Jump to content
Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Posted

Heel simpel, je mag hier nog niks verkopen, zonder een bepaald aantal  zinvolle berichten.
En natuurlijk is er wel een aparte rubriek, maar niet voor marktplaats achtige verkopen.

• Thanks 1
Posted

Hoi,

Ik ben Pien, 61 jaar, ik rook al sinds m'n 13e. De laatste jaren 1,5 tot 2 pakjes Marlboro Light 100S per dag. Ik heb alles al geprobeerd om van het roken af te komen, maar niets heeft geholpen ondanks mijn COPD. Sinds een maand ben ik begonnen met de wegwerpvapes, dat is wel een dure hobby want ik damp daar 1,5 van per dag. Een paar dagen geleden heb ik de Geekvape Wenax K1 gekocht en die bevalt tot nu toe goed, alleen ik vul wel 6 keer per dag bij. Maargoed alsnog is dat gezonder (ik ben al minder kortademig) en goedkoper dan sigaretten. Ik ben nog niet helemaal van de sigaretten af, nog steeds 4 per dag. In de ochtend 2 bij de koffie en avond ook 2 bij de koffie. Ik moet zeggen dat als je die smaakjes nu gewend bent dat de sigaretten nu ineens niet meer zo lekker zijn. Dus daar kom ik ook nog wel van af.

Wat ik nu wel heel erg jammer vind is dat die smaakjes straks niet meer mogen en dan ben ik bang dat ik weer terugval naar het roken van zoveel sigaretten. Maar als ik hier zo op dit forum lees, is daar nog wel wat aan te doen. Zelf maken daar moet ik me nog in verdiepen. Ik koop nu die kant en klare flesjes van 10 ml. Ik hoop hier veel te leren en te lezen.

• Like 12
Posted
22 hours ago, Cyber_Huub said:

Heel simpel, je mag hier nog niks verkopen, zonder een bepaald aantal  zinvolle berichten.
En natuurlijk is er wel een aparte rubriek, maar niet voor marktplaats achtige verkopen.

Dat wist ik niet 🙂 weer wat geleerd. Bestaat er wel een rubriek waar je liquids mag aanbieden? Zeker met het komende verbod op smaakjes kan dat best helpvol zijn voor mensen die wat specifieks zoeken. 

Posted

Hallo,

Ik ben Anneke, 

Ik damp al een hele tijd en ben iemand die steeds op zoek is naar de goedkoopste oplossing qua liquids. Ik ben een Yeti fan, en telkens als ik DIY uitprobeer ben ik toch weer ontgoocheld. 

Ik heb al zoveel staan/liggen wat ik niet meer van plan ben te gebruiken dat het stilaan zonde wordt :).

Ik ben eigenljk op zoek naar een leverancier van Yeti zodat ik niet meer die 25 of 30 euro moet betalen per shortfill. Voor de rest sta ik zeker open om bij te leren. Ben misschien wat eigenwijs zoals met clearomizers, ben geen fan van Zeus terwijl de meesten dat geweldig vinden hoou ik meer van Itank (2), maar voor de rest redelijk standaard en verslaafd :).

• Like 8
Posted
On 8/27/2023 at 6:46 PM, sjvd71 said:

Nou sorry [...] Maar dank voor jouw vriendelijke reactie. 

Huub staat niet echt bekend om zijn vriendelijkheid. Daarentegen is hij wel erg kundig, heeft het veelal bij het rechte eind en is hij verrassend behulpzaam.

• Haha 2
Posted

Hoi (ik) Alfred 52 internationaal nacht chauffeur voornamelijk rijden naar Danmark.

Gerookt vanaf mijn 16e tot mijn 49e, sinds 3 jaar aan de vape succesvol gestopt met roken.

Toch terugval gehad door iets of wat Vape smaakt niet meer, denk 9 verschillende mods en type coils geprobeerd 

was gezakt naar 80VG/20-H2O-3mg maar geen voldoening meer. na twijfelen weer naar de 70/30 6mg.

mijn drive om op dit forum te stappen is om weer te vapen en die peuken het raam uit te gooien.

Nu wordt het hier in Nederland je als vaper niet makkelijk gemaakt,dus hoop ik dat ik hier Tips en evt hulp kan krijgen om toch weer de stap naar de vape krijg.

de voorraad die ik heb aan coils en mods  is groot. maar sinds ik niks meer uit Duitsland kan bestellen en toch weer wil dampen hoop ik hier info te krijgen .

Groet Alfred    

• Like 5
Posted

Hoi, ik ben Ruud en ik rook al vanaf mn 12e, en ik ben nu bijna 40.

Ik wou hiermee stoppen, en daarom ben ik begonneb met vapen

Alleen ben ik nog aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt, want nu is het geen succes nog.

Vandaar dat ik op dit forum zit.

• Like 8
Posted

Hallo dampers ik ben Chielio, 51 jaar oud.

Heb 35 jaar sigaretten gerookt maar sinds 23 augustus 2023 gestopt ermee en overgestapt op dampen.

Ben begonnen met een justfog Q16 pro en 12 mg freebase nicotine.

Had nog een joyetech ego aio eco liggen uit het verleden.

Heb sinds vandaag een Aspire nautilus 3 tank op een artery nugget x modje waar ik erg tevreden over ben, veel meer smaak. Ik damp nu strawberry ice cream van bar salts erin met 20 mg nic salts. Gebruik de speciale 1.8 NS coils van aspire die ik besteld had bij LPV.

Ik hou van de smaak van disposables maar die zijn te duur om telkens te blijven kopen.

Ik zoek nog een winkel waar ik elfiq, bar juice 5000 en crystal juice kan kopen voor de toekomst. 

Misschien dat iemand me daarmee kan helpen.

Voor het MTL dampen is die aspire nautilus 3 echt geweldig!

Groetjes van Chielio

image.jpg

• Like 7
  • 3 weeks later...
Posted

Hi, 

Ik ben Gert. Damp al een jaar of vier, vijf en dacht het allemaal zo'n beetje te weten. Althans voor wat ik met mijn dampen wil: een goede vervanging voor kettingroken – bestaat kettingdampen? – en liefst met zo min mogelijk damp. Na van alles geprobeerd te hebben uiteindelijk blijven hangen aan een Nautilustank (nog van 5 ml) met het liefst 1,8 ohm coils, gewoon met 9 watt. 

Nu er allerlei gedoe is in Nederland en m'n mod en clearomiser het begeven, moet ik me toch weer oriënteren en ben ik ook benieuwd naar meer info over tc-dampen, voordelen van sub-zero, alternatieve adressen etc. Tof dat dampforum nu al zolang dé bron van info over dampen is. 

• Like 10
Posted

Hoi ik ben wesley, kom uit meppel.

Ik vape nu ongeveer een jaar, eerst had ik een justfog 16q pro. Nu overgestapt op een Eleaf istick power 2. 

Ben alles nog een beetje aan het ontdekken en aan het uitzoeken. 

M.v.g Wesley

• Like 9
  • 2 weeks later...
Posted

Hi,

Alain hier, uit Rotterdam centrum en 30 jaar oud. Werk in de ICT.

Overgestapt van disposables naar GeekVape Wenax. Werkt heel fijn, geen spijt.

• Like 9
Posted (edited)

Hoi allemaal, ik ben Wanderer. In het verleden al eens lid geweest maar toch weer zin om terug te komen. 

Alweer 9 jaar geleden de peuken verruild voor het dampen en daar heb ik geen moment spijt van gehad :)

Heb in de beginjaren wat geëxperimenteerd met zelf mixen. Uiteindelijk ben ik bij één smaakje gebleven, blue raspberry slush. Wel die van OSDIY want toegevoegde kleurstoffen moet ik niet. 

Ben vooral benieuwd naar de nieuwste generatie hardware. Ik ben nog erg happy met mn istick pico 25 maar wie weet wat voor meer leuks er nog is.

Edited by Wanderer
Te snel geweest
  • Like 8
Posted

Ik ben herintreder: jaren geleden was ik hier veel en het dampen was een hobby geworden. Nu damp ik gewoon. Veelal van die podjes, maar ook wel zelfgemaakte liquid in een deugdelijk dampsysteem.

Ik lees weer mee vanwege al die idiote maatregelen: niet meer online bestellen en straks ook nog een vette accijns. Dus ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Waar haal je je spullen vandaan? Hoe moet dat straks met die accijnzen? 

• Like 7
Posted

Welkom terug @PetraO

Ik heb inmiddels een behoorlijke voorraad aangelegd. Het meeste heb ik gekocht bij Le Petit Vapoteur, waar je nu ook nog gewoon kunt bestellen. Nicotine mag niet meer online besteld worden vanaf Nederland dus ik weet niet hoe ze daarmee omgaan. Vorige maand hadden we een week vakantie in België dus heb ik de winkel van LPV in Duinkerke bezocht voor onder andere een voorraad nicotine. Een forumlid biedt hier trouwens nog nicotine aan. Ik heb ook bij hem besteld en hij heeft het snel en netjes geleverd.

• Like 2
Posted

Ook ik heb een aardig voorraadje aangelegd, en zal zolang mogelijk inslaan.
En een ritje buitenland, met een leuk weekend erbij, behoort ook tot de mogelijkheden.

• Like 2
Posted (edited)

Hoiiii ik ben powerwoman. Ik zag dit forum,en dacht hier zit ik vast goed.

ik heb altijd stevig gerookt en sinds februari damp ik weer na een vakantie in Benidorm waar iedereeeeen dus aan het dampen was.

aangezien de verkoop stopt enz enz…. Koop ik nu in Frankrijk mijn spullen.

ik heb ze ook al binnen.

Hoe maak ik nu het beste 100 ml liquid?

even voor de gemakkelijkheid

oke ik doe er hoeveel aroma in? Ik dacht 10 ml…. Of iets meer.

hoeveel nic salt moet er in 100 ml? Ik heb 20 mg en wil graag 10 nicotine dampen.

daarna de base VG/PG 50/50

Wie kan mij helpen en niet te moeilijk hoor daarom ga ik even van 100 ml uit 😛 

Liefs P.

Edited by Powerwoman333
Knippie gedaan
  • Like 5
Posted

Welkom op ons forum @Powerwoman333

Ik heb jouw Hexa topic en je vraag hierboven samengevoegd, voorzien van een passende titel en op het perfecte plekje gezet. Dan houden we het voorsteltopic voor... het voorstellen 😉

Succes 👍

• Haha 1