTA 41mm kan 32ml in.Heeft de primera die ook?haha Edited May 26, 2024 by richard-V
Vapelikker Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 @richard-V we lopen achter, die illigale chinese wegwerpvapes hebben een kleurendisplay 17.000 puffs 25ml liquid en 50mg nic per ml en een liquid hoeveelheids indicator, een puff counter. Heb et ff uitgezocht, allemmaal uit china waar ook een smaakjes verbod actief is. En kosten slechts $3,50 per stuk😅. 1
odin Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 Die hele wegwerp dingen moeten ze gewoon verbieden. Helaas doen de meeste grote merken mee met de trend en blijven ze die dingen aanleveren. Zag afgelopen week een stukje van de Bogan, die is er ook vrij duidelijk over..😅 1 1
L33ntje Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 Eerlijk gezegd verwacht ik juist heel weinig van een verbod op wegwerp, terwijl iedereen, damper en niet-damper, dat het meest vernuftige en voor de hand liggende zou vinden. DE grote drijvende kracht achter de antidamplobby is en blijft namelijk de farmaceutische industrie. En als die de hele dampmarkt in handen hebben, wat natuurlijk uiteindelijk de bedoeling is, willen ze dat natuurlijk WEL in de vorm van niet-navulbare , overprijsde wegwerpers (en bij voorkeur via het ziekenfonds). Lobbyen voor een verbod op wegwerpdampers is dan keihard in je eigen vlees snijden. Dus pak je de andere kanten , zoals de smaakjes (scheelt je een hoop gedoe als je het monopoly hebt), de kinderen (die komen wel naar je toe als je ze eerst de kans hebt gegeven te gaan roken), en de open systemen (dan gaan mensen maar goedkoper zelf mixen, moeten we niet hebben). 1
Vapelikker Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 (edited) @odin Die cirkels die die man ook maakte in dat filmpje😂😂 Nee ben het met je eens dat die wegwerpmeuk voor problemen zorgt. En et is een aanslag op het milleu al die gekleurde stokjes met accus in de parken op de grond etc. Mss gewoon de wegwerpers verbiede en aleen die met losse pods toestaan onder EU regelingen dus van de betere fabrieken ipv de meuk . Hoewel ik denk dat ze in China overgestapt zijn van clones naar wegwerpers produceren. Gaat om de aantallen en het geld daaro he. Gezien het chinese smaakjesverbod is het wel appart dat ze daar nog wegkomen😅 Edited May 27, 2024 by Vapelikker
L33ntje Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 Oh, dat is allemaal voor de export. Ik was eervorig jaar op de Intertabak, en tot onze schrik was het 99% wegwerp.
Vapelikker Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 (edited) Dat geloof ik best,het is nu in China de wegwerp e cigaret zo te zien, er staan nog maar een paar clones op die site waar ik was. Het zou toch voor iedereen en het milleu beter zijn als ze bijv die 1 malige wegwerpers weren en dan gewoon die oplaadmeuk dingetjes van 10€ met verwisselbare pods aanbieden die bijv bij elk duits tankstel te koop zijn. Zo krijgen de shops uiteindelijk meer mensen in de winkel die iets serieus willen, want 2x 2ml voor een tientje of 11 euro al vlgns mij , loopt behoorkijk op in kosten. Lijkt mij persoonlijk als ik er verstand van had veel leuker om de mogelijkheden uit te leggen van een tank of mod of zelf liquid maken aromas etc etc , ipv van kijk hier heb je er 1, wat voor kleur wil je en wat voor ledje wil je graag😂 Edited May 27, 2024 by Vapelikker
odin Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 Bijzondere reacties onder het stukje van radio 1.. vraag me af hoe die mensen zouden reageren als het om een alcohol verbod zou gaan bijvoorbeeld. Moest me inhouden om die vraag daar te stellen 😅 3
richard-V Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 (edited) We hebben toch een strenge warenwet? Wij Willem-Alexander, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, enz. enz. enz. 3. Illegale handel en handhaving; https://wetten.overheid.nl/BWBR0001969/2023-04-19 Edited May 27, 2024 by richard-V
Vapelikker Posted May 27, 2024 Posted May 27, 2024 @erwinwessels @odin idd bijzondere reacties onder dat stukje 😅 Goed gedaan van diegene(n) die weerwoord gaven 👍 Zouden meer moeten doen👌🏼 1
erwinwessels Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 @Vapelikker Wel vreemd, ik had op wimmaas gereageerd bij het YouTube filmpje. maar die reacties zijn verdwenen... Heb maar wat nieuws gereageerd nu. 1
richard-V Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 (edited) Ik reageerde jaren terug een enkele keer op een yt filmpje,maar dat werd dan om onduidelijke redenen verwijderd.Daarna nooit meer gedaan. Edited May 28, 2024 by richard-V 2
Vapelikker Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 (edited) @erwinwessels hey ik zie et, is nog iemand die bij wim nicotinepleisters wil halen😂 Die gast is je antwoorden aan het rapporteren daarom zijn ze weg. Mss niet te positief over vapen praten, dan laten ze et vast staan👍👍Zo eerst ff me wickie vervangen zit water in😂😂 Edited May 28, 2024 by Vapelikker 1
richard-V Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 @erwinwessels Ik heb de reacties gelezen.Goed zeg! Maar je ziet wel duidelijk aan de tegenstanders hoe groot de macht is van de media.Die is veel groter dan het Vaticaan heeft zeg.Schrikbarend gewoon. 3
Recommended Posts