Jump to content

Oproep tot actie in alle EU landen


Python

Recommended Posts

Even kort door de bocht.

Concentreer je eerst op deelname, voor je aan de uitvoering begint.

Een goed voornemen dreigt nu al door randverschijnselen ten onder te gaan.

De structuur is in den beginne simpel:

 

-Deelname JA/NEE

-Uitvoering(omschreven)

Inderdaad, dat is het allerbelangrijkste.

 

Deelname:  JA/NEE

 

Maar moet er niet eerst een vergunning van de gemeente ontvangen zijn?

Het zou triest zijn als 1000 dampers, familieleden en kennissen zich gemeld hebben

en er blijkt geen vergunning te worden afgegeven....

 

Voor de zekerheid misschien bij meerdere gemeentes een vergunning aanvragen,

in de hoop dat 't toegestaan wordt door één der gemeentes.

Link to comment
Share on other sites

Al die plaatjes van flesjes, mod, clearo's en dripper heb ik gewoon via Google te pakken gekregen.

Dan een potje gaan plakken en knippen, vergroten of verkleinen, oude tekst weggummen, tekstblokken opnieuw...

 

tot dusverre het resultaat:   http://i.imgur.com/xLjMkmi.png

 

Ziet er erg mooi en netjes uit...

 

Volgens mij staat er wel een fout in, namelijk de één na laatste 'NIETS'. Je hebt er namelijk neergezet: NIETS dat niet gebroken kan worden. Volgens mij moet dat zijn: NIETS dat gebroken kan worden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Libson

Details verbeterd in  lay-out en zinnetje over parameters, en onbreekbaar:

 

http://i.imgur.com/t1A6lIJ.png

 

Hij wordt steeds beter he? :)

 

Ik mag het natuurlijk niet zeggen maar het kleine groepje (bijna allemaal) denkt dat dit protest dus hoe dan ook gaat plaatsvinden. Nog niet op papier nee.

 

Een visie, een missie, een doelstelling, daar gaan we nu dus niet uitkomen maar wij zijn ook nog eens voor een groot deel de drager er voor aan het maken, alvast. Ik ben er voor mijzelf van overtuigd dat ik straks kom opdagen en mijn persoonlijke zorg laat zien in "Utrecht" en of het verschil gaat maken in de aanstaande en latere wetgeving..? Ik vind het zinvol voelen om te doen.

 

Om te zien hoe het kleine groepje in al zoveel voor elkaar heeft weten te krijgen, opvallend effectief en die drive :-O ! Mooi toch? Ik denk dus gewoon dat het gaat lukken en ook nog met opkomst van meer dan ... We gaan heel veel dampers nog eens buiten dit dampforum aansporen en laten zien over wat er staat te gebeuren, met hulp van andere dampclubs. Reken maar op een stevige campagne en niet alleen afkomstig van ons! Dus hoe dan ook, nu is wel het moment wel, als je iets wil doen.

 

Ik heb de groepspagina op facebook van de initiator gelezen en er gaat dus in steeds meer landen iets gebeuren, mocht het dus aanslaan dan is het in het nieuws, dus als er in Nederland ook werd meegedaan... Nieuwswaardig, al is het het de mededeling op Teletext dat er in Nederland niks te bespeuren viel van een onvrede die dag :-(  Tsja.. En ja, wij proberen heel slim te overwegen wat onze uiteindelijke boodschap zal zijn. Maar die komt er wel!

 

Even rijk rekenen; landen die al aangeven iets te gaan doen: UK, Spain, Romania, Portugal, Austria, Norway, Scotland, Cyprus, Holland.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Rocket

Het gaat dus Utrecht worden. Mijn voorstel is: op het Domplein dan schilderen we een banner met de text: "hoe DOM is Nederland".

Link to comment
Share on other sites

Guest Rocket

Oh ja, dat was ik nog vergeten. Om het Domplein heen is een smalle stalen sleuf in het wegdek waar ieder uur flinke dampwolken uit komen.

Dit is een kunstwerk om de muren van het voormalig Romeinse fort zichtbaar te maken.

Daar moet toch in onze actie iets creatiefs mee te doen zijn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Libson

In Engeland proberen ze het te combineren met een Vapefest, dus een bijzonder grote dampmeeting. Dat zou nog weleens een grote opkomst kunnen hebben, ik vind het een slim idee. Dan wordt het in ieder geval gezien. Ωtrecht :)


 


 


Link to comment
Share on other sites

Dat probeert het DampersCollectief toch ook? De dampers zijn wel woedend op de regering, maar gaan ook gezellig voorlichting geven.


Er zou ook nog wel muziek geregeld kunnen worden, maar misschien is dat niet nodig als er al muziek uit de kroegen galmt.


Volgens Streetview staan er op het Neude-plein ruim voldoende tafels om dampwaren uit te stallen/te demonstreren, en meer dan genoeg stoelen. Zo te zien is het plein ook groot genoeg om te gaan dansen.


 


Voor dit hoogst intellectuele lied zouden we een passende vertaling kunnen maken: https://www.youtube.com/watch?v=hq5tK20Wm68


Link to comment
Share on other sites

Guest Rocket

Volgens Streetview staan er op het Neude-plein ruim voldoende tafels om dampwaren uit te stallen/te demonstreren, en meer dan genoeg stoelen. Zo te zien is het plein ook groot genoeg om te gaan dansen.

 

Voor dit hoogst intellectuele lied zouden we een passende vertaling kunnen maken:

Klopt Marianna, alleen is De Neude vanaf Koningsdag permanent in gebruik door kermisattracties en horeca tenten.

Het Domplein heeft een mooie symbolische functie. Ooit werd daar d.m.v "de unie van Utrecht" de Nederlandse staat gesticht. Er staat het academiegebouw wat de wetenschap vertegenwoordigd. Er is het "damprand" kunstwerk om het plein heen en ik vind de Dom lijken op een gigantische Mod met RTA. :-)

Link to comment
Share on other sites

Klopt Marianna, alleen is De Neude vanaf Koningsdag permanent in gebruik door kermisattracties en horeca tenten.

Heb je een link naar een pagina waar dat staat vermeld?

(het Domplein wordt sowieso opgenomen in de route, maar beperken tot het Domplein lijkt me geen optie)

Link to comment
Share on other sites

https://www.springutrecht.nl/artikel/grindr-project-dries-verhoeven-op-spring

Verder probeer ik nog even uit te zoeken wat er nog meer tijdens het Spring-festival op de Neude gaat plaatsvinden.

Ik ben er vandaag geweest Rocket, het hele Neude staat volgebouwd "Tweetakt Kaap" heet het.

allemaal schuttingen eromheen en binnen een terras, poffertjestent en een draaimolen.

Het ziet er niet naar uit dat dit op korte termijn gaat verdwijnen.

Dus voor een Demonstratie is het niet geschikt naar mijn mening ........... Domplein wel :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rocket

Ik woon in Utrecht stad. Mijn ervaring met de Neude is: dat er altijd wel wat staat. Tuurlijk lijkt het me goed om niet alleen maar op het Domplein te blijven staan, maar ook een route te lopen en te eindigen op het Domplein.

Naast de Domkerk is de Domtuin die we voor de gelegenheid ook kunnen om-toveren tot: Damptuin. Een heerlijke plek om onze wolkjes te blazen en dingen uit te stallen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...