Jump to content

Recommended Posts

Posted
4 hours ago, Rudi Timmermans said:

Er was iemand die een anonieme melding van mijn forum had gedaan, ik moet het per direct verwijderen eerste waarschuwing of ik kreeg een boete.

Ik mag hopen dat die persoon ter plekke zijn lip verbrand aan een coil. 

Maar wat precies stond er dan op je forum wat verboden is? Volgens mij kunnen ze je weinig maken als je binnen de grenzen van de wet een forum hebt. Ik bedoel dit hier is er ook nog steeds zonder problemen.

• Like 1
  • Haha 1
  • 2 weeks later...
Posted

Dat is schrikken! Ik kom weer eens neuzen op het forum en wat een veranderingen! 

Allereerst wil ik @Sledge en @Sub-Ωhm en hun naasten heel veel sterkte wensen in deze heftige tijden. Dat alles in stijgende lijn zal verbeteren de komende tijd.

Ook wil ik jullie bedanken voor de droge humor en het terzijde staan van de leden om kennis op te doen dankzij o.a. jullie! En het bestieren van dit forum. Mijn hartelijke dank daarvoor!! 

Ik hoop dat het forum kan blijven bestaan, maar ja dat kan ik makkelijk zeggen vanaf de zijlijn. Zo af en toe kom ik toch even zoeken naar informatie. Zeker nu alles lijkt overgenomen te zijn door pods... maar dat terzijde. 

Nogmaals heel veel dank voor de rollen die jullie al die jaren op je hebt genomen. Ik wens jullie het allerbeste!

• Thanks 1
Posted
On 12/18/2025 at 12:11 AM, jackal_ut said:

Time is ticking

Naja, passief kunnen we nog wel even door pruttelen hoor. De server is betaald tot najaar 2026 en het is voor mij een kleine moeite om ook de domeinen in februari nog te verlengen. 

Toen het voor mij nog niet duidelijk was dat @Sub-Ωhm er ook mee moest stoppen, had ik al aangeboden om de server gewoon in beheer te houden, zodat dat eventuele gebrek aan kennis geen struikelblok zou worden. Die aanbieding wil ik een nieuwe FBT ook doen, maar ik wil wel uit het 'dagelijks bestuur' zo te zeggen, de poet niet meer beheren, geen emails afhandelen, geen nieuwe leden (weg)sturen.

Het loopt zeker geen storm in mijn DMs, maar sinds dit topic verdwaalt er wel eens een 'de-emmetje' mijn kant op. Daarnaast lees ik in dit topic toch nog wel wat individuele animo, maar vrees om de hele kar te trekken. Wat ik had gehoopt en een beetje mis is een soort van collectief, gesteund door de leden, die het samen gewoon gaan doen. De boel draait al, de server kan ik nog even door laten hobbelen, het enige wat nodig is interesse, goede moed, tijd, beetje communicatie skills. Vele handen maken licht werk en met de steun van de leden bijt vast niemand je hoofd eraf in de eerste weken.

Het alternatief is dat straks de boel op zwart gaat - pats, alles weg. Dus vanuit dat perspectief is alles winst toch? Alleen moet ik daarvoor geen DMs ontvangen, maar een paar prominenten moeten samen een plannetje smeden. Het hoeft ook mijn of Subs goedkeuring niet, want wij moeten er helaas vandoor. Als de leden maar akkoord zijn met wie en wat, dan is het goed genoeg voor ons. Hoe het op termijn uitpakt weet niemand. 

Enfin,wat nu ....

• In het nieuwe jaar stopt de actieve moderatie / beheer.
  • Ik zal vast nog wel eens langs waaien met een grote bezem. Dat is dan wel wanneer het mij schikt en niet wanneer de omstandigheden het vereisen. 
  • Zoals toegezegd ga ik de donaties die na afloop van de vorige ronde zijn binnengekomen terugstorten (te weten alle de doorlopende donaties en het potje "server kosten 2025-2026"). Aansluitend ga ik het Paypal account ook sluiten.
  • Bij gebrek aan nieuw FBT, zal ik de domeinen nog eenmaal verlengen medio februari. Automatisch verlenging zal ik daarna uitschakelen. Dus domeinkapers kunnen hun agenda klaarzetten.
  • De server bijft in de lucht tot ca augustus/september (heb even de exacte datum niet helder voor de geest). Ik zal eerdaags de automatische verlenging uitschakelen (lees: de opzegging vast doen).

• Like 6
  • Thanks 1
  • 2 weeks later...
Posted

Als ik de kennis had..........om me heen heb ik een aantal mensen die zoiets zouden kunnen,en ik wilde eerst vragen of iemand dat wilde doen

Buiten eentje,die nog op vakantie is en ik dus nog niks van weet,was het antwoord nee,ze vinden het leuker om sites met films en boeken te hebben,snap ik niet,want daar staan boetes op als ze hkrijgen

• 2 weeks later...
Posted (edited)

*wOw* Ben ik ff late to the party.....

Eigenlijk kwam ik hier niet meer zo heel vaak, na vooral in het begin best heel actief geweest te zijn. Maar eigenlijk gebeurde er op dampgebied niets nieuws, vraten Acvoda en INNCO vrij veel tijd van mij op en had ik dus ook niet zoveel meer bij te dragen. Af en toe las ik nog eens door de ongelezen berichten en beantwoorde ik een vraag als ik dat kon.
Vandaag dacht ik: Ik heb iets damp-gerelateerd te koop. Laat ik dat eens op het forum knallen...en dan lees ik dit.

Als eerste van mij een hele diepe buiging naar @Sledge, @wahanassatta, @Sub-Ωhm en al die anderen die het jaren mogelijk hebben gemaakt dat dit forum hier was en we veel lief, leed, kennis, lol en vertier met elkaar hebben kunnen delen. Zonder dit forum was ik qua dampen denk ik niet gekomen waar ik nu ben. Het zou mij lief zijn als dit forum overeind bleef en daar zou ik zelf €400,- per jaar voor over hebben, al was het maar om de bakken met kennis en feiten die hier te vinden zijn beschikbaar te houden. Maar helaas lost geld niet alles op en heb je een FBT nodig. En als dat er niet is...dan is er ook geen forum... 😱😭

Edited by Chasepoes
  • Like 3
  • Thanks 3
Posted (edited)

Oeh ook ik schrik hiervan , want zoveel kennis wat er verloren gaat met het verdwijnen van het forum. Hoop zo dat iemand het kan overnemen :worship

Zijn er nog andere plekken behalve FB/youtube waar je nog wat info vandaan kunt halen op damp gebied? Ik gebruik het forum vooral wie wat waar haalt op damp gebied. Het zou een groot gemis zijn als het forum niet meer bestaat.

Edited by kelly39
Posted

Nee, en zelfs op Facebook is het rustig.
En de eventuele kennis die gevraagd word, is waar men producten kan krijgen.

• Sad 1
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Denk dat er zo vlug mogelijk nieuwe moderators moeten komen, ik voel mij niet geroepen.

Ben er helemaal niet goed in en ik maak mij te druk om +- kleine dingen.

Edited by Kurt
  • Like 1
Posted

Hallo Dampers,

Sinds 2014 zit ik hier. Veel aan gehad de eerste jaren. Vanaf dat moment damp ik met volle tevredenheid elke dag nog. 

Ik kwam hier eigenlijk niet vaak meer, mede omdat ik eigenlijk geen opmerkelijke zaken omtrend damp hardware (en sap), en gezondheids ontwikkelingen bemerkte.

En de die-hard dampers zoals ik, zijn tevreden met hun huidige spullen, maar....

Jongeren hebben weinig interesse, en oudere aspirant dampers zijn nog maar een klein handje vol.

Maar nieuwe dampers helpen met zoektocht naar goeie spullen en info is en blijft een schone zaak.

Het einde van Fasttech was een mijlpaal. De volgende zou dit forum kunnen zijn.

Is alle informatie (ter archievering) niet op zn minst op te slaan op een simpele website? (read only)

Ik hoop dat iemand zich aan gaat melden voor continuering van "ons" forum, maar als dat niet zo is zeg ik:

Dank jullie wel voor alles en het gaat jullie goed. Ik hoop dat wij nog lang kunnen genieten van onze dampertjes.

Gr,

josje22 

• Like 2
  • Thanks 1