Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Guest 78Tamara78

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen ik ben Tamara en kom uit Overijssel.

Sinds maart jl ben ik ook begonnen met dampen.?

Heb tussen door 1sigaret gerookt maar wat vies was dat?.

Ik heb de joytech en de justfog q16 (deze bevalt me niet zo q16)

Ik damp de merk liqua  50/50 wat me goed bevalt.

Er zullen vast nog meer merken zijn die nog betere smaak hebben dat hoor ik graag.

Fijne dag allemaal ?

 

Link to comment
Share on other sites

Guest EddyD

Hoi allen, 

Eddy 53 jaar en damp ongeveer een jaar, heb verschillende mods waar onder de Vandy Vape Puls bf, geekvape athena, vaporesso tarot nano met de OBS engin 1 RTA en een stick V8 met een aspire Triton RTA

Damp met 0% en meer voor de smaken en de wolken. 

Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik ben Rene. Ik ben in 2010 gestopt met roken. Door de toename van dampers om me heen, kreeg ik daar interesse in. Ook wil ik een beetje van het savonds snoepen afkomen . Ik heb dus een Innokin itaste kroma a gekocht en 3 vloeistofjes. Ook het internet flink door gespit op schadelijkheid en verslavings gevoeligheid van dampen. Dit is beiden nihil, dus dat was een makkelijke keuze. De vloeistof bevat 3 mg nicotine. Tot nu toe bevalt het goed, alleen vind ik de smaak wat magertjes. Net 2 shake n vapes besteld, en die zijn nu onderweg. Hopelijk zijn die wat sterker. Voorlopig ff met deze mod dampen, en daarna denk ik dat squonken wel wat is. Ook weer erg leuk om te zien wat er allemaal te koop, te maak, etc is. Weer een hobby erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

Hoi mensen ik ben Gert-Jan 25 jaar en woon in breda ik vape vanaf juni ben begonnen met een istick melo met joyetech exceed d22 tank.

 

vape nu met de vaporesso revanger go met een tigertek springer s rta.

ben dus nieuw met diy coils wicken etc hoop hier veel te mogen leren.

 

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan

  • Like 15
Link to comment
Share on other sites

Guest fa341009

Hey dampers! Ik ben zo'n 1.5 jaar geleden overschakeld van sigaretjes naar een simpele vape-pen (Aspire K3). Na enige tijd merkte ik dat de batterij wat achteruitging en wou ik iets met meer punch. Recent heb ik de iJoy Capo 100 kit besteld, heel tevreden van, maar de 2ml Captain mini tank die erbij zat vind ik wat te klein (te veel refils). 

Ik had mezelf al wat ingelezen in dit forum, maar nooit de noodzaak gehad om mezelf te registreren (stoute Matthias). 

Nu ik zelf wat vragen begin te krijgen over mods, tanken, coils etc, leek het mij handig om toch een accountje te maken. Enkele van mijn kameraden zijn al enige tijd lid (door hun ben ik hier dank ook terechtgekomen). 

Groetjes, Matthias!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Hoi!

 

Een tweetal jaar geleden een Eleaf Stick pico 75W gekregen van een vriend die hem niet gebruikte. Sindsdien eigenlijk veel minder tot niet meer gewoon gerookt. Heb hier de afgelopen twee jaar dan ook heel wat nuttige informatie gevonden (zoals de tip om de pico te koppelen met een Aspire Cleito tankje) maar nooit de noodzaak gehad om zelf iets te posten.

 

Maar nu ben ik in blijde afwachting van men eerste eigen aangekochte kit, een Vaporesso Armour Pro kit. Dus leek het wel een goed moment om mij hier dan ook eens voor te stellen.

 

Bij deze: Simon, 28 jaar en wonende te Meerhout (België)

 

PS: De rede om over te stappen van de Pico naar de Armour Pro was eigenlijk gewoon om een backup te hebben & grotere (bredere) tankjes te kunnen monteren.

  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, witte200 said:

Een tweetal jaar geleden een Eleaf Stick pico 75W gekregen van een vriend die hem niet gebruikte. Sindsdien eigenlijk veel minder tot niet meer gewoon gerookt. 

Netjes. 2 jaar met 1 mod. 

Ik had er al 4 binnen hele korte tijd. En nu na 1 jaar? 10

veelste goedkoop in China ?

 

maar goed bezig en welkom?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest HenkW

Hoi Allemaal.

 

Mijn Naam is Henk.

Ben 45 jaar en kom uit Hilversum.

 

Sinds 6 weken hart patiënt helaas en zit met wat prangende vragen omtrent het e-smoken.

Na wat heen en weer gelezen te hebben her en der over het e-smoken ben ik er van overtuigd dat dit mij op den duur gaat lukken compleet te stoppen met het "gewoon" roken.

Mooi forum hier waar je bij kunt kletsen met lotgenoten en mensen die verder gevorderd zijn met e-smoken dan de gemiddelde starter.

 

Ik hoop hier nog vaak te komen.

Vriendelijke Groet, Henk.  

Link to comment
Share on other sites

Mits wat volhouden lukt dat de meeste mensen wel .

En welkom hier op het forum.

45 jaar is wel jong om al met hartproblemen te kampen.

Hopelijk lukt het je om van de sigaretten af te blijven, dat is wel noodzakelijk om je gezondheid te verbeteren.

Veel sterkte ,het lukt je wel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Gedubbel

Hallo Allemaal,

 

Ik ben Gerrit. Ik rook sinds mijn 12e. Ik heb nooit de ambitie gehad om te stoppen met roken. Maar sinds een paar weken ben ik het verschrikkelijk zat. In de en keer stoppen zie/zag ik niet zitten.

 

Ik ben 4 jaar geleden gestopt met het gebruiken van drugs. 2 jaar geleden ben ik ook gestopt met alcohol. Drugs ging in 1 keer goed. Alcohol ben ik nog een keer of 3 in teruggevallen.

 

Als laatste had ik ook nog een verstoorde relatie met eten. Deze is nu bij a 4 jasr hersteld.

 

Tsja, dat rotte roken. Na al gestopt te zijn met mijn andere destructieve hobbies, was dat mijn laatste uitvlucht. Ik heb er een beetje genoeg van. Dus gisteren de stoute schoenen aangetrokken. Op naar de e-shop. Ik heb een ovale aangschaft.  Met behhoorlijk wat instelmogelijkheden. Ik ben er vanuitgegaan dat goedkoop uiteindelijk duurkoop zou worden. Toch was de rekening van bijna 100 euro met 2 flesjes en reserve mondstukjes even schrikken.

 

Ik ben nu aan het zoeken naar de juiste stand qua wattage en hoeveelheid toegevoegde lucht. Hoe je het beste kun inhaleren zonder de longen uit mijn lijf te hoesten of een smerige smaak te krijgen is even tobben. Maar voorlopig heb ik goede hoop!

 

Fijn dat deze groep er is! Groetjes,

 

Gerrit

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Gedubbel said:

Hallo Allemaal,

 

Ik ben Gerrit. Ik rook sinds mijn 12e. Ik heb nooit de ambitie gehad om te stoppen met roken. Maar sinds een paar weken ben ik het verschrikkelijk zat. In de en keer stoppen zie/zag ik niet zitten.

 

Ik ben 4 jaar geleden gestopt met het gebruiken van drugs. 2 jaar geleden ben ik ook gestopt met alcohol. Drugs ging in 1 keer goed. Alcohol ben ik nog een keer of 3 in teruggevallen.

 

Als laatste had ik ook nog een verstoorde relatie met eten. Deze is nu bij a 4 jasr hersteld.

 

Tsja, dat rotte roken. Na al gestopt te zijn met mijn andere destructieve hobbies, was dat mijn laatste uitvlucht. Ik heb er een beetje genoeg van. Dus gisteren de stoute schoenen aangetrokken. Op naar de e-shop. Ik heb een ovale aangschaft.  Met behhoorlijk wat instelmogelijkheden. Ik ben er vanuitgegaan dat goedkoop uiteindelijk duurkoop zou worden. Toch was de rekening van bijna 100 euro met 2 flesjes en reserve mondstukjes even schrikken.

 

Ik ben nu aan het zoeken naar de juiste stand qua wattage en hoeveelheid toegevoegde lucht. Hoe je het beste kun inhaleren zonder de longen uit mijn lijf te hoesten of een smerige smaak te krijgen is even tobben. Maar voorlopig heb ik goede hoop!

 

Fijn dat deze groep er is! Groetjes,

 

Gerrit

Tsja, het lijkt een hoop geld, maar eerlijk is eerlijk, als je genoeg dampt om 2 sloffen sigaretten uit te sparen, heb je de eerste winst al gemaakt ?

 

Tegen hoesten de eerste tijd helpt vooral even doorzetten en Wennen. Kleine trekjes nemen tot de grens, en langzaam maar zeker gaat het beter. Meestal is het met een week voorbij. 

 

Kan niet helemaal thuisbrengen welke e-sigaret je nu hebt aangeschaft. Heb je een linkje?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tja...die italianen zijn vaak niet de goedkoopsten, maar wat leentje al zegt: Als je ermee van het roken afblijft, is het sowieso winst. Je zal hier na n paar dagen al zien op het forum, dat het allemaal niet zo duur hoeft te zijn, maar je moet ergens beginnen. Welkom

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, HenkW said:

Mooi forum hier waar je bij kunt kletsen met lotgenoten

Ik voel me een beetje onheus behandeld, als je me een lotgenoot noemt. Voor lotgenoten zul je toch echt op het forum van de hartstichting ofzo moeten zijn. 

 

Wij zijn hier bij elkaar door een gemeenschappelijke interesse of hobby en een aantal ook doordat ze problemen of vragen hadden en zijn blijven hangen. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Guest HenkW
6 minutes ago, Madman said:

Ik voel me een beetje onheus behandeld

 

Nou zo zwaar bedoel ik het niet Madman.

 

Meer in de zin van fijn om hier bij te kletsen met mensen die met dat stomme echte roken zijn gestopt en het e-smoken zijn gaan ontdekken.

Het is een mooi forum waar je als beginner heel veel van kunt leren en waar je alle vooroordelen over het e-smoken kunt lezen .. onterecht uiteraard maar de tabakslobby ziet ons uiteraard liever echt roken .. en rokend de schoorsteen uitgaan want echt .. dat roken is een vette sluipmoordenaar.

Link to comment
Share on other sites

Ik voel me een beetje onheus behandeld, als je me een lotgenoot noemt. Voor lotgenoten zul je toch echt op het forum van de hartstichting ofzo moeten zijn. 

 

Wij zijn hier bij elkaar door een gemeenschappelijke interesse of hobby en een aantal ook doordat ze problemen of vragen hadden en zijn blijven hangen. 

Misschien bedoeld hij wel "ex-verslaafden" of "ex-rokers", dat was tenminste mijn aanname.

 

Oeps.... te laat.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, HenkW said:

dat roken is een vette sluipmoordenaar

Laat dat sluip maar weg hoor......Er is al heel lang bekend dat het ongezond is, maar daar heb je dikke poep aan als je 15 bent en het stoer vind he.

Die afbeeldingen op de pakjes van tegenwoordig en de teksten op de pakjes de laatste 30 jaar, maken toch wel dat het niet echt een stiekeme moordenaar is, maar gewoon 1 die het luidkeels van tevoren aankondigt ? 

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Misschien bedoeld hij wel "ex-verslaafden" of "ex-rokers", dat was tenminste mijn aanname.

In het woord 'lotgenoten' zit voor mij het gevoel van slachtoffer of iemand die dezelfde tragische dingen heeft meegemaakt. 

Zal wel mijn taalgevoel zijn, wat dit bij mij triggert, maar ik heb er nou eenmaal een zwaar negatief gevoel bij

 

Ik heb in ieder geval nog nooit een lotgenotensite gezien van mensen die goede ervaringen hadden met sushi ofzo ? 

Edited by Madman
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest HenkW

Tja .. ik begon in mijn dienst met roken .. meegesleurd door de rest van de groep natuurlijk anders hoorde je er niet bij.

Het roken toen was gewoon heel normaal, thuis werd er stug gerookt .. opa en oma rookten allebei dus het was zeg maar meer een gewoontegoed.

 

Ik heb helaas nooit een poging gedaan te stoppen omdat ik het niet nodig vond kwa gezondheid .. voelde me prima, goede conditie .. niet vermoeid, geen gehoest na het opsteken van mijn eerste peuk in de ochtend.

 

En toen pats boem 6 weken geleden dan lig je in het ziekenhuis en hoor je dat je hart een flinke optater heeft gehad .. zeer waarschijnlijk ook te maken met stress gehad en dat roken heeft het uiteraard al die jaren ook geen goed gedaan voor mijn hart wat ik me nu dus pas eigenlijk besef.

 

En lotgenoten bedoel ik eigenlijk ook wel een beetje mee met de mensen die zoals ik in hetzelfde schuitje zitten en het "roken" niet willen opgeven want tja .. het is niet alleen het roken maar ook de handeling die erbij komt kijken en dat is wat je het meest mist als je cold turkey stopt.

 

In het ziekenhuis heb ik 6 dagen gelegen, geen centje last gehad van het missen van een peuk maar thuis gekomen .. mijn vriendin en broer die bij me inwoont die roken allebei nog stug door en dan voel je je toch enigszins een beetje verlaten .. ze roken gelukkig nu wel op het balkon beide dus van de rook in huis heb ik geen last.

Het enige wat ik mis is de gezelligheid .. samen lekker buiten zitten .. peukie erbij koppie thee of koffie en kletsen .. en dan niets om handen hebben is echt een klote gevoel.

Die e-smoker helpt wel degelijk die sleur te doorbreken hoewel ik wat meer zou willen trekken achter elkaar zoals bij een echte peuk .. misschien een ander kitje eens proberen waarmee ik wat meer kan chain roken zoals bij een echte sigaret .. die handeling blijft toch iets wat je mist als ex roker. 

Link to comment
Share on other sites

Guest HenkW

Ik wil er wel eentje bouwen hoor als je er behoefte aan hebt ? .. trek er niet te zwaar aan .. ben al blij dat dit soort forums bestaan voor mensen met vragen omtrent e-smoken en waar je perfecte kennis omtrent e-smoken kan opdoen. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Miranda

Hoi, 

Ik ben Miranda en damp net 1 dag ?

Heb in het verleden het een en ander geprobeerd toen de e smoker net uit was maar vond het niks?

Heb sinds gisteren een smok priv M17 gekocht, leek mij een handig en simpel dingetje....

Ik hoop hier het een en ander te weten te komen met tips en trucs? 

Groetjesssss 

Link to comment
Share on other sites

Guest FUTURE 75

Dag allen,

 

Vandaag wordt mijn nieuwe Just fog Q16 geleverd.

 

Ooit begonnen met diverse 2e hands apparaatjes,  veel gerotzooi met lekkages,  vloeistof in je mond,  batterij snel leeg ; erg irritant maar vapen had wel m'n nieuwsgierigheid gewekt en daarna een Just fog Q14 gekocht,  degelijk apparaat,  alleen los schroeven is rottig,  je draait meerdere onderdelen los waardoor ik vaak hulp nodig had, en mijn roken werd beperkt naar minimaal en was veelal aan het dampen. 

Heerlijk vooral de vampire vape liquids jammie jammie 

Helaas is deze een jaar geleden in het water gevallen en toen ben ik direct weer gaan roken en niet gekeken naar vervanging.

 

Tot deze week,  die vieze smaak van sigaretten in je mond,  in weer en wind buiten moeten staan,  alleen maar nadelen. Met opruimen kwam ik nog een flesje vampire vape BUbble Gum tegen en rook aan het flesje wauw zoo lekker en toen besefte ik me weer hoe lekker ik vapen vond! 

Q14 was prima behalve los maken en daardoor nu de keuze op de Q16.

 

Het wordt met de reguliere post Verzonden, voel me net een klein kind zo blij als ik huppel naar de brievenbus zodadelijk. 

 

Groetjes 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, FUTURE 75 said:

Dag allen,

 

Vandaag wordt mijn nieuwe Just fog Q16 geleverd.

 

Ooit begonnen met diverse 2e hands apparaatjes,  veel gerotzooi met lekkages,  vloeistof in je mond,  batterij snel leeg ; erg irritant maar vapen had wel m'n nieuwsgierigheid gewekt en daarna een Just fog Q14 gekocht,  degelijk apparaat,  alleen los schroeven is rottig,  je draait meerdere onderdelen los waardoor ik vaak hulp nodig had, en mijn roken werd beperkt naar minimaal en was veelal aan het dampen. 

Heerlijk vooral de vampire vape liquids jammie jammie 

Helaas is deze een jaar geleden in het water gevallen en toen ben ik direct weer gaan roken en niet gekeken naar vervanging.

 

Tot deze week,  die vieze smaak van sigaretten in je mond,  in weer en wind buiten moeten staan,  alleen maar nadelen. Met opruimen kwam ik nog een flesje vampire vape BUbble Gum tegen en rook aan het flesje wauw zoo lekker en toen besefte ik me weer hoe lekker ik vapen vond! 

Q14 was prima behalve los maken en daardoor nu de keuze op de Q16.

 

Het wordt met de reguliere post Verzonden, voel me net een klein kind zo blij als ik huppel naar de brievenbus zodadelijk. 

 

Groetjes 

 

 

 

Welkom! die JF Q16 is een fijn apparaat, vind ik. Naast de 1,6Ohm coils kunnen er ook 1,2 Ohm coils in, voor iets meer warmte. Je kunt er net wat meer mee dan met die Q14. Succes er mee ! Met andere driptips er op kun je nog variëren in hoeveelheid smaak en damp en...kleur ?

Link to comment
Share on other sites

Guest FUTURE 75
9 hours ago, MadMarie said:

Welkom! die JF Q16 is een fijn apparaat, vind ik. Naast de 1,6Ohm coils kunnen er ook 1,2 Ohm coils in, voor iets meer warmte. Je kunt er net wat meer mee dan met die Q14. Succes er mee ! Met andere driptips er op kun je nog variëren in hoeveelheid smaak en damp en...kleur ?

Hoera ik ben zo blij wat een top ding

Weer helemaal hooked! 

In de kast nog een kangertech gevonden en gebruik klaar gemaakt gelukkig  heb ok nog zoveel coils liggen alleen weet ik niet wat nou op wat past. ( ik had zoveel gekregen van iemand die gestopt was maar ik snap nog steeds niet hoe en wat,  losse clearomizers passen op welke batterij bijv.)  

 

Word hebberig want ook

Meteen via marktplaats 2 extra gekocht ;I leaf istick basic en aspire pocket

 

Vanavond m'n laatste sigaret roken en vanaf morgen alleen maar dampen.

 

 

 

Fijne avond 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest FUTURE 75
5 minutes ago, FUTURE 75 said:

Hoera ik ben zo blij wat een top ding

Weer helemaal hooked! 

In de kast nog een kangertech gevonden en gebruik klaar gemaakt gelukkig  heb ok nog zoveel coils liggen alleen weet ik niet wat nou op wat past. ( ik had zoveel gekregen van iemand die gestopt was maar ik snap nog steeds niet hoe en wat,  losse clearomizers passen op welke batterij bijv.)  

 

Word hebberig want ook

Meteen via marktplaats 2 extra gekocht ;I leaf istick basic en aspire pocket

 

Vanavond m'n laatste sigaret roken en vanaf morgen alleen maar dampen.

 

 

 

Fijne avond 

 

 

Nog een vraagje ; ik zie dat ik reacties heb gekregen maar hoe kan ik je die lezen?  I

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...