Jump to content

Recommended Posts

Posted

Geachte mededampers,
Ik lees steeds vaker hoe dodelijk dampen is en ik damp. Dus nu dacht ik dat ik dan maar stijlvol kapot moet gaan door middel van een echte Svoemesto Kayfun lite plus 24mm.

Wat zijn de ervaringen met deze tank en dan speciaal met evt lekkage en condenslekken?

• Haha 3
Posted

Ik heb de kayfun lite en de kayfun lite plus, al heel lang niet gebruikt, mocht je geen antwoord krijgen dan zal ik hem dit weekend opbouwen en dan laat ik jou iets weten 

• Thanks 1
Posted

@Moppersmurf aka Kutsmurfik en kayfun zijn geen vriendjes. De eerste opbouw krijg ik lekvrij maar als de tank bijna leeg is gaat deze toch wat lekken. Na het bijvullen had ik toch regelmatig een keukenpapiertje in mijn handen. 

het lekken of condens was alleen tijdens gebruik.
Ik heb een kayfun lite kloon en kayfun v5. Beide loggen ze aan de kant als reserve. 

Ik wijd dit aan mijn niet zo geweldige wick kunsten 🤔
De smaak is wel erg goed. 

De berserker daarin tegen heb ik geen problemen ( zijn erg toegeeflijk).

• Like 1
  • Thanks 1
Posted
On 3-7-2025 at 22:35, Kurt said:

Ik heb de kayfun lite en de kayfun lite plus, al heel lang niet gebruikt, mocht je geen antwoord krijgen dan zal ik hem dit weekend opbouwen en dan laat ik jou iets weten 

Sorry, ik had deze post helemaal over het hoofd gezien maar ik ben wel geinteresseerd hoe de lite plus het doet!

• Like 1
Posted

in het begin wel last van lekkages gehad. maar beetje gespeeld met de coil en het wicken van katoen en nu doet ie het perfect en betreft de smaak is dit toch wel de beste tank die ik heb. Wel is het zo met de hoge temperaturen van de laatste tijd dat ie af en toe een drupje laat lopen daar het lucht gat. maar goed dat doen mijn andere tankjes net zo goed. ik heb de 22mm versie omdat die beter op mijn tube mod staat. wel merkte ik dat na een jaar tropisch fruit in het tankje dat het glas/plastic van de dome begon te scheuren. nu de standaard glas er weer in met VCT van Ripe Vapes en geen probleem meer

succes met het maken van je keuze.  en misschien is de Kayfun X een optie voor je?

• Thanks 1
Posted

Dank je @Juicy Eck, Mja de kayfun X is de helft duurder en er gaat een mililiter minder in. Ik val erg op grote tanks ondanks dat ik MTL. Ja met warm weer zal je dr vaak een hijs van moeten nemen denk ik om de lekkage te voorkomen. Is ook met elke tank wel het geval.
Ik krijg snel een paar kayfun5 neppers binnen dus kan een  beetje de ervaring krijgen hoe die dingen goed op te bouwen. Wie weet hou ik het dan bij de K5 maar ergens jeukt een echte Svoemesto ook wel.

Posted

@Moppersmurf aka Kutsmurfben erg benieuwd wat je er van gaat vinden. 
de kayfun5 zijn wel erg luchtig. 
Als je deze goed kan opbouwen zonder lekken dan lukt dat met een andere kayfun ook. 
ze zijn allemaal hetzelfde. 

• Thanks 1
Posted

Ik damp al jaren de 2019 versie, met extensie voor meer milliliters (kloon, sxk uit mijn hoofd)

Coil 27ga, 2,5mm 6 wikkelingen

Zeker geen perfect tankje...

Wordt snel warm, dus als kettingdamper zou ik je dan 2 mods aanraden  

Condensvorming onder de driptip

En, ja, as ze langer (of korter) staan komt er wel eens een druppeltje op je 510 (maar ik heb nog nooit een tank meegemaakt die uiteindeliijk NIET "lekt")

Smaak is prima (ik damp TPA/TFA french vanilla)
Coil schoonmaken, en opnieuw wikken doe ik dagelijk 1 of 2 keer en gaat erg snel en makkelijk

Heb daarnaast een Brunhilde en een Albrich 2, en die bevallen met niet zo goed. Te luchtig of te strak, geen jujiste middelweg te vinden

Lastig opnieuw coilen en wikken (Ik damp op simpel ronddraad en rond de 1 ohm, en ben niet op zoek naar giga wolken) 

• Thanks 1
Posted

Dat was wel een heel erg duidelijk antwoord @the martin!
Trouwens, die Albrich 2 die je noemt is ook niet oninteressant qua inhoud plus top airflow!  Misschien moet ik kijken of ik die ook kan vinden.

Het enige bezwaar tegen mijn Brunhildes is dat ik de topcap niet meer goed naar het vulgaatje kan draaien. Ook niet met nieuwe O-ringen en liquid op de ringen.

Posted

Nou, eindelijk een update.  Ik heb een andere Kayfun 3x opgebouwd, 3x compleet lekvrij en zelfs in de zon geen zweet. Het gaf me genoeg vertrouwen om de zo gewenste Kayfun Lite Plus te bestellen. 

Mensen, bedankt voor jullie antwoorden!

• Like 2
Posted

Ik zou er nog best nog een goede oude Kayfun lite willen hebben. Was jaren mijn favo

Maar de lite plus is een uitstekend tankje, en ook lekker compact

• Like 1
Posted

De Kayfun lite is nog steeds mijn favoriete mtl tank. Hoewel ik ook enkele andere merken gebruik voor mtl blijft deze toch verreweg de beste smaak hebben. Makkelijk op te bouwen en vrijwel geen lekkage. Alleen bij extreme luchtdrukveranderingen of in het vliegtuig meegenomen willen deze wel eens wat druppeltjes lekken. Het enige nadeel t.o.v. moderner tankjes is het vullen, waarbij de tank van de mod af moet, het vulschroefje losgedraaid en van onderaf gevuld wordt. Dat is wat lastiger, vooral onderweg. Maar voor een thuis-tootle-puffer als ik is dat geen groot probleem en wordt dat ongemak ruim gecompenseerd door de smaak van deze tank.

• Like 2
Posted (edited)

Ik was altijd allergisch voor alles wat mini en lite heet. Maar ik stuitte op de plus versie en keek toch even naar de inhoud. 5 mililiters!  Mijn interesse was gewekt, mn vrouw snapt er geen reet van maar hij moest komen. Zeker nadat ik hier zoveel positieve geluiden over las. 
En nu is hij binnen! Voelt heel fijn en degelijk en opbouw was inderdaad een eitje. Beetje kleine schroefjes wel voor die grote smurfenvingers maar dat hou je. Airflow is heerlijk af te stellen van potdicht tot weet ik veel hoe wijd open.

Lekken en zweten vertikt ie!!!!    :ponpon

Edited by Moppersmurf aka Kutsmurf
  • Like 3
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Nou ik dacht komaan ik wordt een echte damper. Goeie mod (Telema solo) Mooi tankje dus nu ga ik zelfs voor exotische coil! Een echte staggered clapton van Svoemesto. 

Nou na 2 dagen maar weer gauw een eenvoudig coiltje gedraaid van 0.35 mm Ni80 draad. Veel prettiger in mijn beleving.

Edited by Moppersmurf aka Kutsmurf
  • Like 1
  • Haha 1