Jump to content

[Poll] Roken / rookten je ouders ?

Alleen voor (ex-)rokers: Roken/ rookten je ouders  

597 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted (edited)

Mijn ouders rookten beiden, maar meer omdat het zo hoorde, vrij weinig en nooit over de longen (!). Begin jaren negentig, rond hun vijftigste, zijn ze gewoon gestopt, zonder hulpmiddelen. Mijn moeder heeft nog wel een poosje van me gebietst, Mar dat was ook vrij snel over.

Toen begon natuurlijk het zeiken.

En toen heb ik gezegd, ma, jij hebt tot je vijftigste gerookt. Als ik vijftig ben en ik rook nog steeds, mag je gaan zeuren.

Dat gaan we dus niet redden, want volgende maand wordt ik vijftig.

Edited by L33ntje
  • Like 1
Posted
2 hours ago, junkiexl said:

.

De auto hing altijd blauw... raam open kreeg ze een stijve nek ?

Ah, gelukkig .. toch d'r nek ... ???

(Soms zijn de samenvattingen op de voorpagina nogal ... hoe zal ik het zeggen ...) ??
V6TUSKJ.png

• Like 2
  • Haha 3
  • 3 weeks later...
Posted

Voordat ik geboren was rookte ze.

Maar ze zijn gestopt toen mijn moeder zwanger was.

Al mijn 3 broertjes en ik hebben daarna gerookt.

Maar ook allen zijn gestopt.

Alleen ik damp nu nog en zonder nicotine.

Posted

Alleen mijn vader rookte, maar stevig genoeg voor twee, zeker 1½ - 2 pakjes per dag. Thuis op de bank, aan tafel na het eten, op zijn werk en in de auto. Een enkele keer waren het Chitanes, maar meestal Gauloises, geen laffe filtertjes, maar zware "Caporal" (die ik af en toe jatte, maar eigenlijk te scherp vond). 
Dat heeft vast invloed gehad, maar bijna al mijn vrienden vanaf de middelbare school rookten ook en dat was minstens zo belangrijk. Samen in het fietsenhok shagjes draaien hoorde er zo'n beetje bij in die tijd. Mijn broers hebben ook gerookt, maar zijn intussen gestopt en tegenwoordig fanatieke sporters. 
Mijn vader is niet oud geworden met het roken, want een zware hartaanval voor zijn 60ste was het einde. Enig lichtpuntje is dat hem daardoor andere narigheid als COPD, of longkanker, bespaard zijn gebleven. 

Een paar van mijn vrienden zijn nog altijd verstokte rokers. Een van hen heb ik onlangs een Ego AIO gegeven bij wijze van "probeer het eens". Die wordt in elk geval succesvol gebruikt om te minderen (zeker als zijn kinderen er zijn), maar het is nog geen volledige switch. Sommige dingen hebben tijd nodig...

Posted

Beidde, moeder (74) is afgelopen jaar gestopt toen ze erg benauwd werd, diagnose COPD.

Mijn vader (80) die denkt er niet over om te stoppen, die beste man is helemaal letterlijk versleten en wil zichzelf het laatste van zijn leven kwellen.

• 2 months later...
Posted

Mijn vader rookt nog steeds, dikke sigaren die hij inhaleert. Na wat hartproblemen zoals 4 stents, een afgestorven stukje en 2 kleine infarctjes was hij 3 maand gestopt vorig jaar maar weer begonnen omdat de dokter zei dat het waarschijnlijk een jaar of 15 zou duren eer alles uit zijn lijf is. Beetje kromme uitleg van die dokter maar gezien hij 70 wordt vond hij het dus de moeite niet en is terug aan de sigaar. Misschien kan ik hem overtuigen om ook op dampen over te stappen, ik ga het in elk geval proberen!

Posted
23 minutes ago, Dwarsligger said:

Misschien kan ik hem overtuigen om ook op dampen over te stappen, ik ga het in elk geval proberen!

Doen!

Een mens is nooit te oud om iets nieuws te beginnen.

• Like 1
Guest UGL191022
Posted (edited)

Mijn pa rookte shag: Drum

Mijn moeder sigaretten: Cabalero

Allebij kanker gehad, pa genezen, moeder overleden. ?

R.I.P ma ?

Edited by Fred010
  • 5 years later...
Posted

Mijn ouders rookten allebei. Zowel in huis als in de auto.

Dus als kind al vroeg passief meegerookt.

Het ergste vond ik toch wel dat ze in de auto rookten

Moet je je voorstellen een kind van 6 jaar in een VW Kever met gesloten ramen en mam en pap lekker

aan het roken in de auto.

Gelukkig had de Kever van die achterraampjes die open konden en die deed ik dan stiekem open als het te gortig werd.

In de winter was het erger dan in de zomer. Want in de zomer gingen de ramen wel open in de auto,

vanwege de warmte. Aangezien er toen  bijna geen auto's waren met airco, maar wel arco 🤣

Wat een tijd was dat toen...

• 1 month later...
Posted

Mijn vader was een kettingroker, en is op zijn 49 jaar overleden aan een hartinfarct. (het 4e)

Mijn moeder heeft nooit gerookt, die is nu 84 en in vrij goede gezondheid. 

Ik heb tot 2016 gerookt, en Vape sindsdien. 

Posted

Mijn ouders rookten.Iedereen rookte,Als je als jongen niet meerookte was er iets niet helemaal goed met je.En meedrinken moest je ook.En daarvan kan je later ook behoorlijk last van krijgen.Met al die lekkere smaakjes...

• Like 1
  • 6 months later...