Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Rich ik denk dat je je met een like net zo welkom zou voelen. Ik weet wel toen ik mij aanmeldde, had ik uiteraard al een aantal aanmeldingen gelezen, en wist dus al dat ik een welkom met sterretjes eromheen en wat andere reacties zou krijgen. Die krijgt iedereen tenslotte (je zou er zomaar een scriptje voor kunnen maken). Frustrerend vond ik wel het gevoel dat ik erbij kreeg. %&^*(@$ leest dan niemand wat ik te zeggen heb. Schrijf ik dit voor de kat z'n ...

 

Nee liever zo, en dan wat echte reacties.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Thanks,Sub-Ohm. En ja hoor, mobroeke43:een like is helemaal prima;) Zoals ik zei:als iemand de moeite neemt je te liken,dan voelt dat als een welkom,dus zeker;)

(pff,gelukkig,nog een newbie,haha!)

klopt JoshuaB-want als je ziet dat je de tiende bent met 't zelfde welkomstwoord,voel 't ook niet echt persoonlijk.Ben ook vóór 't liken-ging om m'n hele verhaal.Je hebt absoluut gelijk;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Sub-Ohm said:

Mooi verhaal Rich,

je twee centen zijn een gulden waard !

 

Mooi verhaal Rich.

Oud geld @Sub-Ohm. Dat maakt me gelukkig.

Edited by balling
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, mobroeke43 said:

Ik kom al een tijdje op dit forum en ben soms weer even weg..maar nu dus weer terug en nu kan ik de knop van een nieuw te plaatsen bericht niet vinden, help.

Ik lees mee op mn Samsung..ik kan ook niet bij de subforums...Hij blijft dan laden maar er gebeurt niets :(

 

Tapatalk is niet altijd even betrouwbaar in combinatie met het forum. Probeer anders gewoon de mobiele versie van het forum, http://www.dampforum.nu .

Link to comment
Share on other sites

Guest Taranis

Hallo. Ik ben Dennis, 29 jaar. Ben net weer begonnen met dampen. Even een moment van zwakte gehad en weer gewoon gaan roken.

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het dampen op een "simpele" Ego style batterij met de alom bekende CE-5 clearo.

Overstap was eigenlijk geen probleem (begon met liquids van 12 tot 18 mg). Maar kwam er al snel achter dat ik meer wou. Overgestapt op een Istick 20 watt met GS-Air clearo, waarbij ik het verschil goed kon merken!

De clearo is nu vervangen voor een Kanger Pro tank 3 met aircontrol valve. Daarnaast heb ik nog een Mutation X RDA liggen.

 

De Istick gaat binnenkort plaatsmaken voor een andere MOD. Waarschijnlijk wordt dit de Istick 40Watt TC. Echter ben ik daar nog niet helemaal uit :).

Link to comment
Share on other sites

Ik dan ook maar.

Mijn naam is Richard en heb bijna 25 jaar ongeveer een pakje per dag gerookt.

Ben nu net een jaar geleden begonnen met dampen. Op een relatief simpele EMOW en 12mg, maar snel overgestapt op isticks en cloupor mini mods met 6mg liquid. Ondertussen mijn eerste stapjes gezet betreffende tempratuur gestuurd dampen.

Huidige setup is een ipv D2 met erl mini of een vtc mini met een velocity RDA.

En uiteraard een warm welkom aan alle nieuwe leden hier. Succes allemaal!

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

@Rich Trip wat fijn dat je jouw verhaal zo opgeschreven hebt. Ik mis de oude manier van voorstellen een klein beetje, ook al heb ik menig keer alleen met een Welkom gereageerd. Vaak ook met een meer persoonlijke reactie. Het fijne van deze manier vind ik wel dat iemand die nieuw binnenkomt direct in het forum stapt en gelijk deel uitmaakt van deze dampgemeenschap waar het niet uitmaakt met wat je dampt en hoe je dampt als je jezelf er maar prettig bij voelt.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Goed verhaal @RichTrip , behalve het stuk dat je meer op de achtergrond zal zijn omdat je denkt niets te vertellen te hebben. Je hele verhaal zelf trekt die stelling al onderuit!. En hoewel we inderdaad de informatieve topics proberen informatief te houden met on-topic reacties, zijn er zat topics om je niet-damp-gerelateerde ei kwijt te kunnen. En als die er niet is, dan maak je gewoon een topic, je hebt nu al volop aanhangers :)

 

Wees welkom @Taranisen @Richu

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Richard Trip-Siwes: hee, hoe kom je nu ineens van RichTrip naar Richard Trip-Swives? Normaal is daar een ingreep voor mij voor nodig :)

 

Goed dat je vertelt hoe groot de stap was om te gaan posten, en dat je -doordat je jezelf nog stees een newbie volet- soms aarzelt om iets terug te zeggen.

 

Ik kan alleen maar zeggen: ja, nadenken is altijd goed, maar de ervaringen en vragen van beginnelingen zijn welkom, en niets minder waard dan die van de ervaren dampers. Zeker in dit topic... Je hoeft je niet deskundiger voor te doen dan je bent, maar je eigen verhaal vertellen aan iemand die ook net is begonnen, is vaak al enorm waardevol. Dus aarzel niet. Bovendien: we zijn allemaal ooit beginnelingen geweest, ook de inmiddels doorgewinterde dampers :)

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Sledge said:

Goed verhaal @RichTrip , behalve het stuk dat je meer op de achtergrond zal zijn omdat je denkt niets te vertellen te hebben. Je hele verhaal zelf trekt die stelling al onderuit!. En hoewel we inderdaad de informatieve topics proberen informatief te houden met on-topic reacties, zijn er zat topics om je niet-damp-gerelateerde ei kwijt te kunnen. En als die er niet is, dan maak je gewoon een topic, je hebt nu al volop aanhangers :)

 

Wees welkom @Taranisen @Richu

`Ik zal gewoon blijven doen wat ik doe Sledge...was ff m'n onzekerheid..komt goed;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest IJzerzaag

Hallo allemaal! 

 

Mijn naam is Has, 27 jaar, en ik ben sinds het aflopen van de zomervakantie weer aan de damp gegaan. Daarvoor een jaar of vijf vrij stevig shag gerookt, 2+ pakjes zwaar per week op het hoogtepunt. Vorig jaar voor het eerst de elektronische variant geprobeerd toen een vriendin bij de lokale puff-store was geweest. Dat heb ik best een tijdje volgehouden, maar zag het op dat moment niet direct als stoppen en ben geleidelijk weer meer gaan roken in combinatie met het te snel afbouwen van nicotinegehaltes. Later nog een onsuccesvolle cold-turky poging gedaan. Toen ik mijn zeer stevige rokerskuch echt beu was heb ik de e-sig weer opgepakt.

 

Bij de nieuwe start begonnen met m'n oude ego van puff, met een nieuwe justfog 1453, die na compleet versleten te zijn (batterij lam, schroefdraad compleet uitgesleten) werd vervangen door een itaste clk 1280 (ook met justfog's). Nadat ik door eigen ervaring en dit forum had ontdekt dat beknibbelen op vloeistof, zeker in het begin, een slecht idee is, ben ik samen met een vriend zelf liquids gaan mengen om kosten te besparen. Inmiddels is het ook een soort van hobby geworden, en zijn we een heel arsenaal aan smaakjes en mengverhoudingen aan het uitproberen. Bijkomend voordeel is natuurlijk het geleidelijk kunnen afbouwen van nicotine.

 

Ik mag er graag op los knutselen, dus een logische volgende stap was zelf coils gaan draaien. Daarnaast was ik het meerdere malen per dag bijvullen van de justfog met zijn relatief dure coils wel een beetje beu, en was ik toe aan een wat interessantere dampervaring. Die komt nu uit mijn eerste eigen bouwsel in een goblin mini clone, op mijn nieuwe koopor mini, die beiden vorige week zijn bezorgd. Daarnaast ook een tugboat en een nextgen (beide clones) aangeschaft. De eerste paar hijsen (vooral de tugboat) gaven me mijn eerste nicotinekick in maanden, en een logische reactie was dus het direct halveren van de hoeveelheid nicotine. 

 

Al met al ben ik erg tevreden met mijn voortgang: bij ongeveer constant vloeistofgebruik (natuurlijk wel iets verhoogd met de nieuwe apparatuur), ben ik sinds september van 18 naar 2,5 mg/ml gezakt, terwijl de sporadische consumptie van tabak van gewoon soms, naar na een stevige borrel, naar eigenlijk helemaal niet meer (laatste was een week of 3 geleden op een feestje) is gegaan.

 

Naast studieontwijkend gedrag is mijn voornaamste reden om me nu aan te melden de aankomst van m'n nieuwe speeltjes: er gaan vast vragen opkomen die mensen hier kunnen beantwoorden. Daarnaast heb ik inmiddels zelf aardig wat ervaring, waar misschien iemand anders wat aan kan hebben.

Tot slot vind ik het leuk om te zien hoe steeds meer stevige rokers om me heen elektrisch gaan (inmiddels ongeveer de helft in mijn sociale omgeving). Waar het eerst nog een raar gezicht gevonden werd, is het tegenwoordig een gebruikelijke verschijning. Nog niet zo gebruikelijk als de klassieke stinkers, maar de ontwikkeling lijkt gestaag te gaan. Als ik nog eens kan bijdragen bij aan een overstappoging doe ik dat graag, en elke overstapper is er 1!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Has, Welkom hier op het forum. Een verhaal met veel herkenningspunten. In het begin van mijn dampersbestaan had ik ook niet echt het idee dat ik met roken zou gaan stoppen. Wel wat minderen. Maar bij mij ging het eigenlijk vanzelf doordat ik het dampen lekkerder en schoner vind. Als ik aan het frutselen ben met mijn coiltjes of sapjes dan vergeet ik tegenwoordig nog al eens te dampen omdat ik zo geniet van al dat geknutsel. Over de nicotine maak ik zelf me geen zorgen. Ik damp tussen de 0 en 3 mg nu. Ben ook met 18 mg gestart. Als ik een tijdje 0 mg damp neemt mijn trek in een a-tje wel toe als er in mijn buurt gerookt wordt. Veel plezier hier en dat je maar net zo'n gemakkelijke stopmetrokenervaring mag beleven dan ik.

Link to comment
Share on other sites

Welkom @IJzerzaag

Ik zie al een flinke pluim op je avatar,  dus dat komt wel goed. Als klein advies wil ik je meegeven je niet blind te staren op de nicotine. Hardlopers blijken daar juist wel eens doodlopers van te worden. Daarnaast is de schade van nicotine alleen zeer beperkt. 

Link to comment
Share on other sites

Guest goudvis

Hoi allemaal.

 

Ik ben Pim, ik heb in februari 2014 al eens een poging gedaan om te gaan dampen. Met zo'n setje van het tankstation. Dat was absoluut geen succes. Dus maar de zware van Nelle weer gepakt en weer gaan roken.Maar ik was het roken echt zat. Ik rookte 3.5 pak shag in de week.

Toen zei een neef van me afgelopen september koop eens een goeie set en ga weer dampen.

Geef je zelf tot het einde van het jaar de tijd om helemaal van de tabak af te zijn. Dat heb ik gedaan.

Ik ben begonnen met een cloupor mini met een aspire nautilus mini tank erop. Nu inmiddels een Wismec Presa TC met een Kangertech subtank mini erop. Het bevalt me prima. Het is alleen erg moeilijk een goeie smaak te vinden.

Ik hoop hier op dit mooie forum nog veel te kunnen leren over het dampen.

Link to comment
Share on other sites

Welkm, @goudvis! Nee, die pompstationsetjes zijn niets gedaan. Een Nautilus en een Subtank daarentegen...

 

Wat smaken betreft: je zult nooit iets vinden dat echt naar je zware shag smaak (hoewel Dekand Blend een eind in de buurt komt). Maar veel dampers blijken uiteindelijk fruit- en dessertsmaken erg lekker te vinden, misschien geldt dat voor jou ook.

 

Edited by Karin Spaink
Link to comment
Share on other sites

Guest Geertje
On 2-12-2015 23:44:49, Karin Spaink said:

Vertel hieronder iets over jezelf:

Hoe heet je, sinds wanneer damp je, gaat het je makkelijk af, hoe bevalt de overstap je?

 

Voor oudere forumleden: natuurlijk kun je reageren, maar ga dan wél op het bericht in. Alleen maar 'hallo' of 'welkom' zeggen, voegt weinig toe. geef dan liever aan like aan een nieuw forumlid!

 

Hey hallo,

Ik ben Geertje en ik damp pas sinds twee dagen. Met de bedoeling mijn verslaving van het 30 jaar lang roken af te bouwen. Sinds ik 2 dagen geleden hiermee ben begonnen en ik nog zoekend ben naar de juiste liquid valt dit echt nog niet mee. Hiernaast heb ik deze dagen nog 2 sigaretten gerookt naast het dampen. Eigenlijk was dit niet de bedoeling maar ik vind het toch nog erg moeilijk helemaal niet meer te roken. Helaas vind ik deze sigaretten nog steeds heerlijk. Maar goed van 24 sigaretten naar 2 is dan in ieder geval een begin. Ik baal hier wel van want ik had gehoopt dat ik door het dampen hier niets meer aan zou vinden. Helaas voor nu (en misschien wat meer geduld) maar ik hoop in de komende tijd de juiste liquid te vinden zodat ik helemaal geen zin meer heb in de a-sigaret en het vooral ook niet meer lekker vind. Ik heb mijn e-smoker besteld via internet en ik heb een startersset besteld van eGo innokin iclear 16 met 2 dampers. Gelijktijdig leken mij de coconut/peach en lemon evenals watermeloen en vanille wel lekker om te beginnen, omdat ik dit altijd lekker heb gevonden. Wat een tegenvaller om dit te dampen, echt to much en zeker niet iets om de hele dag te gebruiken. Ik ben gisteren gelijk naar een tabaksleverancier gestapt om een tabaksmaak aan te schaffen. Dit is  de flavour art cowboy blend geworden omdat ze de gemiddelde tabak nabootser niet meer hadden want ik rookte normaal de gemiddelde sigaret. Deze is wel beter te doen dan de andere liquids, maar nog niet echt mijn taste. Ik weet dat de tabak moeilijk na te bootsen is, maar ik ben in ieder geval nog op zoek naar een juiste smaak. Ik hoop snel de juiste smaak te vinden en ook op dit forum meer te leren kennen over de mogelijkheden van het e-dampen.

Link to comment
Share on other sites

Welkom Geertje! Wat goed om te horen dat je sinds een paar dagen aan 't dampen bent! Zelf ben ik nu ruim een maand bezig:ook ik rook 'gewoon' nog een sigaret of twee per dag: ik probeer méér met 't dampen(en alle leuke dingen die daarbij komen kijken)bezig te zijn,dan met het roken.Ik mag van mezelf best roken hoor,maar dampen blijkt uiteindelijk véél leuker en smakelijker te zijn-dat gaat eigenlijk een beetje vanzelf.Dus minder focus op de sigaret:rook er eentje als je zin hebt,en ondertussen op zoek gaan naar een liquid die bij je past.Ben er inmiddels achter dat je niet meteen je ideale liquid zal vinden;zie 't meer als een speurtocht langs allerlei lekkere smaken:zo ben ik eerst begonnen met een wat duurdere liquid "Into the Wild" van Vaponaute:da's een soort tabaks-variatie,maar dan met meerdere 'lagen':op deze manier kwam ik erachter hóe lekker en 'anders' een smaak kan zijn! Daarna meer op zoek gegaan naar een tabaks-variant: op het moment damp ik "555" van Mount Baker Vapor-een licht zoete tabakssmaak met een notige ondertoon(hazelnoot en caramel)-deze is niet zo duur en erg lekker. Probeer gewoon 'ns een liquid,en kijk of je valt voor de wat zoetere soort,of toch meer voor een tabakssoort.De keuze is reuze,en de weg ernaartoe reuze-gezellig;) Hoop dat je wat aan m'n advies hebt-succes met 't dampen,en als er wat is dan horen we 't hier wel:) Groet,Rich*

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...