Jump to content

Met tabak smaken damp ik minder dan met fruit smaken

Recommended Posts

Posted (edited)

Goedenavond.

Ik meng mijn smaakjes altijd zelf en dat zijn allemaal fruit smaken.

Nu was ik laatst bij de Primera en dacht ik zal daar eens een flesje met tabak smaak meenemen.

Er was best veel keuze maar heb er zomaar een uitgekozen.

Millers Red.

Wat mij opvalt is dat ik hiermee een heel stuk minder damp omdat ik dit iets minder lekker vind dan de fruit smaakjes.

Nee, het smaakt niet hetzelfde als sigaretten of shag maar vind het zeker niet slecht.

Ben benieuwd hoe de andere tabak smaken die er verkocht worden smaken.

Aanraders zijn welkom.

Edited by Markoss
  • Markoss changed the title to Met tabak smaken damp ik minder dan met fruit smaken
Posted (edited)

De fruit smaakjes die ik zelf meng zitten tussen de 7 en 8 mg.

De Millers is 6 mg.

Ben met de tabak smaak eerder voldaan voor mijn gevoel denk ik.

Met de fruit smaken damp ik zo’n 3 ml per dag, met de tabak smaak zo’n 2 ml.

Edited by Markoss
  • Like 1
Posted

Er zit heel veel verschil tussen de verschillende tabaksmaken die er zijn. Da's eigenlijk net als met die fruitsmaken. En wat voor fruit geldt, geldt ook voor tabak. Sommige zijn heel lekker en sommige zijn echt ruk.

Ikzelf damp van alles door een dag heen, 'tis maar net wat ik klaar heb staan. Fruit, koek, snoep, etc. Wat ik toch vooral veel damp is tabak. Die staat altijd bij mij in de buurt. Tabak is wat ik meeneem als ik van huis ga. Al die andere smaken zijn lekker voor tussendoor, maar tabak is wat ik de hele dag kan dampen.

Als je tabak wat meer wilt verkennen dan zou je wat meer verschillende smaken kunnen proberen. Ik gebruik vooral een aantal tabaksmaken van Flavour Art, nl Perique Black, Latakia, Cam Blend en 7 Leaves. Die hebben allen hun eigen specifieke smaak.

Misschien die eens proberen als DIYer?

• Like 1
Posted

Ik gebruik al jaren mijn zelfgemaakte toelie, die van echt tabakextract gemaakt is.
En ik wissel dagelijks met Gold Ducat, die ook prima bevalt.
Fruitsmaken proef ik om te testen, maar verder doe ik er niks mee.

Posted

Met de MIllers Red ben ik heel tereden. Bleu is ook goed, maar minder smaak.

Nu begrijp ik dat vanaf januari of juli? 2026 vape vloeistof en benodigdheden niet meer in de gemakswinkels verkocht mogen worden, maar alleen nog in tabaksspeciaalzaken.

Dit terwijl sigaretten en shag nog wel tot 2032 in gemakswinkels verkocht mogen worden.

Posted (edited)

Wat verandert er?

Verkoopt u tabaksproducten? Het aantal verkooppunten voor tabaksproducten en e-sigaretten wordt stap voor stap kleiner.

Vanaf 2026: E-sigaretten, navulverpakkingen en patronen zijn alleen nog te koop in tabaksspeciaalzaken. Supermarkten, tankstations en gemakswinkels mogen deze producten dan niet meer verkopen.

Vanaf 2030: Ook tabaksproducten zoals sigaretten en shag mogen alleen nog worden verkocht in gemakszaken en tabaksspeciaalzaken.

Vanaf 2032: Alleen tabaksspeciaalzaken mogen nog tabaksproducten, e-sigaretten en andere rookwaren verkopen.

Bron : Rijksoverheid

Edited by jackal_ut
Posted

Maatregelen in 2024-2026

Minder verkooppunten vanaf 2026

De overheid wil het aantal verkooppunten voor tabak en 'dampwaar' de komende jaren verminderen. Alleen tabaksspeciaalzaken mogen vanaf 1 januari 2026 e-sigaretten, navulverpakkingen en patronen verkopen. 

Vanaf 2030 mogen volgens de plannen alleen gemakswinkels en tabaksspeciaalzaken nog tabaksproducten en aanverwante producten verkopen. Twee jaar later moet dat verder zijn beperkt tot alleen de tabaksspeciaalzaken.

Bron : KvK

Posted

Wanneer?

De wijziging van de Tabaks- en rookwarenwet gaat naar verwachting in vanaf 1 januari 2026.

Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Eerst moeten de Tweede en Eerste Kamer het wetsvoorstel aannemen. Na publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant kan de wet ingaan.

Posted
On 22-11-2025 at 22:06, Zappa said:

Er zit heel veel verschil tussen de verschillende tabaksmaken die er zijn. Da's eigenlijk net als met die fruitsmaken. En wat voor fruit geldt, geldt ook voor tabak. Sommige zijn heel lekker en sommige zijn echt ruk.

Ikzelf damp van alles door een dag heen, 'tis maar net wat ik klaar heb staan. Fruit, koek, snoep, etc. Wat ik toch vooral veel damp is tabak. Die staat altijd bij mij in de buurt. Tabak is wat ik meeneem als ik van huis ga. Al die andere smaken zijn lekker voor tussendoor, maar tabak is wat ik de hele dag kan dampen.

Als je tabak wat meer wilt verkennen dan zou je wat meer verschillende smaken kunnen proberen. Ik gebruik vooral een aantal tabaksmaken van Flavour Art, nl Perique Black, Latakia, Cam Blend en 7 Leaves. Die hebben allen hun eigen specifieke smaak.

Misschien die eens proberen als DIYer?

Bedankt Zappa voor de tip.

Ik zal die tabak smaken ook eens gaan proberen voor mijn DIY.

Met de voorraad fruit smaken die ik nog kan mengen kan ik nog wel een paar jaartjes vooruit.

Maar voor bijvoorbeeld op het werk om echt even aan mijn behoefte te kunnen voldoen vind ik een goede tabak smaak toch net meer voldoening geven.