Jump to content
Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Posted (edited)

Hoi, ik ben Wouter 48j, uit Rotterdam. Ik ben jaren geleden redelijk actief geweest op dit forum maar op een gegeven moment verwaterde het een beetje. Ik ben al ruim 11 jaar roker af en damper aan. Nu ik me de laatste maanden een beetje in de hoek gedreven voel als damper voel ik de neiging weer om me weer te herenigen met een community die me in het verleden vaak geholpen heeft. Op andere socials merk ik gewoon dat de normen vervagenen dat er steeds meer censuur plaatsvindt. Ik hoop hier wat steun, tips en gezelligheid te vinden met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Ik ben een DIY mtl damper en ben niet van plan te stoppen ondanks het ontmoedigingsbeleid.

Edited by wally
  • Like 14
Posted

Hallo! Ik damp al heel wat jaren. Ben ook al eerder lid geweest hier. Hoop hier tips & tricks te vinden (of adressen) waar ik binnenkort mijn dampspul nog kan kopen. Ik word er echt pisnijdig van dat ik het straks nergens meer kan bestellen. 

• Like 8
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Goedemiddag,

Na 20 jaar stevig roken ben ik ook begonnen met vapen. En het werkt echt, ik moet er nog wel wat moeite voor doen na een week maar ik heb bijna geen neiging meer naar het roken van tabak.

Ik heb jaren in een kamertje met het raam dicht en deur dicht twee pakjes shag per dag gerookt. Daarna naar de hal en wist ik het terug te brengen naar iets meer dan een pakje shag per dag.

Nu twee weken overgestapt op de vape en heb mijn shag nog opgerookt maar ik heb totaal geen behoefte om naar Duitsland te fietsen om shag te halen. Wat een verademing.

Ik rook nu voor ongeveer een euro per dag in plaats van 7-8 euro per dag. 

Heb een beginners vape gekocht bij LPV en wat setjes van 3 vloeistoffen voor een 10tje en wat coils.

Zit nu aan een mengsel van een beetje biscuit met appel en het is heerlijk.

Ik merk ook dat ik vanmorgen niet wakker ben geworden met piepende longen. Heerlijk!

Wat een verademing. Ik hoop hier wat meer te leren over dampen. Ik ben nu wat dagen aan het lezen en heb besloten me aan te melden.

Ik ben begonnen met 16mg nicotine om eerst maar eens over te stappen van roken naar vapen. Daarna ben ik van plan het wat af te bouwen. Maar ik ben niet zo bang voor nicotine, net als dat ik niet zo bang ben voor caffeine in koffie. Ik was vooral bang voor alle rotzooi wat er in tabak zit wat je verbrandt.

Met vriendelijke groeten,
Wouter

Edited by KoningWouter
  • Like 14
  • Thanks 1
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Hey hallootjes,

Ik ben mo en ben pas begonnen met het vapen, omdat ik het roken helemaal zat was.

Dus vapen was de oplossing, ben benieuwd wat ik hier allemaal kan leren omtrent het vapen. 

Alvast bedankt ! 

vriendelijke groet,

Mo! 

• Like 7
  • 5 weeks later...
Posted

Hallo allemaal.

Ik ben Peter uit het Antwerpse en ben begonnen met roken een dikke 35 jaar geleden. Eind vorig jaar besloten dat het toch een vuil, duur ding was dat roken en de klik gemaakt om ermee te stoppen. Ik rookte op het einde 1 a 2 pakjes van 20 sigaretten per dag aan 11euro per pakje.  Zoals velen al eerdere pogingen ondernomen met plakkers, kauwgom en lasertherapie maar allemaal grandioos mislukt. Kauwgom vond ik walgelijk, plakkers was precies of ik overdosis nicotine binnenkreeg ineens en lasertherapie vond ik een mindfuck zeker toen de therapist halverwege zei dat hij vergeten was zijn toestel op te zetten.

Anyway dus de klik gemaakt om te stoppen maar niet cold turkey. Info bij vaporshop ingewonnen en daar heb ik een simpel apparaatje voorgesteld gekregen nl de oxva. Begonnen met vapen dan maar met een liquid met tabaksmaak. De luna tobacco nic salt 20mg. De drang voor de sigaret heeft nog een 2tal weken blijven nasluimeren maar is nu volledig weg. 

De bedoeling is volledig te stoppen of toch op zen minst de nicotine te vermijden. In dat opzicht ben ik ondertussen al gevorderd tot 6mg nic salt en 3mg nic met appel of munt. Hopelijk hou ik het vol en kan ik hier nog info inwinnen over liquids met 0mg nic en een goede keelhit (weet dat dit voor iedereen verschillend is) of een deftig smaakje om af te bouwen met vapen uiteindelijk.

Alle info is steeds welkom 

• Like 10
Posted

Oké...

Biografie:
Geboren of geworpen in 1969

Ging naar school voor dagdromen

Werd kok en sneed teveel in zijn vingers ( finaniceel uitgezogen )

Ging spuiten, leder dan wel te verstaan.

Ging zich dan moeien in de wereld van de security

Werd dan, is nogal ingewikkeld, van alles en nog wat

Tot het lichaam "FOERT" zei en ik dus medisch op pensioen ben

Huwde in 1997 én zag het licht in 2005 ( 1 december 2005 om 15:37 uur om precies te zijn ) om op de vlucht te slaan

Bleef MGTOW tot op vandaag en zal dat ook blijven

Leven:

Mijn voordeur bevind zich in Gent- België

Hou van katten, heb zo twee commandanten rondlopen

Doet aan fotografie of denkt dat hij dat doet! 

Is er nog iets anders te vertellen?
Nope, that it folks...

• Like 7
  • Haha 1
Posted

Hoi,

Hier een nieuw vers lid die nieuw is in DIY gebeuren.

Vier jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van roken naar vapen.

Klein begonnen met een vaporesso en vanuit daar steeds een andere mod gekocht totdat ik mij favoriet gevonden had.

En dat is een Geekvape L200 (legend 2) classic mod met een horizon tech tank.

ik kocht mijn E-liquid gewoon altijd bij een shop maar sinds ze smaken in de ban gegooid hebben moest ik uiteindelijk op zoek naar iets anders.

En daar vond ik dit forum en wil ik mijn gaan storten op het DIY Liquid.

• Like 9
Posted

Nieuw lid :

Hallo hallo,

25 jaar gerookt sinds januari aan het dampen.

In bezit van meerdere just fogs maar dit gaf niet genoeg voldoening en heb ik nog gekocht :

Tarot baby vapo met geekvape z tank

En een centaurus n100 met ook z tank.

Ben helemaal blij!!! Bij LPV bestelling geplaatst en straks lekker liquids maken!

Red astaire, banaan , koek zijn favoriete smaken.  Aromas besteld,  hopelijk een soort red astaire zonder menthol welke ik lekker vind.

Groetjes 

• Like 13
Posted

Hi iedereen!

Ik ben Richard Ik damp al 2 jaar en ben sinds kort veel meer onderzoek gaan doen wat er allemaal mogelijk is op het gebied van dampen! en ben sinds ik lid ben van dit forum al aardig wat wijzer geworden!

Ik gebruik de xross pro en de gtx go 80 heb hier voor meer dan jaar gebruik gemaakt van closed pod systemen.

• Like 9
  • 2 weeks later...
Posted

Hoi allemaal,

Na jaren weer terug op dit forum. Ik ga de stap weer maken en het dit keer volhouden. Er is de laatste jaren veel veranderd op het gebied van dampen en ik ga me weer s flink inlezen op dit forum.

Groetjes

• Like 7
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Hoi allemaal, 

Ik ben Peter een Nederlander die bij toeval in België is gaan wonen. Bierbeek bij Leuven. Ik damp nu ongeveer vijf jaar en ben van één pakje per dag naar nog 6 sigaretten gegaan. Voor de rest neem ik om het half uur een paar zuchtjes van mijn damper en dat bevalt me goed. Geen aandrang om méér 🚬 sigaretten te roken! Als ik echt zou willen dan zou ik wel zonder mijn zware Van-Nelle kunnen, maar die smaak van Van-Nelle heb ik in de liquide nog niet tegen gekomen. Moest iemand weten wat voor liquid er in de buurt van komt, die mag het mij zeker laten weten. Nu damp ik American Stars Easy Rider 18mg maar ik heb kan die nergens meer vinden. 

17410791104965871287034089601349.jpg

Edited by chevvybigblock
  • Like 5
Posted

Goeiemiddag Peter @chevvybigblock

Allereerst welkom op ons forum.

Je geeft aan Nederlander te zijn, je bent lid op een Nederlands forum geworden... waarom dan topics in het engels starten?

Ik heb jouw youtube post hierboven verwijderd, dit is het voorstel topic. Probeer on-topic te blijven. Oude, niet topic gerelateerde posts plaatsen maakt een rommeltje van een georganiseerd forum.

B.v.d.

• Like 1
Posted (edited)

Hi allemaal!

Ik ben Angel, 40+ uit de regio Amsterdam. Ik heb van 2016 tot 2018 gedampt in plaats van het roken. Toen ik weer begon met roken, gebruikte ik mijn vape vaak met stappen.

Ik ben nu weer gestopt met roken sinds 2 december 2024 aangezien de laatste prijsverhoging me echt te veel werd.

Ik ben begonnen met het zelf maken van liquid en heb al veel geleerd op het forum. Waarvoor mijn dank.

Edit: Ik damp met de justfog q16 pro. Maar merk de laatste tijd dat ik iets nodig heb dat meer het gevoel geeft van inhaleren.

Edited by TheDutchFox
Toevoegen vape
  • Like 9