Jump to content

Damp aanslag op glas (huis en auto)


Recommended Posts

  • 1 year later...
On 26-8-2014 at 23:36, Sub-Ωhm said:

Iedereen kent het wel, dampaanslag op ramen tijdens de koudere dagen, hoe meer VG en hoe groter de wolken hoe meer aanslag op glas.

PhotoFunia Foggy Window Writing Regular 2019-09-24 05 13 37.jpg

Hoi,

 

Helaas hetzelfde probleem heb ik ook. Als ik thuis in mijn kamer aan het vapen ben, worden mijn ramen verdampt.

 

Ik zal je zeggen dat het door de hoge VG verhouding komt.

 

Ik rookte hiervoor 50PG/50VG verhouding. En de ramen kregen aanslag. 

 

Maar ik merk dat het erger is geworden sinds ik 30PG/70VG verhouding gebruik.

 

Want ik heb pas geleden een nieuwe e-liquid gemaakt met hoge VG verhouding, en daarmee  merk ik zeer duidelijk dat het aanslag op mijn ramen erger is geworden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hier hetzelfde probleem. Ik kon het eerst niet geloven, maar de praktijk wijst helaas anders uit.

Straks bij de grote schoonmaak maar eens goed de ramen gaan zemen.

 

Gelukkig slaat het niet op het behang of plafond dus dat is dan wel weer een voordeel.

Link to comment
Share on other sites

Voor alle subohmende VG draken hier. Er is een reden waarom vapeshops dit verkopen:
https://www.lepetitvapoteur.com/en/maintenance/8373-aseptivape-disinfectant-recharge-spray-100-ml.html

https://justvape.nu/produkt/super-hand-sanitiser-120ml/

 

Alcohol is goed in het schoonmaken van VG resten.

https://vapefully.com/blog/how-to-clean-a-vaporizer-with-isopropyl-alcohol/#:~:text=The easiest way to clean,submerged in the alcohol overnight.

 

Het is eigenlijk bedoeld voor ontsmetting maar het werkt ook heel goed bij het weghalen van VG resten.

Edited by LeLas
Link to comment
Share on other sites

Niet helemaal, ik heb alles geprobeerd, voor de auto dan. En niets werkt zo goed en zo lang als die spray, buiten het gebruiksgemak.. dan maar wat.minder goedkoop, ik doe ook 2 jaar met zo'n bus

Link to comment
Share on other sites

Het is idd die isopropyl alcohol die de VG makkelijk oplost.

Verreweg de meeste ruitenreinigers bevatten isopropyl omdat het streeploos opdroogt. Des te meer isopropyl, des te makkelijker het tegen VG werkt.

 

Ik heb gemerkt dat na het spuiten met deze alcohol je het beste een stuk keukenpapier kunt gebruiken. Dat neemt de VG op ipv dat je het eindeloos blijft uitsmeren met zo'n microvezel doek.

Link to comment
Share on other sites

Zitten jullie zo in de auto 😄 ??

Na 6 jaar heb ik geen enkel probleem met dampaanslag op de ruiten in mijn auto, heb nu sinds 1,5 jaar een andere dus we gaan het zien.

Wat @TheRich heeft voorgesteld gebruik ik thuis ook goed spulleke.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...