Jump to content

RX200 en Avocado 24 geweigerd door de douane


Guest Gedos

Recommended Posts

2 hours ago, S1l3nc0r said:

Als de Nederlandse shops qua prijs dichter bij die van bijvoorbeeld ft zou zitten,  zou ik daar best kopen.  Maar 20 euro voor een setje coils die ik ook voor 9 euro kan krijgen scheelt wel heel veel. 

 

Als Nederlandse shops op hardware fatsoenlijke garantievoorwaarden zouden hanteren zou ik eerder bereid zijn ze te steunen.

Vind het nog steeds merkwaardig dat die garantie bij heel veel van de dampshops erg slecht is. Alle hardware die ik op andere gebieden koop zijn voorzien van aanzienlijk betere garantievoorwaarden. Om mij volkomen onduidelijke redenen wordt het blijkbaar bij b.v. mods als normaal gezien om  slechts 2 of 3 maanden garantie te geven.

Edited by messedup
Link to comment
Share on other sites

@SanSiro was vergeten te zeggen dat pakje in belgie word geleverd aan huis door bpost.

FT zegt dat als het pakketje terug naar hun komt,krijg ik een refund maar wel de verzendkosten ervan in mindering.

Begrijp het niet goed waarom ze er PostNL dan bij geven als mogelijke vervoerder.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Dabber said:

@SanSiro was vergeten te zeggen dat pakje in belgie word geleverd aan huis door bpost.

FT zegt dat als het pakketje terug naar hun komt,krijg ik een refund maar wel de verzendkosten ervan in mindering.

Begrijp het niet goed waarom ze er PostNL dan bij geven als mogelijke vervoerder.

 

Ja, is inderdaad wel vreemd!

 

 

 

 

patat2.gif

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gedos
28 minutes ago, Dabber said:

@SanSiro was vergeten te zeggen dat pakje in belgie word geleverd aan huis door bpost.

FT zegt dat als het pakketje terug naar hun komt,krijg ik een refund maar wel de verzendkosten ervan in mindering.

Begrijp het niet goed waarom ze er PostNL dan bij geven als mogelijke vervoerder.

Volgens mij is PostNL al een tijdje beschikbaar als verzendoptie, maar is PostNL pas zeer recentelijk serieus begonnen met het serieus nemen van het weigeren van deze "tabaksproducten". Ik denk dat FastTech nog niet helemaal op de hoogte is, eveneens de klantenservice van PostNL waar ze denken dat het verzenden van dit spul gewoon toegestaan is...

Link to comment
Share on other sites

Just now, Kapitein Merijn said:

Niet te druk maken allemaal, ts heeft gewoon pecht gehad en meld het hier ook nog. 

Je wilt niet weten wat er door de handen gaat van de postbodes of douane beambten zonder dat ze het zelf weten. Af en toe word ereens wat uitgepikt en heb je pech. 

 

Dit lijkt toch een ander verhaal te zijn hoor, waar stelselmatig dampwaar wordt geweigerd door de Postnl internationaal sinds kort. Zie ook dat topic op fasttech.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Blob said:

 

Dit lijkt toch een ander verhaal te zijn hoor, waar stelselmatig dampwaar wordt geweigerd door de Postnl internationaal sinds kort. Zie ook dat topic op fasttech.

Dan is dampwaar weer even het nieuwe speerpunt van PostNL. Dit waait wel weer over.

 

ik heb naast het dampen nog een andere mooie hobby en dat is vuurwerk. Er is een tijd geweest dat het leek alsof er een klopjacht was geopend op pakketjes van bepaalde shops uit Polen.  Ik weet echter dat dit slechts een druppel op een gloeiende plaat was, het gros werd gewoon netjes thuisbezorgd. Je weet gewoon dat als je op de bestel knop drukt dat er een kans bestaat dat je het spul kwijt raakt, dat moet je gewoon incalculeren.... Of elders gaan bestellen ?

Link to comment
Share on other sites

Just now, Kapitein Merijn said:

Dan is dampwaar weer even het nieuwe speerpunt van PostNL. Dit waait wel weer over.

 

ik heb naast het dampen nog een andere mooie hobby en dat is vuurwerk. Er is een tijd geweest dat het leek alsof er een klopjacht was geopend op pakketjes van bepaalde shops uit Polen.  Ik weet echter dat dit slechts een druppel op een gloeiende plaat was, het gros werd gewoon netjes thuisbezorgd. Je weet gewoon dat als je op de bestel knop drukt dat er een kans bestaat dat je het spul kwijt raakt, dat moet je gewoon incalculeren.... Of elders gaan bestellen ?

 

Meh, dit is toch echt anders. Uiteraard kan het weer overwaaien maar het lijkt momenteel iets anders te zijn dan het voorbeeld wat jij geeft.

 

Zijn er nog mensen die de laatste tijd ook via Postnl hebben laten verzenden en hun spullen wel hebben gekregen?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Erkki said:

Fasttech, 7 juli.

 

Okay, misschien zijn ze er net daarna mee begonnen?

 

Waarom eigenlijk de keuze voor Postnl?

Edited by Blob
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Kapitein Merijn said:

Nagenoeg alles word toch bezorgd door PostNL? 

Ik heb afgelopen weken ook nog gewoon pakketjes binnen gekregen hoor. 

 

Misschien dat je niet goed hebt begrepen wat de situatie hier is.

 

Het gaat hier om pakketjes met dampwaar, gekocht bij Fasttech en vanaf daar direct verstuurd met Postnl. Fasttech geeft het pakje dus in China al aan Postnl. En die pakjes worden daar geweigerd door Postnl. Het gaat dus niet om pakjes die worden verstuurd met bijvoorbeeld Singapore Post of Sweden Mail en die pas in Nederland aan Postnl worden overgedragen.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Kapitein Merijn said:

Nagenoeg alles word toch bezorgd door PostNL? 

Ik heb afgelopen weken ook nog gewoon pakketjes binnen gekregen hoor. 

 

't Gaat om PostNL als verzender vanuit China. Dus in plaats van Singapore Post, China Post etc.

(Had ik in 't begin ook niet meteen door.)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Blob said:

 

Misschien dat je niet goed hebt begrepen wat de situatie hier is.

 

Het gaat hier om pakketjes met dampwaar, gekocht bij Fasttech en vanaf daar direct verstuurd met Postnl. Fasttech geeft het pakje dus in China al aan Postnl. En die pakjes worden daar geweigerd door Postnl. Het gaat dus niet om pakjes die worden verstuurd met bijvoorbeeld Singapore Post of Sweden Mail en die pas in Nederland aan Postnl worden overgedragen.

Ok thanx zo had ik het inderdaad niet begrepen. 

Blijkt Czechpost dus toch wel een fijne verzendoptie te zijn ?

Link to comment
Share on other sites

Een van mijn pakketjes heeft de status ready for shipment gekregen,  ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. 

 

Ik snap alleen niet wat nu ineens het probleem van Postnl is geworden. 

 

Zouden ze daar nu echt alles gaan x rayen? 

En dan dingen weigeren te vervoeren die gewoon vervoerd mogen worden? 

 

Rare gang van zaken... 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...