Sledge Posted November 6, 2024 Author Posted November 6, 2024 En wederom twee mooi donaties mogen ontvangen. Super bedankt @Lessram en mevrouw of meneer van der Meer
fivepack Posted November 6, 2024 Posted November 6, 2024 @Sledge Meneer van der Meer zegt graag gedaan😀 1
Lessram Posted November 6, 2024 Posted November 6, 2024 (edited) Een website welke ik bijna dagelijks bezoek als deze, moet blijven bestaan. Voor mij is het veel info (vooral toen ik een nitwit was), leukigheden, en aanbiedingsinfo (de laatste tijd) om te laten verdwijnen. Maar terzijde; Draait de server in Tsjechië? Of alleen het rekening# Mag ik vragen waarom geen NL server? Edited November 6, 2024 by Lessram 1
Sledge Posted November 6, 2024 Author Posted November 6, 2024 In Tsjechië, rekening nummer? Geen idee waar je het over hebt @Lessram. De server draait in de UK, omdat dat de beste prijs/kwaliteit was (en is) toen we de transip VPS verruilden. @erwinwessels, jij ook super bedankt 1
Sledge Posted November 6, 2024 Author Posted November 6, 2024 En hoppa @heideroosje, één van de eerste deze ronde en nu ook nog de hekkensluiter. Wauw. 2
erwinwessels Posted November 6, 2024 Posted November 6, 2024 (edited) @Sledge Fijn dat het benodigde bedrag gehaald is. Kunnen we nog blijven doneren, om alvast op tijd voldoende geld te hebben voor nog een jaar? Ik zit zelf te denken om een maandelijkse donatie van een paar euro te doen. Die optie is er ook als je op de link klikt. Edited November 6, 2024 by erwinwessels 1
Sledge Posted November 6, 2024 Author Posted November 6, 2024 Dat is natuurlijk helemaal fantastisch @erwinwessels, al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet exact weet hoe dat loopt als we bijvoorbeeld deze donatiepagina sluiten en er één voor volgend jaar aanmaken. Misschien is het een idee om de niet te lang te wachten met het aanmaken van een nieuwe pagina. Maar even alle gekheid op een stokje. Ik was in 2021 al van mijn stoel gevallen, maar ook dit jaar vond ik het best spannend. Misschien nog wel spannender, want eerlijk is eerlijk, we zijn nog maar met een klein clubje over. Ik had er begrip voor gehad als het wringen zou worden om de kosten bij elkaar te schrapen. Maar wauw, niet met de pet rond, maar ik neem mijn pet af, wat een fantastisch clubje zijn we toch! Overigens voor wie zich afvraagt "Jeetje, 335 euro per jaar, kan dat niet goedkoper?". Nou, best lastig eigenlijk.... Serverkosten Op de server valt niet veel winst meer te behalen. Ja, ik denk dat we met minder resources toekunnen met huidige bezoekersaantallen. Maar 1) we hebben nu ruim 10 GB aan media opgeslagen en de database neemt ook nog eens 10 GB in beslag. Alles bij elkaar zo'n 30 GB. Waar gaan we die ruimte vinden voor significant minder geld? Of moeten we schredder door ouwe meuk van 2011 halen? 2) Het forum ramt er een vrij behoorlijk aantal emails uit, elke dag weer. We hebben wel een probleempjes gehad, maar zo'n 99% komt wel aan. Met welke goedkopere server gaat dat ook lukken, zowel qua aantallen als aflevering? 3) We betalen nu 120 ponden per jaar ex BTW, als ik dat even lui naar euros vertaal, is dat ongeveer een tientje ex per maand. Na de introductie knallers is dat een vrij gangbaar en schappelijk bedrag voor een server met minder specs en hogere overboeking. Dus nee, hier valt eigenlijk niet echt een verschil te maken. Domeinen Het punt-nl is er nog uit rijkere tijden. Keuzes van de dampers van het eerste uur waarvan de meeste onderhand wel vertrokken zullen zijn. 1) Punt-nl is een tientje. Het schiet niet op, maar het kan. 2) Of we stappen over van punt-nu naar punt-nl en laten de duurdere punt-nu vervallen. Meeste stemmen gelden, mijn is het om het even. Licentie Honderdtwinitig dollar per jaar. Best een uitgaaf, als je het bekijkt op het geheel. 1) Zijn er goedkopere alternatieven? Ja, maar de transitie wordt een hel. 2) Andere opties? Eigenlijk wel, we kunnen er voor kiezen om wiki te laten vervallen. Dat scheelt $40 per jaar. Pijnlijk, want er zit bloed, zweet en tranen in. Maar laten we eerlijk zijn, een hoop info begint nu ook wel achterhaald te worden. En er staan geen wiki-werkers meer te trappelen om een bijdrage te leveren. Het zou een groots verlies zijn, hoewel we vooraf belangrijke artikelen zouden kunnen onder brengen in topics. 3) Wat ook nog kan, is om de licentie 6 maanden, of een jaar of nog langer niet te verlengen. Dan krijgen we geen updates meer. Of het updaten vervolgens soepel verloopt als wanneer we na bijv een jaar weer de licentie verlengen, is nog maar de vraag natuurlijk. Dus ... er zijn mogelijkheden, zeker nu we met een kleiner clubje zijn moeten we daar reëel over zijn. Anderzijds, zoals nu maar weer blijkt, als we de lasten verdelen is het nog prima vol te houden. 3
erwinwessels Posted November 7, 2024 Posted November 7, 2024 @Sledge Kan de donatiepagina niet blijvend geopend blijven? Of zitten hier ook nog extra kosten aan? Dit was dus ook de reden waarom ik begon over een maandelijkse donatie. Ik wil wel zeker weten dat het geld bij jullie terecht komt en dat de maandelijkse donatie door blijft lopen. Ineens 60 euro doneren is voor mij (te) veel, maar als ik maandelijks 5 euro zou doneren, dan is dat een stuk makkelijker en valt het niet op tussen mijn uitgaven. Anders zou een periodieke overboeking nog een optie zijn... Betreffende de kosten en of het goedkoper kan: ik zou het houden zoals het nu is. 2
Sledge Posted November 7, 2024 Author Posted November 7, 2024 Ik ga er nog even op broeden @erwinwessels. Ik denk dat het linksom of rechtsom wel goed komt, want de donatiepagina is van PayPal zelf en direct gekoppeld aan ons account. 1
Mar1 Posted November 7, 2024 Posted November 7, 2024 @Sledgewat betreft de de kosten zou ik het ook laten zoals het nu is. Ik vind het geen slecht idee van @erwinwesselsom maandelijks een donatie te doen of een periodieke overboeking. 1 1
Sandrazv Posted November 7, 2024 Posted November 7, 2024 @erwinwessels Top idee. Ik zou het ook geen probleem vinden om maandelijks een kleine bijdrage te doneren om dit forum overeind te houden. 1 1
heideroosje Posted November 7, 2024 Posted November 7, 2024 @Sledge Je kunt ook gewoon een doneerlink aanmaken voor je paypal account . En dan de link ergens delen zodat iedereen daar zo af en toe wat heen kan sturen 1 1
Sledge Posted November 7, 2024 Author Posted November 7, 2024 Dank je wel voor je bijdrage anoniempje !
Sledge Posted November 7, 2024 Author Posted November 7, 2024 10 hours ago, heideroosje said: @Sledge Je kunt ook gewoon een doneerlink aanmaken voor je paypal account . En dan de link ergens delen zodat iedereen daar zo af en toe wat heen kan sturen Klopt. Die hebben we overigens ook al sinds jaar en dag : https://paypal.me/Dampforum Wat ik jammer vind (ben ik weer) is dat het niet transparant is. Ik hou het graag open en verifieerbaar, want ik zie de boel niet graag klappen wegens wantrouwen. Ik heb dat te vaak zien gebeuren en ik pas er voor, ofwel "not on my watch". Ik heb er al weer de pleuris in dat er nu staat dat 436 euro hebben ingezameld. Dat klopt. Maar de kosten gaan er nog vanaf, en dan zegt het PayPal saldo simpelweg .... Klopt allemaal, maar wanneer ik dan volgend jaar de begroting maak, ben ik dus "opeens" een geeltje kwijt als iemand in de header van dit topic kijkt en mijn kasboek ernaast legt. Maar je moet het ijzer smeden als het heet is, dus @erwinwessels zijn voorstel meteen ter harte genomen en een 'doorlopende' pagina aangemaakt 3
erwinwessels Posted November 8, 2024 Posted November 8, 2024 (edited) @Sledge Dank je! Ik heb zojuist een maandelijkse betaling van € 5,54 ingesteld. Dat zou dan netto € 5,00 moeten zijn. Als er nu eens zeven leden met mij meedoen... Edited November 8, 2024 by erwinwessels 1
Sledge Posted November 8, 2024 Author Posted November 8, 2024 Wat een heldendaad Maar is dat niet veel meer dan nodig is? Of dan nodig zou moeten zijn althans. Begrijp me niet verkeerd, we hebben dit jaar een aantal grotere donaties mogen ontvangen, waar ik super dankbaar voor ben, want het heeft er schijn van dat het anders toch wat zeuren zou worden om het verhaal rond te krijgen. Maar we hebben toch nog wel een paar dozijn actieve leden, waardoor we in theorie de boel draaiend kunnen houden met een tientje (of twee) p.p.p.j. toch? Ik word eigenlijk een beetje ongemakkelijk van donaties boven de €25 p.p.p.j. (ookal is dat tegenwoordig maar 1 baal shag 🙈) 2
Sandrazv Posted November 8, 2024 Posted November 8, 2024 (edited) @Sledge Top geregeld om dit mooie forum meer toekomstbestendig te maken. Meteen een maandelijkse donatie aangemaakt. Edited November 8, 2024 by Sandrazv 2
erwinwessels Posted November 8, 2024 Posted November 8, 2024 @Sledge Eerlijk, zoveel leer ik niet meer van dit forum omdat ik al veel kennis heb opgedaan, en dat, juist ja, dankzij dit forum. Ik zit hier nu nog dagelijks op voor mijn plezier en vooral om anderen te helpen. Juist doordat ik hier zoveel heb geleerd, vind ik het belangrijk dat anderen ook de mogelijkheid moeten hebben om hier hun kennis op te doen. En mijn donatie is ook een dankbaarheid voor alles wat jullie hebben gedaan en het forum voor mij heeft betekend (en nog steeds, maar nu dus op een andere manier). En dat het op jaarbasis dan meer dan een pakje shag is: mede dankzij dit forum spaar ik wekelijks drie pakjes shag uit. Dus dan kan 10 gram shag per maand er echt wel van af. 😉 3
Mar1 Posted November 8, 2024 Posted November 8, 2024 Ook ik ben een bescheiden maandelijkse donatie gestart 🙂. 1
Sledge Posted November 8, 2024 Author Posted November 8, 2024 Ik zag het inderdaad @Mar1, dan zijn jullie al met drie, echt zo gaaf! 1
erwinwessels Posted November 8, 2024 Posted November 8, 2024 (edited) @Sandrazv en @Mar1 Ik begon over een maandelijkse donatie doordat die optie gegeven werd in de oorspronkelijke donatielink. Het leek mij een heel goed idee om hier extra aandacht aan te geven, maar ook zeker te weten dat die maandelijkse donatie ook werkt. Ik vind het hartstikke mooi dat ik jullie hierin als medestander heb gevonden en dat jullie nu ook maandelijks doneren. Op deze manier maken we het wat makkelijker voor @Sledge om voldoende inkomsten te hebben om dit mooie forum draaiende te houden. Dus ook namens mij (als gewoon forumlid dat hier al ruim 10 jaar zit): Hartstikke bedankt! 👍 Edited November 8, 2024 by erwinwessels 3
Sledge Posted November 8, 2024 Author Posted November 8, 2024 On 11/4/2024 at 4:44 PM, Sledge said: Over transparantie gesproken..... had niemand me even kunnen vertellen dat ik een flapdrol ben? Zestig dollar per zes maanden moet je in een jaarbegroting wel dus tweemaal opvoeren 🤦♂️. Sukkel die ik ben. Maar er is wel meteen een legitiem doel voor "post onvoorzien"-voorzien. Ik bedacht me opeens dat we ook nog de algemene donatie-pagina hadden, waar vanaf de voorpagina naar gelinkt wordt. En die kon dus ook wel even een klein update gebruiken, want de oude data & links van 2021 stonden er nog op. Toen heb ik gelijk maar even mijn fout in de begroting rechtgetrokken. Dus als iemand zich afvraagt waarom het doelbedrag van 410 naar 475 is gewijzigd .... tadaaa 1 1
Sub-Ωhm Posted November 8, 2024 Posted November 8, 2024 Lekker bezig @Sledge 😁👍🏻 Aan alle donateurs, bedankt voor jullie bijdrages. Ik ben blij dat we met zijn allen weer een jaartje verder kunnen. Mocht het financieel nodig zijn in de toekomst dan zal ik tijd spenderen aan het overzetten van onze WIKI's naar standaard gesloten topics. Doe ik graag om de kosten te drukken. (ook goed voor het bevredigen van mijn gezonde portie OCD) @Sledge, wat is eigenlijk het voordeel van .nu tegenover .nl? 1
Recommended Posts