Jump to content

Kaas???


Guest kimmy

Recommended Posts

Mijn vriendin is DOL op kaas! Zag ergens al pizza liquid voorbij komen, iemand weleens kaas liquid gezien??

Hmmm, niet aan mij besteed denk ik, die pizza liquid lijkt me ook bizar, toch?!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een cheesecake aroma waar ik net wat liquid van gemaakt heb. Deze moet nog even rijpen, ik zal hem over een paar dagen proeven. Maar ik betwijfel of er een echte kaassmaak aan zit...

Pizza zou ik toch wel eens willen proberen, met dampen blijken sommige smaken toch lekker waar ik het niet van verwacht had. Hoewel pizza is misschien wel extreem.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een cheesecake aroma waar ik net wat liquid van gemaakt heb. Deze moet nog even rijpen, ik zal hem over een paar dagen proeven.

Cheesecake is kwarktaart en heeft dus vrees ik niet zoveel met kaas te maken. In het Engels is kwark "fresh cheese" (wat natuurlijk wel wat verband heeft, maar niet met kaas zoals het werd genoemd).

Link to comment
Share on other sites

Guest Tante Til

Ik zou een moord doen voor een lekkere pittige kaasliquid............ ahhhhhhhhhhhh.............. zucht............... droom droom.............. :grins

Link to comment
Share on other sites

Guest datida

heb je deze al geprobeerd robert :e001

Nee Datida, ik denk zelf dat kaas dampen niet lekker is.

denk het ook niet heb al ansjovis  en krab gedampt das wel effe grappig maar niet voorherhaling vatbaar :wink

Link to comment
Share on other sites

Gewoon even 5 minuutjes boven een kaasfondue hangen, dan ben je denk ik wel weer genezen. :lol

Alhoewel de chips wereld natuurlijk vol met smaakstoffen zit zie ik nog wel cream & chives en bolognese en chipito achtige damp smaakjes op de markt komen. :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Briggitte

Ik heb een cheesecake aroma waar ik net wat liquid van gemaakt heb. Deze moet nog even rijpen, ik zal hem over een paar dagen proeven.

Cheesecake is kwarktaart en heeft dus vrees ik niet zoveel met kaas te maken. In het Engels is kwark "fresh cheese" (wat natuurlijk wel wat verband heeft, maar niet met kaas zoals het werd genoemd).

:ja > 'cheesecake' is ahw a la Monchou-taart met een kersen of aarbei-vulling dus zoals het meest oude [standaard] recept in NL denk ik [ik voel een Mariannabel aankomen :fluit]

Een paar jaar geleden kreeg ik bij een High-Tea overigens ook nog andere soorten 'cheesecake' aangeboden: ook erg lekker, maar geen van allen smaakten naar een [hollandse] kaas..

Dat je het idd maar vast weet fummel..  :ja

Link to comment
Share on other sites

Guest datida

Haha lache wat heb ik los gemaakt?!

Tante Til, Laat me weten als je toch de stap durft te nemen haha!!!

zo zijn we hier hé je vraagt iets en iedereen doet zen best om te helpen :ja :Peetje

Link to comment
Share on other sites

Guest Tante Til

Haha lache wat heb ik los gemaakt?!

Tante Til, Laat me weten als je toch de stap durft te nemen haha!!!

Uiteraard..............  :lol

Link to comment
Share on other sites

[ik voel een Mariannabel aankomen :fluit]

Nee hoor, ik prefereer Roquefort- en Münster-achtige; heb zojuist een verse baquette met een dikke laag smeerbare Saint Agur zitten smullen.

En ik kan alleen nog maar PG-free gebruiken om te dampen, dus moet erg voorzichtig zijn met de PG-restanten die ik nog in huis heb.

Bij FlavourArt verkopen ze veel aroma's die niet water-oplosbaar zijn,

o.a. Cheddar, Gorgonzola en Pizza, alleen geschikt om taarten mee te maken.

Alles bij besserdampfen is op basis van PG, alleen bij Johnson Creek onder Red Oak zie ik bij PG-free 9 smaken, dus weinig keuze, bij een prijs van  €8,95 voor 15ml excl. verzendkosten.

Misschien ga ik van die Red Oak 1 aroma bestellen, zodat ik 60 ml met flavor kan maken voor in totaal ongeveer €12 (excl. verzendkosten) en dan maar hopen dat 't lekker is.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tante Til

Ik wilde bestellen, gewoon voor de gekkigheid. En kijken wat de verzendkosten zijn.

Maar....................    :steamed 

:schreeuw Boehoehoehoe,  :cry  je kan er alleen bestellen als je in duitsland of oostenrijk woont.  :trekhaar

Link to comment
Share on other sites

Guest Tante Til

Het eerste adres verzendt alleen binnen Duitsland en naar Oostenrijk.

Bij het tweede adres moet je een mailtje sturen.

Het derde adres rekent minstens €10 verzendkosten voor EU-landen.

Tja, zo gaat dat heel vaak.

Ook veel leveranciers in USA verzenden NIET naar de EU.  :boos

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...