lucky Posted December 3, 2025 Posted December 3, 2025 Omg wat een onzin artikel. Het is zo verslavend dat je in de nacht ook moet vapen https://www.nu.nl/gezondheid/6378081/onderzoek-toont-aan-dat-jongeren-alarmerend-vaak-s-nachts-vapen.html 1
Pufuf Posted December 3, 2025 Posted December 3, 2025 Topreactie ook weer heerlijk onnozel. "We moeten hetzelfde doen als mensen op een afgelegen eiland". Want dat smaakjesverbod hielp ook zo goed.
romana Posted December 3, 2025 Posted December 3, 2025 Neuhh ik word 's nachts wakker om te gaan plassen. Maarrrr mijn vape gaat wel mee naar boven 's nachts 🤣 1
richard-V Posted December 3, 2025 Posted December 3, 2025 (edited) Daar heb je Nu.lul weer met hun onheilstijdingen! Die kinderen zijn zonder vape ook al niet 100% in hun bovenkamertje.Ik kan niet eens reageren of reacties lezen want daar want je moet je aanmelden ja doei.. Edited December 3, 2025 by richard-V
lucky Posted December 4, 2025 Author Posted December 4, 2025 Aaah het is denk ik een betaalde campagne want vandaag raken de kids steeds vaker in het ziekenhuis door vapen: https://www.nu.nl/binnenland/6378133/kind-belandt-steeds-vaker-in-ziekenhuis-door-vapen-artsen-zien-ruime-verdubbeling.html
Blij Posted December 4, 2025 Posted December 4, 2025 Vroeger stond ik op om te roken, nu al 10 jaar aan het vapen. Daar sta ik niet voor op, is ook niet nodig. Ik denk dat veel kinderen s'nachts vapen om geen boze ouders te ontmoeten.😩Ik moet eerlijk toegeven als ik jongeren (meestal tijdens de vakantie's )op straat zie vapen ik dit geen leuk beeld vind. Legaal zal hun vape niet meer aangekocht zijn. Als volwassenen iets nodig hebben om te vapen moeten ze zich wel ver naar een winkel begeven , op voorwaarde dat ze zich nog kunnen verplaatsen. ☹️ 1
wicket Posted December 6, 2025 Posted December 6, 2025 Om kort te zijn nee! Met maar 2mg nicotine heb ik die drang niet. Wel de drang om te plassen
plopnl Posted December 9, 2025 Posted December 9, 2025 RTL heeft een goed voorbeeld gevonden, althans. Sem was 1 van die jongeren die wakker werd en dampte. Probleem alleen is dat hij van roken overgestapt is op dampen en nu geheel gestopt. Een goed voorbeeld dat dampen een gateway weg van roken is ipv naar roken. Zou het kunnen dat dat ooit eens is gebeurd vroeg in zijn overstap en afkick verschijnselen waren van het roken? Verder is het hele rapport op 1/3 van een korte paragraaf gebaseerd op "ooit gebruikt in het afgelopen jaar". Via dat kleine beetje wat dieper gaat heb ik de cijfers wat verder berekent en het is weer paniek zaaien met percentages van percentages. percentage number percentage of ever use percentage of everyone total 978 ever use 457 last year use 90 411 90 42 daily use 47 193 42 20 night use 35 68 15 7 Slechts 7% van de jongeren hebben ooit eens s'nachts gevaped. Het werkelijke percentage wat dat dagelijks of wekelijks heeft gedaan moet wel niet significant zijn geweest anders hadden ze dat wel vermeld. https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5541842/nederlandse-tieners-zo-verslaafd-dat-ze-s-nachts-wakker-worden-op 3
Recommended Posts