Jump to content

Oproep tot actie in alle EU landen


Python

Recommended Posts

 bv. bij een vestiging van een tabaksfabriek (Philip Morris) of het hoofdkantoor van het Longfonds.

 

Philip Morris is niet tegen e-sigaretten, heeft zelfs z'n eigen IQOS al op de markt gezet.

De sponsors van het Longfonds worden vermeld op hun site, en zijn dus ook voor de media geen geheim.

Helaas leken Pauw & Witteman dat niet te weten, anders hadden ze daar wel een opmerking over gemaakt.

Hoofdkantoor Stationsweg 27, Amersfoort is trouwens een vreselijke locatie voor een demonstratie.

 

Maar brainstormen is leerzaam.     ;-)

Link to comment
Share on other sites

Goed initiatief, ik ben er absoluut bij als het doorgaat, net als toen in Dusseldorf.


Maar ik zal aanwezig zijn als damper op persoonlijke noot, niet als shophouder of Esigbond lid, dat heeft geen enkele toegevoegde waarde wat mij betreft.


Ben begonnen als damper en ben nog steeds damper.


Ik heb helaas geen tijd om deel te nemen aan de organisatie, te druk met doosjes en bijsluiters regelen, sorry.


Hopelijk komt het dit keer wel goed van de grond, want wat in Duitsland kan, kan hier ook natuurlijk, mits we eens een keer wakker worden en niet alleen vanaf de zijlijn roepen.


Ik hou dit topic in de gaten, veel succes organisators!


  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Als de meerderheid dit goedkeurt, kan 't in het Nederlands omgezet worden:


 


Na7uiuc.png


 


https://www.dropbox.com/s/d2xdhzyilrpadby/Nothing.pdf?dl=0


This image has been produced for sharing via vape shops. The link will allow you to print a high quality version to take to your local vape shop to help educate people on what the TPD really means for them.


 


 


Link to comment
Share on other sites

Zoals iedereen begrijpt is er geen budget, en zijn werkzaamheden op vrijwillige basis, maar als je je opgeeft ga ik er wel vanuit dat ik op je kan rekenen!


 


Tekstschrijver, die korte krachtige oneliners kan maken en wil samenwerken met Eelco en Libson


 


Geluid: regelen van een megafoon of ander soort draagbare geluidsversterker!


 


Hoofd spandoek: Op een creatieve manier (samenwerking tekstschrijver) een groot hoofdspandoek maken


 


Media: Mailen van onze informatiebrief en flyer en info flyer naar alle Media (kranten, TV)


 


Contact persoon Internationaal: Een talenwonder die bereid is om contacten te onderhouden met onze internationale dampgenoten


 


Contact persoon Medisch: Mailen van onze informatiebrief en flyer en info flyer naar alle gezondheidsorganisaties (Longfonds, ziekenhuizen e.d.) 


 


Begeleiders (BHV’ers): Personen die op de dag zelf bereid zijn om toezicht te houden en hopelijk niet nodig, Eerste hulp te verlenen.


 


Misschien dat er tijdens de organisatie nog meer werkzaamheden naar voren komen, oproepje zal dan volgen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Als de meerderheid dit goedkeurt, kan 't in het Nederlands omgezet worden:

 

Wil ik wel doen maar ....

Dan moet het wel het origineel zijn.

 

Hier kan ik niet echt iets aan veranderen. Je moet dan dus het plaatje met onderdelen waar het uit opgebouwd is krijgen.

 

Verder nog een opmerking wat betreft tekst enzo.

 

Blijkbaar snapt iedereen hier wat Big tobacco is. Voordat ik hier op het forum kwam had ik die kreet nog nooit gehoord. In mijn beleving wordt daar de tabaksindustrie mee bedoeld. Waarom noem je het dan niet zo, in plaats van iets wat onbegrijpelijk is?

Link to comment
Share on other sites

De spelers worden al lang benoemd als Big Tobacco (tabaksindustrie), Big Pharma (pharmaceutische industrie), Big Health (WHO en al haar tentakels uit FCTC) en Big Taxation (de overheden) omdat ze elk over miljarden-budgetten beschikken om te strijden tegen het dampen en nu worden wij dampers ook al Big Vapor genoemd (hoogstwaarschijnlijk omdat we strijden met een budget van een paar honderd euro). Maar het bekt goed... #JeSuisBigVapor


Link to comment
Share on other sites

 

 In mijn beleving wordt daar de tabaksindustrie mee bedoeld. Waarom noem je het dan niet zo, in plaats van iets wat onbegrijpelijk is?

Omdat in het Nederlands al die kreten veel te lang worden. In het Engels kan het lekker kort en duidelijk.

Dat blijkt ook steeds als we slogans moeten verzinnen; makkelijk in het Engels, een ramp in het Nederlands.

 

Wat betreft de flyer, lijkt het mij niet correct om van dat alles alleen maar de tabaksindustrie de schuld te geven.

Alsof de farmaceutische industrie zich niet te pletter heeft gelobbied en de regering geen enkel belang heeft.

Link to comment
Share on other sites

Hier kan ik niet echt iets aan veranderen. Je moet dan dus het plaatje met onderdelen waar het uit opgebouwd is krijgen.

Al die plaatjes van flesjes, mod, clearo's en dripper heb ik gewoon via Google te pakken gekregen.

Dan een potje gaan plakken en knippen, vergroten of verkleinen, oude tekst weggummen, tekstblokken opnieuw...

 

tot dusverre het resultaat:   http://i.imgur.com/xLjMkmi.png

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ik vind trouwens ook, dat de Esigbondleden jaarlijks al genoeg moeten betalen voor hun lidmaatschap


en ook nog hebben moeten betalen voor die rechtszaak.


 


Kan het FBT een mogelijkheid bieden om dampers geld te laten storten voor het laten printen van de flyers?


Link to comment
Share on other sites

Marianna de flyer ziet er top uit :clap


 


Tevens begrijp ik het inzamelen van geld, alleen het is al snel 29 mei, en ik kan mensen niet vragen iets te storten op mijn privérekening (wil dit ook niet), en eerst hiervoor weer een vereniging met bankrekening voor op te starten kost ook weer aardig wat tijd, en dan maar hopen dat er iets gestort wordt. Tijd die we denk ik beter kunnen gebruiken. Denk dat we beter kunnen gaan voor "Dutch" party, Shops printjes maken en promo en flyer op site. Dampers die komen, dresscode die we nog doorgeven, en zelf spandoeken en borden maken. En vooral veel mensen die komen! 


 


Ga nu werken!


Link to comment
Share on other sites

Al die plaatjes van flesjes, mod, clearo's en dripper heb ik gewoon via Google te pakken gekregen.

Dan een potje gaan plakken en knippen, vergroten of verkleinen, oude tekst weggummen, tekstblokken opnieuw...

 

tot dusverre het resultaat:   http://i.imgur.com/xLjMkmi.png

Geweldig!

Met een ieniemienie puntje ter verbetering.

Vantevoren even aanpassen naar van tevoren.

Geen muggenziften maar verbeterpuntje.

Link to comment
Share on other sites

Al die plaatjes van flesjes, mod, clearo's en dripper heb ik gewoon via Google te pakken gekregen.

Dan een potje gaan plakken en knippen, vergroten of verkleinen, oude tekst weggummen, tekstblokken opnieuw...

 

tot dusverre het resultaat:   http://i.imgur.com/xLjMkmi.png

Mooi!! Mag ik 'm al jatten en op Facebook plempen?
Link to comment
Share on other sites

Guest huismus

Al die plaatjes van flesjes, mod, clearo's en dripper heb ik gewoon via Google te pakken gekregen.

Dan een potje gaan plakken en knippen, vergroten of verkleinen, oude tekst weggummen, tekstblokken opnieuw...

 

tot dusverre het resultaat:   http://i.imgur.com/xLjMkmi.png

 

Ziet er goed uit Marianna en deze poster op borden geplakt meedragen tijdens de demonstratie zie ik al helemaal voor me.

Geen kritiek maar wel een vraagje: zijn de parameters van de EU al bekend? Misschien het woordje 'onbekende' invoegen? Dan wordt de zin zo: Niets dat niet voldoet aan de onbekende parameters van de EU.

Link to comment
Share on other sites

Even kort door de bocht.
Concentreer je eerst op deelname, voor je aan de uitvoering begint.

Een goed voornemen dreigt nu al door randverschijnselen ten onder te gaan.

De structuur is in den beginne simpel:

 

-Deelname JA/NEE

-Uitvoering(omschreven)

 

Indien je bij aanvang al een plan tot in de puntjes probeert uit te werken, kan ik je vertellen waar het eindigt.
Dan zitten we hier tot juni nog te wauwelen, en hoe jammer het wel niet was.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Geweldig!

Met een ieniemienie puntje ter verbetering.

Vantevoren even aanpassen naar van tevoren.

Geen muggenziften maar verbeterpuntje.

Daar weet ik van, maar ben 't er niet mee eens. 

Immers, 'vandaag', 'vanmiddag' en 'vanavond' worden ook aan elkaar geschreven.

En 'vantevoren' vind ik het tegendeel van 'achteraf', dat eveneens één woord is.

 

We hebben van de Nederlandse spellingsdeskundigen ook ieder een ruggengraat gekregen,

maar -heel tegenstrijdig- nog geen longenkanker, hartenkwaal of magenzweer.

 

:f45

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Geen kritiek maar wel een vraagje: zijn de parameters van de EU al bekend?

 

Er stond: design parameters, en dat kan ik er ook van maken, maar heb geen idee in welk opzicht de EU

zich wil bemoeien met de designs, dus ik had er eigenlijk heel iets anders willen schrijven... alleen weet ik

nog niet wàt.

Link to comment
Share on other sites

Protesteren tegen onbekende parameters wordt wat moeilijk.  Want die zouden wel heel erg mooi kunnen worden toch, als ze onbekend zijn?


 


Misschien gewoon het woord eisen gebruiken.


Of technische eisen


 


Er zijn zat mensen waarvoorj het woord parameters helemaal niets zegt.


Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...